Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CJEB] A4 Avant 1.8TFSI 170KM@221KM/412nm biała śnieżynka by LukiKRK / 20" RS EibachPro Kit DTE PerformancePack S4/RS4 look


LukiKRK

Rekomendowane odpowiedzi

:siema:

 

Od 2007 na forum A4 Klubu, bo jeszcze B6 miałem nadzieję ogarnąć po A3... ale ogólnie wierny fan Audi :a4fan:

 

Audiczka z tematu zakupiona w marcu 2014 w salonie PL. Silnik i napęd to co prawda podstawa bo 1.8TFSI 170KM i FWD, bo nic innego już nie było do wyboru, żeby zdążyć z pełnym odliczeniem vatu. Ale za to wyposażenie udało się ładnie skompletować - po doświadczeniach z forum i życia [emoji4] Pokrótce najważniejsze wyposażenie:

- biksenon + led przód

- kolor biały lodowcowy tzw. Gletscher Weiss lub Glacier White LS9R (połączenie perły z metalikiem)

- nagłośnienie Bang & Olufsen

- klima 3 strefy

- pełny zewn i wewn. S-Line

- wnętrze wykończone szczotkowanym aluminium

- fotele sportowe czarna skóra Finappa, grzany przód, kierowca full elektryka

- panoramiczny dach + komplet rolet + przyciemniane fabrycznie tylne szyby

- MMI 3G+ High z dyskiem twardym, kamerą cofania

- koła Conti Sport 3P 255/35/19 z felunkiem z pakietu Sport S-Line 19" Rotor, niestety klasyczne ET43 co widać na foto...

- koła zima ori 17" 8k00735378z8 na Dunlopach Winter Sport 3D 225/50/17

- zawias S-Line -20mm komfortowy czyli 1BE

- fotochrom lusterka, oczywiście zewn. el. składane

- pełna ochrona lakieru, felg, szyb: ceramika Gtechniq C1+C3

 

Do zmiany m.in.:

- koła zima 18" z A5/S5 DONE

- nakładki alu na pedały z S4 B8 DONE

- hamulce na coś zdecydowanie większego np S4 + tarcze OZ nawiercane DONE

- być może coś na lusterka, sreberko z S4 DONE

- ścięta kierownica S-Line czarna nić IN PROGRESS

- program lub power box programowalny DONE :decayed:

- VCDS jakieś bajery np. test zegarów itp DONE

- aktualizacja nawigacji + PL lektor

- wyciszenie boczków drzwi, żeby głośniki B&O nie trzeszczały

- być może lekkie pogłośnienie wydechu + większe końcówki :grin:

- moduły semidynamic do kierunków LED tył DONE

- felgi Audi, wzór z RS4 B9, 8.5J ET36 na gumach 235/35ZR20 Vredestein DONE

- obniżenie auta z 1BE @ Eibach Pro Kit -10/-15mm DONE

- elektryczna klapa tył DONE

- grill RS Style Black DONE

- LED CREE w halogeny DONE

- lotka klapy z RS4 Avant

- ramki klubowe DONE :banan:

 

Tak auto prezentuje się w setupie letnim:

 

20141106_111441.jpg

 

20141106_111511.jpg

how to use print screen

 

20141106_111712.jpg

 

20141106_111624.jpg

 

20141106_111732.jpg

windows 7 print screen

 

-------------------------------------------------------------------------

Lista modyfikacji ze zdjęciami:

 

1. Koła zima 18" z A5/S5

Zimowy setup początkowo miał być oparty na klasycznych felgach zimowych do A4 czyli:

 

20141012_160253.jpg

image url upload

 

ale przyszła szybka decyzja czy balon i wygoda czy wygląd... zwyciężył oczywiście ten drugi i zakupiony okazyjnie został zestaw kół ori z S5 245/40/18 8,5J ET29 pomalowanych na czarny połysk... do tego gumy Michelin Pilot Alpin Winter PA4... zaczęło prezentować się to znacznie lepiej :banan:

 

2014_12_31_14_28_58.jpg

 

2014_12_31_14_29_55.jpg

 

2014_12_31_14_29_04.jpg

click image upload

 

2014_12_31_14_29_10.jpg

click image upload

 

2014_12_31_14_29_20.jpg

image upload without registration

 

2014_12_31_14_30_37.jpg

temp image upload

 

-------------------------------------------------------------------------

 

