Jump to content
52 52
kamil-vag

A4 B6 Mingblau AVFant TDI by kamil-vag

Recommended Posts

Moje doświadczenie z Audi to już kilka parę ładnych lat. Ale zawsze pozostaje wierny marce ^^
Dotychczas bawiłem się:

  • A6 C5 2.4 ALF
  • A4 B5 1.9 TDI AFN
  • A3 8L 1.9 TDI ALH
  • Passat B5 2.0 ALT
  • Lupo 1.0 ALL
  • Polo 1.9 TDI po SWAPIE z 1.4 TDI BWB - obecnie jako drugie auto

No i teraz czas na zabawę z Audi A4 B6 1.9 TDI AVF - z 6 biegową skrzynią.

A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF 131KM '03r.

Kolor: Niebieski Ming-Perlisty Z5L/Q5

Tak wyglądała po kupnie i rejestracji.

_DSC0128.JPG

W sumie wersja za specjalnie bogata nie jest. Ale nie na tym mi zależało.

Jest to wersja z pakietem S-Line (E4J + WQS we wlepce) pełnym wnętrza + zawieszenie (1BV):

  • Zawieszenie sportowe S line
  • 9-ramienne obręcze ze stopów metali lekkich, o rozmiarach 7,5J x 17, z oponami 235/45 R17
  • Emblemat S line na listwach ochronnych tylnych drzwi po obu stronach pojazdu
  • Sportowe siedzenia z bokami pokrytymi czarną skórą i środkową częścią tkaniny "Speed" w kolorze czarnym
  • Wstawki w tapicerce drzwi z tkaniny „Speed” w kolorze czarnym
  • Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulowane elektrycznie, dla obu przednich foteli
  • Podsufitka i elementy przy suficie w kolorze czarnym
  • Elementy dekoracyjne z matowego aluminium
  • Sportowa trójramienna kierownica, pokryta czarną, perforowaną skórą
  • Gałka drążka zmiany biegów z aluminium
  • Osłona drążka zmiany biegów z czarnej skóry
  • Uchwyt hamulca ręcznego pokryty czarną skórą
  • System informacji kierowcy FIS
  • Pakiet oświetleniowy

Wnętrze bardzo mi się podoba, połączenie czerni ze wstawkami alu daje niesamowity efekt ;)

b6e02dd5aee883f4med.jpg


Reszta to:
- Zwykłe radio Concert
- Podnoszenie elektryczne szyb tylko z przodu - tu Audi dało d*py z korbkami z tyłu, ale akurat mi jako kierowcy to nie przeszkadza :P
- Roleta nad tylną kanapą oddzielająca kufer (nawet fajny bajer)
- Ori dywaniki gumowe - świetnie leżą, ale brakuje mi zaczepów z tyłu.

Ostatni wpis na 217 tys w lutym 2014r. Przy zakupie ok 230.000 - ile w tym prawdy ? Nie wiem :P Ale wydruki z ASO pokrywają się z książką, więc jeśli jest cofnięte to z głową :P

Zakup oczywiście z VAGiem i próbami dynamicznymi. Koleś mówił, że nigdy nie miał takiego kupującego haha.

UPDATE 30.06.2019

Prace wykonane:

