Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Centralny zamek problem


Przemek Przemek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miał ktoś z was może problem polegający na niedziałającym centralnym zamku?

kupilem audi a4 b5 z 1997 roku 1,8 benzyna z komisu sprowadzone z niemec , audi laleczka tylko nie działa mi centralny zamek, facet w komisie powiedział ze do wymiany jest taka pompka w bagażniku z prawej strony , gdy ją sprowadził nie działały szyby a ta pompka caly czas buczala i kupil inna uzywke wlożyl i teraz szyby działają elegancko tylko z centralnego sie nie zamyka , mowi ze jakis inny kod jest i przez to . Nie znam sie zbytnio na tym i piwsze do was drodzy forumowicze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał stara pompkę to wtedy tylko kupujesz pompkę od golfa 3 i przekładasz do swojej teraz albo zmieniasz kodowanie pompki albo gnasz po stara ale najpierw wyciągnij ta co masz u siebie i rozbierz ja pod klapka zakrywająca masz silniczek z 3srubkami zaznacz sobie jak co było odkręc i obczaj czy wirnik jest cały ja już u siebie wymieniałem wirniczek to wiem z czym to sie je powodzenia naprawa pompki jest gdzieś na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miał ktoś z was może problem polegający na niedziałającym centralnym zamku?

kupilem audi a4 b5 z 1997 roku 1,8 benzyna z komisu sprowadzone z niemec , audi laleczka tylko nie działa mi centralny zamek, facet w komisie powiedział ze do wymiany jest taka pompka w bagażniku z prawej strony , gdy ją sprowadził nie działały szyby a ta pompka caly czas buczala i kupil inna uzywke wlożyl i teraz szyby działają elegancko tylko z centralnego sie nie zamyka , mowi ze jakis inny kod jest i przez to . Nie znam sie zbytnio na tym i piwsze do was drodzy forumowicze

Trochę miałem przejść z pompkami u siebie oraz zamkami więc mogę coś podpowiedzieć ale musisz uściślić temat. Generalnie pompka powinna mieć takie samo oznaczenie bo zależnie od wyposażenia auta bywały inne (chodzi o kwestie modułu komfortu, czy ma być w pompce czy jest osobnym modułem). Z kolei buczenie cały czas to może być objaw nieszczelności przewodów i przez to pompka chodzi a nie zamyka bo gdzieś zasysa lewe powietrze. Opisz dokładnie problem to z pewnością coś się da na to poradzić kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki chodzi o to ze mam stara pompke:D koles z komisu własnie dał mi ją zebym mógł dokupić o takim samym numerze czy jakos tak:D


czy moze z tej uzywki cos przełożyć do tej starej zeby z dwóch zrobic jedna? problem polega na tym ze szyby sie otwieraja i zamykają pięknie nie działa centralny zamek musze ręcznie blokować drzwi wszystkie tymi wystającymi guziczkami i z otwieraniem to samo, od kierowcy zamykam z kluczyka . w kluczyku jest przycisk gdy go naciskam w kluczu dioda mryga a drzwi ani rusz. brak reakcji


na starej pompce buczy caly czas a na tej nowej jest ok tylko centralny nie chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbiore tą starą i zobacze czy sie kręci czy nie. Tą pompke sie wypina czy odkręca nigdy tego nie robiłem powiem szczeze i nie chce polamać jakichś zatrzasków itp. wyciągnąc ten schowek i pompke w gore jakos:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbiore tą starą i zobacze czy sie kręci czy nie. Tą pompke sie wypina czy odkręca nigdy tego nie robiłem powiem szczeze i nie chce polamać jakichś zatrzasków itp. wyciągnąc ten schowek i pompke w gore jakos:D