2. Relingi dachowe ori Audi + box Thule Pacific 780

Jeszcze jeden mod, wakacje 2015 [emoji4] Dobrany kolorystycznie i rozmiarowo do Avanta Thule Pacyfic 780 w czarnym macie [emoji4] Wakacje 4 osobowe stąd ten model... bo pewnie niektórzy z Was polecą mniejszego Dynamica na mniejsze wyjazdy [emoji6]

 

2015_08_14_14_23b.jpg

imagur

-------------------------------------------------------------------------

3. Nakładki alu na pedały z S4 B8

Bardzo fajna modyfikacja. W ASO do wyboru macie nakładki z podstopnicą gumową z metalowymi elementami, albo metalową z gumowymi. Co kto lubi... Ja zdecydowałem się na takie jak ori w S4 B8. Zdjęcia przed i po:

2016-04-16_19.37.07.jpg 2016-04-26_12.30.43.jpg

upload image online free

-------------------------------------------------------------------------

4. Moduły semi dynamic do kierunków LED tył

Kolejny bajer, ale bardzo cieszy. Moduły semi dynamic od LoveAudi z oryginalnymi kościami p&p. Wielkie dzięki kolego !

Na zdjęciach nic ciekawego, ale na żywo kto widział wie że robią robotę [emoji4]

20160808_193345.jpg 20160808_193346.jpg

how to screenshot on windows

Ew warto pooglądać filmiki: https://www.youtube.com/results?search_query=audi+a4+semidynamic

-------------------------------------------------------------------------

 

5. Power box Performance Pack programowalny DTE Systems + akcelerator pedału gazu DTE Pedal Box od Carmile.pl

Długo zastanawiałem się nad programem, jednak dwa argumenty przeważyły na korzyść power boxa. Po pierwsze brak konieczności w czasie 5 letniego okresu gwarancji Audi przywracania oryginalnego programu przed każdą wizytą w ASO. Po drugie, wejście na rynek power boxów tzw. drugiej generacji czyli kompletnych ECU podpinanych pod oryginalny komputer auta. Taki box można programować jak przy chip tuningu i wgrać tam mapy pod konkretne paliwo i silnik. Przy wizycie w ASO wystarczy wypiąć boxa z obwodu. Nie ma śladów ingerencji. Nie tracisz gwarancji. Mało tego urządzenia te mają certyfikaty TUV.

Boxów tej klasy nie kupicie za kilka stów na allegro. Dystrybucją takich boxów zajmują się renomowane firmy tuningowe np. Best Performance ze swoim Race Chip, Vtech czy Carmile.pl z dystrybucją niemieckich DTE System. Właśnie z tego ostatniego rozwiązania skorzystałem. Dodatkowo przy okazji power boxa został zainstalowany akcelerator pedału gazu czyli DTE Pedal Box, który zmienia czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Reakcja jest zdecydowanie bardziej wyczuwalna niż programowanie ADS i zmiana trybu. Do wyboru mamy tryby City, Sport, Sport Plus oraz Off. Do sterowania można użyć też pilota na Bluetooth we wszystkich tych rozwiązaniach, chociaż oczywiście najpewniejsze jest połączenie kablem.

Oto linki do tego sprzętu:

Profil na fejsie DTE Systems Polska czyli Carmile.pl

Strona firmowa DTE Systems

Strona firmowa Race Chip

Tutaj opis boxa DTE w języku polskim wraz z filmikami

Tutaj opis akceleratora pedału gazu czyli Pedal Box

Warto też przeglądnąć sobie filmiki z Pedal Boxem na YouTube bo w każdym aucie to trochę inaczej działa. Im mocniejsze tym lepiej. Więc polecam też wszystkim tym, którzy mają auto po programie bo jedno z drugim się nie wiąże ani nie wyklucza [emoji4]

 

Poniżej moje wykresy z hamowni. Fabrycznie no i tak było 192KM zamiast 170KM oraz 359Nm zamiast 320... więc już nieźle. Ale po wpięciu i zaprogramowaniu boxa na paliwie Orlen Verva 98 wyszło 221KM oraz niesamowicie odczuwalne 412Nm [emoji4]

carmile1.jpg

 

-------------------------------------------------------------------------

6. Swap hamulcy na zestaw z S4 B8 czyli 345/330mm + tarcze Otto Zimmerman nawiercane + klicki Ferodo

Jak wiecie fabrycznie silnik 1.8TFSI jak i najsłabsze diesle wyposażane są w bardzo biedny zestaw hamulcowy tj. 314/288mm... co przy jeździe autostradowej jest już słabą stroną auta. Po wzroście mocy auta swap na coś większego to nasz obowiązek związany bezpośrednio z bezpieczeństwem. Na tym nie ma co oszczędzać.

