Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poduszka skrzyni biegów i drgania lewarka A4 B6 1.9 TDI


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Z kanału trzeba i zarówno od środka wykręcić drążki, wtedy można wyciągnąć drążek z przegubem na wierzch i na spokojnie wymienić nie męcząc się pod autem.

W tym temacie też jest kilka pomocnych postów: https://a4-klub.pl/topic/253213-wymiana-wybieraka/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie z kolei tak jak by chaczyl drugi bieg ale tylko podczas jazdy na postoju wszystkie biegi wchodzą jednym palcem czy to też może być spowodowane jak wyżej Kamil pisał? Wytarty przegub b kulisy skrzyni? Wiecie może jaka cena tej części i robić samemu czy lepiej oddać jakiemuś Januszowi? ;)

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ŁukaszPłock napisał:

Witam, u mnie z kolei tak jak by chaczyl drugi bieg ale tylko podczas jazdy na postoju wszystkie biegi wchodzą jednym palcem czy to też może być spowodowane jak wyżej Kamil pisał? Wytarty przegub b kulisy skrzyni? Wiecie może jaka cena tej części i robić samemu czy lepiej oddać jakiemuś Januszowi? ;)

Pozdrawiam 

masz AWX a tam jest skrzynia 5b która nie ma takiego przegubu, chyba że rozbiłeś swap skrzyni na 6b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MemberA4 napisał:

masz AWX a tam jest skrzynia 5b która nie ma takiego przegubu, chyba że rozbiłeś swap skrzyni na 6b

Skrzynia piątka... Czytałem że trzeba cały lewarek  z ciegnami wymienić... 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź na kanale czy nie masz luzu na krzyżaku na drążku(prawa strona przy skrzyni)

możesz mieć również problem który występuje w skrzyniach 5b tylko do jego eliminacji trzeba rozbierać skrzynię

ten problem jest opisany w tym watku:

 

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MemberA4 napisał:

sprawdź na kanale czy nie masz luzu na krzyżaku na drążku(prawa strona przy skrzyni)

możesz mieć również problem który występuje w skrzyniach 5b tylko do jego eliminacji trzeba rozbierać skrzynię

 

OK dzięki za podpowiedź,  a jakie są skutki nie zrobienia z tym nic? I co w skrzyni wysiada? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pitolenia z tą poduszką pod skrzynią? Jest jakiś poradnik na forum?

Tutaj znalazłem trochę info 

 

 

Jakby ktoś chciał coś dodać to śmiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, zabieram się za wymianę poduszek pod silnikiem ( mam już ORI poduchy ) a teraz bd szukał poduszek pod skrzynię... Wie ktoś ile tych poduszek u mnie jest AUDI A4 B7 1.9 TDI BKE ....jak będzie trzeba to VIN podam... no i jaką najlepiej firmę wybrac..???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poducha spokojnie Lemfordera wystarczy :) Do B6/B7 w manulau idzie jedna poducha - dwie poduchy były montowane w nadwoziu Passata i A6... i A4 w niektórych automatach...

Do rzędówek szła poducha z kolorem zielonym, czyli Lemforder 31105 01, ale wsadzają też chłopaki żółte - Lemforder 31106 01, możesz podać kod skrzyni z wlepki to się zerknie...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie fajnie dzięki kolego Ci bardzo... strasznie mnie wkurza jak podczas zmiany biegów czuć jak skrzynia pracuje ( rusza się ) a powiedz mi gdzie ta wklepke w B7 znajdę zaraz skocze i zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka serwisowa, albo wnęka koła zapasowego. Były też czasem pod tylną kanapą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a powiedz mi jeszcze czy np ta żółta lema co pisałeś może być twardsza i np jakoś mniej skrzynią ruszało ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie do skrzyni HCK jaki jest nr poduszki (bez łapy) firmy lemforder? W pierwszym poście uwzglednione są tylko do B6, a w ekatalogu inter cars nie ma żadnego info o lemie.
Po swapie skrzyni na HCK jest kilka problemów:
- gdy auto powoli toczy się na niskich biegach i dodaję oraz puszczam szybko, pulsacyjnie gaz to slychać lekkie stukanie w okolicach popielniczki, lewarka (domyślam się że to poduszka).
- spory luz boczny lewarka (ok 3 cm) na biegu jałowym oraz podczas jazdy. Luzu przod-tył brak.
- czasem w czasie jazdy jest problem z trafieniem drugiego biegu, rzadziej szóstego. Nie pojawia się wtedy zgrzyt. Ogólnie skrzynia działa w czasie jazdy sporo mniej precyzyjnie niż ta z awx... co dziwne podczas postoju skrzynia działa jak należy, biegi wchodzą precyzyjnie.
Kwestia doregulowania ciegien, czy problem leży gdzie indziej?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw polikwiduj luzy, a następnie dobrze wyreguluj lewarek , bo wg mnie tu leży problem , a nie w samej skrzyni, co do poduszki skrzyni ja zostawiłem tą od gba i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw naprawczy pod lewarkiem/na skrzyni zrobiles? Ciegna dobrze wyregulowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Blachu napisał:


- gdy auto powoli toczy się na niskich biegach i dodaję oraz puszczam szybko, pulsacyjnie gaz to slychać lekkie stukanie w okolicach popielniczki, lewarka (domyślam się że to poduszka).


 

Miałem podobny objaw przy dodaniu i nagłym odpuszczeniu gazu,  było słychać uderzenie pojedyncze coś w stylu wytlumionego mocnego  uderzenia pięścią w ścianę... Problem rozwiązałem przez wymianę poduszki pod skrzynia, wizualnie dopiero po zdemontowaniu poduszki  można było zobaczyć że jest urwana... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Blachu napisał:


- czasem w czasie jazdy jest problem z trafieniem drugiego biegu, rzadziej szóstego. Nie pojawia się wtedy zgrzyt. Ogólnie skrzynia działa w czasie jazdy sporo mniej precyzyjnie niż ta z awx... co dziwne podczas postoju skrzynia działa jak należy, biegi wchodzą precyzyjnie.
Kwestia doregulowania ciegien, czy problem leży gdzie indziej?

 

Mam to samo w skrzyni piątce silnik awx, problem z drugim biegiem,  przy próbie szybkiej zmiany na drugi pojawia się opór,natomiast  kiedy powoli zmieniam problem zanika, na postoju wszystkie biegi wchodzą jednym palcem... 

Jak na razie nie mam rozwiązania.. 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...