Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Korton555 napisał:

Co to za dziwne teorie? Dlaczego słabsze tłumienie nierówności powoduje jej gwałtowny wzrost zużycia? Jak się będzie mniej uginała, to dla wytrzymałości lepiej.

Troche terorii:

Z zewnątrz opony XL i standardowe nie różnią się niczym, natomiast różnice kryją się wewnątrz. Podniesienie indeksu nośności opony osiąga się przez ingerencję w czoło (część opony znajdującą się pod bieżnikiem) lub stopkę opony. Ingerencja taka polegać może na zastosowaniu wytrzymalszych materiałów, wzmocnieniu podstawowych elementów opony lub zastosowaniu elementów dodatkowych. Jednym z rozwiązań stosowanych w celu podniesienia indeksu nośności jest np. stosowanie dodatkowej warstwy osnowy.

 

Opony XL - zalety

Przy takim samym użytkowaniu opon normalnych i wzmocnionych trwałość tych drugich będzie większa.
Opony XL pozwalają na przejechanie większej ilości kilometrów bez uszkodzeń wewnętrznych, wynikających z użytkowania nawet w przypadku intensywnej eksploatacji.
Wzmocnienie opony wpływa na większą odporność na uszkodzenia mechaniczne powstałe np. podczas dynamicznego najazdu na krawężnik.
Lepsze właściwości trakcyjne i przyczepne opony.
Większa sztywność opon zapewnia stabilność, lepsze zachowanie w zakrętach, szybszą reakcję na skręty, skuteczniejsze przenoszenie mocy pojazdu na nawierzchnię oraz większą odporność na przeciążenia (przyspieszanie, hamowanie, siły odśrodkowe w zakrętach).

 

Opony XL - wady

Najbardziej charakterystyczne wady opon wzmacnianych to: Wyższy poziom hałasu.
Zastosowane wzmocnienia mogą wiązać się ze zwiększeniem grubości w strefie czoła (pod bieżnikiem) i w barku opony, co z kolei może powodować wzrost oporów toczenia i tym samym zużycia paliwa.
Wzmocnienia zwykle wiążą się ze wzrostem masy opony, co również przyczynia się do większej konsumpcji paliwa.
Modyfikacje względem opon normalnych mogą też mieć wpływ na pogorszenie komfortu, zmiany jednak będą minimalne i raczej niewyczuwalne dla kierowcy.

 

Skopiowałeś to z Googla? Wiesz jak te testy były robione? Większa wytrzymałość przy równej nawierzchni, większą wytrzymałość na krawężniki przy minimalnej prędkości wykonywana kilkaset razy. 

Przy codziennym użytku na naszych drogach (o ile nie mieszkasz w obszarze gdzie drogi są wyremontowane prawidłowo) nie zdaje to testu. 

Na tor ok, na drogi dla codzienniej jazdy nie ma co dopłacać do tych opon.

Dlaczego mniej tłumią? A no właśnie dlatego że są twarde i sporą większość nierówności przenoszą na karoserię. Nie są w stanie wytłumić tych drgań, przez co bardziej się zużywają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w takim rozmiarze testowałęm dunlop blueresponse, CPC 5,  a teraz mam michelin pilot sport 4 (320zl za szt)

I Micheliny najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2019 o 17:55, ferdek77 napisał:

Muszę zmienić 2 opony( przebite za granicą) myślę nad michelin primacy4, albo continental PC6 w rozmiarze 205/55/16 jakieś doświadczenia? Przy okazji odradzam dunlopy blue response, jakieś krzywe od początku, jakieś bicie, ciężko wyważyć itp.

Przy okazji, nowe na przód tak? w poradnikach piszą że na tył :mysli:

w takim rozmiarze testowałęm dunlop blueresponse, CPC 5,  a teraz mam michelin pilot sport 4 (320zl za szt)

I Micheliny najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już siedzą 4 Micheliny Primacy 4, na razie dużo nie przejechałem, ale zauważyłem, że wydają dziwne dźwięki na takim 'szarym asfalcie na autostradzie w Czechach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Langista napisał:

Dlaczego mniej tłumią? A no właśnie dlatego że są twarde i sporą większość nierówności przenoszą na karoserię. Nie są w stanie wytłumić tych drgań, przez co bardziej się zużywają.

 

Różnica w twardości nie jest ogromna, podejrzewam, że większość kierowców nie była by w stanie rozpoznać czy jadą na zwykłej oponie czy na XL (nie pisze tu o runflatach). To, że coś tam więcej drgań może pójść na zawieszenie ok (nie karoserie, bo koło jest połączone z budą poprzez zawieszenie) - tylko dlaczego opona ma przez to się bardziej zużywać :)

Weź 2 kawałki gumy, jedną zginaj więcej - ciekaw jestem po tysiącach prób który kawałek gumy będzie w lepszym stanie, jak myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mialem b6 i zmieniłem z barrum 17" na Continental o zauważalnie twardszej ściance w dotyku to od razu to poczułem. A to nie były xl. W ciasnym zakręcie na CONTI się tak auto nie uginalo ale za to na dziurach komfort poleciał w dół. Coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2019 o 10:52, Langista napisał:

Opona XL jest dobra jak wiesz, że jeździsz po gładkich drogach, jak już masz słabszej jakości drogi w swojej okolicy to zużyje się bardzo szybko przez tłumienie nierówności, które i tak będzie słabsze właśnie dlatego, że jest utwardzana. Opona dobrej jakości wytrzymać powinna przynajmniej 8 sezonów, w tym przypadku wytrzyma może 4 i zacznie pękać. Nie wierz we wszystko co piszą producenci, bo od kilku dekad chcą na nas tylko zarobić, a dla tego powiedzą nawet, że (za przeproszeniem) gówno jest smaczne :)

@Langistawyjatkowo się z tobą zgodzę. 4 lata eksploatacji, to max dla opony, nawet najwyższej klasy.

