Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozwiazanie problemu oleju 2.0 ALT (Zdrowy motor)


dybsonek

Rekomendowane odpowiedzi

masakra z tym olejem widzę ze to wszyscy maja, mój znajomy przed wycieczka nad morze musiał zabrać ze sobą bańke 5l...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2018 o 10:17, Fwl7 napisał:

masakra z tym olejem widzę ze to wszyscy maja, mój znajomy przed wycieczka nad morze musiał zabrać ze sobą bańke 5l...

Silnik silnikowi nie równy. Mój Alt pobiera 120-140 ML na 1tys KM. Średnia liczona z 10tys km, Jeżdżę na Valvoline 10W40.

Mam natomiast dwóch znajomych z silnikiem 1.8T 163km jeden co 5tys km doleje 200-300ML a drugi co miesiąc i narzeka na spalanie oleju na poziomie 0.5l na 1tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2/9/2018 o 10:17, Fwl7 napisał:

masakra z tym olejem widzę ze to wszyscy maja, mój znajomy przed wycieczka nad morze musiał zabrać ze sobą bańke 5l...

Nie wszyscy. ;)

34 minuty temu, kawas11 napisał:

Silnik silnikowi nie równy. Mój Alt pobiera 120-140 ML na 1tys KM. Średnia liczona z 10tys km, Jeżdżę na Valvoline 10W40.

Mam natomiast dwóch znajomych z silnikiem 1.8T 163km jeden co 5tys km doleje 200-300ML a drugi co miesiąc i narzeka na spalanie oleju na poziomie 0.5l na 1tys km.

1.8 nie powinien mieć takiego poboru oleju jak 2.0, ale może np. w tym przypadku stan turbiny pomaga w ucieczce olejowi. 
Bądźmy szczerzy, silniki VW czasami lubią brać olej, tak samo jak silniki Toyoty (znany 1.6, 2.0 w RAV4 oraz 2.4 w Avensisie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Moj ALT po przejechaniu 10 000 wyszło mi w sumie 3 litry oleju dolane Jeżdże na 5W30 Motulu jazda raczej spokojna duzo miasta czasami trasa 200-300 km spokojnie tak do 120-130 km obroty do 4 rpm. przebieg 201400 tys. Mysle ze spalanie oleju zależy dużo od tego jak auto bylo wczesniej jeżdżone ,czy sie butuje mocno czy spokojna jazda.Altki chyba nie lubią szybkiej jazdy.;).Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2018 o 10:47, Arczi 123 napisał:

Witam .Moj ALT po przejechaniu 10 000 wyszło mi w sumie 3 litry oleju dolane Jeżdże na 5W30 Motulu jazda raczej spokojna duzo miasta czasami trasa 200-300 km spokojnie tak do 120-130 km obroty do 4 rpm. przebieg 201400 tys. Mysle ze spalanie oleju zależy dużo od tego jak auto bylo wczesniej jeżdżone ,czy sie butuje mocno czy spokojna jazda.Altki chyba nie lubią szybkiej jazdy.;).Pozdro.

Niekoniecznie od stylu jazdy, u mnie czy spokojna jazda czy butowanie sporo ponad litr na tysiąc. Z dolotu olej się sączy! (wszystko zapocone :D). W silniku ani grama nagaru.

Będę przechodzić teraz drogę przez męke, spróbuje coś poprawić odmą, a później będę walczyć z pierścieniami. Gdzieś w necie znalazłem firmę, która wstawia grubsze persingi :D

 

Aktualizacja - wymieniłem czwórnik, zrobiłem 200 km a końcówka wydechu tylko delikatnie okopcona! Takie okopcenie występowało po 20 km xD 

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie...próbował może ktoś czyszczenia silnika przez tzw. "wodorowanie" ? Czytając opinie o tym zabiegu ludzie chwalą sobie twierdząc że odblokowuje min. pierścienie i czyści katalizator... Może ktoś z was spróbował tego w ALT-ku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nic to nie da. A zapieczone pierścienie żeby było dobrze należy wymienic na nowe. Samo czyszczenie niewiele zmieni ponieważ pierścień został już "wytarty" nieprawidłowo kiedy się zapiekł. 