  • Czyszczenie EGR i wymiana uszczelnień zaworu oraz oringów na rurach dolotu powietrza
  • Wymiana silniczka tylnej wycieraczki na nowy Valeo 579 603
  • Wymiana poduszek silnika na nowe ORI 8E0199379BF + 8E0199382AG, wymiana poduszki skrzyni na Lemforder 31106 01
  • Wymiana świec żarowych na BERU GN046
  • Wymiana rozrządu na ORI zestaw 038198119A + Pasek wieloklinowy i klimatyzacji Conti + napinacz paska klimy i wieloklinowego INA
  • Wymiana rygielka klapki trójkąta ostrzegawczego 4B9867899
  • Uzupełnienie brakujących zaczepów tylnych dywaników 8E0864521 + 8E0864523
  • Wymiana klocków hamulcowych na obu osiach - Ferodo FDB1323 - klocki przód / Ferodo FDB1788 - klocki tył
  • Wymiana listwy uchwytowej tylnej klapy na poprawioną 8E0827574C
  • Dołożenie spojlerków przy nadkolach przednich 8E0853887A - spoiler koła L + 8E0853888A - spoiler koła P
  • Wymiana skrzyni biegów na JEM z B7 + Wymiana oleju w skrzyni na Fuchs Titan Sintofluid
  • Wymiana wycieraczek szyb: przód OXIMO WEZ450450 + tył BOSCH H722
  • Philips White Vision w postojówki
  • Czyszczenie silniczków klap klimatronika środkiem Kontakt PR
  • Pełen serwis pompo-wtrysków, wymiana uszczelnień Bosch'a + nowe śruby z ASO. Pompki na myjce ultradźwiękowej.
  • Zakup nowych zimówek Nexen WINGUARD SNOW`G 205/55 R16
  • Serwis lewarka skrzyni - wymiana osadzenia drążka i odbojników gumowych
  • Wymiana uszczelki korka wlewu oleju na nowy typ 038115315
  • Wymiana obudowy włącznika świateł, regeneracja przycisków i paneli radia + klimatronik
  • Wymiana zatrzasku podłokietnika
  • Dołożenie tempomatu
  • Dołożenie kierownicy multifunkcyjnej
  • Wymiana gałki zmiany biegów na B8 S-line + wymiana nakładki ręcznego na perferowaną + nowy przycisk ręcznego
  • Montaż lotki i listw drzwiowych S-line
  • Płukanie układu i wymiana płynu od wspomagania na ORI G004000
  • Wymiana osłonki akumulatora 8E1819422A 01C
  • Zaślepka zapalniczki 4H0919311
  • Pełen serwis klimatyzacji - wymiana uszczelnień, osuszacza, dyszy rozprężnej - sprawdzenie i nabicie układu. 
  • Spryski mgłowe
  • Podświetlanie LED tylnej tablicy rejestracyjnej
  • Uaktywnienie zegarka radiowego w liczniku
  • Czyszczenie zmiennej geometrii, piaskowanie kolektora ssącego, wymiana uszczelek kolektorów: ssący + wydechowy, wymiana uszczelnienia ośki klapy gaszącej w EGR
  • Wymiana przegubów wewnętrznych na SPIDAN 24745
  • Program na ok. 165 KM i 395 Nm by @Galetto
  • Rozebranie lamp i gruntowne czyszczenie - soczewki, wymiana odbłyśników, malowanie w czerń itd...
  • Doświetlanie zakrętów po CAN - info ze stopni obrotu kierownicy/kierunków
  • Montaż RNS-D, Docinanie kosza pod 2 DIN
  • ORI Moduł Bluetooth (z wyświetlaniem kontaktów na FIS)
  • Dokładka zderzaka przód S-Line (+ chromy w czerń)
  • Dokładka zderzaka tył S-line
  • ORI zestaw PDC 
  • Przyciemnienie tylnych szyb
  • DRL w światłach drogowych
  • Montaż CLH + podświetlane blendy z A6 C6 w lusterka
  • SWAP hamulcy przednich na 312mm
  • Felgi 18" ET43/8J (Ronal 1291) + Opny Dębica Presto UHP2 
  • Podświetlane dekory drzwi
  • Wymiana kompletnego zawieszenia na SKV (04SKV250) + Drążki kierownicze RTS 92-05967
  • Wymiana tylnych odbojów amortyzatorów 4B0512131B  i tylnych łączników stabilizatora RTS 97-95970
  • Kolorowy FIS
  • Usunięte emblematy z tylnej klapy
  • Zmiana kierownicy MF z B6 na wersję z A5 ^^
  • Montaż RNS-E
  • Wyrezanie wyciszenia dla RNS-E po wstecznym oraz kontroli głosowej SDS (voice control)
  • Czerwone ambiente na nogi kierowcy i pasażera
  • Wymiana soczewek na Mini H1 ver 8.0 i zrobiony bi-halogen na H1 Tungsram Megalight Ultra 130%
  • Wymiana tunelu, klapki schowka i osłony nad nogami kierowcy na poprawione z B7
  • Talerzyki sprężyn z B5 (KYB SG-700) + nowe odboje Lemforder 29323 01+ poduszki amorków przednich Lemforder 25859 01
  • SWAP hamulcy tył na 255 na nowych tarczach i klockach Hella Pagid + nowe klocki Lemfordera na przód. 

