Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozwiazanie problemu oleju 2.0 ALT (Zdrowy motor)


dybsonek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio spotkałem się z jezdzacymi przypadkami płci żeńskiej że jak się zapytałem jaki olej ma w silniku uznała to chyba za obrazę lub awarię jej auta odpowiadajac że sam mam olej w silniku. Wniosek? Cześć nawet nie wie co pływa w sercu ich aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu holowałem Fiata studentów, dziewczyna wlała diesla do benzyny bo był tańszy :-D

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu kupiłem ALT-a z końca 2003r. Przy zakupie oleju miał na połowie zakresu. Przejechałem ok 400km i obecnie mam na bagnecie minimum. Za to pod korkiem jest prawie pełno, tak, że jeśli doleję to przeleję. Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna i co zrobić dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trudno poczytać posty na forum ? Masz w tym dziale dwa tematy + nawet link do trzeciego powyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, m_a_t_e_o napisał:

Miesiąc temu kupiłem ALT-a z końca 2003r. Przy zakupie oleju miał na połowie zakresu. Przejechałem ok 400km i obecnie mam na bagnecie minimum. Za to pod korkiem jest prawie pełno, tak, że jeśli doleję to przeleję. Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna i co zrobić dalej?

Pod jakim korkiem ty masz pełno tego oleju:facepalm:, możne nie tu gdzie trzeba sprawdzasz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, m_a_t_e_o napisał:

Miesiąc temu kupiłem ALT-a z końca 2003r. Przy zakupie oleju miał na połowie zakresu. Przejechałem ok 400km i obecnie mam na bagnecie minimum. Za to pod korkiem jest prawie pełno, tak, że jeśli doleję to przeleję. Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna i co zrobić dalej?

Twój niepokój przy zakupie powinien wzbudzić stan połowy oleju na bagnecie !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TomOskroba napisał:

Twój niepokój przy zakupie powinien wzbudzić stan połowy oleju na bagnecie !

 

W "normalnych" samochodach stan na pół bagnetu jest normalny wg mojej opinii. Sam mam a4 b5 1.8 i a4 b6 2.0 niedawno kupione.  W tym starym od 6 lat zmieniam olej co 10 tys km i zawsze zalewam do połowy bagnetu, no może 1 mm więcej i taki stan jest od wymiany do wymiany. Dopiero w ALT muszę kontrolować praktycznie raz-dwa razy na tydzień i dolewać prawie max żeby nie martwić się że może "wchłonąć" oliwe... Także wcale nie dziwie się koledze, że nie wydawało mu się to podejrzane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 15 lat jeżdżę różnymi samochodami i zawsze miałem stan przynajmniej do połowy bagnetu (nigdy na full). Przez 6 lat miałem A3 1,9TDI 130KM i nie robiłem żadnych dolewek od wymiany do wymiany a stan się nie zmieniał. Dlatego pół bagnetu nie zaniepokoiło mnie. Co do tego oleju pod korkiem to żeby wytłumaczyć "łopatologicznie" chodzi mi o korek, na którym jest znaczek z czajniczkiem i kropelką :) Wiem, że to dziwne, ale jak żyję nigdy czegoś takiego nie widziałem. Zawsze wlewany olej od razu znikał a jego stan mogłem sprawdzić tylko bagnetem. Teraz jeśli wleję jeszcze pół szklanki, to mi wypłynie a na bagnecie jest dalej minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.01.2017 o 17:20, m_a_t_e_o napisał:

 

Bardzo dziwna sprawa z tym olejem pod korek czyżby zatkane kanały olejowe, jakoś jeszcze nigdy z tym się nie spotkałem, tam olej na pewno nie powinien stać.

trzeba zrzucić pokrywę zaworów i przedmuchać sprężonym powietrzem kanały możne jakiś specjalista coś na silikon brał i kawałki się odkleiły i zatkały kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mateo. Ten olej który widzisz pod korkiem wlewu oleju to normalna rzecz w alt. Tam jest specjalna tłoczona blacha razem z uszczelką klawiatórt na której zbiera się oliwa i nie dokońca ścieka.Dolewasz oliwy do odpowiedniego stanu na bagnecie.Te silniki biorą sporo oliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie wiem że przerabiane było ale co myślicie o ewentualnym dodaniu jakiegoś motodoktora czy ceramizera do oleju na próbę co się stanie?  Za 2 tyg i tak mam rozbierać silnik więc będzie plukany z tego. Tylko co lepiej spróbować?  Doktor czy ceramizer? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Deyv92 napisał:

Do mateo. Ten olej który widzisz pod korkiem wlewu oleju to normalna rzecz w alt. Tam jest specjalna tłoczona blacha razem z uszczelką klawiatórt na której zbiera się oliwa i nie dokońca ścieka.Dolewasz oliwy do odpowiedniego stanu na bagnecie.Te silniki biorą sporo oliwy

No właśnie kolego wg mnie to nienormalna rzecz, bo blacha o której wspominasz jest utopiona w oleju a stan pod korkiem sięga niemal gwintu na nakrętkę. Jak już wcześniej napisałem jeśli doleję jeszcze odrobinę, to już przeleję, bo on mi nie spływa do wnętrza komory. Wygląda na to, że coś przytkało kanał jak przedmówca zauważył. Mechanik wspominał mi coś o odmie i zamarzaniu wody. Mówił, że tak się może zrobić jak auto długo stoi na mrozie i robi krótkie przebiegi (to by się zgadzało w moim przypadku). Za parę dni wszystko się wyjaśni bo ma go zabrać do ogrzewanego garażu i prześwietlić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie tego oleju pod korkiem lub krótki filmik. Sam jestem ciekawy. Nigdy czegoś takiego nie widziałem ani nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma powodem? Nie bardzo, jest na zewnątrz silnika a nie w środku. Jak by zamazly opary wody w oleju to by czwornik rozsadzilo

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Kozacz napisał:

Panowie pytanie wiem że przerabiane było ale co myślicie o ewentualnym dodaniu jakiegoś motodoktora czy ceramizera do oleju na próbę co się stanie?  Za 2 tyg i tak mam rozbierać silnik więc będzie plukany z tego. Tylko co lepiej spróbować?  Doktor czy ceramizer? 

Doktora nie używaj. Szkoda silnika. Ceramizer dobry, czyli Ceramizer albo Cera Tec od Liqui Moly możesz zalać. Procedura jest taka: płukanka, nowy olej, ceramizer. Spokojna jazda przez 1500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, azrael napisał:

Doktora nie używaj. Szkoda silnika. Ceramizer dobry, czyli Ceramizer albo Cera Tec od Liqui Moly możesz zalać. Procedura jest taka: płukanka, nowy olej, ceramizer. Spokojna jazda przez 1500km.

  1. A czy moge poprostu go teraz dolac na probe ? Czy to koniecznie na nowy olej tylko ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

A czy moge poprostu go teraz dolac na probe ? Czy to koniecznie na nowy olej tylko ?

kieeeeeerwa to nie motorynka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramizer zalewa się żeby pracował z olejem a ty chcesz go za chwilę wymienić więc po co? Mateo z tego co opisujesz to wynika że rurka bagnetu może być zatkana. Jeśli olej jest pod korek to jest go za dużo w silniku bo kanały między głowicą a miską są takiej średnicy że nie ma możliwości ich zatkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...