Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy pedale w podłodze >3k obr


totek94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zauważyłem że mając pedał w podłodze na 4-tym biegu wyjeżdzając pod jakąs większą górkę czuć przy 3k obr. większe przyśpieszenie a po 2-3 sek silnik zaczyna szarpać, początkowo są to 2-3 uderzenia jakby brakło mu paliwa na pół sekundy, a za chwilke zaczyna tracić na mocy i zwalniać, wystarczy pedał odpuścić do połowy, przyśpieszyć nie przyśpieszy, ale prędkość utrzyma i już nie szarpnie. (po chwili można mu znowu wcisnąć pedał i znowu chwilkę przyśpieszy i od nowa zacznie szarpać) Przy normalnej jeździe jest to niewyczuwalne, nawet przy szybszym ruszeniu, ale jednak czasem trzeba coś wyprzedzić i to wkurza, bo nie widamo czy w pół tira nie zacznie mi szarapć.

Wymieniłem filtr paliwa - był oryginalny, dość przybrudzony, cały czarny, myślałem że to jego wina, ale niestety sytuacja ta sama, no może jest lepiej, bo już nie zwalania, ale nadal szarpie.

Filtr powietrza jest nowy, podejrzewam że może pompka paliwa już nie wydalać.

Macie może jakieś pomysły czego innego to może być wina ? przepustnica ? przepływka ? wtryski ? cewki ? świece ? jak najlepiej to sprawdzić ?

Na kompie nie ma żadnych błędów, to nie jest AWT z mojego profilu.

Pozdrawiam.

Edytowane przez totek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze wlasciwie to samo co wszystkim...

1.Napisz jaki to jest silnik,itd.

2. Zrob logi - bez nich mozesz spojrzec w szklanke po kawie i podobny efekt uzyskasz. Moze byc,swiece,cewki,kable zaplonowe,przeplywka,trurbo,czujnik temp. plynu,itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motór 1.8T, oznaczenie jak i logi podam dopiero w przyszlym tygodniu, bo wczesniej nie bede mial mozliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność sprawdzona?. U mnie takie szarpanie w okolicy 3 tyś obrotów występowało gdy miałem uszkodzonego TIP'a. Pękł przy wejściu do turbiny na wysokości mocowania opaski. Inny razem padł zawór DV a i przewód do tego przy zaworze był dziurawy.

Edytowane przez switch@23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@switch@23

dzięki, sprawdzę tego TIP'a najpierw i ogólnie szczelności. Będę musiał powykręcać te doloty i dokładnie pooglądać, bo w sumie tego nie robiłem, a na "oko" tylko z góry stwierdziłem że są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Sprawdź jeszcze ten link :
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/319817-szczelnosc-dolotu-robisz-to-zle/?hl=%2Brobisz+%2B%BCle

jeśli chodzi o kwestie szczelności pomocna rzecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 1.8T ANB,

No i dzisiaj jak się przejechałem zrobić logi to ani razu nie szarpnął i szedł normalnie ;/ ale to przynajmniej nieszczelności wyklucza


Znowu chciałem zrobić logi i nie szarpało wtedy ;/ znalazłem jeszcze, że wężyk który idzie z kolektora ssącego do gruszki od listwy wtryskowej (ten w oplocie) jest przeparciały i mieciutki, wymienilem na nowy, ale to nie to, nadal szarpie.

Ktoś powie dokładnie jakie te logi zrobić ? Bo rzadko mam okazje je zrobić, a jak już zrobię i poszarpie wtedy to nie chcę żeby któregoś zabrakło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szarpie to może być problem ze zrobieniem logów. Ale jeśli jesteś pewien że masz szczelność czyli całe weżyki przy DV i cała rura tip oraz cała reszta jest ok. to pozostaje sprawdzić zawór DV, przepływkę etc i kontrolnie cewki

Na szybko polecam to :

http://forum.vw-passat.pl/threads/82343-ABC-Diagnostyka-1-8-20V-TURBO-AEB-APU-AWT-AWM-1-8T-krok-po-kroku-GUIDE-v-0-3

Edytowane przez switch@23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie w czasie jazdy powodował uszkodzony czujnik G31 przy intercoolerze, ciął doładowanie turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kitu u mnie się to samo dzieje tylko, że bez turbo, w czym szukać przyczyny jeżeli nie ma turbiny? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.8T nie ma kabli WN, cewka jest nakładana bezpośrednio na świecę. Szyjka świecy i cewka czyśćiutkie, więc jeśli o styk chodzi to powinno być git. Czujnik przy intercoolerze muszę sprawdzić, bo w sumie kuna jak mi weszla pod maskę to zacisnęła ząbki na przewodzie od niego, (tzn mogło to być i wcześniej i nawet tego nie zauważyłem).

Sprawdzę jeszcze membranę w gruszce przy listwie wtryskowej, bo mi to bardziej wygląda na brak paliwa niż na brak doładowania. Przy braku doładowania auto będzie wolniej przyśpieszało, a ono zwalnia jakby zdjął nogę z gazu.
Nie jest możliwe żeby była to cewka / świeca, bo pojedyncze szarpnięcia są tylko na początku, później jest to już całkowite odcięcie, jakby zdjąć nogę z gazu, a po chwili auto dopiero i to też niechętnie się zaczyna zbierać. Podejrzewam też pompkę paliwa, ktoś w okolicy Krosna / Rzeszowa miałby możliwość sprawdzić na miejscu jakie daje ciśnienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z wydajnością pompy paliwa? Często jak był mocno zapchany filtr paliwa, to sama pompa pracuje pod większym obciążeniem i bardziej dostaje po du..e .