Najbliższe plany:

  • Dokładka z Leona Cupry 1ML805903

Kilka postępowych zdjęć:

  • 2017r:

DSC_0526.thumb.JPG.050246b8acfc82aaff2030fabe42d266.JPG DSC_0528.thumb.JPG.bb652d1155b4bbadcc3d98b49afe8c46.JPG

DSC_0532.thumb.JPG.d77212633e096cc6bfe593a3b2ec2329.JPG DSC_0511.thumb.JPG.07349c470b2b243de411e7a24acb186f.JPG

  • 05.2018r:

DSC_0503.jpg DSC_0502.jpg

DSC_0506.jpg DSC_0508.jpg

DSC_0511.jpg DSC_0512.jpg

  • Spot Świętokrzyski - Kielce 08.07.2018r:

_DSC4526.thumb.jpg.a33f8ea7b3494fd6196ebada1c9facd1.jpg _DSC4486.thumb.jpg.f95be286aba1bc01dd23f15588cf6b52.jpg

IMG_20180715_152226.jpg.bcb4bc2914be32b903a9b007cd25b7c4.jpg

  • 15.04.2019:

1.jpg

2.jpg

DSC_0782.jpg

DSC_0784.jpg

DSC_0792.jpg

DSC_0803.jpg

I kilka fotek wnętrza:

DSC_0003.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0004.jpg

Edited by kamil-vag

A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajne fajne kupiłem z prawie identycznym środeczkiem za 14 tys


Q7Tsjm2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dzień dobry znalazłem 3 usterki:
- Błąd żarówki tylnej lampy
- Błąd poduszki silnika
- Niesprawna tylna wycieraczka
Wpłynęło to na cenę ostateczną, ale jakbym wiedział ile kosztują nowe rzeczy urwałbym więcej, ale o tym dalej.

Jako, że mam tak, że jak coś jest nie tak w aucie to spać nie mogę, od razu w kilka dni po zakupie wziąłem się za wymiany/naprawy.


Wyciągnąłem tylną lampę, oczywiście spalona żarówka i pośniedziałe wtyki, wszystko doczyściłem i już błąd od żarówki nie świeci.


Rozebrałem tylną osłonę klapy, wyciągnąłem mechanizm wycieraczki i moim oczom ukazał się taki widok:

Silnik%2Bwycieraczki.jpg
Próbowałem to uratować, ale niestety skończyło się na kupnie nowego mechanizmu wycieraczek

  • VALEO 579 603

Błąd poduszki silnika - oczywiście wylana - dylemat miałem ogromny, ale ostatecznie kupiłem nowe ori z ASO:

  • 8E0199379BF
  • 8E0199382AG

(jeszcze nie wymienione)

WP_20160309_15_18_58_Pro.jpg

WP_20160309_15_16_32_Pro.jpg
Czekam jeszcze na poduchę pod skrzynię, zamówiona

  • Lemforder 31106 01

Przytrafiła mi się tez usterka ABS/ESP :P Pojawił się błąd 00301 - ABS return flow pump V39. Przyczyna okazała się błaha, brak zasilania na pompę ABSu. Odkręciła się nakrętka ze śruby styków przewodów pod osłoną nad nogami kierowcy. Myślałem, że spalił się bezpiecznik 50A widoczny na zdjęciu, a tu taki chochlik. Dałem drugą nakrętkę samo-zabezpieczającą i myślę, że problem się nie powtórzy.
3889298bfbb990c7med.jpg


No i standardowo po zakupie wymiana oleju i filtrów:

  • filtr powietrza MANN C27192/1
  • filtr paliwa MANN WK853/3x
  • filtr przeciwpyłkowy FILTRON K1078 (bo lepszego w tych dziadowych sklepach nie mieli)
  • filtr oleju MANN HU726/2x + Olej Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5W40

Z racji, że było trochę zimno (-17°) i musiałem bardzo długo kręcić by odpalił, nauczony doświadczeniem z poprzedniego TDI, sprawdziłem świece żarowe. Diagnoza: jedna świeca dziura, a trzy pozostałe oporności w k i MΩ - więc grzało tyle co nic.

Także do kompletu:

  • BERU GN046 - świece żarowe

Robiłem test przy - 15° nad ranem i poszedł od strzała.


