Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

Straszysz czy się nabijasz? Bo serio nie wiem.

Opony o których toczyła się dyskusja to wszystko rozmiary zamienne z oryginałami, nie odbiegające nawet w 2% parametryczne. Więc nie wyjeżdżaj mi tu z takimi tekstami :facepalm:

Poza tym napisałem specjalnie wielkimi literami "Na Luzie". Widać i wtedy wszystko jest odbierane cholernie na serio. Dalej tłumaczyć się nie zamierzam, dobrego dnia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Od 2012 miałem Bridgestone Potenza S001 225/45/17 i przejeździłem na nich ok 55.000 km (pozostało 3mm bieżnika) - styl jazdy dość spokojny, głównie po mieście. Opony fajnie trzymały przez trzy sezony, kolejne dwa już zdecydowanie słabiej (sporadyczne załączanie ABS przy mocniejszych dohamowaniach). Generalnie byłem z nich zadowolony.

Na ten sezon wybrałem Uniroyal Rainsport 3 235/45/17, 97 XL i jestem ciekawy jak się będą trzymały. Od kilku osób, w tym z forum, słyszałem pozytywne opinie. Kupiłem opony trochę tańsze od poprzednich ale przewiduję jazdę tylko przez kolejne 3 sezony. Z moich obserwacji wynika, że takim czasie niezależnie od przebiegu opona traci bardzo dużo ze swoich właściwości.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nitroo napisał:

To już Twoja sprawa, co robisz. Dla mnie to reguła, by nie mieć zjechanej tylko jednej osi. Może i dopuszcza, ale na wlepce dla 17" jest taki rozmiar, jaki podałem, czyli to jest wzorzec wyjściowy - oryginał w tym modelu.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Zawartość dodana 0 minutes later

 

 


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Czytaj ze zrozumiem… Na wlepie masz nie tylko 235/45 R17 ale i 195/65 R15, 205/55 R 16  i co, to już nie jest oryginał? Stąd mój komentarz. Jeśli komuś coś doradzasz to staraj się uzasadnić swoją wypowiedź bo pisanie dla pisania to spam. I jeszcze raz - zamiana opon osiami co do zasady jest słuszna a nawet wskazana, ale niekoniecznie po każdym sezonie.

Zawartość dodana 20 minutes later
Dnia 6.04.2017 o 19:31, Fido napisał:

Kolejna bzdura.

Najbliżej orginału jest 215/50/17

Co Ty ciągle o tym „oryginale”? 235/45 R17 to jest po prostu największy rozmiar opony przewidziany przez producenta do założenia. Co nie znaczy, że jak założysz 225/45 R17 to nie będzie tak lubiany przez Ciebie oryginał, tylko dlatego, że nie ma go na wlepie - bo przecież mieści się w tolerancji dopuszczalnej przez producenta! Możesz założyć R18 i R19, których nie przewidział producent, a poprzez manipulowanie profilem i szerokością opony mieć podobny efekt. Czyli wizualnie lepiej, pod względem komfortu gorzej - a na pewno pod względem technicznym nic do zarzucenia (oczywiście przy zachowaniu odrobiny rozsądku)… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzycha niektórzy tutaj upierają się przy swoich racja chyba jak kozy z gnoju :grin:

 

Ps.dla "znafców"

Po przejechaniu prawie 20tkm nadal nie skrzypi 88xl :wink:

Zawartość dodana 4 minutes later

Uniroyale nie znikają w oczach tak jak tu niektórzy piszą 

20170324_124934.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Firestone TZ300 205/55/16, użytkuję od 2 lat i nie powiem złego słowa na ich temat. Nie zużywają się szybko, są ciche, w czasie deszczu dają radę.

Edytowane przez Mojzesh71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ucho.77 napisał:

 

Trzycha niektórzy tutaj upierają się przy swoich racja chyba jak kozy z gnoju :grin:

 

Jeśli pijesz do mnie to odpowiem tak.

Nie upieram się a polecam, wystarczy poczytać moje posty ze zrozumieniem z naciskiem na rozumienie.

4 godziny temu, trzacha197444 napisał:

Co Ty ciągle o tym „oryginale”? 235/45 R17 to jest po prostu największy rozmiar opony przewidziany przez producenta do założenia

Ja ?

A ty to już o takim czymś nie wspominasz parę postów wyżej ???

