Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś nareszcie zebrałem się z kolegą na wymianę poduszek silnika i skrzyni biegów. Operacja do bardzo trudnych nie należy, jednak trzeba się nagimnastykować. Najtrudniej było z przednim odbojnikiem.

Wrażenie po wymianie jak najbardziej na duży plus. Na światłach zastanawiałem się czy auto odpalone heh, zero drgań na budzie, kierownicy... W czasie jazdy lewarek już nie lata jak głupi przy dodawaniu gazu. 1000 zł ale warto było i nie żaluje, że wziąłem poduchy ORI.

A tak wyglądają pozostałości po starych:

_DSC0095.JPG

_DSC0097.JPG

_DSC0099.JPG

Poducha bez czujnika, ta pod turbo była dobra i niewylana - kolega zgarnął do Passata - a ja założyłem nową tak czy siak.

 

Skrzynia już u mnie i cały osprzęt również skompletowany ;)

 

_DSC0166.JPG

_DSC0169.JPG

_DSC0167.JPG

_DSC0168.JPG

 

Mała Sesyjka Wiosenna

 

(sorry za jakość, ale coś źle ustawiłem w aparacie i zdjęcia są mało wyostrzone)

DSC_0130.JPG

DSC_0131.JPG

 

DSC_0133.JPG

DSC_0134.JPG

 

DSC_0135.JPG

DSC_0136.JPG

 

DSC_0138.JPG

DSC_0139.JPG

DSC_0148.JPG

DSC_0150.JPG

DSC_0155.JPG

DSC_0151.JPG

I kilka fotek z wnętrza

 

_DSC0104.JPG

_DSC0106.JPG

_DSC0111.JPG

_DSC0115.JPG

_DSC0116.JPG

_DSC0120.JPG

_DSC0121.JPG

_DSC0122.JPG

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Łapa będzie ORI, poducha będzie Lema, ta co już założyłem, czyli 31106 01.Oglądając nową i starą to potwierdza tylko, że ORI też był Lemforder. Więc po co przepłacać za znaczek ?

Może się komuś przyda, zrobiłem takie małe zestawienie informacji do swapu skrzyni. Do przekładki skrzyni (z GBA) na taką z modelu B7 (HCF,JEM,HCK), potrzebujemy:

  • 8E0 399 115P - Łapa poduszki skrzyni biegów
  • 31106 01 Lemforder - Poduszka skrzyni biegów
  • 01X 300 044M - Skrzynia biegów, oznaczenie JEM
  • 8E0 711 271H - Drążek podnoszący
  • 8E0 711 151L - Drążek przełączania

Wyprzęgnik zostaje ten sam co był w GBA - pasuje. Można przy okazji wymienić łożysko oporowe, ORI ma numer:

  • 01E 141 165D - Łożysko wyciskowe (nabite znaki INA), pasuje tu zamiennik LUK'a 500 1050 10

Trzeba dokupić jedną śrubę dłuższą. Inne pozamieniać miejscami. Tu macie zestawienie śrub ze skrzyni z B6 i B7 (dokupić tą czerwoną M12x95)

zestawienie śrub.png

A tu jak regulować drążki:

JEM - https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRjFhUmxaTk5FYVk

GBA - https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjNDQwMHk2NzFHWFk

Jak ktoś potrzebowałby nową poduszkę z łapą (bo tylko taki komplet sprzedają) z ASO to ma symbol:

  • 8E0399105HM lub 8E0399105HN

Momenty dokręcania podzespołów:

  • Wyprzęgnik sprzęgła do skrzyni biegów - 23Nm
  • Dźwignia przełączania biegów do skrzyni biegów - 20Nm
  • Łącznik przesuwny do skrzyni biegów - 40Nm
  • Drążek łączący drążka widełek zmiany biegów do skrzyni biegów - 20Nm
  • Zawieszenie skrzyni biegów (łapa) do skrzyni biegów - 23Nm
  • Poprzeczny wspornik tunelu do zawieszenia skrzyni biegów - 23Nm
  • Osłony termiczne nad półosiami napędowymi przy skrzyni biegów - 23Nm
  • Zawieszenie silnika do wspornika zawieszenia silnika - 23Nm
  • Uchwyt osłony tłumiącej hałas do wspornika zespołu napędowego - 10Nm

Opis elementów zmiany biegów:

tef8pfse.png

  • 1 - Drążek widełek zmiany biegów
  • 2 - Łącznik przesuwny
  • 3 - Drążek łączący
  • 4 - Dźwignia przełączania biegów
Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry znalazłem 3 usterki:

- Błąd żarówki tylnej lampy

- Błąd poduszki silnika

- Niesprawna tylna wycieraczka

Fajny opis, ogólnie mogę się wzorować na wymianie rzeczy które już zrobiłeś bo sam jestem posiadaczem od około 2 tygodni takiego samego modelu, z tym samym silnikiem :)

Niestety dopadły mnie podobne usterki, 1 to problem z tylną wycieraczką.