Po konsultacjach ze specami z forum wpadł zestaw z S4 B8 345/330 w bardzo dobrym stanie, tarcze OZ nawiercane (szukałem czegoś ładniejszego nacinanego lub nawiercanego, żeby nie gubiło się w 19" Rotorach). Do tego klocki hamulcowe Ferodo DS2000. Przy wymianie oczywiście nowy płyn hamulcowy ATE typ 200 oraz procedura VCDS.

carmile3.jpg carmile2.jpg

picture hosting

Po takim upgrade hamulców także wygląd auta zyskał sportowego looku [emoji4] Koła letnie i zimowe z takimi hamulcami:

2016-11-10_16.13.34.jpg 20160831_131830.jpg 20160831_131836.jpg

upload gif from url

Specjalne podziękowania dla kolegów z forum: Gibons, Wandej, Dev - bez Was bym tak tanio i dobrze tego nie ogarnął.

 

-------------------------------------------------------------------------

7. Wymiana sprężyn na Eibach Pro Kit

Razem z podniesieniem mocy i swapem hamulcy zostało obniżone i utwardzone także zawieszenie. Fabryczne sprężyny 1BE zostały wymienione na zestaw Eibach Pro Kit, który ze standardowych -20/-20mm w pakiecie S-Line robi nam -30/-35mm odpowiednio dla przodu i tyłu auta. Co do komfortu, różnica jest minimalna, nadal na kołach 19" jest nieco twardo. W zakrętach auto jest dużo bardziej stabilne. No i efekt kozy zniknął, co już widać na zdjęciach powyżej.

Tutaj zdjęcia zaraz po montażu, auto jeszcze nie do końca siadło niżej, dopiero po kilku tygodniach wyszło po 1 cm z przodu i tyłu:

20160831_131436.jpg 20160831_131443.jpg 20160831_131819.jpg

image sharing

Porównajcie zdjęcia z pierwszych zdjęć w tym wątku. Efekt wizualny jest widoczny gołym okiem. Polecam !

 

-------------------------------------------------------------------------

8. Wymiana przedniego grilla na RS style piano black

Pakiet S-Line w polifcie ma już fabrycznie bardzo ładny czarny grill piano black. Ale to jednak nie jest jeszcze ideał... Dzięki Wam zdecydowałem się na opcję nr 4 czyli wymianę całego grilla na wersję bez chromu.

To link do tego rozwiązania: https://www.ecstuning.com/b-ecs-parts/rs4-mesh-style-grille-black-with-black-frame/yt601215ph~brp/

Jest on dostępny na Allegro i Aliexpress u wielu sprzedawców, więc można go kupić dużo taniej niż w USA. Jakość i spasowanie zależy pewnie od dostawcy, ale mojego "chinola" oceniam bardzo wysoko.

Oto zdjęcia przed i po montażu:

grill1.jpg grill2.jpg grill3.jpg

image upload no resize

grill4.jpg grill5.jpg

upload img

Tutaj jeszcze dwie foty na zimowym setupie jak grill i zawias fajnie siadł na aucie:

grill7.jpg grill6.jpg

gif upload

 

-------------------------------------------------------------------------

9. Wymiana halogenów na LED CREE oraz ramki klubowe

Przy okazji wymiany grilla założyłem LED CREE, żeby to nie waliło już tak na żółto jak fabrycznie. No i rameczki klubowe też przy okazji upiękniły autko :)

ledcree.jpg

Namiarów na firmę od ledów nie będę podawał, bo raz że są z forum, a dwa że walą czasami błędami jak pada deszcz [emoji14]

 

-------------------------------------------------------------------------

9. Wymiana nakładek na lusterka na satynę z S4 B8

Okazyjnie udało się zakupić lusterka z S4 B8, więc kończąc koncepcję nr 4 założone... Lustra złożone, lustra rozłożone.

lustra2.jpg lustra1.jpg

images upload

Do felg black piano średnio pasują, ale poszły zimowe do malowania w gun metal, więc powinno być lepiej...

 

-------------------------------------------------------------------------

10. Dystanse Eibach Pro Spacer

Nie udało mi się znaleźć na wiosnę felg, więc chwilowo wpadły dystanse 12mm Eibach. Wersja czarna z pierścieniem centrującym. Droższe niż inne firmy, ale mają TUV.