Pompka powinna być w takiej gąbce dosyć głęboko wciśnięta w dół. Jeśli masz taką z modułem komfortu jak u mnie to odpinasz dwie wtyczki które mają zatrzaski (mniejsza wtyczka może mieć zaśniedziałe styki, warto od razu gruntownie wyczyścić bo przerabiałem ten problem w 2 takich autach, jeśli pompka była już kiedyś wyciągana to lubi się tam dostać wilgoć) oraz cienką twardą rurkę od tłoczenia powietrza, gruba rurka nie powinna być nigdzie przyczepiona i powinna wyjść z pompką. Rozbieranie samej pompki to kwestia podwadzenia od spodu podstawki bo są zatrzaski oraz jakaś uszczelka, potem widzisz płytkę drukowaną i do niej przyczepione od góry wirnik z silniczkiem i zaworek z tego co pamiętam, wężyk jest krótki więc uważaj żeby nie urwać króćca na który wchodzi. Silniczek powinien być przylutowany do płyty 2 przewodami więc będzie potrzebna lutownica. Możesz podmienić cały silniczek z wirnikiem jak radzi kolega Hektor, ja do swojej zakładałem nawet silniczek od jakiegoś golfa i też pasował. Kiedyś w jednej pompce miałem taki numer że lubiła się chrzanić na tym wejściu z drobnymi stykami, wystarczyło ruszyć kabelkiem i wtedy zaczynała działać, ostatecznie musiałem elegancko wyczyścić piny oraz założyć inną kostkę ze szrotu bo tamta była cała zazieleniała. Jeśli będziesz mieć jakieś wątpliwości to jutro znajdę starą pompkę, rozłożę i porobię foto żebyś wiedział czego się spodziewać, kiedyś miałem lux pompeczkę to pewien sk***iel bez mojej wiedzy sobie ją wyciągnął bo chciał "zerknąć" jak ma sie zabrać do swojej i rozpieprzył mi łopatki od wirnika, skończyło się zakupem następnej na szrocie...Trzeba trochę uważać przy demontażu, a rozbierać wirnika nie radzę, lepiej metodą podmianki.

Edytowane przez Chelios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbiore tą starą i zobacze czy sie kręci czy nie. Tą pompke sie wypina czy odkręca nigdy tego nie robiłem powiem szczeze i nie chce polamać jakichś zatrzasków itp. wyciągnąc ten schowek i pompke w gore jakos:D

Pompka powinna być w takiej gąbce dosyć głęboko wciśnięta w dół. Jeśli masz taką z modułem komfortu jak u mnie to odpinasz dwie wtyczki które mają zatrzaski (mniejsza wtyczka może mieć zaśniedziałe styki, warto od razu gruntownie wyczyścić bo przerabiałem ten problem w 2 takich autach, jeśli pompka była już kiedyś wyciągana to lubi się tam dostać wilgoć) oraz cienką twardą rurkę od tłoczenia powietrza, gruba rurka nie powinna być nigdzie przyczepiona i powinna wyjść z pompką. Rozbieranie samej pompki to kwestia podwadzenia od spodu podstawki bo są zatrzaski oraz jakaś uszczelka, potem widzisz płytkę drukowaną i do niej przyczepione od góry wirnik z silniczkiem i zaworek z tego co pamiętam, wężyk jest krótki więc uważaj żeby nie urwać króćca na który wchodzi. Silniczek powinien być przylutowany do płyty 2 przewodami więc będzie potrzebna lutownica. Możesz podmienić cały silniczek z wirnikiem jak radzi kolega Hektor, ja do swojej zakładałem nawet silniczek od jakiegoś golfa i też pasował. Kiedyś w jednej pompce miałem taki numer że lubiła się chrzanić na tym wejściu z drobnymi stykami, wystarczyło ruszyć kabelkiem i wtedy zaczynała działać, ostatecznie musiałem elegancko wyczyścić piny oraz założyć inną kostkę ze szrotu bo tamta była cała zazieleniała. Jeśli będziesz mieć jakieś wątpliwości to jutro znajdę starą pompkę, rozłożę i porobię foto żebyś wiedział czego się spodziewać, kiedyś miałem lux pompeczkę to pewien sk***iel bez mojej wiedzy sobie ją wyciągnął bo chciał "zerknąć" jak ma sie zabrać do swojej i rozpieprzył mi łopatki od wirnika, skończyło się zakupem następnej na szrocie...Trzeba trochę uważać przy demontażu, a rozbierać wirnika nie radzę, lepiej metodą podmianki.

dzięki wielkie dam rade jak coś nie będe wiedział to zapytam :D Super forum dzieki jeszcze raz . Pomoc pierwsza klasa! CHelios Lece Duże piwko:D

spprawa ma się tak rozebralem stara pompke i wyciągnalem ten silniczek rozebralem go i kreci sie elegancko nie widze nic połamanego itp ale podpiąlem go pod zasilacz i piszczy troche a nie kręci sie . Myślicie ze to jest caly winowajca??

i wydaje mi sie ze tych przewodow nie musze odlutowywac jesli je wypiąlem od silniczka

rozbiore tą starą i zobacze czy sie kręci czy nie. Tą pompke sie wypina czy odkręca nigdy tego nie robiłem powiem szczeze i nie chce polamać jakichś zatrzasków itp. wyciągnąc ten schowek i pompke w gore jakos:D