Kiedyś miałem taki przypadek u kolegi w benzyniaki , ze czasami szarpało , czasami nie, ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej było prawidłowe, sprawdzaliśmy wszystko i pomysły sie skończyły , tak wiec postanowiliśmy wymienić pompę i okazało sie ,ze to była przyczyna, czasami poprostu sie przecinała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to podejżewam, niestety posiadam na stanie tylko pompę z 1.8T ale od a4 b5 a opisywane autko to a6 c5, jest to moje drugie auto, ale na forum z a6 to jest 0 zainteresowania ze strony forumowiczów, cieżko żeby cokolwiek odpisali na jakikolwiek temat ;/
Wyciągałem już pompę, w a6 jest pompa włożona do plastikowego ustrojstwa na którym też wisi i pływak do poziomu paliwa, a w a4 jest on osobno włożony. Niestety nawet samej pompy nie podmienię, ponieważ mają inną średnicę ;/
Filtr paliwa wymieniłem, no był troszkę przyczerniony, oryginalny, zdjęcie ponieżej przedstwia filtry oryginalne z autka o przebiegu 165k km (oryginalny przebieg) i z przebiegiem 200k km (stawiam na cofnięty, ale stan auta i skór oraz jego utrzymanie nie wskazują żeby miał mieć dużo więcej)

https://www.dropbox.com/s/zry6jyqt8zbbp7g/filtry%20paliwa.jpg?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie masz pompy na podmianę.

Dobrze by było mieć jakiś prosty wskaźnik ciśnienia paliwa , ale taki typu auto gauge , żeby czujnik ciśnienia paliwa był zamontowany w listwie , a zegar był w środku , wtedy byś widział jakie jest ciśnienie paliwa w chwili gdy dzieją sie te cyrki i było by wiadomo czy na 100% trzeba zmieniać pompę.

Inny pomysł , wiarygodnego sprawdzenia nie przychodzi mi do głowy.

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może znajdę kogoś życzliwego w okolicy kto pożyczyłby na chwilę pompy, ew. też cewki na podmianę, wykluczyłbym to co najbardziej podejrzewam.
@bartez80 - sposób który opisujesz byłby nawet ok, tylko że nie wiem jak zachowywałoby się ciśnienie na tych kilku metrach przewodu z rozgałęzienia, czy pomiary byłyby miarodajny, czy nie wchodzi w grę cyfrowy manometr i przekazywanie wartości bezprzewodowo - więc taniej będzie znaleźć pompe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opisałem wskaźnik elektryczny, czujnik ( przetwornik) w listwie a sam zegar w kabinie podpięty przewodami elektrycznymi do czujnika.

Bo opcja z tradycyjnym manometrem na wężyku odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym odświeżyc temat bo nie ma sensu pisania nowego.

Mam a4 b6 silnik 1.9 AWX. i dzieje mi się to samo co u autora tematu, szarpie mi przy ok 2200-3000tys. na ciepłym silniku na zimnym nie zauwazyłem.. Filtr paliwa wymieniony, pomki nowe, turbo jest już nie tęgie myśle że jest do wyczyszczenia ale zbierała sie dobrze, lecz mysle że to nie to bo te szarpnięcia czuć jakby brakowało jej paliwa na chwile.

Spuszcze noge z gazu przy 120 i zacznie szarpać predkąść spadnie do 100 i potem gwałtownie przyśpiesze do 120 i idzie ale jak już złapie 120 zaczyna szarpać..i jak tak dłużej po szarpie wpada w ten tryb awaryjny i wyświetla kontrolke od ESP. i już wogóle nie jedzie..

Panowie jestem w niemczech.. stało mi sie to w połowie drogi na trasie ale jakoś dojechałem z tym szarpaniem i nie wiem co mam robić..

Pomoże ktoś? co najpierw sprawdzić ? pompe paliwa ? może ona jest winna.. (najpierw musze tu mechaniora jakiegoś znaleźć) :kwasny::kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa paliwa w dieslu to razem z pompą wtryskową będzie ( ta w baku w dieslu ma całkiem inne znaczenie niż benzynie), nieszczelności wykluczyłeś ? czujniki ciśnienia nie pokazują pierdół ? zaworek DV ok ?


dzieje się to zawsze czy tylko sporadycznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie sprawdzałem jeszcze bo jak pisałem stało mi sie to w trasie, a dzisiaj o 2 w nocy dojechałem wiec nie miałe kiedy. Przed wyjazdem samochód był robiony - sprawdzany ale chyba DV nie był.. i tu w robocie nie mam jak po sprawdzać ani narazie do kogo zaprowadzić, po prostu jestem w d---ie...

Nigdy tak mi sie nie staneło.. na trasie chciałem ją mocniej przycisnąć i miałem przez chwile 170-180 i zaczeła szarpać i od tamtego momentu już szarpała jak wkraczałem w wieksze obroty..spóciłem noge z gazu i za chwile przyśpieszam i do pewnego momentu dobrze i znowu to samo chwile szarpie i tryb awaryjny i musiałem zgasić odpalić i dalej leci ale wraz szarpie... :/

Pod kompa też raczej nie mam gdzie tu podpiąć chyba że ogarne jakiegoś mechaniora.

A do Polski tak wracać to troche lipa... po 1 nie wiem czy wg. dojedzie. a po drugie meczy taka droga..100-110 na autostradzie.. i co chwile gaś- zapalaj , gaś- zapalaj bo błąd...i szarpanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...