Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Moje doświadczenie z Audi to już kilka parę ładnych lat. Ale zawsze pozostaje wierny marce ^^
Dotychczas bawiłem się:

  • A6 C5 2.4 ALF
  • A4 B5 1.9 TDI AFN
  • A3 8L 1.9 TDI ALH
  • Passat B5 2.0 ALT
  • Lupo 1.0 ALL
  • Polo 1.9 TDI po SWAPIE z 1.4 TDI BWB - obecnie jako drugie auto

No i teraz czas na zabawę z Audi A4 B6 1.9 TDI AVF - z 6 biegową skrzynią.

A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF 131KM '03r.

Kolor: Niebieski Ming-Perlisty Z5L/Q5

Tak wyglądała po kupnie i rejestracji.

_DSC0128.JPG

W sumie wersja za specjalnie bogata nie jest. Ale nie na tym mi zależało.

Jest to wersja z pakietem S-Line (E4J + WQS we wlepce) pełnym wnętrza + zawieszenie (1BV):

  • Zawieszenie sportowe S line
  • 9-ramienne obręcze ze stopów metali lekkich, o rozmiarach 7,5J x 17, z oponami 235/45 R17
  • Emblemat S line na listwach ochronnych tylnych drzwi po obu stronach pojazdu
  • Sportowe siedzenia z bokami pokrytymi czarną skórą i środkową częścią tkaniny "Speed" w kolorze czarnym
  • Wstawki w tapicerce drzwi z tkaniny „Speed” w kolorze czarnym
  • Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulowane elektrycznie, dla obu przednich foteli
  • Podsufitka i elementy przy suficie w kolorze czarnym
  • Elementy dekoracyjne z matowego aluminium
  • Sportowa trójramienna kierownica, pokryta czarną, perforowaną skórą
  • Gałka drążka zmiany biegów z aluminium
  • Osłona drążka zmiany biegów z czarnej skóry
  • Uchwyt hamulca ręcznego pokryty czarną skórą
  • System informacji kierowcy FIS
  • Pakiet oświetleniowy

Wnętrze bardzo mi się podoba, połączenie czerni ze wstawkami alu daje niesamowity efekt ;)

http://images77.fotosik.pl/261/b6e02dd5aee883f4med.jpg


Reszta to:
- Zwykłe radio Concert
- Podnoszenie elektryczne szyb tylko z przodu - tu Audi dało d*py z korbkami z tyłu, ale akurat mi jako kierowcy to nie przeszkadza :P
- Roleta nad tylną kanapą oddzielająca kufer (nawet fajny bajer)
- Ori dywaniki gumowe - świetnie leżą, ale brakuje mi zaczepów z tyłu.

Ostatni wpis na 217 tys w lutym 2014r. Przy zakupie ok 230.000 - ile w tym prawdy ? Nie wiem :P Ale wydruki z ASO pokrywają się z książką, więc jeśli jest cofnięte to z głową :P

Zakup oczywiście z VAGiem i próbami dynamicznymi. Koleś mówił, że nigdy nie miał takiego kupującego haha.

UPDATE 30.06.2019

Prace wykonane:

  • Czyszczenie EGR i wymiana uszczelnień zaworu oraz oringów na rurach dolotu powietrza
  • Wymiana silniczka tylnej wycieraczki na nowy Valeo 579 603
  • Wymiana poduszek silnika na nowe ORI 8E0199379BF + 8E0199382AG, wymiana poduszki skrzyni na Lemforder 31106 01
  • Wymiana świec żarowych na BERU GN046
  • Wymiana rozrządu na ORI zestaw 038198119A + Pasek wieloklinowy i klimatyzacji Conti + napinacz paska klimy i wieloklinowego INA
  • Wymiana rygielka klapki trójkąta ostrzegawczego 4B9867899
  • Uzupełnienie brakujących zaczepów tylnych dywaników 8E0864521 + 8E0864523
  • Wymiana klocków hamulcowych na obu osiach - Ferodo FDB1323 - klocki przód / Ferodo FDB1788 - klocki tył
  • Wymiana listwy uchwytowej tylnej klapy na poprawioną 8E0827574C
  • Dołożenie spoilerków przy nadkolach przednich 8E0853887A - spoiler koła L + 8E0853888A - spoiler koła P
  • Wymiana skrzyni biegów na JEM z B7 + Wymiana oleju w skrzyni na Fuchs Titan Sintofluid
  • Wymiana wycieraczek szyb: przód OXIMO WEZ450450 + tył BOSCH H722
  • Philips White Vision w postojówki
  • Czyszczenie silniczków klap klimatronika środkiem Kontakt PR
  • Pełen serwis pompo-wtrysków, wymiana uszczelnień Bosch'a + nowe śruby z ASO. Pompki na myjce ultradźwiękowej.
  • Zakup nowych zimówek Nexen WINGUARD SNOW`G 205/55 R16
  • Serwis lewarka skrzyni - wymiana osadzenia drążka i odbojników gumowych
  • Wymiana uszczelki korka wlewu oleju na nowy typ 038115315
  • Wymiana obudowy włącznika świateł, regeneracja przycisków i paneli radia + klimatronik
  • Wymiana zatrzasku podłokietnika
  • Dołożenie tempomatu
  • Dołożenie kierownicy multifunkcyjnej B6 czteroramiennej Dołożenie kierownicy MF 3 ramiennej z A5
  • Wymiana gałki zmiany biegów na B8 S-line + wymiana nakładki ręcznego na perferowaną + nowy przycisk ręcznego
  • Montaż lotki i listw drzwiowych S-line
  • Płukanie układu i wymiana płynu od wspomagania na ORI G004000
  • Wymiana osłonki akumulatora 8E1819422A 01C
  • Zaślepka zapalniczki 4H0919311
  • Pełen serwis klimatyzacji - wymiana uszczelnień, osuszacza, dyszy rozprężnej - sprawdzenie i nabicie układu. 
  • Spryski mgłowe
  • Podświetlanie LED tylnej tablicy rejestracyjnej
  • Uaktywnienie zegarka radiowego w liczniku
  • Czyszczenie zmiennej geometrii, piaskowanie kolektora ssącego, wymiana uszczelek kolektorów: ssący + wydechowy, wymiana uszczelnienia ośki klapy gaszącej w EGR
  • Wymiana przegubów wewnętrznych na SPIDAN 24745
  • Program na ok. 165 KM i 395 Nm by @Galetto
  • Multimap w ECU, do wyboru 3 mapy w czasie rzeczywistym, wybór manetką tempomatu (1 bank - Czysta mapa ORI, 2 bank - Zmodzona mapa, którą używałem do tej pory, 3 bank - Zmodzona mapa + EGR OFF + Launch Control + Soft Cut)