Dziś doszła awaria przednich wycieraczek, zatrzymanie ich pracy kończy się na pozostawieniu w pionie :(

Czy masz gdzieś opis lub fotki jak zabrać się za rozebranie tylniej wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz koszta na PW związane ze zmianą skrzyni tzn co ile kosztowało i gdzie brałeś. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Cie kosztowała skrzynia JEM? PW

I czy trzeba zmieniać poduchę pod nową łapę skrzyni? (jest inna?)

A śruby pasują ze skrzyni GBA do JEM? Na rysunku z przekrojem skrzyni GBA jest 3x nr 1, o którą śrubę chodzi (którą dokupić jedną dłuższą)?

Edytowane przez Złomiarzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba do zmiany to ta centralna - w JEM/HCK/HCF ma być o 2cm dłuższa czyli zamiast 12x75mm ma być 12x95mm. Na rysunku nr 1 w GBA i nr 5 w JEM. Poduszka zostać może ta sama, należy wymienić jedynie łapę skrzyni. Ale przy takim zabiegu lepiej wydać te kilka zł na nową poduchę z Lemfordera (ok 150 zł).

Co do kosztów u mnie klasowało się tak, żadna tajemnica:

8E0 399 115P - Łapa poduszki skrzyni biegów - 215 zł
31106 01 Lemforder - Poduszka skrzyni biegów - 150 zł
01X 300 044M - Skrzynia biegów, oznaczenie JEM - 350 zł
8E0 711 271H - Drążek podnoszący
8E0 711 151L - Drążek przełączania - drążki oba wyrwałem od seata exeo - 40 zł

500 1050 10 LUK - Łożysko wyciskowe/oporowe - okazja na allegro, bo ktoś źle kupił dla siebie - 20 zł

Olej Fuchs Titan Sintofluid 3l - ze sklepu http://olejefuchs.pl/- 144 zł

Dajmy na to, że części 1000 zł ;) Trzeba być cierpliwym i dużo szukać, a można znaleźć coś tanio. Najgorzej jest z łapą skrzyni - towar deficytowy i cena kosmos :/

Robocizna we własnym zakresie.

Czy było warto ? Zdecydowanie tak ! Wreszcie cisza w aucie a nie szum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wosk na sezon letni zakupiłem FINISH KARE 2685 Pink Wax, a na zimę FINISH KARE 1000P Hi-Temp Paste Wax z czego ten pierwszy daje niezłe efekty ale krótko się trzyma ;)

A tu powód zmiany skrzyni GBA na JEM, oraz powód drgania gałki zmiany biegów i ruchu przód-tył podczas jazdy - 2 Filmiki (klikać na odnośnik) :

Szum skrzyni GBA

Luz na przegubie cięgna zmiany biegów

Szumi mocno przy kręceniu ręką, także nietrudno wyobrazić sobie co się dzieje przy wyższych prędkościach. Co do drgań lewarka polecam wymianę tych elementów: 8E0798151/8E0798151B oraz 8D0711279.

PS. dotyczy to skrzyń 6B bo w 5B jest inne rozwiązanie.

Jak na razie biegi wchodzą elegancko i autko śmiga super. Teraz czeka mnie wakacyjny wyjazd 1500km w jedną stronę, więc mały sprawdzian dla czwóreczki ;)
Małe zakupy i przygotowania przed trasą:

 

  • Wycieraczki przednie OXIMO WEZ450450
  • Wycieraczka tylna BOSCH H722

1bztnids2c14y.JPG

1bztnvbni47uq.JPG

  • Żarówki H7 Tungsram Sportlight BLUish (w światła mijania)
  • Żarówki W5W Philips White Vision (w postojówki)

1bztnvd3izteq.JPG

Nareszcie reflektory dostały trochę białego swiatła a nie brzydkiego, zółtego. Przy okazji wymiany żarówek ustawiłem sobie ładnie lampy do zderzaka i potem pojechałem na regulację wysokości na OSKP ;)

Olej + Filtry + Dodatki - Podziękowania dla kolegi dzik za ten zestawik ;)

  • Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5W40 5L - Olej silnikowy
  • Knecht OX143D - Filtr oleju
  • Knecht KL147D - Filtr paliwa
  • Mann C27192/1 - Filtr powietrza
  • Millers Engine Flush - Płukanka do silnika
  • Millers Diesel Injector Cleaner - Dodatek do paliwa czyszczący wtryskiwacze
  • N 90813202 - Śruba miski olejowej

1bztnvbzkfp7m.JPG

Po powrocie z wakacji zbieram się za wymianę uszczelniaczy pompowtrysków :P

1bztnvc5yc78y.JPG

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie OXIMO to dobry stosunek jakości do ceny ;) Miałem już w A3 i bylem zadowolony.

