Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Felerny imbusik - zabierak - pompy olejowej


grzesiekk23

Rekomendowane odpowiedzi

A jak sobie poradziłeś z "wyślizganymi" zębami na zębatce osadzonej na wale korbowym?

Jeśli ona nie ma zębów to nie będzie napędu pompy oleju i wszystkie inne zabiegi nic nie dadzą, a nowego koła nie można nigdzie kupić.

Nie w każdym silniku ta zębatka na wale jest wytarta. U mnie była ok, zresztą cały napęd był ok.Wymieniłem bo cała ta nagonka na ten napęd doprowadza do paranoi .Rozebrałem to wymieniłem. Uważam że jakby od początku użytkowania przy wymianie rozrządu wymieniany był napęd to nie byłoby w ogóle tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albinek Też tak twierdzę Trzeba tam koniecznie zaglądnąć przy wymiance rozrządu i wymienić co się da Poza tym jak się dba to się ma..Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą czy kolega OLO_GDA mając zużyte opony na 50% kupuje nowe? Albo czy w swoim OOOO wszystko ma wymienione na nowe "bez zużycia"?

czy naprawde nie widzisz roznicy powmiedzy zuzytymi oponami czy brudnym autem a napedem POMPY OLEJOWEJ ?? elementu ktorego awaria nawet klikudziesieciusekundowa moze zniszczyc silnik bezpowrotnie? do tego nie wozisz "zapasu" w bagazniku...

wiec daruj sobie takie teksty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przepraszam, że kilka dni nie odpisywałem, ale watek gdzieś mi umknął.Zębatką kupiłem uzywaną (w dobrym stanie...) zdjętą z wału (nie pierwszy raz przez sprzedającego). Zakładana na wał jest na ciepło - jest to trudna operacja ale do zrobienia - trzeba odpowiednio podgrzać ten element.

Zębatkę znalazłem na allegro (sprzedaż części używanych z Suchedniowa).

Mój mechanik poradzxił sobie z tematem a autko na razie śmiga.

Pzdrawiam.[br]Dopisany: 29 Październik 2010, 23:04_________________________________________________

Boro76 - co masz na myśli pisząc "Dokonałem jeszcze małej przeróbki osadzenia imbusika."?

Mam na myśli to, że trzeba bylo wzmocnić gniazdoosadzenia imbusika poprzez wstawienie bardziej trwałego gniazda w wałku. Mój mechanik zlecił to dobremu tokarzowi (sprawdził materiał dobrał odpowiedni do wzmocnienia gniazda....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imbusik kupiłem oryginał, niestety nie z ASO (szkoda bo na tym elemencie nie trzepią po kieszeni, ale do końca października był niedostępny). Znalazłem na Allegro i musialem zapłacić troszkę więcej...

P.S.

Dowiedziałem się w AUDI w Poznaniu, że producent tego elementu od 25 października uruchamia produkcję zamiennika, więc jest szansa, że będzie lepszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej było pisane koszt imbusika jest mały. Myślę, że warto sprawdzić stan napinacza - ślizgacze z tworzywa sztucznego moga być wyrobione i warto też wymienić, koszt w ASO ok. 220 zł. Jak pęknie ślizgacz w napinaczu to może byc kłopot z zębatkami... i znowu problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tego co czytałem na forum to tylko BLB mają z tym problem,raczej BPW tego tak nie dotryczy[br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 06:20_________________________________________________podobno BPW od BLB są poprawione

BPW dalej mają imbusik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...