Jest to raczej zabieg wyciagajacy kase z portwela aniżeli poprawiajacy kondycje silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Chciałby podzielić się swoją opinia ponieważ Miałem okazję powalczyć z takim silnikami.

Zaworki, odmy dodatki i oleje nic nie pomagały może tylko delikatnie zmniejszyły apetyt.Osobiście nie polecam oleju CASTR.. bo zostawia po sobie straszny syf w silniku.

Zauważyłem jedną zbieżność podobnie jak w 2.0 tfsi z 2007 roku którą posiadałem od nowości. Pierwszą dolewkę poprosiła po przejechaniu 10000 km od nowości około litra.

Wszystkie wymiany robione były co 10-15 tyś. Gdy na liczniku wskoczył przebieg 100.000 km spalanie dochodziło już do 4 litrów

Najwięcej oleju brały jeżdząc w cyklu miejskim a w trasie 500+500km oleju nie brały (bardzo mnie to zastanawiało).

Zauważyłem też że bez LPG spożywały olej w mniejszych ilościach dostając LPG z czasem  zaczynało się robić coraz gorzej.

Są to przykłady tych które do dzisiaj serwisuje

Podam przykład pierwszego A4 w którym została zrobiona głowica i pierścienie koszt (4-5 tyś)

Przed remontem  1 litr na 1000 km.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 1-1,2  l na 5000 km

Przykład drugiego głowica ,tłoki po modernizacji i pierścienie  (5-7 tyś)

Przed remontem po 2700 km brakowało 4 litrów.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 0,5 l na 5000 km.

Przykład trzeci to VW Passat 2.0 tfsi  koszt naprawy(10 tyś)

potrzebował kompletnej modernizacji żeby osiągnąc wynik 1 litra na 15.000 km

Są to samochody które jężdzą już 2 lata tylko pytanie jak długo tak zostanie ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2018 o 20:03, Archacki napisał:

Witam.Chciałby podzielić się swoją opinia ponieważ Miałem okazję powalczyć z takim silnikami.

Zaworki, odmy dodatki i oleje nic nie pomagały może tylko delikatnie zmniejszyły apetyt.Osobiście nie polecam oleju CASTR.. bo zostawia po sobie straszny syf w silniku.

Zauważyłem jedną zbieżność podobnie jak w 2.0 tfsi z 2007 roku którą posiadałem od nowości. Pierwszą dolewkę poprosiła po przejechaniu 10000 km od nowości około litra.

Wszystkie wymiany robione były co 10-15 tyś. Gdy na liczniku wskoczył przebieg 100.000 km spalanie dochodziło już do 4 litrów

Najwięcej oleju brały jeżdząc w cyklu miejskim a w trasie 500+500km oleju nie brały (bardzo mnie to zastanawiało).

Zauważyłem też że bez LPG spożywały olej w mniejszych ilościach dostając LPG z czasem  zaczynało się robić coraz gorzej.

Są to przykłady tych które do dzisiaj serwisuje

Podam przykład pierwszego A4 w którym została zrobiona głowica i pierścienie koszt (4-5 tyś)

Przed remontem  1 litr na 1000 km.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 1-1,2  l na 5000 km

Przykład drugiego głowica ,tłoki po modernizacji i pierścienie  (5-7 tyś)

Przed remontem po 2700 km brakowało 4 litrów.Spalanie oleju po remoncie wynosi około 0,5 l na 5000 km.

Przykład trzeci to VW Passat 2.0 tfsi  koszt naprawy(10 tyś)

potrzebował kompletnej modernizacji żeby osiągnąc wynik 1 litra na 15.000 km

Są to samochody które jężdzą już 2 lata tylko pytanie jak długo tak zostanie ?

Pozdrawiam

Witam, mam ten sam problem,  wykonałem remont silnika głowica, pierścienie, odma koszt ( 6 tyś)  ,  problem został , 800 km i znowu brak oleju, oddałem na gwarancji do mechanika ,  głowica znowu do plantowania , hanowanie cylindrów, wymiana pierścieni , dalej ten sam problem , cała naprawa nic nie dała tylko kas a poszła. Żadnych wycieków , badanie spalin ok . Mechanik proponuje żeby wymienić blok bo może był przegrzany ale nie daje gwarancji że to pomoże. Może coś doradzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Wajek napisał:

 Mechanik proponuje żeby wymienić blok bo może był przegrzany ale nie daje gwarancji że to pomoże.