  • Rozebranie lamp i gruntowne czyszczenie - soczewki, wymiana odbłyśników, malowanie w czerń itd...
  • Doświetlanie zakrętów po CAN - info ze stopni obrotu kierownicy/kierunków
  • Montaż RNS-D, Docinanie kosza pod 2 DIN, Montaż RNS-E
  • ORI Moduł Bluetooth (z wyświetlaniem kontaktów na FIS)
  • Dokładka zderzaka przód S-Line (+ chromy w czerń)
  • Dokładka zderzaka tył S-line
  • ORI zestaw PDC 
  • Przyciemnienie tylnych szyb
  • DRL w światłach drogowych
  • Montaż modułu CLH + podświetlane blendy z A6 C6 w lusterka
  • SWAP hamulcy przednich na 312mm
  • Felgi 18" ET43/8J (Ronal 1291) + Opny Dębica Presto UHP2 
  • Podświetlane dekory drzwi
  • Wymiana kompletnego zawieszenia na SKV (04SKV250) + Drążki kierownicze RTS 92-05967
  • Wymiana tylnych odbojów amortyzatorów 4B0512131B  i tylnych łączników stabilizatora RTS 97-95970
  • Kolorowy FIS licznik z końcówką 930R
  • Usunięte emblematy z tylnej klapy
  • Wyrezanie wyciszenia dla RNS-E po wstecznym oraz kontroli głosowej SDS (voice control)
  • Czerwone ambiente na nogi kierowcy
  • Wymiana soczewek na Mini H1 ver 8.0 i zrobiony bi-halogen na H1 Tungsram Megalight Ultra 130% 
  • Wymiana tunelu, klapki schowka i osłony nad nogami kierowcy na poprawione z B7
  • Talerzyki sprężyn z B5 (KYB SG-700) + nowe odboje Lemforder 29323 01 + poduszki amorków przednich Lemforder 25859 01
  • SWAP hamulcy tył na 255 na nowych tarczach i klockach Hella Pagid + nowe klocki Lemfordera na przód.
  • Montaż gumowej dokładki przedniej (ala cupra)
  • Białe żarówki kierunków Osram Diadem Chrom
  • Wymiana chromów w poduszce kierownicy
  • Wymiana pozycjonerów w silniczkach klap klimatronika.
  • Wymiana rączki otwierania maski 8E1823533B 01C i wyczyszczenie nasmarowanie zamka maski.
  • Zderzak przód pod spryski i PDC
  • Dołożenie PDC 8 kanałowego przód/tył,
  • Wymiana szufladek konsoli i kubka na wersję chrom.
  • Dołożenie systemu spryskiwania reflektorów
  • MCE High 8E0 907 279 F + Włącznik auto + lusterko samo-ściemniające z czujnikiem światła.
  • Przełącznik DRL/CLH
  • DRL przeniesione w halogeny na LED, wyłączane przełącznikiem DRL 0/1 i oraz dodatkowo po zaciągnięciu ręcznego
  • Panelu menu w tunel
  • Dozbrojenie siedzeń w schowki, Isofix przód u pasażera, dorobienie czerwonego ambiente na nogi z tyłu...
  • Kamera cofania do RNSE
  • Wyłącznik airbag off + kontrolka w konsolę.
  • 4 szyby w elektryce, wymiana przedniego panelu sterowania szybami, wymiana tylnych boczków.
  • Bi-xenon na soczewkach B8 FL, przetwornice Mitschubischi i nowe żarniki Osram Xenarc 4300k D3S
  • Ramiona wycieraczek Aero
  • Swap pokrętła włącznika świateł na chrom
  • Założone przerobione listwy S4, wywalenie z nich blachy, klejenie.
  • Swap na klimatronik z B7 od 16 stopni, wymiana kłopotliwego silniczka V158 (z wersji C na D)

Najbliższe plany:

Na razie brak ;) Trzeba to utrzymać teraz w jak najlepszym stanie...

Kilka postępowych zdjęć:

  • 2017r:

DSC_0526.thumb.JPG.050246b8acfc82aaff2030fabe42d266.JPG DSC_0528.thumb.JPG.bb652d1155b4bbadcc3d98b49afe8c46.JPG

DSC_0532.thumb.JPG.d77212633e096cc6bfe593a3b2ec2329.JPG DSC_0511.thumb.JPG.07349c470b2b243de411e7a24acb186f.JPG

  • 05.2018r:

DSC_0503.jpg DSC_0502.jpg

DSC_0506.jpg DSC_0508.jpg

DSC_0511.jpg DSC_0512.jpg

  • Spot Świętokrzyski - Kielce 08.07.2018r:

_DSC4526.thumb.jpg.a33f8ea7b3494fd6196ebada1c9facd1.jpg _DSC4486.thumb.jpg.f95be286aba1bc01dd23f15588cf6b52.jpg

IMG_20180715_152226.jpg.bcb4bc2914be32b903a9b007cd25b7c4.jpg

  • 15.04.2019:

1.jpg

2.jpg

DSC_0782.jpg

DSC_0784.jpg

DSC_0792.jpg

DSC_0803.jpg

I kilka fotek wnętrza:

DSC_0003.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0127.jpg

22.07.2020r:

DSC_0305.JPG

DSC_0315.JPG

DSC_0317.JPG

DSC_0327.JPG

DSC_0311.JPG

DSC_0324.JPG

DSC_0307.JPG

08.08.2020

DSC_0304.jpg

DSC_0305.jpg

DSC_0308.jpg

2021:

DSC_0760.jpg

DSC_0757.jpg

168085445_3787012781414099_4701859803778648484_n.jpg IMG_20210331_131909.jpg

 

 

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na dzień dobry znalazłem 3 usterki:
- Błąd żarówki tylnej lampy
- Błąd poduszki silnika
- Niesprawna tylna wycieraczka
Wpłynęło to na cenę ostateczną, ale jakbym wiedział ile kosztują nowe rzeczy urwałbym więcej, ale o tym dalej.

Jako, że mam tak, że jak coś jest nie tak w aucie to spać nie mogę, od razu w kilka dni po zakupie wziąłem się za wymiany/naprawy.


Wyciągnąłem tylną lampę, oczywiście spalona żarówka i pośniedziałe wtyki, wszystko doczyściłem i już błąd od żarówki nie świeci.


Rozebrałem tylną osłonę klapy, wyciągnąłem mechanizm wycieraczki i moim oczom ukazał się taki widok:

Silnik+wycieraczki.jpg
Próbowałem to uratować, ale niestety skończyło się na kupnie nowego mechanizmu wycieraczek

  • VALEO 579 603

Błąd poduszki silnika - oczywiście wylana - dylemat miałem ogromny, ale ostatecznie kupiłem nowe ori z ASO:

  • 8E0199379BF
  • 8E0199382AG

(jeszcze nie wymienione)

WP_20160309_15_18_58_Pro.jpg

WP_20160309_15_16_32_Pro.jpg
Czekam jeszcze na poduchę pod skrzynię, zamówiona

  • Lemforder 31106 01

Przytrafiła mi się tez usterka ABS/ESP :P Pojawił się błąd 00301 - ABS return flow pump V39. Przyczyna okazała się błaha, brak zasilania na pompę ABSu. Odkręciła się nakrętka ze śruby styków przewodów pod osłoną nad nogami kierowcy. Myślałem, że spalił się bezpiecznik 50A widoczny na zdjęciu, a tu taki chochlik. Dałem drugą nakrętkę samo-zabezpieczającą i myślę, że problem się nie powtórzy.
3889298bfbb990c7med.jpg


No i standardowo po zakupie wymiana oleju i filtrów:

  • filtr powietrza MANN C27192/1
  • filtr paliwa MANN WK853/3x
  • filtr przeciwpyłkowy FILTRON K1078 (bo lepszego w tych dziadowych sklepach nie mieli)
  • filtr oleju MANN HU726/2x + Olej Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5W40

Z racji, że było trochę zimno (-17°) i musiałem bardzo długo kręcić by odpalił, nauczony doświadczeniem z poprzedniego TDI, sprawdziłem świece żarowe. Diagnoza: jedna świeca dziura, a trzy pozostałe oporności w k i MΩ - więc grzało tyle co nic.

Także do kompletu:

  • BERU GN046 - świece żarowe

Robiłem test przy - 15° nad ranem i poszedł od strzała.


Wymieniłem też komplet rozrządu 038198119A (podziękowania dla H4mm3R za ORI rozrząd w dobrej cenie) czyli:

  • 038 109 119N - pasek rozrządu - Conti
  • 038 109 243M - rolka napinająca - Litens
  • 038 109 244J - rolka - SKF
  • 038 121 011J - pompa - firmy się nie dopatrzyłem, ale taka ciekawostka, że korpus,wirnik i koło napędzające mają swój osobny nr VAG

Trochę mnie szarpnęło po kieszeni bo musiałem jeszcze wymienić napinacz paska klimatyzacji i napinacz paska klinowego. Oba napinacze kupiłem Ruvill'a i dodatkowo dokupiłem pasek klinowy i pasek sprężarki Contitech'a.