Cytuję ciebie

4 godziny temu, trzacha197444 napisał:

że i dopuszcza, ale na wlepce dla 17" jest taki rozmiar, jaki podałem, czyli to jest wzorzec wyjściowy - oryginał w tym modelu.

Podsumowując.

Jeśli rozmiar nie ma znaczenia to po jaką cholerę wszyscy o to pytają ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fido czy ja coś o Tobie pisze?sam jeździsz na nie homologowanym rozmiarze przez awdi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wrażenie że pijesz do mnie.

Tak, jeżdżę na niehomologowanym rozmiarze, ale o wiele lepszym niż 225/45 (takie moje zdanie), przy którym się wszyscy upierają.

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fido napisał:

Miałem wrażenie że pijesz do mnie.

Tak, jeżdżę na niehomologowanym rozmiarze, ale o wiele lepszym niż 225/45 (takie moje zdanie), przy którym się wszyscy upierają.

 

Gdyby 215/50R17 był w cenie 225/45R17 to wszyscy braliby go... a tak chcąc zaoszczędzić kupują 225 zamiast 235.

Prawda jest taka, że na 225 i tak w koleinach ciągnie kierownicę, zaś na dziurach jest sporo gorzej niż na 235... no ale nawet 50zł taniej na sztuce :D

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.04.2017 o 17:25, Fido napisał:

Jeśli pijesz do mnie to odpowiem tak.

Nie upieram się a polecam, wystarczy poczytać moje posty ze zrozumieniem z naciskiem na rozumienie.

Ja ?

A ty to już o takim czymś nie wspominasz parę postów wyżej ???

Cytuję ciebie

Podsumowując.

Jeśli rozmiar nie ma znaczenia to po jaką cholerę wszyscy o to pytają ???

Kolego skup się i sprawdź czyją wypowiedź cytujesz. I faktycznie pisz i czytaj posty ze zrozumieniem "z naciskiem na rozumienie".  Kończę swój udział w tej dyskusji bo już jest niecelowa.

Edytowane przez trzacha197444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że bezcelowa bo nawet nie na temat.

Kończ, wstydu oszczędź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.04.2017 o 20:50, Fido napisał:

 

To zrób tak.

Zaopatrz się w GPS, załóż najpierw ori 235/45/17 , potem 225/45/17 a na końcu 215/50/17 i zobacz który rozmiar będzie miał najmniejsze przekłamania licznika w stosunku do GPS.

Moja fota z tym ostatnim rozmiarem.

Przy 160 km/h GPS pokazywał 158

 

Fido, ale to tylko licznik (wskazówka) przekłamuje, elektronika auta bazuje na prawdziwych danych. Prosty test - rozpędź furmankę do tych 160km/h, skasuj średnią prędkość na FIS i przejedź na tempomacie ~1km i porównuj w tym czasie Vśr. z FIS-a z odczytem z GPS-a + z tym co licznik pokazuje.

Z moich obserwacji wynika, że FIS-owe vśr. i GPS-owy odczyt mają w takich warunkach pomiaru takie same wartości. Tak przynajmniej mam u siebie, przy zalecanym rozmiarze opon (235/45R17). Wniosek? Cofnąć wskazówkę licznika o ~5km/h i będzie git... bez kombinacji z niestandardowym rozmiarem opon. Albo po prostu mieć w pamięci, że rzeczywista prędkość jest o kilka km/h niższa niż to co wskazuje prędkościomierz :wink:

Zawartość dodana 16 minutes later
Dnia 20.03.2017 o 12:43, trzacha197444 napisał:

BeyerBrown! Książki Kolego też czytasz od końca? Może dlatego potem brak Ci słów... :facepalm:

Odniosłem się wtedy do Twojego narzekania na szybkie zużycie się opon, więc nie sugeruj mi, że czytam książki tak jak Ty :hi:

Dnia 29.03.2017 o 22:01, trzacha197444 napisał:

Kolego! Nie musisz wcale stosować opon wzmocnionych. Wystarczy, że założysz opony o wyższym wskaźniku nośności np. zamiast 94 te z oznaczeniem 97.  Natomiast nawiązując do wcześniejszego wpisu azure i nitroo – Panowie! Opony wzmacniane są dedykowane głównie do aut sportowych o podwyższonych osiągach i poddawanych większym obciążeniom. I nie chodzi o nacisk na oś, ale o obciążenia jakim poddawane są same opony. Czyli wysokie prędkości, wysokie temperatury eksploatacyjne (osiągane podczas bardzo dynamicznej jazdy), większe naciski na ściany boczne opony podczas gwałtownego hamowania oraz zwiększonej wówczas masy chwilowej itp. itd… Są one z natury sztywniejsze (należy w ich przypadku stosować wyższe ciśnienie niż w analogicznych oponach zwykłych, mają wzmocnioną budowę boczną) a w związku z tym mniej komfortowe od opon zwykłych. Ale nie ma uzasadnienia do stosowania takich opon do zwykłej eksploatacji. Zwróćcie uwagę, że XL występują z indeksem nośności głównie 97 i zwykłe też z takim indeksem. Więc po co zakładać wzmacniane do zwykłego samochodu skoro są najczęściej droższe a zazwyczaj mniej komfortowe…

 

Wszystko prawda, ale pamiętajmy, że nie ma tak, że "zwykła" 97 ma niżsżą nośność a 97XL ma ją wyżsżą, bo obie mają dokładnie takie samo dopuszczalne max. obciążenie wyrażone w kilogramach.

XL to informacja dla użytkownika, że taka opona ma podniesiony indeks nośności wzgl. "mainstreamowej" produkcji (np. dla 235/45R17 typowa nośność to 93, a jej wariant wzmocniony ma oznaczenie 97XL - wiem, bo mam takie zimówki Contiego). Pomimo oznaczenia "97XL" mam na nich wybity max.load=730kg.

Czyli tyle samo co opona z idneksem 97, bez oznaczenia XL :hi: 

http://www.opony.com.pl/narzedzia/indeks-nosnosci-opon/

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy możecie polecić mi jakieś oponki do A4 B6 1,9 TDI quattro w rozmiarze 195/65/15 (Dunlop, Michelin) ?  Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Fido, ale to tylko licznik (wskazówka) przekłamuje, elektronika auta bazuje na prawdziwych danych. Prosty test - rozpędź furmankę do tych 160km/h, skasuj średnią prędkość na FIS i przejedź na tempomacie ~1km i porównuj w tym czasie Vśr. z FIS-a z odczytem z GPS-a + z tym co licznik pokazuje.

Zapewne tak jest, ja nie wnikałem głębiej.

A rozmiar dobrałem sobie pod własne potrzeby,wybrałem więcej komfortu a mniejsze przekłamania licznika to dla mnie efekt uboczny, ale na + dla mnie.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.04.2017 o 20:04, s3ns napisał:

Jako opony wzorcowej nie użyłem 205/55/R16 tylko 195/65/R15. Nie mniej dla obu "baz" 225 mniej przekłamuje.

Nie wiem dla jakiej wersji silnikowej A4 B6/B7 taka opona jest wzorcowa, u mnie jest nią 215/55R16 lub 235/45R17 i na tych drugich auto opuściło fabrykę. Warunkowo jako zimówkę mogę założyć 205/55R16, ale będzie to koło mniejsze od dwóch pierwszych (referencyjnych)

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing

Zawartość dodana 6 minutes later
4 minuty temu, Fido napisał:

Zapewne tak jest, ja nie wnikałem głębiej.

A rozmiar dobrałem sobie pod własne potrzeby,wybrałem więcej komfortu a mniejsze przekłamania licznika to dla mnie efekt uboczny, ale na + dla mnie.:decayed:

Też kiedyś zastanawiałem się czy nie użyć opon z rozmiarówki zalecanej dla B8 (np. 245/45R17 ) by zniwelować do minimum przekłamanie licznika ale ostatecznie odpuściłem, bo już 235 na ori feldze (7,5J) wygląda trochę baloniasto :decayed:

Może jak mnie wena weźmie to cofnę tę wskazówkę, póki co to w głowie odejmuję sobie te kilka km/h z prędkości licznikowej :)

Chociaż wydaje mi się, że najbardziej profi to by była korekta wykonana w sofcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, BeyerBrown napisał:

Nie wiem dla jakiej wersji silnikowej A4 B6/B7 taka opona jest wzorcowa, u mnie jest nią 215/55R16 lub 235/45R17 i na tych drugich auto opuściło fabrykę. Warunkowo jako zimówkę mogę założyć 205/55R16, ale będzie to koło mniejsze od dwóch pierwszych (referencyjnych)

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing

 

Widzę że wlepka jest z cabrio, może w tym jest różnica. Generalnie dla avanta na ten przykład (sedana chyba też) wlepka jest taka jak nitroo podkleił dwie strony wcześniej:

https://cloud.tapatalk.com/s/58e68610c7f9b/2015-03-29%2012.40.12.jpg?