Pompka powinna być w takiej gąbce dosyć głęboko wciśnięta w dół. Jeśli masz taką z modułem komfortu jak u mnie to odpinasz dwie wtyczki które mają zatrzaski (mniejsza wtyczka może mieć zaśniedziałe styki, warto od razu gruntownie wyczyścić bo przerabiałem ten problem w 2 takich autach, jeśli pompka była już kiedyś wyciągana to lubi się tam dostać wilgoć) oraz cienką twardą rurkę od tłoczenia powietrza, gruba rurka nie powinna być nigdzie przyczepiona i powinna wyjść z pompką. Rozbieranie samej pompki to kwestia podwadzenia od spodu podstawki bo są zatrzaski oraz jakaś uszczelka, potem widzisz płytkę drukowaną i do niej przyczepione od góry wirnik z silniczkiem i zaworek z tego co pamiętam, wężyk jest krótki więc uważaj żeby nie urwać króćca na który wchodzi. Silniczek powinien być przylutowany do płyty 2 przewodami więc będzie potrzebna lutownica. Możesz podmienić cały silniczek z wirnikiem jak radzi kolega Hektor, ja do swojej zakładałem nawet silniczek od jakiegoś golfa i też pasował. Kiedyś w jednej pompce miałem taki numer że lubiła się chrzanić na tym wejściu z drobnymi stykami, wystarczyło ruszyć kabelkiem i wtedy zaczynała działać, ostatecznie musiałem elegancko wyczyścić piny oraz założyć inną kostkę ze szrotu bo tamta była cała zazieleniała. Jeśli będziesz mieć jakieś wątpliwości to jutro znajdę starą pompkę, rozłożę i porobię foto żebyś wiedział czego się spodziewać, kiedyś miałem lux pompeczkę to pewien sk***iel bez mojej wiedzy sobie ją wyciągnął bo chciał "zerknąć" jak ma sie zabrać do swojej i rozpieprzył mi łopatki od wirnika, skończyło się zakupem następnej na szrocie...Trzeba trochę uważać przy demontażu, a rozbierać wirnika nie radzę, lepiej metodą podmianki.

dzięki wielkie dam rade jak coś nie będe wiedział to zapytam :D Super forum dzieki jeszcze raz . Pomoc pierwsza klasa! CHelios Lece Duże piwko:D

spprawa ma się tak rozebralem stara pompke i wyciągnalem ten silniczek rozebralem go i kreci sie elegancko nie widze nic połamanego itp ale podpiąlem go pod zasilacz i piszczy troche a nie kręci sie . Myślicie ze to jest caly winowajca??

i wydaje mi sie ze tych przewodow nie musze odlutowywac jesli je wypiąlem od silniczka. Zauważyłem jeszcze że po wyjęciu tej plytki na dole jest taki tranzystorek miedziany od niego wystaja dwa takei cycki do ktorych powinny isc jakies przewody zasilające ??? czy myle się.

i czy ten silniczek rowniez odpowiada za otwieranie szyb? bo na tej starej pompce wogole nie chodza szyby i nie otwiera sie centralny. tylko piszczy ten silniczek. mysle czy jak przeloze sam silniczek to wszystko bedzie grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbiore tą starą i zobacze czy sie kręci czy nie. Tą pompke sie wypina czy odkręca nigdy tego nie robiłem powiem szczeze i nie chce polamać jakichś zatrzasków itp. wyciągnąc ten schowek i pompke w gore jakos:D

Pompka powinna być w takiej gąbce dosyć głęboko wciśnięta w dół. Jeśli masz taką z modułem komfortu jak u mnie to odpinasz dwie wtyczki które mają zatrzaski (mniejsza wtyczka może mieć zaśniedziałe styki, warto od razu gruntownie wyczyścić bo przerabiałem ten problem w 2 takich autach, jeśli pompka była już kiedyś wyciągana to lubi się tam dostać wilgoć) oraz cienką twardą rurkę od tłoczenia powietrza, gruba rurka nie powinna być nigdzie przyczepiona i powinna wyjść z pompką. Rozbieranie samej pompki to kwestia podwadzenia od spodu podstawki bo są zatrzaski oraz jakaś uszczelka, potem widzisz płytkę drukowaną i do niej przyczepione od góry wirnik z silniczkiem i zaworek z tego co pamiętam, wężyk jest krótki więc uważaj żeby nie urwać króćca na który wchodzi. Silniczek powinien być przylutowany do płyty 2 przewodami więc będzie potrzebna lutownica. Możesz podmienić cały silniczek z wirnikiem jak radzi kolega Hektor, ja do swojej zakładałem nawet silniczek od jakiegoś golfa i też pasował. Kiedyś w jednej pompce miałem taki numer że lubiła się chrzanić na tym wejściu z drobnymi stykami, wystarczyło ruszyć kabelkiem i wtedy zaczynała działać, ostatecznie musiałem elegancko wyczyścić piny oraz założyć inną kostkę ze szrotu bo tamta była cała zazieleniała. Jeśli będziesz mieć jakieś wątpliwości to jutro znajdę starą pompkę, rozłożę i porobię foto żebyś wiedział czego się spodziewać, kiedyś miałem lux pompeczkę to pewien sk***iel bez mojej wiedzy sobie ją wyciągnął bo chciał "zerknąć" jak ma sie zabrać do swojej i rozpieprzył mi łopatki od wirnika, skończyło się zakupem następnej na szrocie...Trzeba trochę uważać przy demontażu, a rozbierać wirnika nie radzę, lepiej metodą podmianki.