Wymieniłem też komplet rozrządu 038198119A (podziękowania dla H4mm3R za ORI rozrząd w dobrej cenie) czyli:

  • 038 109 119N - pasek rozrządu - Conti
  • 038 109 243M - rolka napinająca - Litens
  • 038 109 244J - rolka - SKF
  • 038 121 011J - pompa - firmy się nie dopatrzyłem, ale taka ciekawostka, że korpus,wirnik i koło napędzające mają swój osobny nr VAG

Trochę mnie szarpnęło po kieszeni bo musiałem jeszcze wymienić napinacz paska klimatyzacji i napinacz paska klinowego. Oba napinacze kupiłem Ruvill'a i dodatkowo dokupiłem pasek klinowy i pasek sprężarki Contitech'a.

  • Contitech 841 4PK - pasek sprężarki klimatyzacji
  • Contitech 1432 5PK - pasek wielorowkowy (wieloklinowy)
  • RUVILLE 55480 - napinacz paska klinowego
  • RUVILLE 55464 - napinacz paska klimatyzacji

Czyli za części wyszło ponad 1000 zł :P Ale wiem, że mam zrobione na porządnych gratach.


Wymieniłem połamany rygielek klapki trójkąta ostrzegawczego

  • 4B9867899

Oraz uzupełniłem brakujące zaczepy tylnych dywaników

  • 8E0864521 + 8E0864523

b0eb56c2e451dc6cmed.jpg


Wymieniłem komplet klocków na obu osiach. Kupiłem Ferodo, podobno teraz TOP firma wśród klocków. Tarcze zostają stare, na jeszcze jeden komplet klocków wystarczą.

WP_20160310_15_25_30_Pro.jpg

  • Ferodo FDB1323 - klocki przód
  • Ferodo FDB1788 - klocki tył

WP_20160312_12_48_13_Pro.jpg

WP_20160312_12_48_20_Pro.jpg
Klocki wymienione dosłownie w ostatniej chwili.


Przy okazji odkręciłem nadkola i wymyłem cały syf zebrany tam przez lata. Audi dało d*py z tymi nadkolami i błotnikami zagiętymi do środka pod kątem większym niż 90 stopni. Zbiera się tam straszny syf i potem błotnik zaczyna rdzewieć. Może jakby co roku czyścić te miejsca to by się udało uchronić błotniki...
WP_20160312_08_08_40_Pro.jpg

WP_20160312_08_57_38_Pro.jpg


Dobrałem się tez do EGR'a. Nie był jakoś strasznie brudny.
_DSC0032.JPG

_DSC0034.JPG

Założyłem nowe ORI uszczelnienia zarówno EGR'a jak i węży ciśnieniowych (chodzi o tego typu połączenia rur jak na poglądowym zdjęciu po lewej).
106888_x600.jpg

_DSC0040.JPG

  • N 909 273 02 - Oring EGR
  • 069 131 547 D - Uszczelka rury łączącej po stronie EGR
  • 038 131 547 A - Uszczelka rury łączącej po stronie wydechu (nie ująłem na zdj)
  • 3C0 145 117 F (2 szt) - Uszczelnienia na rurach ciśnieniowych (do turbo) i tu zauważyłem od razu wielki plus bo na starych uszczelnieniach rury latały luźno na zatrzaskach a na nowych siedzą bardzo sztywno i nie da rady ich ruszyć.

No i oczywiście EGR wyczyszczony:

_DSC0035.JPG

_DSC0036.JPG


Kolejna rzecz nie dawała mi spokoju. Listwa uchwytowa klapy tylnej. Przy wymianie silniczka wycieraczki widziałem, że jest cała pośniedziała, pordzewiała i kij wie jak to jeszcze nazwać... rozleciała mi się w rękach przy próbie czyszczenia :/ Ori była ze stopu Zn Al Cu.
Nową zakupiłem za całe 72 zł z Allegro. W szoku byłem po otworzeniu paczki bo listwa wyglądała jak nowa :P Ta ma na sobie oznaczenie PLASTAL :P

  • 8E0827574C - Listwa uchwytowa (używana, ale prawie jak nowa)

Więc tej - nawet jak puści silniczek - woda nie powinna ruszyć ;)
Oczywiście całość klapy wokół listwy zabezpieczyłem środkiem antykorozyjnym, ale na szczęście tej rdzy były małe ilości, więc mam nadzieję, że udało mi się jeszcze klapę uchronić ;)
Jednak płyn do spryskiwaczy może ładnie spustoszyć blachę :/
Kilka fotek poglądowych:
_DSC0032.JPG