  • Contitech 841 4PK - pasek sprężarki klimatyzacji
  • Contitech 1432 5PK - pasek wielorowkowy (wieloklinowy)
  • RUVILLE 55480 - napinacz paska klinowego
  • RUVILLE 55464 - napinacz paska klimatyzacji

Czyli za części wyszło ponad 1000 zł :P Ale wiem, że mam zrobione na porządnych gratach.


Wymieniłem połamany rygielek klapki trójkąta ostrzegawczego

  • 4B9867899

Oraz uzupełniłem brakujące zaczepy tylnych dywaników

  • 8E0864521 + 8E0864523

b0eb56c2e451dc6cmed.jpg


Wymieniłem komplet klocków na obu osiach. Kupiłem Ferodo, podobno teraz TOP firma wśród klocków. Tarcze zostają stare, na jeszcze jeden komplet klocków wystarczą.

WP_20160310_15_25_30_Pro.jpg

  • Ferodo FDB1323 - klocki przód
  • Ferodo FDB1788 - klocki tył

WP_20160312_12_48_13_Pro.jpg

WP_20160312_12_48_20_Pro.jpg
Klocki wymienione dosłownie w ostatniej chwili.


Przy okazji odkręciłem nadkola i wymyłem cały syf zebrany tam przez lata. Audi dało d*py z tymi nadkolami i błotnikami zagiętymi do środka pod kątem większym niż 90 stopni. Zbiera się tam straszny syf i potem błotnik zaczyna rdzewieć. Może jakby co roku czyścić te miejsca to by się udało uchronić błotniki...
WP_20160312_08_08_40_Pro.jpg

WP_20160312_08_57_38_Pro.jpg


Dobrałem się tez do EGR'a. Nie był jakoś strasznie brudny.
_DSC0032.JPG

_DSC0034.JPG

Założyłem nowe ORI uszczelnienia zarówno EGR'a jak i węży ciśnieniowych (chodzi o tego typu połączenia rur jak na poglądowym zdjęciu po lewej).
106888_x600.jpg

_DSC0040.JPG

  • N 909 273 02 - Oring EGR
  • 069 131 547 D - Uszczelka rury łączącej po stronie EGR
  • 038 131 547 A - Uszczelka rury łączącej po stronie wydechu (nie ująłem na zdj)
  • 3C0 145 117 F (2 szt) - Uszczelnienia na rurach ciśnieniowych (do turbo) i tu zauważyłem od razu wielki plus bo na starych uszczelnieniach rury latały luźno na zatrzaskach a na nowych siedzą bardzo sztywno i nie da rady ich ruszyć.

No i oczywiście EGR wyczyszczony:

_DSC0035.JPG

_DSC0036.JPG


Kolejna rzecz nie dawała mi spokoju. Listwa uchwytowa klapy tylnej. Przy wymianie silniczka wycieraczki widziałem, że jest cała pośniedziała, pordzewiała i kij wie jak to jeszcze nazwać... rozleciała mi się w rękach przy próbie czyszczenia :/ Ori była ze stopu Zn Al Cu.
Nową zakupiłem za całe 72 zł z Allegro. W szoku byłem po otworzeniu paczki bo listwa wyglądała jak nowa :P Ta ma na sobie oznaczenie PLASTAL :P

  • 8E0827574C - Listwa uchwytowa (używana, ale prawie jak nowa)

Więc tej - nawet jak puści silniczek - woda nie powinna ruszyć ;)
Oczywiście całość klapy wokół listwy zabezpieczyłem środkiem antykorozyjnym, ale na szczęście tej rdzy były małe ilości, więc mam nadzieję, że udało mi się jeszcze klapę uchronić ;)
Jednak płyn do spryskiwaczy może ładnie spustoszyć blachę :/
Kilka fotek poglądowych:
_DSC0032.JPG

