Rozwiazanie problemu oleju 2.0 ALT (Zdrowy motor)

    117 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Po czterech miesiącach czytania testowania i wymianach oleju rozwiązałem u siebie problem brania oleju .

    Po zakupie auta i przyjechaniu do domu około 200 km olej stan min. założyłem że było mało więc wymieniłem olej na Motul 5/40 i w drogę po przejechaniu w ciągu tygodnia 300/400 km znowu olej na min. :huh: i wku.... mówię trudno dolałem do max i dalej ... powtórzyło się. Spalanie oleju na 1000 km 1l

    Więc stwierdziłem za dużo zaczęło sie czytanie na forum godziny w garażu stwierdziłem, winny trójnik zaślepiłem trójnik przy dolocie i wyjąłem oringi z bagnetu aby odpowietrzyć skrzynie korbową spalanie spadło około 30% więc w aso kupiłem trójnik od b7 po zmianowy różnica podcięty w jednym końcu i rurka wylotowa z trójnika jest troszkę wyżej . Podłączyłem go w miejsce tak jak powinno być (fabryka) spalanie dalej na poziomie 0,7l na 1000 km . Stwierdziłem za dużo :facepalm: po czym wymieniłem olej na MOTUL 6100 synergie+ (Ważne norma 502 00 dla tego silnika) filtr nie ma znaczenia żadnego ubytek oleju na 1000 km / 0,1l czyli Super :wink::grin:

    Warunki

    Ciśnienie sprężania OK

    Wycieki silnika OK

    na zimnym silniku około do 3min pracy nie gazować pow 4000/obr

    Edytowane przez wrclaguna

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra robota brawo TY :naughty::thumbup1::oklasky:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli inne cuda nie potrzebne :D. Wystarczy zaopatrzyć się w i-motul-6100-synergie-plus-technosynthes

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja nie dawno też wymieniłem olej na motula, wcześniej zrobiłem płukanke i nic nie dało. A żeby zmieniło spalanie z 0.7 na 0.1 to nie chce mi się wierzyć. Chyba że robisz sobie jaja i chcesz krótko podsumować kilkaset stron na forum dotyczące tego problemu ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tez nie daje wiary w to co kolega napisal

    Tez nie daje wiary w to co kolega napisal

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam mam juz tloki przerobione i pierscionki szersze po niedzieli dlubanie ale mam dobre przeczucia z tym olejem teraz bedzie gitara .Zdam relacje z przeróbki motorka.Pozdrowionka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    też mam nowy czwórnik + nowy wężyk od eżektora do czwórnika + nowa odma + olej motul 10W40 , a spalanie na tym samym poziomie tak jak było czyli 0,5 - 1l / 1000 km

    Edytowane przez kipak

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy to się nie nazywa przypadkiem "Marketing szemrany" czy jakoś tak :) przedstawiciele Motula działają :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przecież o tym trójniku z B7 już dawno było...


    Kolejny, powielony niepotrzebnie temat.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jezdzilem na wszystkim odma po modzie itp i lipa zarla olej na hektolitry teraz wymiana tlokow po modzie i zobaczymy :-D

    Trojniki tez robilem i nic to nie daje moze odma jest zla ale jej mody nie zmniejszaja olejozernosci tego silnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    10w40?????????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam mam juz tloki przerobione i pierscionki szersze po niedzieli dlubanie ale mam dobre przeczucia z tym olejem teraz bedzie gitara .Zdam relacje z przeróbki motorka.Pozdrowionka

    kolego ile taki zabieg cię kosztował? czekam z ciekawością na efekty :decayed:

    wracając do tematu bardzo prawdopodobne że to marketing lub efekt placebo po wymianie na świeży olej zawsze z początku jest mniejszy pobór

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tloki robil znajomy na cnc za free pierscienie 200 zl jak ogarne calosc to powiem co i jak ale bedzie z pewnoscia dobry efekt i zniknie problem oleju .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a te szersze pierścienie to z jakiego motoru?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tloki robil znajomy na cnc za free pierscienie 200 zl jak ogarne calosc to powiem co i jak ale bedzie z pewnoscia dobry efekt i zniknie problem oleju .