_DSC0033.JPG

_DSC0038.JPG

_DSC0039.JPG
Dodatkowo, naprawiłem siłownik otwierania zamka klapy. Objawy zepsucia to takie, że nie zawsze po naciśnięciu przycisku miał siłę się otwierać, lub za 1 razem otworzył a za drugim już nie.
Chłopaki naprawiają to w ten sposób, że docinają nową blaszkę (półprzewodnik) w silniczku siłownika: http://a4-klub.pl/index.p...ka-w-bagazniku/Ja zastosowałem inny patent, wyciągnąłem tą blaszkę oryginalną i owinąłem ją folią aluminiową i wsunąłem z powrotem w silniczek. Działa idealnie i bez zastrzeżeń.

Przygotowujemy się także powoli do sezonu letniego:

_DSC0047.JPG

_DSC0048.JPG

  • Hankook Ventus V12 Evo2 235/45/17

Kółeczka wyważone, wymyte z pyłu i smoły oraz odtłuszczone, w wolnej chwili chcę jeszcze nawoskować i może dresing na opony pójdzie ;)

Edited by kamil-vag

A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile dałeś za opony?

Bo też je miałem kupić z tym, że 225/45/17, ale zmieniłem zdanie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pyra111, instruktor83 - dzięki :hi:

Gremlin0209 - koła letnie i zimowe z oponami miałem w komplecie z autem po zakupie ;) Także chociaż jeden wydatek mnie ominął.

Panowie mam pytanko. Wiem, że brakuje mi części w osłonie dolnej silnika. Dokładnie element łączący nadkole z osłoną. Zwie się to spojler koła. Macie w ogóle ten element u siebie ? ? ? Każde B6 to miało fabrycznie ?

Takie są nr ORI:

  • 8E0853887A - spoiler koła L
  • 8E0853888A - spoiler koła P

cena duża nie jest, ok 30 zł za sztukę w ASO...

5acb252s-960.jpg


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh farciarz :D

Moje letnie były tak zużyte, że do wyrzucenia.

Więc podczas zimy zainwestowałem w felunek i opony :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile dałeś za opony?

Bo też je miałem kupić z tym, że 225/45/17, ale zmieniłem zdanie :D

225/45/17 nie bedzie dobrze nawet na 1bv te oponki sa wizualnie za male. Dlugo sie zastanawialem i polecam 215/50/17 leza idealnie i nie odczuwam roznic w komforcie i spalaniu miedzy 205/55/16 a na 225/45/17 gorszy komfort i czuc koleiny. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile dałeś za opony?

Bo też je miałem kupić z tym, że 225/45/17, ale zmieniłem zdanie :D

225/45/17 nie bedzie dobrze nawet na 1bv te oponki sa wizualnie za male. Dlugo sie zastanawialem i polecam 215/50/17 leza idealnie i nie odczuwam roznic w komforcie i spalaniu miedzy 205/55/16 a na 225/45/17 gorszy komfort i czuc koleiny. Pozdrawiam

Nie zgodzę się. Moja felga akurat ładnie leży ;)

Miałem zamiar kupić 215/50/17 ale ceny gniotą. Dzięki temu zaoszczędziłem prawie 7 stówek, wtedy raczej też byś wybrał 225/45/17.

Ja nie odczuwam, aż tak brak tego komfortu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę już 2 rok na 225/45/17 i według mnie różnica nie jest taka duża jeśli chodzi o komfort jazdy. Tą zimę przejeździłem na 205/55', po zmianie na letnie 225/45 nie jest tak źle, oczywiście czuć szerokość opony, ale bez przesady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wam powiem, że jeżdżę na tych 235 i nie narzekam. Nie wiem co ma A4 w sobie, ale prowadzi sie jak po sznurku i nie straszne mi koleiny ani nierowności. Miałem A3 225/45/17 i była tragedia na tym, potem zmieniłem na 215/50 i było już dobrze a tu w A4 jest jak dla mnie super na tych 235. Kolega ma passata b5 fl i na 225 tez jest tragedia z jazdą...jak przejechał się moim to był w szoku, że tak dobrze się jeździ na takich szerokich oponach.Może zawieszenie robi swoje i precyzja układu kierowniczego, tego do końca nie wiem... Do tego nawet spalanie jest dosyc niskie jak na takie kapcie ;) w 6l mieści się spokojnie - tryb mieszany.