Super, a nie mierzył cylindrów wcześniej? Tłoki stare zostały? Wygląda jakby się uczył remontu na Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

18 godzin temu, przem8 napisał:

Super, a nie mierzył cylindrów wcześniej? Tłoki stare zostały? Wygląda jakby się uczył remontu na Twoim przypadku.

Była robiona kompletna regeneracja głowicy, pierścienie,hanowanie cylindrów , popychacze zaworowe, uszczelka kolektora ssacego, panewki korbowodowe, pierscienie tłokowe, nowa odma , uszczelki. Silnik był już rozbierany 3 razy , mechanik sprawdził już chyba wszystko, wycieków brak , i oleju też .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pytanie czy rozbierał czyścił i składał w ciemno czy robił odpowiednie pomiary? Czy mierzył owalizację tłoków czy rowki pierścieniowe pomierzone czy tuleje mierzone. Zrobić partyzantkę to nie sztuka... A zrobić dobrze to już trochę trudniej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MaTeo85 napisał:

Zrobić partyzantkę to nie sztuka... A zrobić dobrze to już trochę trudniej.

Dokładnie, cudów nie ma.....

Jak jest skutek to musi być i przyczyna, tylko trzeba ją znalezć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2019 o 16:31, Wajek napisał:

 

 

Była robiona kompletna regeneracja głowicy, pierścienie,hanowanie cylindrów , popychacze zaworowe, uszczelka kolektora ssacego, panewki korbowodowe, pierscienie tłokowe, nowa odma , uszczelki. Silnik był już rozbierany 3 razy , mechanik sprawdził już chyba wszystko, wycieków brak , i oleju też .  

Tłoki, nowe tłoki trzeba. Albo więcej kanałów olejowych w tłokach.

Żeby było dobrze to trzeba patrzeć mechanikowi na ręce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWW.CZESCIAUTO24.PL

Kupuj w korzystnej cenie Tlok dla AUDI A4 B6 Sedan (8E2) 2.0, 130 KM, 2000 W naszym sklepie online możesz tanio kupić Tlok i inne

są dostępne w magazynach tloki od mahle i kolbenschimdt oraz tłoki kute za 2400zł od Wossnera. :) . Kiedyś ich nie było. Ciekawa gratka. Wręcz Dajmon(twórca chyba jednego z potężniejszych na forum udokumentowanych remontów altka) nie mógł takowych dostać - ze sprawdzonych źródłem firm - wstawił tureckie o chyba dość wątpliwym pochodzeniu. Niemniej warto dodać ,że jest taka możliwość by pełny remont na nowych gratach dokonać. Mahle - to klasa sama w sobie, kolbenschmidt - nie mam pojęcia, ale też niemcy. Wossner także - to najdroższy zestaw. Myślę ,że optymalny komplet tłoków to te od Mahle, koszt 1600 zł za 4 tłoki z pierścieniami. Tak chciałem dodać bo ostatnio przeglądałem i wyliczałem tak o - sobie koszty samych części do remontu kompletnego 2.0 ALT. :) .  Myślę ,że taki mega solidny remont na takich gratach byłby już sukcesem - potem olej co 10k Motul/LM/Valvoline etc. filtry itd.

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a u mnie sytuacja z tym olejem wyglada tak .

Jade do pracy na 12h wychodze o 18 sprawdzam olej ponad polowa na miarce jest fajnie i tak sobie sprawdzalem 4 dni z rzedu w ten sam sposob i olej za kazdym razem taki sam stan sprawdzany po 12 godzinnym postoju zaznaczam.

Nastepnego dnia sprawdzam stan o godzinie 12 w poludnie samochod stał dobre 16 h temperatura +3 patrze na bagnet a tam ponad stan i to spoooro ponad stan plyn chlodniczy w normie bez przybytkow i ubytkow .

Niech mnie ktos oswieci o co tu chodzi z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, dudi2000 napisał:

samochód stał pochylony ;)

stał na rownym podlozu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu z tym remontem silnika?robić nie robić?opłaca się to?czy zainwestować w olej,dolewać i jeździć..każdy pisze co innego i sam już nie wiem. Z tego co się orientuję to ALT co wyszły na początku to biorą olej a te późniejsze już nie mają tego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...