dzięki wielkie dam rade jak coś nie będe wiedział to zapytam :D Super forum dzieki jeszcze raz . Pomoc pierwsza klasa! CHelios Lece Duże piwko:D

spprawa ma się tak rozebralem stara pompke i wyciągnalem ten silniczek rozebralem go i kreci sie elegancko nie widze nic połamanego itp ale podpiąlem go pod zasilacz i piszczy troche a nie kręci sie . Myślicie ze to jest caly winowajca??

i wydaje mi sie ze tych przewodow nie musze odlutowywac jesli je wypiąlem od silniczka

rozbiore tą starą i zobacze czy sie kręci czy nie. Tą pompke sie wypina czy odkręca nigdy tego nie robiłem powiem szczeze i nie chce polamać jakichś zatrzasków itp. wyciągnąc ten schowek i pompke w gore jakos:D

Pompka powinna być w takiej gąbce dosyć głęboko wciśnięta w dół. Jeśli masz taką z modułem komfortu jak u mnie to odpinasz dwie wtyczki które mają zatrzaski (mniejsza wtyczka może mieć zaśniedziałe styki, warto od razu gruntownie wyczyścić bo przerabiałem ten problem w 2 takich autach, jeśli pompka była już kiedyś wyciągana to lubi się tam dostać wilgoć) oraz cienką twardą rurkę od tłoczenia powietrza, gruba rurka nie powinna być nigdzie przyczepiona i powinna wyjść z pompką. Rozbieranie samej pompki to kwestia podwadzenia od spodu podstawki bo są zatrzaski oraz jakaś uszczelka, potem widzisz płytkę drukowaną i do niej przyczepione od góry wirnik z silniczkiem i zaworek z tego co pamiętam, wężyk jest krótki więc uważaj żeby nie urwać króćca na który wchodzi. Silniczek powinien być przylutowany do płyty 2 przewodami więc będzie potrzebna lutownica. Możesz podmienić cały silniczek z wirnikiem jak radzi kolega Hektor, ja do swojej zakładałem nawet silniczek od jakiegoś golfa i też pasował. Kiedyś w jednej pompce miałem taki numer że lubiła się chrzanić na tym wejściu z drobnymi stykami, wystarczyło ruszyć kabelkiem i wtedy zaczynała działać, ostatecznie musiałem elegancko wyczyścić piny oraz założyć inną kostkę ze szrotu bo tamta była cała zazieleniała. Jeśli będziesz mieć jakieś wątpliwości to jutro znajdę starą pompkę, rozłożę i porobię foto żebyś wiedział czego się spodziewać, kiedyś miałem lux pompeczkę to pewien sk***iel bez mojej wiedzy sobie ją wyciągnął bo chciał "zerknąć" jak ma sie zabrać do swojej i rozpieprzył mi łopatki od wirnika, skończyło się zakupem następnej na szrocie...Trzeba trochę uważać przy demontażu, a rozbierać wirnika nie radzę, lepiej metodą podmianki.

dzięki wielkie dam rade jak coś nie będe wiedział to zapytam :D Super forum dzieki jeszcze raz . Pomoc pierwsza klasa! CHelios Lece Duże piwko:D

spprawa ma się tak rozebralem stara pompke i wyciągnalem ten silniczek rozebralem go i kreci sie elegancko nie widze nic połamanego itp ale podpiąlem go pod zasilacz i piszczy troche a nie kręci sie . Myślicie ze to jest caly winowajca??

i wydaje mi sie ze tych przewodow nie musze odlutowywac jesli je wypiąlem od silniczka. Zauważyłem jeszcze że po wyjęciu tej plytki na dole jest taki tranzystorek miedziany od niego wystaja dwa takei cycki do ktorych powinny isc jakies przewody zasilające ??? czy myle się.

