Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic, pogorszenie po adaptacji


HDstempel

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie wiem - nie zajmuję się trzecią generacją Multitronica. Pracując z pierwszymi dwoma używam tylko VCDS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


witam.

a czy foxwell nt 500 da radę zrobić adaptację bo problem mam identyczny jak HDstempel. klon vcds nie daje rady.

witam,

kolego, jesli w skrzyni masz wgrany jeden z ostatnich softów to marny Twój wysiłek. Zawijaj gablote do warsztatu gdzie mają oryginalnego ODIS-a lub do serwisu AUDI/VW a problem bedziesz mial z glowy po kilkunastu minutach. Ja zjezdzilem z 8 roznych warsztatów z "fachowcami" stracilem kase,czas i paliwo bo kazdy jeden z nich mial taki czy inny klon VCDS-a czy cos podobnego. I kazdy poległ. Dopiero oryginalny ODIS sprawe zalatwil. Chociaż przyznam ze i z tym ODIS-em nie poszlo tak od razu. Bowiem jak zaliczylo mi adaptacje na jeżdzie w tył to do przodu ni u ja (wg wytycznych..jazda by nie przekraczac jakiejs tam predkosci i obrotów. I tak pięć razy pod rząd) Sztywno trzymalem się tych warunków no i niestety nie zaliczalo mi jazdy w przód. Wkońcu zrezygnowany, położyłem lage na to, dodałem gazu, przekroczyłem obroty i predkość i ....zaliczyło. Jeżdżę już któryś miesiąc po adaptacji i nie ma żadnych problemów.

życze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłeś adaptację ODSI-em ? Mam dość dobrego klona, vagiem nie chciało iść, w odpisie kliknołem zrób i za moment że zapisało - 0 ruszania itd nie wiem czy ta adaptacja została dobrze zrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłeś adaptację ODSI-em ? Mam dość dobrego klona, vagiem nie chciało iść, w odpisie kliknołem zrób i za moment że zapisało - 0 ruszania itd nie wiem czy ta adaptacja została dobrze zrobiona.

musi Ci zaliczyć, adaptacja zakonczona sukcesem czy cos tam. jakis pasek postepu czy procentowo cos tam na koncu leci i jak zakonczy sie na 100 % to znaczy ze all ok. kurde, nie pamietam juz dokladnie jak to bylo. wykonywalem polecenia mechanika, on trzymal lapka na kolanach a ja mu przez ramie zerkalem. ale podsumowanie jakies jest po którym jednoznacznie Ci powie ze zaliczylo. wszysko inne to blednie zrobiona adaptacja. no i szarpanie przy wbijaniu "biegu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie lub okolicach jest jakiś dobry magik co by to ogarnął. Mam jeszcze przy ruszania taki nagły zryw co pewnie jest też wynikiem błędnej adaptacji.

panowie znacie gogoś z okolic warszawy co ogarnie ten temat? pomóżcie jak możecie.


W Warszawie lub okolicach jest jakiś dobry magik co by to ogarnął. Mam jeszcze przy ruszania taki nagły zryw co pewnie jest też wynikiem błędnej adaptacji.

panowie znacie gogoś z okolic warszawy co ogarnie ten temat? pomóżcie jak możecie.

panowie ponawiam pytanie czy w okolicach warszaway jest ktoś kto prawidłowo zrobi adaptacje?


W Warszawie lub okolicach jest jakiś dobry magik co by to ogarnął. Mam jeszcze przy ruszania taki nagły zryw co pewnie jest też wynikiem błędnej adaptacji.

panowie znacie gogoś z okolic warszawy co ogarnie ten temat? pomóżcie jak możecie.


W Warszawie lub okolicach jest jakiś dobry magik co by to ogarnął. Mam jeszcze przy ruszania taki nagły zryw co pewnie jest też wynikiem błędnej adaptacji.

panowie znacie gogoś z okolic warszawy co ogarnie ten temat? pomóżcie jak możecie.

panowie ponawiam pytanie czy w okolicach warszaway jest ktoś kto prawidłowo zrobi adaptacje?


witam.

a czy foxwell nt 500 da radę zrobić adaptację bo problem mam identyczny jak HDstempel. klon vcds nie daje rady.