Do ori Rotorów, które mają ET43 8.5J spasowały idealnie. Jest szeroko na maksa... i trochę kierownicę wyrywa przy większych przyspieszeniach, to jedyny minusik.

Zdjęcia przed:

dystans2.jpg dystans1.jpg

free photo hosting

i po montażu:

dystans4.jpg dystans5.jpg dystans3.jpg  

upload a gif  

Czekam na oceny i uwagi, nawet te krytyczne... oraz podpowiedzi co dalej :evil:

 

 

Edytowane przez LukiKRK
Zmiana konfigu auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny białas z niezłym wypasem :) Rurki na dwie strony są z tym silnikiem w oryginale? Box mam taki sam tylko w połysku. Myślę ze do białego bardziej by taki pasował :wink: No i te rotory... :kwasny: Czarne mi się dużo bardziej podobają. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny białas z niezłym wypasem :) Rurki na dwie strony są z tym silnikiem w oryginale? Box mam taki sam tylko w połysku. Myślę ze do białego bardziej by taki pasował :wink: No i te rotory... :kwasny: Czarne mi się dużo bardziej podobają. :)

Tak w każdym tfsi polifcie z pełnym Sline są już rurki na dwie strony i taki dyfuzor. Box matowy pod rotory bo one matowe... w połysku miałem na chwilę na dachu ale strasznie szybko się rysuje. A felgi zimowe też będę zmieniał lub te malował w szary mat :) No a rotory ori kolor z rs4 nie poradzę... te czarne z rs3 mi się nie widzą musiał bym przymierzyć [emoji14]

Tapniete z SGS7

Edytowane przez LukiKRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotory plus biały kolor idealne połączenie :kox::kox::kox::kox::kox::kox::kox: co do zmian koniecznie większe heble ,idealnie pasowało by Brembo w czarnym kolorze z logo RS w ori.kolorach. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny Avancik :kox: koło :slina: no i :PB98::punk: mam nadzieje, że spotkam go na mieście lub na spocie :wink: bezawaryjności i szerokości ;-)

Edytowane przez D4NTE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotory plus biały kolor idealne połączenie :kox::kox::kox::kox::kox::kox::kox: co do zmian koniecznie większe heble ,idealnie pasowało by Brembo w czarnym kolorze z logo RS w ori.kolorach. :naughty:

O większych heblach nawet ostatnio rozmawialiśmy przez telefon... ale nie miałeś kompletu większego niż S4 :) Czy coś będzie z logiem Brembo czy RS, czy czerwone czy czarne jeszcze się waham... muszę poprzeglądać galerie jak wyglądają z czarnymi a jak z czerwonymi zaciskami podobne budy. Szukam ofert na coś super wyglądającego, bo jakoś super dużo mocy do opanowania tutaj nie ma... więc wszystko się prawie sprawdzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Rotory też się bardziej podobają szare niż czarne :)

Myślałeś żeby pozbyć się chromu ? Czarne relingi, czarna ramka grilla dobrze będą pasować do białego lakieru.

Edytowane przez carrera369
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny Avancik :kox: koło :slina: no i :PB98::punk: mam nadzieje, że spotkam go na mieście lub na spocie :wink: bezawaryjności i szerokości ;-)

Dziękuję, dziękuję... na spota w KRK chciałem dzisiaj ale dzieciak mnie uziemił. Może next wtorek... bo chciałem się poradzić odnośnie dystansów, żeby te Rotory bardziej zrównać z budą bo się za bardzo chowają bidulki :( Ew może tutaj ktoś jakąś opinię o Eibachu wrzuci ? :D

Edytowane przez LukiKRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękna jest - jak bedziesz chciał kiedyś sprzedać napisz do mnie - kupie ją od ręki od Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Rotory też się bardziej podobają szare niż czarne :)

Myślałeś żeby pozbyć się chromu ? Czarne relingi, czarna ramka grilla dobrze będą pasować do białego lakieru.

Tak szary rotor na żywo wygląda zjawiskowo:) Przy zakupie zastanawiałem się nad pakietem Czerń ale w sline jest black piano grill błyszczący który pasuje dobrze do chromow. Planuję też zrobić lusterka na jakiś połysk kolor to fajnie wszystko gra. Chociaz nie powiem gdzieś tam po czarnej stronie mocy.. marzy mi się kiedyś coś jak Competition pakiet ale może nie w tym aucie [emoji14]

Tapniete z SGS7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozak na grande w tym kolorze :)

Przydało by się tylko więcej mocy tak jak pisaliśmy... takie K04 jak u Ciebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...