Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy Nabytek i niebieska chmurka ...


Mattteusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , wiem że są tematy o poboru oleju przez silniki 2.4 ale co do poboru to jeszcze nie wiem nic na ten temat , właśnie kupiłem audi a4 b5 lift 2000r z silnikiem 2.4 v6 quattro , i zauważyłem po kilku dniach nie miłą niespodziankę , przy prze gazowaniu na rozgrzanym silniku przy wyższych obrotach zauważyłem że z tłumika wypuszcza niebieską chmurę nie wielką ale jednak , wiem że v-ki biorą olej tym bardziej że to nie nowe samochody jeśli chodzi o te roczniki , ale np. mojemu znajomemu który ma silnik 2.8 v6 w audi a6 bierze sporo oleju ale mu nie dymi , i z tąd moje obawy czy należy się namyślać nad wymianą silnika na drogi zanim zacznę się bawić w wymiany rozrządu wsadzenie gazu i płynów i tak dalej czy takie nie wielkie dymienie na niebiesko nie jest może zależne od zużycia silnika typu uszczelniacze szlif wału i takie tam kosztowne sprawy . zamierzam w tą sobotę pomierzyć ciśnienie na cylindrach kupiłem już drugi olej volveline 10-w 40 jak ją brałem stan był niby po między min - a max a teraz mam min a jeźdze może 2 tyg zrobiłem około 800km max nawet nie całe i nie wiem co mam teraz zrobić boje się ze zainwestuje w ten silnik sporo kasy a okaże się że nadaje się pod generalny remont , a propo byłem u mechanika który zajmuje się regenerowaniem silników i powiedział mi ze kompletna regeneracje 2.4 v6 wychodzi w okolicach 15 tyś . wiec naprawdę zrobiło mi się ciepło co o tym myślicie słyszałem ze nawet zapchana odma czy zużyte nadmiernie filtry mogą powodować dymienie na niebiesko i branie oleju . zależy mi na waszych opiniach z góry dziękuje za wszystkie przydatne informację . Aha dodam także że samochód był kupiony w komisie z Niemiec... i stał pół roku nie ruszany

Edytowane przez Mattteusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdziłeś samochód?Wycieków gdzieś nie ma?i ZMIEŃ MECHANIKA.Co to za koleś.15 tysi to biorą za rozrząd i wtryski w 3,0 TDI a nie remont starego V6.Za to co ci powiedział powinien od razu w mordę zarobić.Niech sobie mózg zregeneruje.Zrób dolewkę na maks i jeździj i po ilu kilometrach ci zejdzie na minimum.Może nie ma tragedii ;) Nawet jakby faktycznie silnik do wymiany to słupek takiego V6 popatrz za ile masz :)

http://allegro.pl/audi-a6-a4-passat-b5-silnik-2-4-v6-aga-i5758381896.html

Tylko ja bym kupił z jakiegoś specjalistycznego zakładu z pomiarami i kartą gwarancyjną itp.Będzie drożej ale pewnie :wink: .Przerabiałem kiedyś temat w aucie żony.Olej już masz a rozrząd też do roboty.Wstawiasz słupek do starego osprzętu plus rozrząd, płyny i hulasz.Myślę,że u mnie w moim przypadku przy moim mechaniku i kupnie słupka tak jak mówię plus jego robota wszystkiego to koszt by się zamknął w 4000 myślę i to najbardziej pesymistyczny wariant bo pewnie by było mniej..U ciebie niech to będzie 5 nawet :kwasny: .To nie 15 i przewyższenie wartości auta jak ten naciągacz mówi :facepalm: .Pozdrawiam i daj znać jak wyszło.Powodzenia. :hi:

Edytowane przez mirek31071977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie zrobiłem wszystko w silniku od rozrządu po uszczelki pokrywy zaworów i nastawników łańcuszka czekam na efekty olej zmieniony na volveline 10-w40 zobaczymy czy coś ubędzie w naj bliższym czasie ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak to tam dalej wyjdzie.A jeśli już lejesz 10W to spróbuj jeszcze zmienić ewentualnie na Liquy Molly taki jak ten z linka.Już o kilku prerzypadkach poprawy słyszałem jeśli silnik faktycznie zaczyna kuleć :kwasny:

http://allegro.pl/show_item.php?item=5374425301&utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=PLASmA-Liqui_Moly&ef_id=poBQRkXQq4UAAEzt:20160419192454:s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...