I w tym aucie podstawowe koło to właśnie 205/55/R16

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Fido, ale to tylko licznik (wskazówka) przekłamuje, elektronika auta bazuje na prawdziwych danych. Prosty test - rozpędź furmankę do tych 160km/h, skasuj średnią prędkość na FIS i przejedź na tempomacie ~1km i porównuj w tym czasie Vśr. z FIS-a z odczytem z GPS-a + z tym co licznik pokazuje.

Z moich obserwacji wynika, że FIS-owe vśr. i GPS-owy odczyt mają w takich warunkach pomiaru takie same wartości. Tak przynajmniej mam u siebie, przy zalecanym rozmiarze opon (235/45R17). Wniosek? Cofnąć wskazówkę licznika o ~5km/h i będzie git... bez kombinacji z niestandardowym rozmiarem opon. Albo po prostu mieć w pamięci, że rzeczywista prędkość jest o kilka km/h niższa niż to co wskazuje prędkościomierz :wink:

Zawartość dodana 16 minutes later

Odniosłem się wtedy do Twojego narzekania na szybkie zużycie się opon, więc nie sugeruj mi, że czytam książki tak jak Ty :hi:

 

Wszystko prawda, ale pamiętajmy, że nie ma tak, że "zwykła" 97 ma niżsżą nośność a 97XL ma ją wyżsżą, bo obie mają dokładnie takie samo dopuszczalne max. obciążenie wyrażone w kilogramach.

XL to informacja dla użytkownika, że taka opona ma podniesiony indeks nośności wzgl. "mainstreamowej" produkcji (np. dla 235/45R17 typowa nośność to 93, a jej wariant wzmocniony ma oznaczenie 97XL - wiem, bo mam takie zimówki Contiego). Pomimo oznaczenia "97XL" mam na nich wybity max.load=730kg.

Czyli tyle samo co opona z idneksem 97, bez oznaczenia XL :hi: 

http://www.opony.com.pl/narzedzia/indeks-nosnosci-opon/

Zgoda, o tym przecież napisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, trzacha197444 napisał:

Zgoda, o tym przecież napisałem...

:hi::)

Acz powiem Ci, że zimówki Contiego (TS850P 235/45R17 97V XL), pomimo, że są w wersji wzmacnianej to w subiektywnym odczuciu są bardzo komfortowe, na tle letnich PZERO Rosso (235/45R17 93Y) nie odczuwam by były twardsze. A pompowałem je na 2.6 bar (zalecane minimum wg. wlepy to 2.2).

13 godzin temu, s3ns napisał:

Widzę że wlepka jest z cabrio, może w tym jest różnica. Generalnie dla avanta na ten przykład (sedana chyba też) wlepka jest taka jak nitroo podkleił dwie strony wcześniej:

https://cloud.tapatalk.com/s/58e68610c7f9b/2015-03-29%2012.40.12.jpg?

I w tym aucie podstawowe koło to właśnie 205/55/R16

 

Mógłbyś podać numer OE tej naklejki? Sprawdzałeś jaką masz wtedy rozbieżność pomiędzy prędkością licznikową, GPS-ową i tą podawaną przez FIS jako Vśr. (warunek konieczny - jedziesz na tempomacie np. 100km/h na płaskim terenie i kasujesz poprzednio zapisaną wartość)?

U mnie na większych kołach 235 (pod wzgl. średnicy) mam kilka km/h różnicy (licznik zawyża prędkość), na niższych 225-tkach ta rozbieżność by mi tylko wzrosła, czysta matematyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na razie nie jestem w stanie, auto jest w warsztacie trochę oddalonym ode mnie. Przy najbliższej okazji sprawdzę.

Generalnie z tego co pamiętam to jadąc 140 km/h na GPS pokazywało mi 132 km/h na tych oponach i ogólnie jest to chyba poprawne z punktu widzenia przepisów narzucanych dla fabryki.  A fis w moim przypadku to wersja bieda - nie mam tam Vśr.

Edytowane przez s3ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie to polecacie opony letnie czy rozmiar... ? Posiada ktoś oponki Hankook ventus prime 3 ? Jakieś wnioski , opinie na temat tej opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...