Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 2.5 tdi ake. Uszczelka pod głowicą?


nowakd14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakiś czas temu uderzylem w dzika - poszła chłodnica, która później została sklejona. Po tej naprawie autem jeździłem ok. 2tyg. nie było żadnych problemów, aż do niedawna, kiedy wyjechałem na autostradę - jechałem ok. 15min z prędkością powyżej 200km/h,kiedy to nagle auto zgasło, a temperatura momentalnie skoczyła do końca skali. Okazało się, że wywaliło tą gumową rurę, co wchodzi na dole w chłodnicę, bo była ta zawleczka metalowa zamiast od góry założona od dołu. Po tym jak auto ostyglo musiałem jeszcze przejechać 18km. Wymieniłem chłodnicę zalalem płyn, lecz auto teraz grzeje się do ok. 100*C, a płyn jest wyrzucony przez zawór na zbiorniku wyrownawczym. Mechanik przeprowadził test co2 i stwierdził, że to uszczelka pod głowicą, lub nawet sama głowica, robota ok 2tys zł, auto kupiłem w czerwcu 2015, a zmieniałem wałki rozrządu i wiele innych rzeczy, łącznie z naprawami wydałem na nie juz blisko 30 tys. Moje pytanie, czy ciężko zrobić mu swapa na 3.0 benzynę i czy warto w tym celu dokupić jakiegoś anglika na czesci.

Edytowane przez nowakd14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej, szybciej i taniej wyjdzie kupić drugi silnik 2.5, z poprawionej serii BAU,BDG/BDH niż swapować na benzynę. Poza tym w Pb lepiej iść od razu w 2.7 biT :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegrzałeś silnik wieć uszczelka pod głowicą puściła,.

masz opcję przekłądki na inny silnik model,.

kupienia taki sam z padnietymi wałkami i podłożenia swoich

bądź kupienia nowego typu silnika z nowszymi wałkami ale słupek bedzie dużo droższy,.

warto pomyslec nas sprawnym anglikiem na graty,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko postanowiłem poskładać do kupy jeszcze raz to 2.5tdi. Mam dwie uszczelki pod głowice, dwa nowe zestawy śrub do głowic. Kupiłem dwie używane głowice ( moje okazały się pekniete), oddałem je do splanowania, wiem że gość slifowal też gniazda zaworowe, wymieniał uszczelniacze i sprawdzał szczelność. Pytanie moje czy coś mam jeszcze sprawdzić/wymienić? Może warto było by mając zrzucone głowice sprawdzić stan pierścieni, tłoków, panewek?

Edytowane przez nowakd14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...