Opony tanie - twardnieją,

Opony markowe - zużywają się bardziej, "łapiąc się" drogi. Dają dużo wyższy poziom bezpieczeństwa czynnego, tylko mało który kierowca, potrafi je (świadomie) wykorzystać.:cygaro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, dayd_4 napisał:

4 lata eksploatacji, to max dla opony, nawet najwyższej klasy.

 

Czy aby na pewno można tak uogólniać? To znaczy - czy 4 lata po 30 000 km = 4 lata po 7 000 km?

Bo jeśli tak to trzeba zacząć mówić o 4 latach od daty produkcji, a nie o 4 latach eksploatacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Unf napisał:

Czy aby na pewno można tak uogólniać? To znaczy - czy 4 lata po 30 000 km = 4 lata po 7 000 km?

Bo jeśli tak to trzeba zacząć mówić o 4 latach od daty produkcji, a nie o 4 latach eksploatacji :)

Można. Chociaż wiadomo, że jak robisz przebieg, to przebieg ci zużyje oponę. Pisząc o 4 latach eksploatacji, miałem na myśli oponę założoną przez 4 lata na aucie (nie ważne z jakim DOTem) i nie zużytą przebiegiem, czyli np. wspomniane przez ciebie: 7000km. rocznie.

Oczywiście od każdej reguły są wyjątki i z takimi się też spotykałem w życiu, ale to trza by duuuuużą flaszkę zrobić, żeby omówić cały ten temat:drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kupić dunlop 205 55 16, kupiłem jednak uniroyal, nie bo są lepsze czy coś , tylko dlatego , że pani postanowiła sprzedać sezonowe opony za 360 zł :)) i widać, że dużo km to on nie zrobiła:))

niewiarygodne rzeczy zdarzają się jednak na olx. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po sezonie uniroyale nie są więcej warte i nowe powinni sprzedawać w cenie opon bieżnikowanych :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wracając do Hankook ventus prime 3, właśnie miałem 2 dni pod rząd ciągłego deszczu i mnie ESP nie wariowało. Oczywiście czuć lekkie ściąganie na kałużach przy prędkości 100/h, ale to kwestia kolein na drogach, na prostej drodze bez problemu przejeżdżam przez głębsze kałuże bez aquaplaningu. Tak samo przyczepność na mokrej nawierzchni. Dużo pewnie daje samo quattro, ale nie udało mi się stracić trakcji ani razu na zakrętach. Raz przy ruszaniu na pół sekundy zapaliła się kontrolka trakcji, to wszystko.

Są słyszalne, ale mnie to nie przeszkadza tak długo jak będą się tak dobrze drogi trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, przem8 napisał:

Bo po sezonie uniroyale nie są więcej warte i nowe powinni sprzedawać w cenie opon bieżnikowanych :grin:

Ej no weź nie strasz, bo się okaże, że to ona zrobiła interes życia, a nie ja ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. mam okazję kupić za naprawdę dobrą cenę opony rozmiar 225/45 r17 Hankook ventus prime 3 a obecnie na aucie jest rozmiar 245/45 r17 Podejdą te nowe na obecną fele

AETV78746084_22.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, loki166 napisał:

Ej no weź nie strasz, bo się okaże, że to ona zrobiła interes życia, a nie ja ... ?

Dla mnie te opony są przereklamowane i mają kiepskie właściwości. Z resztą popytaj w lepszych wulkanizacjach to Ci powiedzą, że to bardzo średnia opona. Jak weszły na rynek to się zrobił wokół nich szum i zachwyt, a czas swoje zweryfikował. W moim przypadku zimówki nokiana mają znacznie lepszą trakcję zarówno na suchym jak i mokrym :D

Jak jeździsz w miarę spokojnie i masz seryjną moc to możesz być usatysfakcjonowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dębica Presto UHP 2 215/50/17 przesiadac sie i cieczyc z jazdy i komfortu jaki jest na tym profilu !!! Bez sciemy koledzy a nie szukac dziury w całym chyba ze macie konta w banku po kilku przecinkach to bawic sie w kto co trafi i bedzie super wypasione itp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszędzie Dębice opisują jako opony budżetowe, czy faktycznie nie odbiegają od klasy sredniej hankook, uniroyal, fulda czy falken? Szukam nowych opon 17 do 1.8t@200KM, 95% trasa. Dębica gdzie nie czytam ma większość, jak nie same bardzo dobre opinie. Ale tak się zastanawiam czy kupować opony "budżetowe" do auta z 200KM, czy brac fulde czy hankooka, różnica cenowa niewielka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zeszłą zimę kupiłem Dębice  i pomimo stosunkowo niskiej ceny najlepsze opony jakie do tej pory miałem a naprawdę sporo ich miałem... Według mnie są sporo lepsze od wymienionych przez Ciebie

Letnie też mam zamiar kupić Dębice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między Dębicą, a na przykład Goodyearem to 70zł na sztuce. Ciężko wierzyć, że 70zł to różnica między szajsem a topową technologią. Może na torze ale nie w cywilu... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...