Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.7 BIT do B6/B7


mashet

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Panowie mam pytanie, chciałbym zmienić swoje aktualne auto na avant. Ponieważ 2.0 ALT to nie jest cud techniki zdecydowałem się na zmianę. A że auto mam w sedanie to niestety swapa nie zrobię. Przekładka byłaby zbyt kosztowna, bo ani to nie ma quattro, ani części się nie nadają, no i przede wszystkim szukam Avanta. I teraz zastanawiam się co zrobić, ponieważ interesuje mnie motor 2.7 biturbo oraz napęd quattro. Pytanie brzmi, czy nastawiając się na ten silnik jestem zmuszony do zostania w B6, czy jest możliwy swap do B7 lub A6 C6? Jeśli tak to jakie auto najlepiej zakupić, żeby zostało mi jak najwięcej części zgodnych z motorem biturbo? Osobiście interesowałoby mnie najbardziej właśnie B7/C6.

Pozdrawiam

Edytowane przez mashet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do b7 możesz wzucic 2.7 nosb robi takie swapy co do b 6 to najlepiej pasuje 3.0 benzyna guattro mniej roboty z przwkladka i jakieś 2 tys. Taniej co do b7 to nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie taniej będzie Ci kupić A6 C5 z tym silnikiem z rocznika 2001 i młodszego? :)

Mechanicznie i elektrycznie to jakby rozdmuchana wersja A4 B6 (czy tam B6 to pomniejszona wersja C5-tki :wink: ), nawet w środku są do siebie zbliżone pod względem ergonomii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie taniej będzie Ci kupić A6 C5 z tym silnikiem z rocznika 2001 i młodszego? :)

Mechanicznie i elektrycznie to jakby rozdmuchana wersja A4 B6 (czy tam B6 to pomniejszona wersja C5-tki :wink: ), nawet w środku są do siebie zbliżone pod względem ergonomii :)

Może i wyjdzie taniej, ale C5 to stara buda. A jak już zmieniam, to chciałbym coś w nowszych kształtach. Przeglądając neta natrafiłem na kilka aut z rozwalonym silnikiem w rozsądnej cenie. Pytanie czy blachy dobre. W miejsce silnika zrobić swap biturbo + ewentualne quattro i się w 30k można wyrobić. Koszt praktycznie taki sam jak zrobienie B6/C5 do dobrego stanu. Do tego najlepiej gdyby były w skrzyni malualnej.

http://allegro.pl/show_item.php?item=5979426688#5a86cf49e1

http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-kombi-zarejestrowana-w-kraju-ID6y6Mhz.html#9801f104c5

Takie moje przemyślenia. Póki co trzeba odkładać kasę.

Edytowane przez mashet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B7 to de facto lift B6, a ten ostatni konstrukcyjnie jest zbliżony do... C5 :)

No ale jak się wizualnie nie podoba to żaden argument nie będzie wystarczająco przekonywujący :hi:

PS. Takiego bym przyjął :D

http://olx.pl/oferta/audi-a6-2-7-quattro-biturbo-automat-CID5-IDdUKGZ.html#5cbafcd64a;promoted


Rozważałeś może swap silnika 3.2FSI o kodzie CALA (o ile się da)?

265KM/330Nm :hi:

wykres_70.870.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B7 to de facto lift B6, a ten ostatni konstrukcyjnie jest zbliżony do... C5 :)

No ale jak się wizualnie nie podoba to żaden argument nie będzie wystarczająco przekonywujący :hi:

PS. Takiego bym przyjął :D

http://olx.pl/oferta/audi-a6-2-7-quattro-biturbo-automat-CID5-IDdUKGZ.html#5cbafcd64a;promoted

Rozważałeś może swap silnika 3.2FSI o kodzie CALA (o ile się da)?

265KM/330Nm :hi:

wykres_70.870.jpg

Myślałem o zakupie 3.2, ale z tego względu, że przekładka ma wtedy mniejsza koszta bo zostaje sporo rzeczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 3.2 powyżej jest nowszej generacji, montowany min. w B8, bo w C6 (na pewno przed liftem) i w B7 siedział starszy typ silnika 3.2, o kodzie 3-literowym (np. AUK), a on ma nieco gorszą charakterystykę i osiągi (250KM/320Nm):

wykres_15.602.jpg

Dlatego ten nowszy (CALA) wydaje mi się najlepszym odpowiednikiem 2.7BiT jeśli się porówna ich charakterystyki (tu wersja słabsza - 230KM/310Nm - innej nie mogłem znaleźć):

wykres_27.568.jpg

Co do poprawionego 3.2 (CALA) jest to jednostka dużo nowocześniejsza: ma min. niższą masę własną (2.7BiT z osprzętem waży ok. 200kg a 3.2 CALA ok. 172kg), zadowala się Pb95 (2.7BiT ma zalecane Pb98 - wychodzi drożej o ok. 30zł przy każdym tankowaniu do pełna 63l zbiornika) i ma niższe zużycie paliwa.

Ponadto również w stosunku do starego 3.2 (AUK) zmiany są spore:

Audi poszerza swoją rodzinę silników widlastych o kolejnego przedstawiciela.
Nowy silnik 2,8 l FSI można umieścić pomiędzy silnikiem, 2,4 l MPI (który będzie jeszcze produkowany
do połowy roku 2008) a silnikiem 3,2 l FSI. Wprowadza on do rodziny silników Audi nowe rozwiązania techniczne.
Te nowe rozwiązania techniczne to:
● system Audi valvelift,
● pompa oleju o regulowanej wydajności i dwustopniowej regulacji ciśnienia,
● trójowalne koła łańcuchowe.
Najważniejszym celem konstrukcyjnym było zmniejszenie tarcia i zużycia paliwa.
Zmniejszenie tarcia wewnętrznego silnika osiągnięto przez:
● zmniejszenie nacisku 2. i 3. pierścienia tłokowego na gładź,
● wprowadzenie systemu Audi valvelift (mniejszy skok zaworów dolotowych przy obciążeniu częściowym),
● zmniejszenie skoku zaworów wylotowych (10 mm -> 9 mm),
● zmiana szklankowego popychacza pompy wysokociśnieniowej na popychacz rolkowy,
● zastosowanie łańcuchów rolkowych w przekładniach A, B i C,
● wprowadzenie trójowalnych kół łańcuchowych i zmniejszenie tarcia napinaczy łańcuchów,
● zmniejszenie pompy oleju,
● wprowadzenie regulacji wydajności pompy oleju wraz z dwustopniową regulacją ciśnienia,
● zmniejszenie pompy wody i podniesienie temperatury, regulowanej przez termostat.
(źródło: SSP nr 411)
Oczywiście wszystko ładnie, pięknie pod warunkiem, że nie zamierzasz podkręcać silnika i "zatruwać" go gazem :hi:
Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś, czy jest możliwy swap z A6 C5 2.7 biturbo do C6? Chyba nie powinno być wielkich problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość ekscentryczny pomysł ładować 2,7 BiT do C6... Silnik jest dość wdzięczny, ale nie ukrywajmy że stary. Jeśli nie jesteś nastawiony wyłącznie na B7 i zadowoli Cię też B6 to mogę Ci zaproponować gotowca ;)

http://allegro.pl/audi-a4-s4-b6-avant-2-7-biturbo-tuning-400km-i6070334542.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...