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wam powiem, że jeżdżę na tych 235 i nie narzekam. Nie wiem co ma A4 w sobie, ale prowadzi sie jak po sznurku i nie straszne mi koleiny ani nierowności. Miałem A3 225/45/17 i była tragedia na tym, potem zmieniłem na 215/50 i było już dobrze a tu w A4 jest jak dla mnie super na tych 235. Kolega ma passata b5 fl i na 225 tez jest tragedia z jazdą...jak przejechał się moim to był w szoku, że tak dobrze się jeździ na takich szerokich oponach.Może zawieszenie robi swoje i precyzja układu kierowniczego, tego do końca nie wiem... Do tego nawet spalanie jest dosyc niskie jak na takie kapcie ;) w 6l mieści się spokojnie - tryb mieszany.

Dokładnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogoda dziś dopisała :dance:

Kółeczka już na aucie. Dokładnie oczyściłem powierzchnie styku z tarczami, wyczyściłem śruby i dałem na nie smar miedziany, by na zimę się łatwiej odkręcało ;)

DSC_0061.JPG_DSC0056.JPGDSC_0058.JPG

DSC_0064.JPGDSC_0059.JPG

Po założeniu próba na obwodnicy Ostrowca, do 140 zero bicia więc jestem zadowolony ;) Oczywiście spalanie lekko w górę hehe.


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie ;)

Ja już od początku marca śmigam na letnich xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gremlin0209 :good:

Teraz jeszcze chcę zakupić wosk, niestety już puszka mi się skończyła. Chyba znowu zakupię Finish Kare 1000p tylko zastanawiam się, czy nie dokupić Finish Kare Pink Wax i położyć jeden na drugi :P Tylko w jakiej kolejności ?

Myślę też nad jakimś zestawem do pielęgnacji elementów skórzanych.


Huczy, szumi mi skrzynia GBA... trochę lektury i wychodzi, że już tak mają. Powoli zbieram nowe graty. Chciałbym podziękować kolegom silnik i greg2505 za info co i jak dalej. Mianowicie planuje swap skrzyni z B7 o oznaczeniu JEM.

Pierwsze części z osprzętu już u mnie, czyli drążki zmiany biegów. Kupiłem z Seata Exeo '11r.

  • 8E0711271H
  • 8E0711151L

_DSC0099.JPG_DSC0100.JPG

Poluje na łapę skrzyni, towar dosłownie deficytowy :/ Jakby ktoś miał na to namiary 8E0399115P - będę wdzięczny...

Jak się okazuje ze skrzynią problemu nie będzie bo jest tego trochę na rynku... Tylko chodzi mi jeszcze myśl po głowie czy się nie wstrzymać i nie dołożyć do skrzyni HCK (byłaby na pewno młodsza).

Tymczasem przyszły też nowe graty do kompletu poduszek silnika, a mianowicie poduszka pod skrzynię i odbojnik na przód silnika:

  • 31106 01 LEMFORDER
  • 25864 01 LEMFORDER

_DSC0098.JPG

Zamówiłem też trochę kosmetyków do :a4fan:


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do łapy skrzyni biegów, szukaj na allegro aukcji z kompletną przekładką z automatu na manuala, ja w ten sposób kupiłem wspomnianą łapę.

Edited by m1chal_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu nie skrzynia HCF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HCF i JEM to skrzynie o takich samych przełożeniach. JEM zastępuje HCF od 2006r. Dlatego wybrałem tą skrzynię, bo będzie młodsza od HCF.


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zmienia postac rzeczy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś nareszcie zebrałem się z kolegą na wymianę poduszek silnika i skrzyni biegów. Operacja do bardzo trudnych nie należy, jednak trzeba się nagimnastykować. Najtrudniej było z przednim odbojnikiem.

Wrażenie po wymianie jak najbardziej na duży plus. Na światłach zastanawiałem się czy auto odpalone heh, zero drgań na budzie, kierownicy... W czasie jazdy lewarek już nie lata jak głupi przy dodawaniu gazu. 1000 zł ale warto było i nie żaluje, że wziąłem poduchy ORI.

A tak wyglądają pozostałości po starych:

_DSC0095.JPG_DSC0097.JPG

_DSC0099.JPG

Poducha bez czujnika, ta pod turbo była dobra i niewylana - kolega zgarnął do Passata - a ja założyłem nową tak czy siak.