    czy aby to nie jeden po generalnym remoncie dlaej płakał że olej bierze ? :P

    życzę oczywiście sukcesu, lecz wiele metod stosowano, a olej w 2.0 dalej dolewano :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam widzę dyskusja wrze no cóż

    Odpowiedź na kilka pytań

    1,Prowadzę sklep faktycznie ale to nie marketing (olej motul też jest podrabiany (brak daty serii na dole butelki z przodu patrzeć uważnie cimeno granatowy druk świadczy że to oryginał brak daty i serii podróbka))

    2,Panowie powtarzam jeszcze raz ciśnienie na cylindrach ważne ma być ok

    3,olej motul 10/40 synergie+ a nie jakiś inny norma 502,00 ma być

    4.Zanim wszytko zaczniecie sprawdzić czy odma ok czyli zaślepić przy wylocie w stronę dolotu z bagnetu oringi wywalić i zobaczyć co się dzieje ....

    Po przejechaniu teraz 450km zużycie oleju 0 jak narazie

    POZDRAWIAM

    Edytowane przez dybsonek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cisnienie na garach 3:-)

    Silniczek zmontowany jeszcze glowicza i palimy fure .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    KOLEJNY 1000 KM ZA MNĄ SPALANIE OLEJU 0,2L /1000KM

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    KOLEJNY 1000 KM ZA MNĄ SPALANIE OLEJU 0,2L /1000KM

    porównując do możliwości żłopania tego silnika to niewielka ilośc, ale nie wykluczyło to poboru oleju w większym stopniu.

    Dalej sądzę że remont generalny powinno się robić jak już silnik umrze, a nie po to by wykluczyć jego pobór :facepalm:

    świetny przykład tego dał kolega który opisał swój remont od A do Z.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie teraz wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów i olej zalany Motul X-Cess 5W 40. Zrobiłem 5tyś km i dziś dolałem może z pół litra albo mniej. Dokładnie nie wiem bo nie lałem do szklanki tylko z butli :) Ale jest dużo lepiej niż wcześniej,bo wcześniej już litr byłby na spokojnie wlany :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    znajomy robił u mechanika silnik alt i ponoć wystarczyło zmienić pierscienie na tłokach nie na te servisowe (audi) śmieci tylko od dodge, więcej będę wiedział na dniach ponoć zero brania oleju w co sam nie wierzę jak nie zobaczę i jak sam u siebie nie sprawdze

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co to za pierścienie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystkie oleje u mnie zero różnicy pol litra na tysiąc jeśli jakiś olej ma pomóc to only liquid molly 10w40 mos2 - na razie nie spala :P

    W ogóle wątek bezsensu bo wyżej jest temat gdzie wałkowane to było od 4 lat :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ostatni wpis w tym temacie odemnie spalanie utrzymuję się 0,2 l/1000km pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ostatni wpis w tym temacie odemnie spalanie utrzymuję się 0,2 l/1000km pozdrawiam

    rzeczywiście problem rozwiązany :facepalm:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie jeśli komuś brał 1l/1000km a po modach bierze 0.2l/1000km to w sumie można stwierdzić, że jak na silnik ALT to problem został rozwiązany. Żeby to był silnik choćby TDI to faktycznie, wtedy nie można byłoby powiedzieć, że problem został rozwiązany.

    Przestudiowałem chyba całe forum o tym cholernym pobieraniu oleju przez ten dziwny silnik i czytałem o przypadkach gdzie po 30 000 km od nowości samochód zaczął brać już olej... Mi bierze 1l/1500 km i nie przejmuję się tym zbytnio, robię raczej standardowe przebiegi, głównie miasto, teraz trasa już mniej, bardziej irytuje mnie fakt, że na ciepłym ma mniejszą moc...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    cieszcie się i tak że nie pękają wam głowice czy bloki :grin: ewentualnie nie lecą kolektory z plastikowymi wkładami :facepalm: dolewka oleju to jest najmniejszy problem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie ma ideałów :) Ja na razie w szoku. Ponad 5tyś zrobiłem i może koło 0,5litra dolałem :) Czyli uszczelką pod pokrywą zaworów musiało sporo lecieć :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    :oklasky:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wymiana uszczelniaczy zaworowych i zalany motul 10W40. Może za wcześnie żeby się cieszyć, ale przejechane 500 km. Ubytek oleju zero.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy