Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie i ubywa olej w AFN


cubygl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Koledzy mam ogromny problem w przeciągu około 5kkm ubywa mi dość sporo oleju. Olej niestety wali po silniku oraz czasem kapie na beton. Pod spodem przykładowe zdjęcie z miejscem z którego kapie. "Znajomy" mechanik stwierdził, że cieknie z pompy (nie wiem dokładnie o jaką chodzi ale podejrzewam, że chodzi o tą co jest koło silnika, bo jest bardzo uwalona), chociaż oprócz niej na pewno na rozgrzanym silniku widoczny jest wyciek z miejsca zaznaczonym czerwonym kółkiem i strzałką. Dodatkowo ubywa dość często płyn chłodniczy i jest delikatnie mokry dywan od kierowcy na wysokości pedała gazu, około centymetr przed nim. Rozpoznanie wg mechanika uszczelka pod głowicą. Nagrzewnicę już wymieniałem. Płyn z olejem na bagnecie się raczej nie miesza, bo bym zauważył. Jest dość duże ciśnienie ja jednym wężu od zbiorniczka wyrównawczego(na tym grubszym). Obiło mi się też coś o uszy o czymś takim jak "catch oil tank", co może być z jakąś odmą związane o ile dobrze zrozumiałem. Ponoć dość częsta przyczyna w tych silnikach. Ktoś coś poradzi ? Czy diagnozy mechanika mogą być trafne ?

afn1jpg_sspwxhr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym mechanik stwierdza że uszczelka pod głowicą? Masz ogrzewanie? Dmucha powietrze w zbiorniczek wyrównawczy?
Co do ubywania oleju to najczęściej uszczelniacz między skrzynią a silnikiem, uszczelka pod pokrywą zaworów no i to co zaznaczyłeś na zdjęciu. U mnie się ponadto pocił pod miską olejową.
Co do mokrych dywanów to sprawdź czy węże są szczelne, podszybie drożne? Woda schodzi normalnie czy zapchane bo to też norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę rozpoznał po jednym wężu od zbiorniczka wyrównawczego, że jest bardzo nabrzmiały i nie da rady go ścisnąć. Ogrzewanie mam, to znaczy dmucha i wraz ze wzrostem temperatury ustawionej, grzeje cieplejszym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest duże ciśnienie w ukł chłodzenia to może to być przepalona uszczelka pod głowicą i wali kompresja do układu chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub peknieta glowica. Takie cisnienie nie bierze sie znikad. Zrob test na co2 to bedziesz wiedzial. A glowice nalezy zawsze sprawdzac na pekniecia. Juz 2 razy sie przejechalem na tym ze ktos nie chcial sprawdzac bo trzeba zaplacic 70zl wiecej. Ale jak sie robi 2 razy robote i 2 razy placi to jedak lepiej sprawdzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...