_DSC0033.JPG

_DSC0038.JPG

_DSC0039.JPG
Dodatkowo, naprawiłem siłownik otwierania zamka klapy. Objawy zepsucia to takie, że nie zawsze po naciśnięciu przycisku miał siłę się otwierać, lub za 1 razem otworzył a za drugim już nie.
Chłopaki naprawiają to w ten sposób, że docinają nową blaszkę (półprzewodnik) w silniczku siłownika: http://a4-klub.pl/index.p...ka-w-bagazniku/Ja zastosowałem inny patent, wyciągnąłem tą blaszkę oryginalną i owinąłem ją folią aluminiową i wsunąłem z powrotem w silniczek. Działa idealnie i bez zastrzeżeń.

Przygotowujemy się także powoli do sezonu letniego:

_DSC0047.JPG

_DSC0048.JPG

  • Hankook Ventus V12 Evo2 235/45/17

Kółeczka wyważone, wymyte z pyłu i smoły oraz odtłuszczone, w wolnej chwili chcę jeszcze nawoskować i może dresing na opony pójdzie ;)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dałeś za opony?

Bo też je miałem kupić z tym, że 225/45/17, ale zmieniłem zdanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pyra111, instruktor83 - dzięki :hi:

Gremlin0209 - koła letnie i zimowe z oponami miałem w komplecie z autem po zakupie ;) Także chociaż jeden wydatek mnie ominął.

Panowie mam pytanko. Wiem, że brakuje mi części w osłonie dolnej silnika. Dokładnie element łączący nadkole z osłoną. Zwie się to spojler koła. Macie w ogóle ten element u siebie ? ? ? Każde B6 to miało fabrycznie ?

Takie są nr ORI:

  • 8E0853887A - spoiler koła L
  • 8E0853888A - spoiler koła P

cena duża nie jest, ok 30 zł za sztukę w ASO...

5acb252s-960.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh farciarz :D

Moje letnie były tak zużyte, że do wyrzucenia.

Więc podczas zimy zainwestowałem w felunek i opony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dałeś za opony?

Bo też je miałem kupić z tym, że 225/45/17, ale zmieniłem zdanie :D

225/45/17 nie bedzie dobrze nawet na 1bv te oponki sa wizualnie za male. Dlugo sie zastanawialem i polecam 215/50/17 leza idealnie i nie odczuwam roznic w komforcie i spalaniu miedzy 205/55/16 a na 225/45/17 gorszy komfort i czuc koleiny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dałeś za opony?

Bo też je miałem kupić z tym, że 225/45/17, ale zmieniłem zdanie :D

225/45/17 nie bedzie dobrze nawet na 1bv te oponki sa wizualnie za male. Dlugo sie zastanawialem i polecam 215/50/17 leza idealnie i nie odczuwam roznic w komforcie i spalaniu miedzy 205/55/16 a na 225/45/17 gorszy komfort i czuc koleiny. Pozdrawiam

Nie zgodzę się. Moja felga akurat ładnie leży ;)

Miałem zamiar kupić 215/50/17 ale ceny gniotą. Dzięki temu zaoszczędziłem prawie 7 stówek, wtedy raczej też byś wybrał 225/45/17.

