Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

Mała podpowiedź - otwórz drzwi kierowcy, schyl się i spójrz na naklejkę znajdującą się na słupku oraz odczytaj ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam, mam zamiar podnieść moc auta do ok 230-250KM. Napęd na razie FWD. Jaka szerokość opon 17" jest wskazana żeby w miare trakcja byla? [emoji14]

Co nie założysz to będzie zrywać trakcje więc załóż dedykowaną oponę, ale markową i miękką, powinno lepiej kleić.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, tylko problem w tym ze jestem za granica i nie moge zajrzeć do auta, taka to forumowa pomoc- zglebic i z góry potraktować jak lesera:) czyli 235/45 (każdy tu uznaje taki rozmiar za serie)? 7,5j et45 zmieszczą? Z tego co czytam ktos mowil o jakiś balonach, inni ze nie ma problemu...

 

co do zrywania trakcji to oczywiste póki q nie zaswapuje, ale nie mówi nikt ze trzeba strzelać ze sprzegla, z drugiej strony jak na 3biegu przy 100kmh gubię teraz trakcje po deszczu to tez przesada:)

 

 

Edytowane przez Guns88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba uznawać, bo to jest seria. Takie felgi będą schowane, polecam ET35 lub dystans 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nitroo napisał:

Nie trzeba uznawać, bo to jest seria. Takie felgi będą schowane, polecam ET35 lub dystans 10.

dziekuje, zaloze standard, ocenie i wrzucę dystanse według uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#Guns, nie denerwuj się...
Jeśli masz B6, to tak, producent przewidział seryjnie opony 235/45/17, myślałem że to wiesz bo na należące na samochodzie powinno być, jeśli nie masz to tutaj tyle razy Walkowiak o rozmiarze opon, że dobrze ze tylko pisane jest bo przy spotkaniu się każdy by pewno swoją rację i teoriętlumaczyl ręcznie.
Nie myślę o strzelaniu sprzęgła, po prostu za duża moc i moment jak na przednia oś, a już w deszczu czy w zimie to byś musiał uważać. Nie wiem co kol. wyżej miał na myśli pisząc o ET35, może to ładniej wyglądać ale nijak to się ma do trakcji, będzie jedynie szerzej, inaczej w kolejnych prowadzić i zawieszenie bardziej w d**e obrywać.
Na forach jest zasada: to co jest już napisane, nie powtarza się wielokrotnie, większość gotowa żeby pomóc ale po co pisać xx razy coś co już napisane stronę czy dwie wstecz?
Cierpliwości i poszukaj też troszkę, bo jak wejdziesz żeby zadać to samo pytanie i liczyć na gotowa odpowiedź, zapomnij że ktoś tobie odpisze czy pomoże.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o wygląd. U mnie jest praktycznie równo z nadkolem przy 8J i ET35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wiem, ty to wiesz, ale nie wszyscy to wiedzą, wiesz jak jest...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akurat dylemat nad 2 modelami (które zostały na placu boju po wielotygodniowych eliminacjach). Czytałem różne opinie i nie były one do końca zbieżne. Chodzi o modele uniroyal rainsport 3 (link do opony) oraz hankooki ventus prime3 k125 (link). O ile w przypadku tych pierwszych często pojawiała się niezgodność kierowców co do szybkości zużycia bieżnika (jedni że znika w oczach, a inni że prawie się nie zużywa) to w przypadku hankooka więcej opinii i testów jest na temat modelu prime2 k115.  Na logikę wydawać by się mogło że jeżeli wersja I miała super opinie i dobre wyniki w testach to następca będzie jeszcze lepszy. Cenowo hankook też wychodzi lepiej. Jeżdził ktoś może na tych modelach albo może z pewnego i sprawdzonego źródła coś na ich temat powiedzieć? Nie chodzi o opinie gdzieś tam usłyszane albo przeczytane. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja odpowiem tobie na przykładzie opony Dunlop:
Zobacz ile kosztuje guma Sport Maxx RT a ile jego następca RT2. Niby poprawiona opona i powinna być lepsza a jednak w rankingu RT2 przegrywa z jego poprzednikiem. Jeździłem na RT i powiem że mój BEX nie miał lekko, średnia spalania była na poziomie.... hmmm, robiłem 300 mil na zbiorniku, więc łatwo obliczyć, co wpływało na gumy i to, że u mnie naprawdę szybko się scierały, nie mówiąc że wyszła pewna partia i guma zaczęła pękać co mi się przytrafiło. Na to szczęście opony zostały sprzedane z autem więc problem mam rozwiązany. Nie wiem, może kupił bym te same opony ponownie, mają zarabianie trzymanie na mokrym i suchym, ale coś za coś, im bardziej przyklejone, tym bardziej miękka i szybko się ściera.
Mam takie opony na sprzedaż, zastanawiam się czy je nie zostawić jak swoje wykończe, zobaczę, na obecną chwilę jestem bardziej na tak żeby sprzedać, niż je zachować.
Guma gumie nie równa, tak samo styl jazdy i inne czynniki, ile opon - tyle opinii. Osobiście postanowiłem jedno: do quattro kupuje funkiel nowe opony, do ośki przytargałem z trzech aukcji komplet opon, każda była gdzieś założona i miała małego gwoździa. Osobiście mi to nie przeszkadza, rozpędzam się do max 120kmh a opony prawie funkiel nówki, nie biorę jak mają mniej niż 7mm i tylko Continental lub Pirelli.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja Ci odpowiem nt. Hankooka Ventus Prime 3. Opona jest do d..y. Tragedia. Zrywa trakcję, ruszając na zakręcie, czy na torowiskach włącza się ESP. W dodatku jest mega brzydka z wyglądu. Wiele razy w tym temacie pisałem, ale nikt jak widać nie czyta wstecz. Żałuję, że je kupiłem. Mogłem brać Nokiany albo te Uniroyale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ksotuhoss napisał:

Ja mam akurat dylemat nad 2 modelami (które zostały na placu boju po wielotygodniowych eliminacjach). Czytałem różne opinie i nie były one do końca zbieżne. Chodzi o modele uniroyal rainsport 3 (link do opony) oraz hankooki ventus prime3 k125 (link). O ile w przypadku tych pierwszych często pojawiała się niezgodność kierowców co do szybkości zużycia bieżnika (jedni że znika w oczach, a inni że prawie się nie zużywa) to w przypadku hankooka więcej opinii i testów jest na temat modelu prime2 k115.  Na logikę wydawać by się mogło że jeżeli wersja I miała super opinie i dobre wyniki w testach to następca będzie jeszcze lepszy. Cenowo hankook też wychodzi lepiej. Jeżdził ktoś może na tych modelach albo może z pewnego i sprawdzonego źródła coś na ich temat powiedzieć? Nie chodzi o opinie gdzieś tam usłyszane albo przeczytane. Dzieki.

Poszukaj kilka stron w tył jest moja fota uniroyala po ~15tkm :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czytałem właśnie ten Twój fragment że 1mm ci zniknął czyli w sumie mało jak na 15000 km ci zeszło. czyli się tak nie ścierają o to chodzi?

Tak czytam czytam i nagle mi tu wychodzi że ani uniroyale rainsporty 3 ani te hankooki. Czyli jak nie to to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie Uniroyale? Nie znam złej opinii o nich, a znajomi użytkują. Masz jeszcze Nokiany, np. ZLine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies mi mignęła jakiś czas temu na fejsie reklama nokiana eline chyba i się chwalili że ma etykiete A A. Ma to jakieś znaczenie? Warto za to dopłacać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pens napisał:

Nokian czy Hankook to w zasadzie bezpieczna opcja, bo chyba każdy jest z nich zadowolony.

Nie każdy. Ja swoje Hankooki VP3 najchętniej wyrzuciłbym na śmietnik. Syf nie opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2017 o 21:54, FroS-t napisał:

Panowie w chwili obecnej mam opony Vredestein Ultrac Vorti R rozm 235/35/19 położone na feldze 9j, spisują się znakomicie jako opona ale tak się zastanawiam nad zmianą na coś ze zdecydowanie mniejszym rantem ochronnym, po głowie chodzą mi:

1. Michelin Pilot Super Sport lub Michelin Pilot Sport 3 lub 4

2. Nokian ZLine

3. Pirelli P Zero

4. Toyo T1 R

5. Falken FK 452 lub 510

6. Hankook Ventus S-1 Evo2 K-117 lub Hankook K117

Czy jeszcze coś innego, co myślicie ? Bo jakoś nie mogę się zdecydować :kwasny:

Aha, Uniroyal odpada, Continentale SportContact już też miałem, szukam czegoś fajnego:)

Ja nalozylem nokiany zline(245x18) i jest bajka. Polecam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam tanich opon (do 1000zl). Rozmiar 225/40/18. Rozważam opony zeetex hp 200 vfm 165zl, imperial ecosport oraz kormoran gamma B2 po 230zl oraz barum bravuris 3HM 260zl. Ceny podane za sztukę oczywiście. Które z powyższych mogli byście polecić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, tomcio12345 napisał:

Szukam tanich opon (do 1000zl). Rozmiar 225/40/18. Rozważam opony zeetex hp 200 vfm 165zl, imperial ecosport oraz kormoran gamma B2 po 230zl oraz barum bravuris 3HM 260zl. Ceny podane za sztukę oczywiście. Które z powyższych mogli byście polecić? 

Barum a za nim Imperial:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam imperial w jednym samochodzue, też 18" i muszę przyznać że jak na tą cenę są bardzo dobre. Pytanie, jakie są te zeetex, bo różnica cenowa jest znacznia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...