U mnie przewody z jednej strony wchodziły do silniczka a z drugiej były przylutowane do płytki, w 2 pozostałych pompkach tak samo więc możliwe że Twoja pompka może się trochę różnić. Ja kiedyś sprawdzałem silniczek razem z kompresorkiem podpinając na krótko, winna wtedy okazała się elektryka na płytce. Po wymianie całej płyty z innej pompki w której padł wirnik kompresora wszystko działało perfekcyjnie do czasu rozbiórki przez ww. kretyna. Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to nie bardzo kojarzę o co chodzi, dasz radę zrobić fotkę i wstawić?

Jeśli na jednej z pompek działają szyby a nie chodzi centralny to moduł komfortu musi być w niej sprawny, tylko np uszkodzony wirnik kompresora stąd piszczenie i brak działania centralnego zamka. Załóż do tej pompki kompletny kompresorek razem z silniczkiem od drugiej i powinno wszystko działać.

Edytowane przez Chelios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo mam zbliżony problem.

Mam centralny z kluczyka i jak otwieram czy zamykam, to czasem działa OK, czasem domyka pozostałe zamki z kilkusekundowym opóźnieniem, a czasem nie domyka wcale. Ktoś miał podobny problem? Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zachowuje wtedy pompka? Załącza się od razu czy z opóźnieniem? Ile czasu pracuje? Więcej szczegółów proszę

Edytowane przez Chelios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka zaskakuje właśnie z opóźnieniem albo wcale. Czasem od razu jest OK. Co masz na myśli pytając jak długo pracuje? Jak już załapie to moment. Nie jestem w stanie dosłyszeć czy w jakiś sposób usiłuje pracować w momencie przekręcenia kluczyka w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam jak długo pracuje bo jeśli pompuje szybko to po 1. kompresor może być w dobrej formie i odrzucamy jego uszkodzenie 2. nie ma uszkodzenia na rurkach dochodzących do siłowników w drzwiach, klapce od tankowania oraz bagażniku. W tej sytuacji ja bym obstawiał problem z elektryką. Można sprawdzić pompkę na krótko dając o ile dobrze pamiętam na cieniutki przewodzik czerwono-niebieski masę, powinno to spowodować zadziałanie pompki (nie pamiętam tylko czy otwarcie czy zamknięcie, drugim przewodem był zdaje się jakiś siwo-żółty ale tematu pompki nie poruszałem kilka miesięcy i nie pamiętam) i wtedy będziesz wiedzieć definitywnie czy usterka jest po jej winie czy np gdzieś przewód jest uszkodzony. U mnie przewód był uszkodzony (wiązka pod nogami kierowcy, zalana i przewód zzieleniały w miejscu uszkodzenia izolacji) i podobnie się zachowywała że miała opóźnienie albo w ogóle nie działała, potem już kaplica i zero reakcji. Sprawdź działanie pompki to wtedy będziesz mieć odpowiedź - jeśli będzie działać od razu to gdzieś jest walnięty przewód i sygnał słabo dochodzi lub wcale; jeśli pompka na krótko będzie mieć zawiechy i opóźnienia to albo winna jest płytka sterująca albo problem z wirnikiem kompresora ew. silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, już mam w miarę jasność w temacie. W wolnej chwili sprawdzę pompkę na krótko. A te przewody pod nogami to gdzie dokładnie idą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, już mam w miarę jasność w temacie. W wolnej chwili sprawdzę pompkę na krótko. A te przewody pod nogami to gdzie dokładnie idą?

O ile pamiętam to wiązka zaczyna się przy lewym słupku a kończy przy pompce, niestety idzie po całej długości podłogi dosyć nisko i jest podatna na wilgoć a ponieważ przewody do sterowania pompką są dosyć cienkie to łatwo o usterkę. U mnie były nakuwane w celu sprawdzenia co gdzie idzie (montaż centralki na pilot i alarm) i pod wpływem wilgoci zzieleniały i szlag je trafił, najpierw pompka miała opóźnienia w działaniu potem reagowała rzadziej a na końcu wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dla spokoju te przewody od pompki i u mnie od zamykania i otwierania są cieniutkie czerwono-niebieski oraz biało-siwy. Dając masę na jeden lub drugi pompka powinna zamykać bądź otwierać zamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...