Ja nie odczuwam, aż tak brak tego komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już 2 rok na 225/45/17 i według mnie różnica nie jest taka duża jeśli chodzi o komfort jazdy. Tą zimę przejeździłem na 205/55', po zmianie na letnie 225/45 nie jest tak źle, oczywiście czuć szerokość opony, ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem, że jeżdżę na tych 235 i nie narzekam. Nie wiem co ma A4 w sobie, ale prowadzi sie jak po sznurku i nie straszne mi koleiny ani nierowności. Miałem A3 225/45/17 i była tragedia na tym, potem zmieniłem na 215/50 i było już dobrze a tu w A4 jest jak dla mnie super na tych 235. Kolega ma passata b5 fl i na 225 tez jest tragedia z jazdą...jak przejechał się moim to był w szoku, że tak dobrze się jeździ na takich szerokich oponach.Może zawieszenie robi swoje i precyzja układu kierowniczego, tego do końca nie wiem... Do tego nawet spalanie jest dosyc niskie jak na takie kapcie ;) w 6l mieści się spokojnie - tryb mieszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem, że jeżdżę na tych 235 i nie narzekam. Nie wiem co ma A4 w sobie, ale prowadzi sie jak po sznurku i nie straszne mi koleiny ani nierowności. Miałem A3 225/45/17 i była tragedia na tym, potem zmieniłem na 215/50 i było już dobrze a tu w A4 jest jak dla mnie super na tych 235. Kolega ma passata b5 fl i na 225 tez jest tragedia z jazdą...jak przejechał się moim to był w szoku, że tak dobrze się jeździ na takich szerokich oponach.Może zawieszenie robi swoje i precyzja układu kierowniczego, tego do końca nie wiem... Do tego nawet spalanie jest dosyc niskie jak na takie kapcie ;) w 6l mieści się spokojnie - tryb mieszany.

Dokładnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda dziś dopisała :dance:

Kółeczka już na aucie. Dokładnie oczyściłem powierzchnie styku z tarczami, wyczyściłem śruby i dałem na nie smar miedziany, by na zimę się łatwiej odkręcało ;)

DSC_0061.JPG _DSC0056.JPG DSC_0058.JPG

DSC_0064.JPG 

DSC_0059.JPG

Po założeniu próba na obwodnicy Ostrowca, do 140 zero bicia więc jestem zadowolony ;) Oczywiście spalanie lekko w górę hehe.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gremlin0209 :good:

Teraz jeszcze chcę zakupić wosk, niestety już puszka mi się skończyła. Chyba znowu zakupię Finish Kare 1000p tylko zastanawiam się, czy nie dokupić Finish Kare Pink Wax i położyć jeden na drugi :P Tylko w jakiej kolejności ?

Myślę też nad jakimś zestawem do pielęgnacji elementów skórzanych.

 

Huczy, szumi mi skrzynia GBA... trochę lektury i wychodzi, że już tak mają. Powoli zbieram nowe graty. Chciałbym podziękować kolegom silnik i greg2505 za info co i jak dalej. Mianowicie planuje swap skrzyni z B7 o oznaczeniu JEM.

 

Pierwsze części z osprzętu już u mnie, czyli drążki zmiany biegów. Kupiłem z Seata Exeo '11r.

  • 8E0711271H
  • 8E0711151L

_DSC0099.JPG

_DSC0100.JPG

Poluje na łapę skrzyni, towar dosłownie deficytowy :/ Jakby ktoś miał na to namiary 8E0399115P - będę wdzięczny...

Jak się okazuje ze skrzynią problemu nie będzie bo jest tego trochę na rynku... Tylko chodzi mi jeszcze myśl po głowie czy się nie wstrzymać i nie dołożyć do skrzyni HCK (byłaby na pewno młodsza).

Tymczasem przyszły też nowe graty do kompletu poduszek silnika, a mianowicie poduszka pod skrzynię i odbojnik na przód silnika:

  • 31106 01 LEMFORDER
  • 25864 01 LEMFORDER

_DSC0098.JPG

Zamówiłem też trochę kosmetyków do :a4fan:

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łapy skrzyni biegów, szukaj na allegro aukcji z kompletną przekładką z automatu na manuala, ja w ten sposób kupiłem wspomnianą łapę.

Edytowane przez m1chal_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HCF i JEM to skrzynie o takich samych przełożeniach. JEM zastępuje HCF od 2006r. Dlatego wybrałem tą skrzynię, bo będzie młodsza od HCF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...