witam,

kolego, jesli w skrzyni masz wgrany jeden z ostatnich softów to marny Twój wysiłek. Zawijaj gablote do warsztatu gdzie mają oryginalnego ODIS-a lub do serwisu AUDI/VW a problem bedziesz mial z glowy po kilkunastu minutach. Ja zjezdzilem z 8 roznych warsztatów z "fachowcami" stracilem kase,czas i paliwo bo kazdy jeden z nich mial taki czy inny klon VCDS-a czy cos podobnego. I kazdy poległ. Dopiero oryginalny ODIS sprawe zalatwil. Chociaż przyznam ze i z tym ODIS-em nie poszlo tak od razu. Bowiem jak zaliczylo mi adaptacje na jeżdzie w tył to do przodu ni u ja (wg wytycznych..jazda by nie przekraczac jakiejs tam predkosci i obrotów. I tak pięć razy pod rząd) Sztywno trzymalem się tych warunków no i niestety nie zaliczalo mi jazdy w przód. Wkońcu zrezygnowany, położyłem lage na to, dodałem gazu, przekroczyłem obroty i predkość i ....zaliczyło. Jeżdżę już któryś miesiąc po adaptacji i nie ma żadnych problemów.

życze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem taki sam przypadek brak adaptacji A4 b8 po lifcie skrzynia 0AW , męczyłem sie z tym troche ale w końcu się udało zrobić adaptacje VCDS-em wydaje mi sie że adaptacje można zrobic nawet autocomoem czy delphi tylko tam jest zły opis procedury przeprowadzania adaptacji. Po pierwsze to czy mamy adaptacje czy nie można ładtwo rozpoznać bez podłaczania interfejsu, przy właczeniu D lub R i trzymaniu hamulca nie powinien byc odczuwalny spadek obrotów silnika co za tym idzie spalanie na fis nie powinno wzrosnoc o więcej jak 0.2 l ( nie wolno sugerować sie tym że bloki pomiarowe daja komunikat adaptation RUN tak bedzie zawsze po zgaszeniu i odpaleniu auta nawet jeśli adaptacja jest zapisana). A co do samej adaptacji w przypadku VCDS powinno wyglądac to tak:

wchodzimy w 02- póżniej basic settings i tam wybieramy reset adaptacji do przodu bądz tył ustawiamy auto na równym włączamy P wciskamy GO po czym w tym samsym oknie wchodzimy w advanced measuring i wyswietlić sobie w trybie bierzącym czy adaptacjia wskoczyła czy nie podajże kanał 13 i 14 przód tył , po czym przerzucamy na N czekamy 3 sek. i właczmy D i puszczamy delikatnie hamulec bez gazu !! nie wolno przekroczyć 10 km/h delikatnie wciskamy pedał hamulca aż do zatrzymania się i trzymamy wcisniety hamulec minimum 5 sek. i tak w kółko aż pojawi sie adaptation complete w adw measuring.po zabiegu nie gasić auta przez 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa komplikuje sie gdy po wczesniejszej zlej adaptacji lub innej przyczyny auto podczas pelzania osiaga predkosc powyże 10km/h. W moim przypadku rozpedzalo sie do 13km/h. A hamulca przycisnac nie mozna, haha. Ilez bylo kombinacji, szukanie wzniesienia zeby jechac pod górke itd. Ale to nie wszystko, bo jak jedziesz w przód pod gorke zeby auto zwolnic to przy kolejnym kroku czyli adaptacji w tyl z tej gorki zjezdzasz, i auto przyspiesza a nie mozna sie przemieszczac pomiedzy kolejnymi atapami adaptacji. Mowe Wam, cyrk na kolkach. Zycze powodzenia. Ja wymiekam z tym multitronickiem. Powiem szczerze, ze komfort jazdy z ta skrzynia jest nieporownywalny do zadnej innej. Jazda jaknwozkiem akumulatorowym. Ale dosyc juz mam jazdy z dusza na ramieniu i nasluchiwania czy cos juz sie zaczyna ssypa. Bo sypnie sie. Jak kazda. To jest tylko kwestia czasu. Gonie bestie do ludzi puki jeszcze jezdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty piszesz przecież w VCDS odzielnie załacza się adaptacje przód i tył czyli mozna przemieszczać się miedzy adaptacjami , jedynie delphi i autocom robi to za jednym zamachem. Druga sprawa można wcisność hamulec zanim auto rozpędzi sie powyżej 10km/h wczoraj robiłem to i poszło bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywalem delphi. Kazde dotkniecie hamulca w trakcie adaptacji skutkowalo wywaleniem komunikatu a niepowodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy opowiadasz przecież podczas adaptacji dotyka się hamulca i to jest normalne, a w ręcz bez tego się nie obędzie :) czym ty ten hamulec dotykasz.
Na 100 % nawet w delphi nie wyskoczy błąd po wciśnięciu hamulca przecież delphi po załączeniu adaptacji on ją tylko resetuje i karze ci 5 x ruszyć i sie zatrzymać i to wsio, czy wskoczy adaptacja czy nie i tak sie zakończy jak wciśniesz OK na koniec. , delphi nie weryfikuje tego czy przebiegła pomyślnie , także coś tu bajki opowiadasz, albo tak naprawdę tego nie robiłeś. jedyna weryfikacja tego czy adaptacja przebiegła pomyślnie wystarczy przeprowadzając adaptacje wejść w bloki pomiarowe i sprawdzić czy adaptacja wskoczyła z run na OK oczywiście nie gasząc silnika, po zgaszeniu i odpaleniu zawsze bedzie RUN ( w trakcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu ewidentnie nie gra... Sterownik uczy się sprzęgła w mikropoślizgu - proces uruchamia się w momencie zatrzymania auta i wciśnięcia hamulca. A zatem opisana procedura nie ma sensu i mija się z ideą adaptacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat.

