Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana silnika 2.0tdi BPW na 1.9 tdi avf


bubson22

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, ecobuda napisał:

Wydaje mi się że jakby mu trochę dawki zmniejszyć to było by git.
 

Lepiej dmuchnąć więcej powietrza, wtedy koników przybędzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ecobuda napisał:

Wydaje mi się że jakby mu trochę dawki zmniejszyć to było by git.

Miałem zwiększane, zmniejszane i nie pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kuba84 napisał:

Miałem zwiększane, zmniejszane i nie pomogło :)

Kto i czym Ci zmieniał dawki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juby :P męczył softa (co prawda zdalnie) i nie doszliśmy ładu.
Pewnie gdyby miał samochód pod ręką ogarnąłby temat.  Kolega jest świadomy problemu i jeździ dalej :)

Edytowane przez kuba84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dmuchnąć więcej powietrza, wtedy koników przybędzie [emoji38]
Boję się bo mam Multitronic

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat:

Zrobiłem swap bpw/avf, pompki wałek avf, soft bpw, dpf wywalony.

Samochód miał 131km i 310nm, ciężko palił na zimnym, pozatym jeździł generalnie OK.

W tym tygodniu zestroiłem - tuner przepisał pompki avf do edc16bpw, podstroił, trzeba było lekko odkręcić na gruszce od turbo bo n75 nie wyrabiał, poprawił dawki rozruchowe, dpf off egr lambda, temp off.

Skutek?

159km, 396NM, odpalanie rano ok, spalanie na podobnym poziomie, ale z gazu ZAWSZE traci trakcję na 2 biegu (225/45/17), czasem na trzecim, turbo zaczyna wstawać dużo wcześniej, ogólnie samochód zrobił się przyjemny, do tego jest banalnie tani w serwisie (cóż się może popsuć skoro ekologia off a silnik kosztuje 900zl i wystarczy na pół bańki+) :)

Koszta?

Sprzedałem sprawny bpw z pompkami za 2200 bez miski

Sprzedałem dpf za 600

Kupiłem sprawdzony kpl avf za 1400, regen dwumasu 600 (wyszło), uszczelki 300, robota 700, olej 200.

Soft generalnie ok. 1600 ale udało się  duużo rozsądniej, gdybym kiedykolwiek kupił jeszcze jakieś 2.0tdi to jadę prosto do mechanika na powtórkę zabiegu, przede wszystkim w razie potrzeby łatwiej kupić możliwego avfa niż 2.0, pozatym teraz wiem, że koszty dałoby się jeszcze zoptymalizować tak, żeby wyszło w lepszej kwocie.

 

Minusy? Problem palenia na zimnym jest załatwiony tylko w 99% - u mnie do avf nie weszły świece z bpw i zostały z grubym grotem avf a bpw ma mniejsze napięcie i jeśli chcę, żeby fajnie zapalił na mrozie to muszę 3xpodgrzać świece lub się tym nie przejmuję i przez 5s zadymi z tyłu i kręci pół obrotu więcej, pracuje nierówno przez te 5s. Wiem, że dałoby się to jeszcze poprawić, ogarnąć to napięcie na świece ale problem jest zbyt mało uciążliwy dla mnie, by się nim zająć. W końcowym rozrachunku jednak gra warta świeczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, 900rr napisał:

Odświeżę temat:

Zrobiłem swap bpw/avf, pompki wałek avf, soft bpw, dpf wywalony.

Samochód miał 131km i 310nm, ciężko palił na zimnym, pozatym jeździł generalnie OK.

W tym tygodniu zestroiłem - tuner przepisał pompki avf do edc16bpw, podstroił, trzeba było lekko odkręcić na gruszce od turbo bo n75 nie wyrabiał, poprawił dawki rozruchowe, dpf off egr lambda, temp off.

Skutek?

159km, 396NM, odpalanie rano ok, spalanie na podobnym poziomie, ale z gazu ZAWSZE traci trakcję na 2 biegu (225/45/17), czasem na trzecim, turbo zaczyna wstawać dużo wcześniej, ogólnie samochód zrobił się przyjemny, do tego jest banalnie tani w serwisie (cóż się może popsuć skoro ekologia off a silnik kosztuje 900zl i wystarczy na pół bańki+) :)

Koszta?

Sprzedałem sprawny bpw z pompkami za 2200 bez miski

Sprzedałem dpf za 600

Kupiłem sprawdzony kpl avf za 1400, regen dwumasu 600 (wyszło), uszczelki 300, robota 700, olej 200.

Soft generalnie ok. 1600 ale udało się  duużo rozsądniej, gdybym kiedykolwiek kupił jeszcze jakieś 2.0tdi to jadę prosto do mechanika na powtórkę zabiegu, przede wszystkim w razie potrzeby łatwiej kupić możliwego avfa niż 2.0, pozatym teraz wiem, że koszty dałoby się jeszcze zoptymalizować tak, żeby wyszło w lepszej kwocie.

