Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie widziałem. Pisał coś tam o rezystorach ale nic więcej się nie dowiedziałem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dioda clear 3mm i standardodwy rezystor na 12V kolego... Ja jeszcze "po mojemu" dalem to na pinach do Arduino zeby nie cisc orginalnych wiązek. Mam biale ale testowalem czerwone i swiecily o niebo lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja spróbuje w tylnych zrobić podmianę w oryginalnym wkładzie samej diody na 12V (bez rezystorów) 3mm i zobaczymy jak to wyjdzie ;) Chociaż tak jak zrobiłem na przodzie też jest OK i nie trzeba kombinować zbytnio :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pierwsza OK, ale druga już wymaga rezystora :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę pobawiłem się adaptacją EGR... i stwierdzam, że tak zostaje. Mam jeszcze zaślepkę z otworem 8mm, może też wrzucę i przetestuje. Ale na razie zmieniłem charakterystykę pracy EGR w adaptacji:

Przed zmianą.png

Jak widzicie przed - wartość 32768 i MAF specified 255 mg, a po zmianie na "new value" 33768 - 340 mg - także zawsze to trochę więcej (~100mg/obr) świeżego powietrza dla silnika... 

4.png

Mam jeszcze w zamiarach wstawić OCT w ramach testu, żeby sprawdzić ile tego syfu idzie rzeczywiście z odmy. OCT mam kupiony, wczoraj trochę przeglądałem, gdzie by go tu umieścić i wychodzi na to, że pójdzie gdzieś pod wąż turbiny, a wężyk odpływowy wypuszczę tak, żebym go widział po zdjęciu zaślepki halogena.  Oczywiście będzie jakiś pojemniczek, bo nie mam zamiaru puszczać tego w glebę :P

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jaki OCT się zdecydowałeś? 

Prawdopodobnie też będę zakładał, ale jak na razie w ramach testu jeżdżę z butelką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej co daje ta adaptacja egr?

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, karol1981 napisał:

Hej co daje ta adaptacja egr?

Karol, widać na screen'ach, zmienia się wartość zadana powietrza z 250 na ok ~350 mg - czyli zmieniasz współczynnik
 otwarcia zaworu EGR z 60 na 55%, prosto mówiąc EGR wpuszcza mniej spalin, a silnik dostaje więcej czystego powietrza. ok. 100 mg więcej niż standardowo. Nie wiem na ile to pomoże, ale zapewne spowolni zapiekanie się oleju na ściankach EGR i kolektora... 

19 godzin temu, holker napisał:

Na jaki OCT się zdecydowałeś? 

Dawid, Separator / Odma 1.9 CDTI - takie coś kupiłem ze stelażem za 20 zł z wysyłką :P Taniej raczej nic lepszego się nie znajdzie. Na dniach będę robił wymianę oleju, to rozpatrzę gdzie go tam na dole umieścić dokładnie, ale po wstępnych analizach musi być pod wężem turbo, bo gdzie indziej nie ma miejsca...  A zebrałeś coś w tą butelkę ?

_DSC0315.JPG

No i jeszcze chcę wsadzić tą zaślepkę pod EGR.

Powiedzmy, że to jest taki "projekt czysty dolot" - w fazie testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.03.2017 o 10:49, kamil-vag napisał:

Dawid, Separator / Odma 1.9 CDTI - takie coś kupiłem ze stelażem za 20 zł z wysyłką :P Taniej raczej nic lepszego się nie znajdzie. Na dniach będę robił wymianę oleju, to rozpatrzę gdzie go tam na dole umieścić dokładnie, ale po wstępnych analizach musi być pod wężem turbo, bo gdzie indziej nie ma miejsca...  A zebrałeś coś w tą butelkę ?

Jeżdżę z butelką jakieś 600-700 km i w sumie oprócz skroplonych oparów bardziej nawet wody niż oleju to nie ma nic. Może ma na to wpływ sposób montażu - od "grzybka" odmy puściłem węża, który oplata silnik i wchodzi w butelkę umiejscowioną przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego, więc sam wąż na pierwszym odcinku ma trochę pod górę (fabrycznie przecież zaraz się zagina i leci w dół) i wyciekający olej może przegrywa z grawitacją, za jakiś czas zdejmę węża i zobaczę jak tam w środku.
Pokusiłem się na ten test z butelką, bo u mnie dolot jest w nieciekawym stanie, do tego stopnia, że olej aż co jakiś czas kapnie gdzieś... ;( Turbina w sumie 12 tys od regeneracji (sierpień tamtego roku), więc raczej to nie ona, ale ewidentnie widać,  że to najbardziej w jej okolicy się pojawia olej, więc teraz albo turbo albo odma... 
Z drugiej strony czytałem też, że jak ludzie odpięli wąż od odmy do turbo to ani w butelce nie było oleju ani w dolocie, bo podobno jak jest to złączone to podciśnienie "wysysa" ten olej, a jak się odłączy to już nie ma takiego ciągu i olej nie pojawi się w butelce - ile w tym prawdy to nie wiem, przekonam się sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało się wymienić olej i filtr - 251100 tys przelatane ;) Dodałem ten Archoil 9100 - 200ml - zdecydowanie silnik pracuje ciszej i bardziej miękko, zobaczymy czy to się utrzyma, czy tylko zasługa nowego oleju...

IMG_20170320_171229.jpg

Byłem oczywiście pod autem i z pod spodu też tego separatora nie upcham. Trzeba demontować od góry rurę turbo i dopiero :P No ale tak czy siak do testów chcę tego OCT założyć. Może jutro jak będzie pogoda się pobawię...

Dziś spadł mi też kamień z serca... ostatnio kontrolowałem płyny i niestety zauważyłem ubytek od wspomagania... próbowałem macać węże, przekładnię itd, ale nie znalazłem nic, już myślałem, że pcha w osłony drążków, ale dziś po zdjęciu osłony - ulga. Ciekło z opasek przy chłodniczce płynu.  Wszystko wyczyściłem i opaski dokręciłem - wcześniej bez problemu dało się obracać je na rurce. Jak dalej będzie ubywać, będzie trzeba dać nowe węże, albo te trochę skrócić i dać nowe opaski.  A już przeglądałem przekładnie z Exeo haha :P

IMG_20170320_171836.jpg

Auto w czerwcu będzie miało prawdziwy sprawdzian :P ok 5000 km w 2 tygodnie - najpierw jadę do Niemiec (Karlsruhe) potem przez Szwajcarię do Włoch (Riccione) no i powrót tak samo...  W sumie do Niemiec jeżdżę co rok, także myślę, że się sprawdzi. Zapewne MF i Tempomat umili teraz jazdę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz za jakiś czas, czy ten Archoil jest czegoś warty :) wymieniałeś już płyn od wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Pawisco napisał:

Napisz za jakiś czas, czy ten Archoil jest czegoś warty :)

Pewnie, że dam Wam szczerą opinię :P Kosztował nie mało, więc może coś tam pomoże - najważniejsze żeby dobrze smarowało hehe :P Nie widzi mi się kiedykolwiek wymiana wałka...

15 godzin temu, Pawisco napisał:

wymieniałeś już płyn od wspomagania?

Ja nie, ale z rozpisek ASO wychodzi, że tak. Zalany G004000. Także taki sam się kupi i wymieni. Tylko zobaczę za jakiś czas czy nadal tam na tym łączeniu będzie podciekać... bo nie ma sensu lać nowego jak ma spierdzielać zaraz... Tak czy siak w planach miałem wymianę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie na razie przestój z czymkolwiek, ale wpadło to i owo :P

  • Gałka zmiany biegów z B8 - Praktycznie jak nowa, jedyny minus, że mogła być z preferowaną skórą, ale za 150 zł to szkoda było jej nie wziąć.
  • 8E0711333A 3Q7 - Przycisk ręcznego, nówka sztuka z ASO.

_DSC0319.JPG

_DSC0320.JPG

_DSC0317.JPG

  • G004000M2 - Płyn do wspomagania (2 x 1L)

_DSC0318.JPG

  • Zestaw kosmetyków:

_DSC0322.JPG

Przy okazji robiłem przymiarkę lotki S-line no i tak strasznie mi się nie spodobało trzecie świtało stopu, że postanowiłem je wypolerować, ale efekt był słaby, chwila zastanowienia i papier wodny w ruch, potem kilka warstw klaru i wyszło naprawdę znośnie ;) Dużo lepiej niż było, a było takie zrysowane, wyblaknięte itd... Kupiłbym w sumie nowe, ale cena 200 zł trochę mnie zniechęciła :/ 

_DSC0318.JPG

Na żywo jest bardziej lśniąca :P Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia jak straszyło wcześniej... Ale chyba każdy posiadacz Avanta widzi jak to wygląda po tych 15 latach...

Lotka S-line u malarza, idzie w kolor auta... listwy zostaną chyba czarne :P Może kiedyś przemaluje w kolor razem z dokładkami... 

Sprawdzałem pogodę, cały tydzień deszczowy :/ a tak chciałem położyć wosk...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłuższy czas się zastanawiałem, jaki cleaner kupić pod Fusso, już byłem zdecydowany kupić cleaner również od Fusso, ale ostatecznie kupiłem Poorboy'sa :P Pogoda jest jaka jest, też czekam z odświeżeniem i zabezpieczeniem lakieru... A glinkę kupiłem żółtą ValetPro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gałka klasa,  nawet na gładko wygląda dobrze  :kox:

Deszczowo akurat pod glinkę ale pod wosk już troszkę gorzej :kwasny: 

Edytowane przez Norbas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...