Przyszło trochę ORI gratów:

  • 8E0853888A + 8E0853887A - Spojlery koła przednie P + L

1c0jti7aowen6.JPG

  • 8E0868243 - Spinki tapicerki drzwi, kilka brakuje ;)

1c0jti6wuf8qa.JPG

  • 8E9863905MRE - Zaślepka śruby mocowania tylnej lampy, po zakupie brakowało i mnie drażnił ten pusty otwór :P

1c0jti72or55u.JPG

Denerwowały mnie strasznie trzaski i stuki z klapek klimatyzacji. Lektura na forum i przeszedłem do działania z użyciem Kontakt PR, z efektu jestem zadowolony, w aucie nareszcie cisza i brak błędów klapek w sterowniku. Na zdj tylko jeden siłownik, ale demontowałem i czyściłem wszystkie + smarowanie klapek i siłowniczków smarem syntetycznym.

1c0jti6q6ytyq.JPG

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem zeby zalozyc swoj temat opisujacy moje audi ale po przeczytaniu Twojego chyba odpuszcze bo bylby prawie taki sam :) te same problemiki od zakupu we wrzesniu 2015r. Za wyjatkiem skrzyni biegow i klapek klimy :)

Dzieki za numer tych zaslepek od boczkow w bagazniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ClNEK, to, że są te same problemy świadczy tylko o tym, że są to wady konstrukcyjne naszych czwóreczek, ale i tak sadzę, że większość problemów bierze się z niedbalstwa poprzednich właścicieli...

W końcu zebrałem się do wymiany elementów pompo-wtryskiwaczy, podzielę się z Wami, bo mam kilka uwag, które mogą was skłonić do częstszego zaglądania pod pokrywę.

Najpierw ORI części:

1c2cbu39jzbaq.JPG

1c2cbu3i0cyya.JPG

  • WHT000530 x 4szt - Śruba regulacyjna skoku pompo-wtryskiwacza z łbem kulistym.
  • 038103385A x 4szt - Śruba mocująca (kostkę dociskową) pompo-wtryskiwacza.
  • 038103714A x 8szt - Śruba mocująca dźwigienek
  • 1 417 010 997 x 4 szt - Zestaw uszczelnień pompo-wtryskiwacza BOSCH

Dokupiłem jeszcze do kompletu czujnik zegarowy ze statywem i kątomierz.

Sama operacja wymiany uszczelnień pompo-wtryskiwaczy choć straszna z opisu, nie jest wcale taka trudna i robiąc to powoli i dokładnie można samemu zrobić to lepiej niż niejeden mechanik na czuja ;) Podstawa to odpowiednie narzędzia i zachowanie ostrożności i czystości w komorze silnika.

Z moich pomiarów wynikło, że nie ma sensu kupować śrub trzymających dźwigienki, czyli 038103714A x 8szt, ponieważ nie wydłużyły się ani trochę, natomiast obowiązkowo do wymiany śruby regulacyjne i mocujące PD !

1c2cbu3ag4x36.JPG

1c2cbu4nbiej6.JPG

1c2cbu4ol9636.JPG

1c2cbu4s631b6.JPG

Robiłem pomiary suwmiarką i:

- śruby regulacyjne z łbem kulistym, ścierają się i są krótsze w porównaniu z nowymi, to samo ze sworzniem na sprężynie, też jest krótszy i ma większe wgłębienie.

- śruby mocujące wydłużają się (rozciągają) co sprawia, że kostka nie dociska już właściwie samego wtrysku.

Myślę, że zdjęcia oddają sedno problemu. Ameryki nie odkryłem, bo pewnie wielu z Was o tym już wie. Ale teraz łatwo wywnioskować, dlaczego po czasie wyrabiają się gniazda pompo-wtrysków i dlaczego praca pompo-wtrysku odbiega parametrami od tej z nowymi elementami.

W samych PD najbardziej zużyte były dolne uszczelnienia, te górne wyglądały bardzo dobrze i myślę, że jeszcze by posłużyły.

