Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wartości mierzone DPF jakie powinny być właściwe


domario

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, pelonek1 napisał(a):

W C6 przy dwóch spalonych też wypala się normalnie. Nienormalne by było gdyby się nie wypalał nie informując na fisie  o tym, bo przecież spalonej świecy nie informuje.

Zgadza się, o świecach nie informuje natomiast zapali się kontrolka dpf gdy nagromadzi zbyt wiele sadzy i nie zozpocznie regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak było właśnie u mnie, zero błędów, zapaliła się kontrolka filtra, zrobiłem wypalanie serwisowe, starczyło to na 200km potem przeszedł w tryb awaryjny i zaczęła się przygoda opisana wyżej. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety moja radość nie trwała długo. 
pomimo tego ze filtr zaczął się wypalać, to tez zaczął się szybko zapychać. 
Na początku zrobił dwie regenerację w odstępach około 580km, teraz robi interwały co 200km mimo ze głównie trasy. 
Zaraz po regeneracji ciśnienie wzorowe 13hPa przy wolnych obrotach, przy obrotach 2500 około 50hPa. 
natomiast sadzy zmierzonej zaraz po wypaleniu ponad 4g a sadzy obliczonej ponad 5g. 
Po 100 km ciśnienie wzrasta dwukrotnie 

w obu wariantach, przybywa sadzy zmierzonej do ponad 14g i w okolicach przebytych 200km zaczyna się wypalanie przy 21g sadzy. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem wyjąc wtryski. 

I chyba w porę. Przy przebiegu 140tys km podkładki prawie znikły.  
Jedna była delikatnie przepalona i puszczała spaliny do komory silnika. 
Wtryski oczywiście poleciały do czyszczenia i sprawdzenia. 
Po zamontowaniu, od razu wyczuwalna zmiana pracy silnika, obroty troszeczkę niższe, spalanie na postoju jak i w mieście wyraźnie spadło. 
W krakowskich korkach przybywa sadzy o okolicach 0,9g na 10km przy średnim spalanie 12l. 
Mam nadzieje że to już koniec mojej przygody z filtrem, ale póki co jeszcze się nie cieszę. 
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anomalii ciąg dalszy

zrobiona trasa- wypalił po 70km w mieście i jakieś 200km w trasie czyli w sumie 270km. Potem dojechałem do celu 315km trasa ciśnienie na wolnych obrotach 36hPa przy 2500obr 150hPa. 
sadza obliczona 4,8g zmierzona 18,5g. 
Następnego dnia jak się rozgrzał od razu zaczął wypalać. 
po wypaleniu odczyty

Dystans od ostatniej regeneracji 4320m

ciśnienie 11hPa

Sadza obliczona 3,47g

sadza zmierzona 3,57g

Przytrzymałem na luzie 2500obr przez 22sekund  ciśnienie 58hPa

odczyt obliczonej zmienił się o 0,03g

odczyt zmierzonej zmienił się o 0,48g !!!!!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby wariował czujnik różnicy ciśnień. Na pewno nowy, oryginalny z ASO? Rurki do czujnika drożne? Może masz możliwość na podmianę na inny nawet z innego samochodu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy czujnik kupił mechanik ale niedowierzałem i kupiłem sam drugi  w ASO. Oba takie same i takie same odczyty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak, to tylko chyba pozostaje sprawdzenie softu czy nie jest w nim namieszane. Jeśli jest OK, to najprawdopodobniej DPF dokonał żywota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sofy zaktualizowany nowy wgrany w ASO

Filtr wymyty i prześwietlony pochodził z samochody o małym przebiegu zreszta przy moim oryginalnym po umyciu tez były dziwne odczyty z czujnika dlatego poszukałem postanowiłem wymienić filtr. 

Edytowane przez czwura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, ale:

 

23 godziny temu, czwura napisał(a):

sadza obliczona 4,8g zmierzona 18,5g.

