Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 3.0 TDI


st4yKool

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wrzucam ten olej w weekend.. to opowiem o wrazeniach przynajmniej sluchowych... z Motulem mam tak, ze dopoki nie ma boost'a i wcisne gaz, jest jakby takie chrapanie... moze to cos innego leci, ale na Millersie tego nie bylo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to sam nie wiem czy widzę jakaś różnicę :D 

napewno psychiczną, że Castrol został wyrzucony a zastąpiony czymś lepszym :)

 

z czasem zweryfikuje jeszcze, ilosc spalanego oleju. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z olejami to temat rzeka

ja leje castrol lub ori z ASO

jak motor zdrowy to olej go nie zabije

ważniejsza jest terminowa wymiana

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak na syzbko.. po zmianie na tego Liquy Molly.. jest znacznie ciszej... roznica w sotusunku do Motula jest zauwazalna... Motul wylecial po 8kkm..  na tym LM pojezdze 10kkm i zobaczymy co sie bedzie dzialo.. na ten moment zmiana trafiona :P

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, marcin4x4 napisał:

na LM kompensatory siedzą cicho ?

 

tak, sa znacznie ciszej.. prawie nieslyszalne

zobaczymy po jakims przelocie dluzszym, bo narazie czolgalem sie po miescie.. jade teraz trase 3kkm.. jak wroce dam znac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kusk ścieki ten Motul, 8 tyś km i już nie trzyma ciśnienia, dobrze że koledzy od 1,9 tutaj nie zaglądają bo by nas zjedli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, marcin4x4 napisał:

kusk ścieki ten Motul, 8 tyś km i już nie trzyma ciśnienia, dobrze że koledzy od 1,9 tutaj nie zaglądają bo by nas zjedli.

 

Dokładnie, tym bardziej że 6 lat temu gdy jeszcze Motul nie był aż tak podrabiany jak dzisiaj, miałem okazję testować castrola, motula i valvoline w b5 1.8T podczas jazdy z czujnikiem ciśnienia i od tamtego czasu wiem że ani to castrol ani to motul nie trzymał ciśnienia już przy 10tyś km od wymiany,  za to gdy nalałem valvoline problem ten występował dopiero przy 13 tyś km czyli na plus, od tamtej pory moje stare, poczciwe 1.8T z aktualnym przebiegiem 360tyś km dalej jeździ jak należy bez remontu silnika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedawcy dalej swoje, z bilstein jest tak samo. Czemu tarcze z "forum" korodują po 2 dniach na deszczu a se sklepu nie ? (ten sam model, różnica 2 tygodni).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2017 o 16:16, marek750 napisał:

Szczerze mówiąc to sam nie wiem czy widzę jakaś różnicę :D 

napewno psychiczną, że Castrol został wyrzucony a zastąpiony czymś lepszym :)

 

z czasem zweryfikuje jeszcze, ilosc spalanego oleju. :) 

I jak kolego na LM Top Tecu? 

rozważam go przy kolejnej wymianie w swoim CCWA. Najpierw miałem x-clean+ 5W30. potem specific, na którym niby nie zauważyłem większej różnicy, poza tym, że przy odpalaniu wyraźniej słychać łańcuch.

Edytowane przez Solitpapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzewamy kotlecika ?

Mam dylemat pomiędzy 5w30 (obecnie latam na LM TOP TEC 5W30 4200) 

CCWA z przelotem 330tyś, będę zmieniał rozrząd (ori aso) i zastanawiam się nad przejściem na 5w40.. w 1.8t 330ps latam na LM 5W40 HIGH TECH i od wymiany do wymiany nie wziął ani kropelki oleju, a przeważnie wykorzystuję całe pole obrotomierza. Dlatego mam dylemat czy zostać przy 5w30 czy przejść na 5w40. Dużo osób poleca Valvoline i Millersa, a że mam usunięty dpf więc jest okazja by zmienić olej bo na pewno wpadnie jakiś ic, dp i program..

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja zapytam, czy ktoś przechodził na millers? U mnie po zmianie na ten właśnie olej zacząłem słyszeć delikatnie rozrząd, dosłownie może 1 sek. Wcześniej lałem ravenol, OEM i była cisza. Jeździć do następnej wymiany czy od razu przejść na inny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel lał Castrola i było słychać rozrzad, po przejściu na LM jest cisza, ale rozrzad i tak muszę zmienić bo auto bedzie robic trasy PL - DE więc dlatego nie chcę mieć żadnych niespodzianek na trasie. Czytałem o olejach i najsensowniejszy jest LM ( 

 )  lekturka odnośnie oliwki.. tylko czy lać LM 5W40 high tech czy szukać jakiejś alternatywy. W planach mody na 300+ więc chcę to dograć żeby był cymes ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy olej Motul 8100 X-Clean EFE C2/C3 5W30  ze specyfikacja 505.01 będzie ok do 3.0 tdi ASB?
Jak wywale całą ekologię wraz z DPF to mogę wlać 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, bosniak_sg napisał:

Czy olej Motul 8100 X-Clean EFE C2/C3 5W30  ze specyfikacja 505.01 będzie ok do 3.0 tdi ASB?
Jak wywale całą ekologię wraz z DPF to mogę wlać 5W40?

505.01 jest do pompowtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...