Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T dławi sie przez krótką chwilę.


Mateuszek1001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Potrzebuje porady otóż zauważyłem ostatnio że jadąc obojętnie na jakim biegu, obrotach itd jest moment w którym silnik sie zadławi, trwa to dosłownie sekundę i jedzie normalnie.

Wygląda to mniej więcej tak że np jadąc na 5 biegu prostą drogą ze stałą prędkością, nagle silnik przestaje ciągnąć przez sekundę, a zaraz po tym jest wszystko git. Tak jakby w chwili brakowało mu paliwa bądź wypadły mu zapłony. Zdarza sie to rzadko, raz na jakiś czas.

Zastanawiam sie albo nad brudną przepustnicą, padającą powoli cewką bądź filtrem paliwa.

Stanu świec oraz filtra paliwa nie jestem pewien, nie wymieniałem ich jeszcze.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Komputra jeszcze nie podpinałem, zrobie to niebawem

Edytowane przez Mateuszek1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewasz całkiem dobrze jeszcze sprawdź błędy , świece no i te cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak udało Ci się namierzyć problem z poszarpywaniem/dławieniem?

Mam a4 b7 cabrio 1.8T BFB manual 5 biegów 2008r i ostatnio pojawił mi się mały problem który pojawia się niemal zawsze gdy wciskam gaz i dochodzi do przedziału 2200-2900obrotow silnik jakby przerywał poniżej podanych obrotów wszystko jest ok tak samo powyżej tych 3000obr nie zaobserwowałem żadnego jakby dławienia ani nic z tych rzeczy. Samochód nie ma problemów z odpalaniem, spalanie średnie w granicach 9l/100km, moc tak samo w każdym zakresie jest ok, skanuje co chwile programem VCDS i polskim VAGiem i nie ma żadnych błędów ( poza uszkodzonym silniczkiem od nawiewu v70 jak dobrze pamietam ale to chyba nie ma nic wspólnego..). Czyściłem przepustnice i przepływomierz jeszcze przed wystąpieniem usterki(zapobiegawczo), filtr powietrza, olej i świece wymienione na przełomie ostatnich 3000km.

Wertowałem google w poszukiwaniu odpowiedzi i ludzie piszą że to może świece, może cewki, ostatnio znajomy powiedział mi że to też może być przepustnica. Przyszło mi do głowy że tak suma sumaru przerywanie (wspomniane dławienie) występuje w momencie załączania się turbiny. A no i z obserwacji wywnioskowałem że przy spokojniutkim dodawania gazu nic nie szarpie ani nie przerywa dopiero gdy gaz wciskam tak od około połowy i tak do nawet wciśnięcia do końca. Kopcenia żadnego nie ma, silnik pracuje całkowicie normalnie.

Pomóżcie Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, z 'załączaniem' turba to nie ma chyba nic wspólnego.

Ja mam o tyle gorzej że to dławienie nie występuje w określonych warunkach tak jak np u cb, tylko kiedy mu sie podoba, nie zależnie czy jedziesz na 2 czy 5. Dlatego jest to ciężko zdiagnozować.

Wpadłem ostatnio na pomysł że przyczyną może być też zużyty kat, a raczej przytkany. Przez to może występować zjawisko wypadania zapłonów, i w efekcie szarpie. Choć najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie świec lub powoli padające cewki.

Musze popatrzeć na ich nr bo w ASO stwierdzili że moja kwalifikuje sie na wymianę. Świece też wymienię bo jestem na etapie składania gratów do podtlenku propanbutanu.

Jeśli masz Vaga to możesz podejrzeć bloki 014-015-016 w którym pokazane są wypadające zapłony na poszczególnych cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, z 'załączaniem' turba to nie ma chyba nic wspólnego.

Ja mam o tyle gorzej że to dławienie nie występuje w określonych warunkach tak jak np u cb, tylko kiedy mu sie podoba, nie zależnie czy jedziesz na 2 czy 5. Dlatego jest to ciężko zdiagnozować.

Wpadłem ostatnio na pomysł że przyczyną może być też zużyty kat, a raczej przytkany. Przez to może występować zjawisko wypadania zapłonów, i w efekcie szarpie. Choć najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie świec lub powoli padające cewki.

Musze popatrzeć na ich nr bo w ASO stwierdzili że moja kwalifikuje sie na wymianę. Świece też wymienię bo jestem na etapie składania gratów do podtlenku propanbutanu.

Jeśli masz Vaga to możesz podejrzeć bloki 014-015-016 w którym pokazane są wypadające zapłony na poszczególnych cylindrach.

Aha no widzisz u mnie też można powiedzieć że na każdym biegu zaczyna poszarpywać (choć na 1 cieżko mi to wyczuć bo szatan za szybko się zbiera :) ale na 2-3-4-5 zawsze ale to zawsze jak wciskam gaz np do oporu i sie zbiera z powiedzmy 1500 to szarpanie będzie w przedziale 2200-2900 obr)

A możesz mnie pokierować w miarę możliwości krok po kroku jak mogę zrobić te pomiary to podesłał bym wam może a nóż noś uda się wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, z 'załączaniem' turba to nie ma chyba nic wspólnego.

Ja mam o tyle gorzej że to dławienie nie występuje w określonych warunkach tak jak np u cb, tylko kiedy mu sie podoba, nie zależnie czy jedziesz na 2 czy 5. Dlatego jest to ciężko zdiagnozować.

Wpadłem ostatnio na pomysł że przyczyną może być też zużyty kat, a raczej przytkany. Przez to może występować zjawisko wypadania zapłonów, i w efekcie szarpie. Choć najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie świec lub powoli padające cewki.

Musze popatrzeć na ich nr bo w ASO stwierdzili że moja kwalifikuje sie na wymianę. Świece też wymienię bo jestem na etapie składania gratów do podtlenku propanbutanu.

Jeśli masz Vaga to możesz podejrzeć bloki 014-015-016 w którym pokazane są wypadające zapłony na poszczególnych cylindrach.

Aha no widzisz u mnie też można powiedzieć że na każdym biegu zaczyna poszarpywać (choć na 1 cieżko mi to wyczuć bo szatan za szybko się zbiera :) ale na 2-3-4-5 zawsze ale to zawsze jak wciskam gaz np do oporu i sie zbiera z powiedzmy 1500 to szarpanie będzie w przedziale 2200-2900 obr)

A możesz mnie pokierować w miarę możliwości krok po kroku jak mogę zrobić te pomiary to podesłał bym wam może a nóż noś uda się wywnioskować.

WYMIANA CEWKI POMOGŁA!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2019 o 22:54, Porek napisał:

A powiedzcie mi jak zdiagnozować która cewka jest padnięta,?

jak już będzie mocno padnięta to na komputerze wyskoczy Ci błąd wypadania zapłonów na x cylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2019 o 08:59, 3r4 napisał:

jak już będzie mocno padnięta to na komputerze wyskoczy Ci błąd wypadania zapłonów na x cylindrze

No dobrze a jak bledu nie ma żadnego to co mam zrobić wymienić wszystko skad mam wiedzieć którą zepsuta lub co innego zepsute a błędu żadnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz objawy, czy tak tylko pytasz? Na vagu w gr 14,15,16 masz licznik wypadań zapłonów. Działa to tylko na biegu jałowym. Poza tym jakby zapłon wypadał przez cewkę to będzie błąd zapisany w ecu na którym cylindrze.. Szarpanie może być przez wiele innych rzeczy, przez przepływkę, turbo, po brak paliwa. Logi by coś powiedziały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...