Skrzynia już u mnie i cały osprzęt również skompletowany ;)

_DSC0166.JPG_DSC0169.JPG

_DSC0167.JPG_DSC0168.JPG


Mała Sesyjka Wiosenna

(sorry za jakość, ale coś źle ustawiłem w aparacie i zdjęcia są mało wyostrzone)

DSC_0130.JPGDSC_0131.JPG

DSC_0133.JPGDSC_0134.JPG

DSC_0135.JPGDSC_0136.JPG

DSC_0138.JPGDSC_0139.JPG

DSC_0148.JPGDSC_0150.JPG

DSC_0155.JPGDSC_0151.JPG


I kilka fotek z wnętrza

_DSC0104.JPG_DSC0106.JPG

_DSC0111.JPG_DSC0115.JPG

_DSC0116.JPG_DSC0120.JPG

_DSC0121.JPG_DSC0122.JPG


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łapa będzie ORI, poducha będzie Lema, ta co już założyłem, czyli 31106 01.Oglądając nową i starą to potwierdza tylko, że ORI też był Lemforder. Więc po co przepłacać za znaczek ?

Może się komuś przyda, zrobiłem takie małe zestawienie informacji do swapu skrzyni. Do przekładki skrzyni (z GBA) na taką z modelu B7 (HCF,JEM,HCK), potrzebujemy:

  • 8E0 399 115P - Łapa poduszki skrzyni biegów
  • 31106 01 Lemforder - Poduszka skrzyni biegów
  • 01X 300 044M - Skrzynia biegów, oznaczenie JEM
  • 8E0 711 271H - Drążek podnoszący
  • 8E0 711 151L - Drążek przełączania

Wyprzęgnik zostaje ten sam co był w GBA - pasuje. Można przy okazji wymienić łożysko oporowe, ORI ma numer:

  • 01E 141 165D - Łożysko wyciskowe (nabite znaki INA), pasuje tu zamiennik LUK'a 500 1050 10

Trzeba dokupić jedną śrubę dłuższą. Inne pozamieniać miejscami. Tu macie zestawienie śrub ze skrzyni z B6 i B7 (dokupić tą czerwoną M12x95)

zestawienie śrub.png

A tu jak regulować drążki:

JEM - https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRjFhUmxaTk5FYVk

GBA - https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjNDQwMHk2NzFHWFk

Jak ktoś potrzebowałby nową poduszkę z łapą (bo tylko taki komplet sprzedają) z ASO to ma symbol:

  • 8E0399105HM lub 8E0399105HN

Momenty dokręcania podzespołów:

  • Wyprzęgnik sprzęgła do skrzyni biegów - 23Nm
  • Dźwignia przełączania biegów do skrzyni biegów - 20Nm
  • Łącznik przesuwny do skrzyni biegów - 40Nm
  • Drążek łączący drążka widełek zmiany biegów do skrzyni biegów - 20Nm
  • Zawieszenie skrzyni biegów (łapa) do skrzyni biegów - 23Nm
  • Poprzeczny wspornik tunelu do zawieszenia skrzyni biegów - 23Nm
  • Osłony termiczne nad półosiami napędowymi przy skrzyni biegów - 23Nm
  • Zawieszenie silnika do wspornika zawieszenia silnika - 23Nm
  • Uchwyt osłony tłumiącej hałas do wspornika zespołu napędowego - 10Nm

Opis elementów zmiany biegów:

tef8pfse.png

  • 1 - Drążek widełek zmiany biegów
  • 2 - Łącznik przesuwny
  • 3 - Drążek łączący
  • 4 - Dźwignia przełączania biegów
Edited by kamil-vag

A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na dzień dobry znalazłem 3 usterki:

- Błąd żarówki tylnej lampy

- Błąd poduszki silnika

- Niesprawna tylna wycieraczka

Fajny opis, ogólnie mogę się wzorować na wymianie rzeczy które już zrobiłeś bo sam jestem posiadaczem od około 2 tygodni takiego samego modelu, z tym samym silnikiem :)

Niestety dopadły mnie podobne usterki, 1 to problem z tylną wycieraczką.

Dziś doszła awaria przednich wycieraczek, zatrzymanie ich pracy kończy się na pozostawieniu w pionie :(

Czy masz gdzieś opis lub fotki jak zabrać się za rozebranie tylniej wycieraczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz koszta na PW związane ze zmianą skrzyni tzn co ile kosztowało i gdzie brałeś. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile Cie kosztowała skrzynia JEM? PW

I czy trzeba zmieniać poduchę pod nową łapę skrzyni? (jest inna?)

