Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przod i tyl - rozne klocki zaciski ?


damok

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do wymiany klocki z przodu oraz z tylu.

Ale porownalem sobie zaciski z przodu z drugim - prawie takim samym samochodem, maja zupelnie inna konstrukcje.

I teraz pytanie - czy klocki sa takie same czy w zaleznosci od - czegos - moga sie roznic?

Samochody A4 B8,

jeden z 2009, quattro, sedan.

drugi 2010, naped przod,kombi.

Druda sprawa - hamulce tyl - zaciski wygladaja na takie same, ale tu tez - czy klocki sa rozne klocki, czy takie same.

Nie mam niestety mozliwosci dobrania sie do bebechow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być jakoś tak:

w większości wersji silnikowych podstawowe hamulce

w 2.0 TFSI / 3.0 TDI lepsze hamulce

W S4 jeszcze lepsze

W RS4 najlepsiejsze

Ale na pewno było o tym nie raz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być jakoś tak:

w większości wersji silnikowych podstawowe hamulce

w 2.0 TFSI / 3.0 TDI lepsze hamulce

W S4 jeszcze lepsze

W RS4 najlepsiejsze

Ale na pewno było o tym nie raz na forum.

Wiesz że twoja odpowiedź nic nie wnosi do tematu, skoro autor pisze że porównywał takie same samochody, zresztą Ty masz takie same hamulce jak w 2.0tdi czy 1.8 tfsi... Autorowi raczej chodziło o to że przednie zaciski się różnią.

I zacisk ATE wygląda tak:

c7wtv4bm.jpg

a zacisk TRW wygląda tak:

3upzidvo.jpg

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wskazał na prawie takie same auta, nie podając nawet wersji silnikowej.

Prześledź trochę dokładniej informacje techniczne, bo w 2.0 TFSI / 3.0 TDI są inne hamulce - tarcze 320/30 zamiast 314/25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wskazał na prawie takie same auta, nie podając nawet wersji silnikowej.

Prześledź trochę dokładniej informacje techniczne, bo w 2.0 TFSI / 3.0 TDI są inne hamulce - tarcze 320/30 zamiast 314/25.

Ok, zwracam honor, w 1.8 jest 314 a nie 320,ale same klocki hamulcowe to prawie takie same, znikoma różnica miedzy tymi pod 314 a pod 320, ale wracając do tematu autor miał pytanie czemu zaciski różnią się konstrukcyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taka znikoma różnica, bo oprócz średnicy jest duża rożnica w grubości tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj choć raz ze zrozumieniem, ja o gruszce ty o pietruszce.... czy to w 1.8 czy to w 2.0 były montowane ATE albo TRW zaciski więc w 2.0 również są zaciski ATE takie jak w 1.8.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8T - zacisk Ate, tarcza 314/25mm

2.0T - zacisk TRW, tarcza 320/30mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj choć raz ze zrozumieniem, ja o gruszce ty o pietruszce.... czy to w 1.8 czy to w 2.0 były montowane ATE albo TRW zaciski więc w 2.0 również są zaciski ATE takie jak w 1.8.

No jak widać chyba jednak nie :)

Czyli autor nie widział prawie takich samych aut, albo prawie robi wielką różnicę.

Edytowane przez komoornik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0T - zacisk TRW, tarcza 320/30mm

Dev zdjęcia z tematu andynl który ma 2.0 tfsi:

http://fs2.directupload.net/images/150106/wfvxoqs7.jpg

http://s14.directupload.net/images/141123/ta4pqyco.jpg

oraz z innego 2.0 tfsi które znalazłem:

https://h-a.d-cd.net/5bfe026s-960.jpg

Wyglądają zupełnie jak ATE, nie zamierzam się z Tobą sprzeczać w sprawie hamulców, jeśli nie mam racji to mnie popraw ale zaciski nie wyglądają jak TRW.

Edytowane przez zabiello
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich zjeciach sa tesame zaciski Ate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie pytanie do zabiello :)

andynl ma na pewno słabszą odmianę 2.0 TFSI. Może tylko w tej mocniejszej były tarcze 320/30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rosyjskiego forum.

https://www.drive2.ru/l/9313108/ a tu https://www.drive2.ru/r/audi/616167/ główna strona samochodu na której są dane samochodu.

2.0tfsi 180KM w tych wersjach są Ate. Post nr 259 w temacie andynl, pisze że miał tarcze przód 320mm i zacisk jak widać na zdjęciach, Ate.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie pytanie do zabiello :)

andynl ma na pewno słabszą odmianę 2.0 TFSI. Może tylko w tej mocniejszej były tarcze 320/30?

Na pewno byly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten inny 2.0 TFSI to czyj?

Np. w Q5 2.0TFSI może być Brembo 8R0615107 pod tarcze 320 lub 8R0615107A pod 345mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zagladalem chwile na forum, a tu sie rozwinela dyskusja.

Gwoli wyjasnien, mam dwie A4:

1. 2.0 TDI(136KM), avant, z polsportowym zawieszeniem, 2010 rok.

2. 2.0 TFSI(210KM), quattro, sedan, automat dwusprzeglowy, z komfortowym zawieszeniem, 2009 rok.

Mam do wymiany w obu samochodach klocki, wiec stad moje pytanie o roznice.

Porownalem dwa ze soba i na chlopski rozum powinno byc to samo, ale ... no wlasnie sie mocno roznia klocki i same zaciski.

Pod koniec tygodnia bede zmienial opony na letnie to zrobie dokladniejsze zdjecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli się wyjaśniło.

Auta mają dwa zupełnie inne systemy hamulcowe.

Musisz kupić dwa rodzaje tarcz i klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że u mnie w 1.8 tfsi zaciski wyglądają tak samo jak u andynl seryjne.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...