 

Minusy? Problem palenia na zimnym jest załatwiony tylko w 99% - u mnie do avf nie weszły świece z bpw i zostały z grubym grotem avf a bpw ma mniejsze napięcie i jeśli chcę, żeby fajnie zapalił na mrozie to muszę 3xpodgrzać świece lub się tym nie przejmuję i przez 5s zadymi z tyłu i kręci pół obrotu więcej, pracuje nierówno przez te 5s. Wiem, że dałoby się to jeszcze poprawić, ogarnąć to napięcie na świece ale problem jest zbyt mało uciążliwy dla mnie, by się nim zająć. W końcowym rozrachunku jednak gra warta świeczki.

 

Dlaczego świeczki z BPW nie przypasowały ci do silnika z AVFa? Głowice są przecież takie same reszta osprzętu została ci z BPW jakie wyszły komplikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konkretnych informacji na temat czujnika polozenia. Trzeba wiercic nowy otwor na niego czy nie? Chodzi o swap na 2.0 TDi na 1.9 TDi AVF .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć z tymi świecami. W jednej głowicy były z długim cienkim grotem a w drugiej z krótkim grubym. Te z długim cienkim nie weszły do avf bo chyba były za długie, coś blokowało przy kręceniu. To tyle co pamiętam, to było dość dawno temu. Jeśli chodzi o czujnik położenia wału, ponoć avf miewał w dwóch lokalizacjach czujniki, najlepiej przed zakupem avf oglądając silnik zerknij czy czujnik jest w tym samym miejscu (u mnie tak właśnie było), zakładaj i pożegnaj się ze swoim mechanikiem, bo prędko go nie zobaczysz. PozdR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SowaBezOka napisał:

Nie ma konkretnych informacji na temat czujnika polozenia. Trzeba wiercic nowy otwor na niego czy nie? Chodzi o swap na 2.0 TDi na 1.9 TDi AVF .

Nic nie trzeba wiercić. BPW i AVF mają ten sam czujnik, w tym samym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie , 

Odświeże temat gdyż i mnie dopadło ( dziura w tłoku ) mam 2.0 bpw .

Chciałbym ujednolicić i podsumować informację , co dokładnie trzeba przerobić by wsadzić avf .

U siebie na początku chciałbym zostawić jeszcze dpf , więc rozumiem że jak przełoże wałek wraz z pompkami od bpw to powinno to działać ? 

Poza tym przekładam świecę żarowe też od bpw , i resztę osprzętu wszystko powinno pasować bez przeróbek tak ?

Na co ewentualnie jeszcze zwrócić uwagę ?

Ktoś się wypowie ?

Edytowane przez kamil--k5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 14.02.2020 o 13:21, kamil--k5 napisał:

U siebie na początku chciałbym zostawić jeszcze dpf , więc rozumiem że jak przełoże wałek wraz z pompkami od bpw to powinno to działać ? 

Poza tym przekładam świecę żarowe też od bpw , i resztę osprzętu wszystko powinno pasować bez przeróbek tak ?

Tak, z wyjątkiem przedniego podparcia silnika na poduszce, wcześniejsze AVF-y miały inne i trzeba przekładać miskę z BPW ( jest trochę rzeźbienia ) , te z końcówki produkcji są podobno P&P. 

Powinno się zrobić też korektę programu , ale i bez niej auto będzie jeździć .:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam silnik , jest niby z tą łapa taką jak u mnie , ale sprzedający mówił że i tak miskę muszę zmienić bo jest przesunięcie z 5 cm na niej.

I okazało się że moje wtryski są wszystkie padniete , więc chcę włożyć całego kompletnego avf ,a . Więc dpf muszę jak rozumiem od razu wyrzucić , i tu pytanie czy można go w całości wyciąć i wspawac kawałek rurki, czy lepiej wybebeszyc i zostawić puche?

Po tym wszystkim korekta programu jest pewnie obowiązkowa bo nie będzie to dobrze jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samej puchy  DPF nie radzę zostawiać z racji że jest głośna i działa jak tuba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę wyciąć całkowicie i nic się nie stanie ? Wystarczy jak te wszystkie czujniki podwiesze gdzieś pod maską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym odświeżyć temat. Jakie problemy mogę napotkać w zmienianiu słupka z 2.0 bpw na 1.9 avf?

Cały osprzęcik zostaje z bpw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj cały temat, właśnie po to on tutaj jest by rozwiać większość wątpliwości ....:naughty:

Jak dalej coś nie będzie jasne to pytaj, tylko konkretnie o to z czym nie masz pewności :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja mam pytanie na które odpowiedzi nie mogę znaleźć może ktoś pomoże.  Mam a4 b7 2.0 tdi bpw z skrzynią multitronic. Czy będzie problem z wsadzeniem jakiegoś 1.9 przez tego multitronica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...