Mialem wymieniony sterownik skrzyni na nowy. Auto to a6 c7 2013.

Po wymianie sterownika, wgraniu nowego softu ( tak mniemam,na wyswietlaczu miedzy zegarami widze np nowe ikonki podczas jazdy w trybie manualnym,podpowiadajace zeby zmienic wirtualny bieg do gory/dolu,wiec cos tam musialo byc wgrane) mam nastepujaca sytuacje :

skrzynia chodzi plynnie,wrecz idealnie. Nie czuc zmian z D na R czy P, jest duzo lagodniej niz wczesniej. Skrzynia sie nie slizga, auto jedzie na wzniesieniu bez gazu,wszystko jest super.

Jednak czasem,powiedzialbym raz na pare dni,jednorazowo, po zatrzymaniu sie na swiatlach (wybierak na D,noga na hamulcu) auto trzyma obroty 1000 i chce 'jechac', ciagnie najzwyczajniej. Trwa to ok 5 sekund,obroty spadaja do normalnych poziomu i wszystko jest jak nalezy. Gdy sie to zdarzy i  puszcze wtedy hamulec auto rusza od razu,mocniej niz normalnie,jednak nie jest to szarpniecie. 

To zachowanie zdarza sie tez na wstecznym,w tej samej czestotliwosci. Raz na pare dni,jednorazowo. Po paru sekundach auto sie uspokaja,obroty plynnie spadaja i jest ok. Nie mozna tego zasymulowac ani powtorzyc,mimo ze probowalem.

 

Gdy podczas tego 'trzymania' wrzuce N czuc, ze auto szarpnie,obroty wtedy spadaja do normalnego jalowego poziomu i od wtedy jest wszystko ok.

 

Czy to sprawa adaptacji? Jesli tak - czy mozliwe,ze wypada ona 'jednorazowo'? 

Gdzie z tym jechac ? Sterownik wymieniany byl w niezaleznym serwisie specjalizujacym sie w VAG,posiadajacym jednak licencje ASO. Mieszkam w Belgii. Czy sprawa z adaptacja wyglada tak,ze zrobi mi ja kazdy,kto ma odpowiednie oprogramowanie,tez ASO ( do nich byloby mi najwygodniej podjechac z racji czasu,odleglosci,tryby pracy itd) ? 

Moze probowac wgrac najnowsze oprogramowanie do skrzyni w ASO 'na nowo',jakis reset zrobic? 