To pokazuje, ze według sterownika filtr nie jest drożny. W sterowniku ma zapisane, że filtr jest praktycznie nowy, więc liczy jak dla nowego, ale z odczytów czujnika różnicy ciśnień wychodzi, ze filtr jest przypchany, więc nabija wysoko wartość zmierzoną i zaczyna regeneracje.

 

I teraz:

 

czujnik różnicy ciśnień - przekłamuje i przekazuje do sterownika głupoty? Skoro wymieniałeś dwa i oba pokazują to samo, to w teorii mała szansa, ale...

 

DPF - uszkodzony? nadtopiony? nie wymyty do końca? mycie uszkodziło filtr, absorbuje zanieczyszczenia w małej powierzchni?

 

Jeśli uznamy, ze czujnik i DPF są OK, to zostaje tylko silnik, który kopci na potęgę i zapycha DPF.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę cały dolot dziś, dam jeszcze raz filtr do umycia i prześwietlenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić nowy dpf co prawda nie z ASO bo kosztuje bez upustu 11,5tyś  a zamienników nie ma  !!!

Mam na oku nowy od a8 d4 385ps 4.2tdi za 4tyś. 
gabarytowo puszki filtra takie same (są dwie)do przerobienia tylko flansza  bo jest na trzy śruby a ja mam łączenie na cztery ale to pikuś. 
Jeśli jest z większego silnika 4.2 to bedzie za duży do 3.0???

tj czy silnik bedzie dawał radę go regenerować?????

czy kupić czujnik różnicy ciśnień też od 4,2tdi????

Edytowane przez czwura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie kombinowanie dobrze się nie skończy i wątpię aby to poprawnie funkcjonowało. 

Już sam fakt, że maksymalne zapełnienie popiołem dla V8 to 550ml, a nie jak dla Twojego V6 370ml pojazuje, że filtry mają inną pojemność i nie są takie same.

JakTy sobie wyobrażasz poprawność działania tego? Twój sterownik silnika ma w mapkach całkiem inne wartości zapisane dla rozpoczęcia regeneracji niż V8.

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym szczelność dolotu i czy turbo nie puszcza oleju w wydech. Może jakieś logi z cisnienia doladowania i dawkowania paliwa w funkcji obrotów? Nie ma żadnych innych błędów w ECU? Silnik się dogrzewa prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność dolotu sprawdziłem, w dolocie  tez bez oleju, zreszta jakby był nieszczelny dolot to sterownik silnika dawkowała by większa ilość paliwa i wartości obliczona sadzy byłaby większa a u mnie jest odwrotnie. 
Nie sprawdziłem czy turbo puszcza olej do wydechu tu jeszcze nie rozbierałem. Ale jakby puszczała to jakim cudem filt regenerowł by się do wartości normowych???
logow z doładowania i dawkowania paliwa nie umiem zrobić. 
wtryski były sprawdzone na maszynie parametry były ok. 
silnik raczej dogrzewa się normalnie, żadnych błędów ma. 
 

 

Edytowane przez czwura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Takie kombinowanie dobrze się nie skończy i wątpię aby to poprawnie funkcjonowało. 

Już sam fakt, że maksymalne zapełnienie popiołem dla V8 to 550ml, a nie jak dla Twojego V6 370ml pojazuje, że filtry mają inną pojemność i nie są takie same.

JakTy sobie wyobrażasz poprawność działania tego? Twój sterownik silnika ma w mapkach całkiem inne wartości zapisane dla rozpoczęcia regeneracji niż V8.

No teraz nie wyobrażam sobie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy  ma być tyle oleju w  wężyku od odmy??? 
w intercoolerze sucho węże dolotowe czyściutkie prócz tego 

29394C92-BE4E-42DB-8CF4-8CB0F106A3C6.thumb.jpeg.6ac2e62de990a1cae6346862c464361c.jpeg

Edytowane przez czwura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...