1c2c4y2vk76ua.JPG

1c2c4y4d3k16a.JPG

1c2c4y36jno42.JPG

1c2cbu4snrfjm.JPG

1c2cbu30g58uq.JPG

1c2cbu35n5hsy.JPG

1c2cbu37d9ubm.JPG

Na jednym odwróconym wtrysku (zdjęcie już z założonymi nowymi uszczelnieniami) widać ślady wypracowania w gnieździe. Tak samo wyglądał każdy PD, a gniazda wyrobione były wszystkie. Nie ukrywam, że przydałoby się kiedyś zrobić tulejowanie, ale na razie auto śmiga bardzo dobrze ;) Regulacja na 180 stopni i wrażenia pozytywne, lepiej zbiera się od dołu, lepsza praca silnika, korekcje na 3 wtryskiwaczach bardzo dobre, jedynie na 4 poszły do góry. Ale to prawdopodobnie będę sprawdzał jeszcze raz czy coś się nie stało z uszczelnieniem po montażu. Jak się okaże, że będzie OK prawdopodobnie będę szukał jakiejś używki na podmiankę... Ogólnie nie żałuje, że wydałem trochę grosza, bo jak widać po zdjęciach na niektóre elementy była już pora. Gdyby tak co 50 tys, zaglądać i wymieniać uszczelnienia i śruby myślę, że można by znacznie ograniczyć zużywanie się samych PD jak i gniazd.

1c2c4y3szvc3m.JPG

1c2c4y318lqyq.JPG

1c2cbu3nq1ilu.JPG

1c2cbu3p8ztki.JPG

Zakupiłem jeszcze dodatkowo rurkę bagnetu, miałem zamiennik febi i bagnet wpadał w nią lekko, a podczas pracy rozgrzanego motoru, walił mi dym z bagnetu.

  • 038103663 - rurka bagnetu

Teraz bagnet siedzi sztywno i pewnie i nic nie kopci, sprawdzałem dla pewności czy nie jest przytkana odma, ale po zdjęciu wężyka zapierdziela mgiełka aż miło, czyli jest OK.

Na koniec chciałbym podziękować w szczególności dwóm forumowym kolegom: nik23 i piotrsob1 za cenne wskazówki, cierpliwość do moich pytań i ogólnie za pomoc merytoryczną w wymianie uszczelnień PD.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc, to trochę mocniej czuć było drgania silnika, ale nie w kabinie a kładąc na niego rękę, druga sprawa przy cofaniu i zjazdu z niewysokiego chodnika, było słychać metaliczny stuk, czasami podczas jazdy czuć było takie dziwne szarpnięcie - po wymianie, żaden z opisanych problemów nie wrócił.

A tak przy okazji, demontowałem jeszcze raz pompki i wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej.Nadal nie podobały mi się korekcje na nich. Użyłem 2l wody + 100ml Tickopur R33 + Trochę IPA - efekt przerósł moje oczekiwania, tym bardziej, że robiłem to sam :)

1c5m023lgh2jm.jpg

1c5m023vz77eq.jpg

1c5m02400vu6q.jpg

Martwi mnie jedno - skoro myjka robi taką robotę to oznacza, że paliwo w PL pozostawia wiele do życzenia :/

8krb3drj.png

http://vaglog.pl/log_280566.html

Wpadły też 4 nowe oponki na zimę:

  • Nexen WINGUARD SNOW`G 205/55 R16
Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to wszystko ja mam w pasku 380 tys przebiegu ostatnie 100 po programie skrzynia nie szumi wtryski jeszcze dobre poduszki nie ruszalem a kupiłem go z przebiegiem 280 tys w niemczech co ciekawe zawieszenie tez orginalne .Ostatni dobry silnik w vag. Będzie służył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia GBA szumiała nie tylko mi... Oringi na pompowtryskach zmieniłem w sumie na własne widzi mi się, bo korekcja na jednym wtrysku dochodziła do 0,8 mg - gdzie większość uważa to jeszcze za dobrą korekcję, a że lubie mieć wszystko na tip top... - górne oringi paliwowe jeszcze by długo służyły, dolne wymagały już wymiany. Ostatni wpis z ASO jest na 2009-12-02 i 142868 km, czyli 6 lat dodajmy drugie 6 lat i ok 285 tys... Więc jeśli ktoś cofał przebieg to nie wiele... Poza tym te rzeczy które robię to są bolączki AVF i niestety nie tylko mojej sztuki ale zapewne i z połowa forum miało taki problem...

Niestety serwis LL nie służył tym silnikom i teraz to wszystko powoli zaczyna wychodzić... jedyna rzecz która mnie ucieszyła to to, że wałek rozrządu ma się dobrze i każda krzywka trzyma wymiar 61,7 mm :)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...