Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wspomaganie + wymiana oleju


Figo1474

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich.Problem polega na tym iz ze pojawiły sie delikatne luzy na magielce i do tego stukanie.stukanie. Zauważyłem tez,gdy skręcę kierownica do oporu zaczyna odzywać sie pompa i kierownica zaczęła ciężej pracować,Czy to juz jej koniec pompy?Stan plynu w zbiorniczku prawidłowy ale kolor raczej ciemno-brazowy. Mozecie mi podac co po kolei zdjac i wymienić ten plyn chociaż nie wiem czy to pomoże.Czy ten płyn bd sie nadawał? http://allegro.pl/febi-06162-plyn-do-wspomagania-zielony-mineralny-i5206445939.html Pozdrawiam i dzieki z gory za rady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniasz płyn, to kup ori w aso, bo kosztuje kilka zł więcej, a to oryginał. Tylko wcześniej przeplukaj układ. Co i jak jest opisane na forum. Generalnie to raczej normalny objaw, że przy maksymalnym skręcie wyje pompa. Gorzej jak wyje przy normalnym kręceniu, to wtedy juz pompa na 100% do wymiany. Ja skupiłbym się na porządnym wyplukaniu układu i zalaniu nowego płynu. To powinno pomóc w cięższym kręceniu kierą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade.Ogólnie to w serwisie Skody bez problemu dostane taki olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej Febi lub SWAG, to to samo co febi tylko inne opakowanie. Litr musisz mieć na dobre przepłukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Własnie zastanawiam sie nad Febi 06162.Kupujac 2l jedno opakowanie bd na przepłukanie układu.Co o tym oleju myslice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci mogę polecić LHM +, olej francuski do układów hydraulicznych. Zresztą dużo osób z tego forum go polecało. Oczywiście zielony, mineralny.

Sent from out of space.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam czerwony hipol z orlenu, dużo lepsze działanie wspomagania, kilometrów zrobione bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się chłopaki, mnie też podkusiło, żeby sobie płyn zmienić, bo był już prawie brązowy. No i się zaczęły problemy. Zmieniłem płyn w listopadzie w ubiegłym roku( total lhm plus), no i kilka tygodni bez żadnych zmian wszystko ok. Pewnego dnia po trasie około 100 km, odstawiłem auto, mróz na zewnątrz jakieś - 10 po czym po kilku godzinach wsiadam, odpalam i wspomagania brak kompletny, no więc lekki gaz do 1500 obrotów- puściło i potem już wszystko ok.Po kilku dniach ten sam przypadek. Teraz minęły minusowe temperatury i pojawił się inny problem, a mianowicie w autku po dłuższej trasie zaczyna być słychać pompę, jak ostygnie jest ok.Ponadto jak pompa zaczyna hałasować, w zbiorniczku widać wir jak w pralce frani i płyn ma kolor mleczno oliwkowy.Po zgaszeniu auta pozostaje na chwile korzuch pianki. Jak pompa nie hałasuje to wir w zbiorniczku też jest, ale piany brak. Dodam jeszcze, że sitko nie chce siedzieć w zbiorniczku na swoim miejscu, jak go włożę w tą szyne to po jakimś czasie go wypcha. Jest jeszcze jeden dziwny objaw- kręcąc kierownicą slychać takie dziwne obcieranie, jakby zgrzypiąca guma, przy zgaszonym silniku również.Wydaje mi się, że to gdzieś z okolic magla, ale muszę to sprawdzić. Jak myślicie, czy nie trafiłem z płynem? Czy może jest jakaś inna przyczyna? Poradźcie coś bo jak się zrobi cieplej to pewno pompę będzie słychać jeszcze wyraźniej :facepalm: .Chodzi mi jeszcze po głowie, żeby kupić ori płyn vw, tyle tylko, że to teraz jest syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LHM + jest bardzo dobrym olejem, sam tym zalewałem i żadnych problemów nie mam, najprawdopodobniej masz zapowietrzoną pompę, sitko wywal.

A skrzypiąca guma to pewnie łożyska amortyzatora. Takie moje zdanie.

Sent from out of space.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sitko musi być na swoim miejscu, jeśli nie jest układ się zapowietrza, zacznij od tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem sitko, dzisiaj zrobiłem kilkadziesiąt kilometrow i jest wszystko ok jak na razie, pozostało mi zdiagnozować to dziwne irytujące tarcie.Kasparow, u nas jest wielowahacz, więc na amorku od góry jest poduszka tylko,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko nazewnictwo, chodzi o poduszkę amortyzatora, może ci ona trzeszczeć.

Sent from out of space.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sitko wywal.

Takie rady to zachowaj dla siebie , sitko jest bardzo ważne do pracy układu wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby sitko było nie potrzebne to by go tam nie montowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...