Z gory dziekuje za porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie kwestia adaptacji skoro dzieje się raz na jakiś czas i po przełączeniu pozycji wybieraka sprawa wraca do normy. Objaw typowy do zbyt wysokiego ciśnienia podawanego na sprzęgło. Trudno powiedzieć czy to coś nie tak ze sterowaniem czy też w skrzyni pojawił się jakiś problem. Problemem jest też to że usterka ma charakter nieciągły a więc będzie trudniejsza w zdiagnozowaniu - potrzebujesz kogoś ambitniejszego do rozkminki tej usterki więc wybieraj ostrożnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam problem ze skrzynią,na zimnym silniku szarpie przy zmianie z P na R ,i wzrasta dość spalanie gdy wrzucę D lub R ok.0.5l 

Czy adaptacja coś pomoże ?

Edytowane przez Audi A4 Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

podepnę się pod temat, bo mam dość nietypowy problem ze skrzynią.

Auto (A4 B8 2.0TDI 0AW 2009) w rodzinie od 7 lat i od początku takie same objawy do dziś. W międzyczasie przejechane 80tys. km, 2 razy wymieniany olej, regenerowany sterownik i wymieniona mechatronika na regenerowaną.

Adaptacja robiona kilka razy i za każdym razem z komunikatem "completed successfully" przód i tył.

Problem jest taki, że przy ruszaniu pod górę samochód się napina i jakby nagle wysprzęgla i tak w kółko. Przy procedurze adaptacji, przy rozgrzewaniu skrzyni przy załączonym ręcznym hamulcu na wstecznym samochód się napina i równo trzyma nawet kilka minut, na D napina się i odpuszcza i tak w kółko.

Dodatkowe objawy to dość silne napinanie się przy załączaniu D lub R oraz czasem zgaśnie przy pierwszej zmianie z R na D rano jak jest zimno.

Brak błędów w sterowniku skrzyni.

Czy ktoś podpowie co można sprawdzić i ewentualnie skorygować? Nie chce mi się wierzyć, że to problem sprzętowy skoro mechatronika była wymieniona i sterownik regenerowany.

Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam serdecznie,
Niedawno dokonałem adaptacji skrzyni według poniższej instrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PMO5-2G2OcE&t=14s
Powodem wykonania adaptacji było mulenie auta podczas ruszania ( auto nie wiedziało czy ma ruszyć czy stać i ruszało po kilku sekundach, staczało się z górki...).

Po wykonaniu całej procedury biegi z zakresu P, R, N, działają bez zarzutu, obroty nie falują auto ładnie rusza. natomiast po przełączeniu z N->D przydusza delikatnie silnik i czuć jak auto ciągnie nawet na delikatnie wciśniętym hamulcu. Jak chce wyrzucić z D->N następuje szarpniecie całym autem tak jakby sprzęgło jeszcze nie odpuściło. Wyczytałem gdzieś że w takim przypadku sterownik daje za duże napięcie na zawór ciśnienia sprzęgła lecz nikt nie napisał jak rozwiązać ten problem.

Nie wydaje mi się że jest to problem mechaniczny a raczej jest to kwestia odpowiedniej kalibracji sterownika.
Czy toś może spotkał się z takim przypadkiem?
Jak zmienić parametry sterownika skrzyni za pomocą VCDS?
Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez RAFAL-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2021 o 14:58, RAFAL-S napisał:

 

Witam serdecznie,
Niedawno dokonałem adaptacji skrzyni według poniższej instrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PMO5-2G2OcE&t=14s
Powodem wykonania adaptacji było mulenie auta podczas ruszania ( auto nie wiedziało czy ma ruszyć czy stać i ruszało po kilku sekundach, staczało się z górki...).

Po wykonaniu całej procedury biegi z zakresu P, R, N, działają bez zarzutu, obroty nie falują auto ładnie rusza. natomiast po przełączeniu z N->D przydusza delikatnie silnik i czuć jak auto ciągnie nawet na delikatnie wciśniętym hamulcu. Jak chce wyrzucić z D->N następuje szarpniecie całym autem tak jakby sprzęgło jeszcze nie odpuściło. Wyczytałem gdzieś że w takim przypadku sterownik daje za duże napięcie na zawór ciśnienia sprzęgła lecz nikt nie napisał jak rozwiązać ten problem.

Nie wydaje mi się że jest to problem mechaniczny a raczej jest to kwestia odpowiedniej kalibracji sterownika.
Czy toś może spotkał się z takim przypadkiem?
Jak zmienić parametry sterownika skrzyni za pomocą VCDS?
Z góry dziękuję za pomoc.

Kolego rozwiązałeś może ten problem ???

Edytowane przez lunatick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...