A śruby pasują ze skrzyni GBA do JEM? Na rysunku z przekrojem skrzyni GBA jest 3x nr 1, o którą śrubę chodzi (którą dokupić jedną dłuższą)?

Edited by Złomiarzu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruba do zmiany to ta centralna - w JEM/HCK/HCF ma być o 2cm dłuższa czyli zamiast 12x75mm ma być 12x95mm. Na rysunku nr 1 w GBA i nr 5 w JEM. Poduszka zostać może ta sama, należy wymienić jedynie łapę skrzyni. Ale przy takim zabiegu lepiej wydać te kilka zł na nową poduchę z Lemfordera (ok 150 zł).

Co do kosztów u mnie klasowało się tak, żadna tajemnica:

8E0 399 115P - Łapa poduszki skrzyni biegów - 215 zł
31106 01 Lemforder - Poduszka skrzyni biegów - 150 zł
01X 300 044M - Skrzynia biegów, oznaczenie JEM - 350 zł
8E0 711 271H - Drążek podnoszący
8E0 711 151L - Drążek przełączania - drążki oba wyrwałem od seata exeo - 40 zł

500 1050 10 LUK - Łożysko wyciskowe/oporowe - okazja na allegro, bo ktoś źle kupił dla siebie - 20 zł

Olej Fuchs Titan Sintofluid 3l - ze sklepu http://olejefuchs.pl/- 144 zł

Dajmy na to, że części 1000 zł ;) Trzeba być cierpliwym i dużo szukać, a można znaleźć coś tanio. Najgorzej jest z łapą skrzyni - towar deficytowy i cena kosmos :/

Robocizna we własnym zakresie.

Czy było warto ? Zdecydowanie tak ! Wreszcie cisza w aucie a nie szum...


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wosk na sezon letni zakupiłem FINISH KARE 2685 Pink Wax, a na zimę FINISH KARE 1000P Hi-Temp Paste Wax z czego ten pierwszy daje niezłe efekty ale krótko się trzyma ;)

A tu powód zmiany skrzyni GBA na JEM, oraz powód drgania gałki zmiany biegów i ruchu przód-tył podczas jazdy - 2 Filmiki (klikać na odnośnik) :

Szum skrzyni GBA

Luz na przegubie cięgna zmiany biegów

Szumi mocno przy kręceniu ręką, także nietrudno wyobrazić sobie co się dzieje przy wyższych prędkościach. Co do drgań lewarka polecam wymianę tych elementów: 8E0798151/8E0798151B oraz 8D0711279.

PS. dotyczy to skrzyń 6B bo w 5B jest inne rozwiązanie.


Jak na razie biegi wchodzą elegancko i autko śmiga super. Teraz czeka mnie wakacyjny wyjazd 1500km w jedną stronę, więc mały sprawdzian dla czwóreczki ;)
Małe zakupy i przygotowania przed trasą:

  • Wycieraczki przednie OXIMO WEZ450450
  • Wycieraczka tylna BOSCH H722

_DSC0108.JPG_DSC0110.JPG

  • Żarówki H7 Tungsram Sportlight BLUish (w światła mijania)
  • Żarówki W5W Philips White Vision (w postojówki)

_DSC0105.JPG

Nareszcie reflektory dostały trochę białego swiatła a nie brzydkiego, zółtego. Przy okazji wymiany żarówek ustawiłem sobie ładnie lampy do zderzaka i potem pojechałem na regulację wysokości na OSKP ;)

Olej + Filtry + Dodatki - Podziękowania dla kolegi dzik za ten zestawik ;)

  • Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5W40 5L - Olej silnikowy
  • Knecht OX143D - Filtr oleju
  • Knecht KL147D - Filtr paliwa
  • Mann C27192/1 - Filtr powietrza
  • Millers Engine Flush - Płukanka do silnika
  • Millers Diesel Injector Cleaner - Dodatek do paliwa czyszczący wtryskiwacze
  • N 90813202 - Śruba miski olejowej

_DSC0112.JPG

Po powrocie z wakacji zbieram się za wymianę uszczelniaczy pompowtrysków :P


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj znać, jak się wycieraczki Oximo sprawują :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
52 52

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...