Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z wentylatorem chodzi cały czas


krzysiek 88 pom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu słyszałem bezpiecznik albo przekaźnik jak by coś iskrzyło a dzisiaj włączył się sam wentylator klimy i na wet po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki chodził na pełnych obrotach. czy ktoś wie co może być nie tak? z góry dzięki.

Właśnie podmieniłem przekaźnik i dalej to samo strzela i jak strzela i mam włączony sam zapłon włącza się wentylator

Witam od jakiegoś czasu słyszałem bezpiecznik albo przekaźnik jak by coś iskrzyło a dzisiaj włączył się sam wentylator klimy i na wet po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki chodził na pełnych obrotach. czy ktoś wie co może być nie tak? z góry dzięki.

Właśnie podmieniłem przekaźnik i dalej to samo strzela i jak strzela i mam włączony sam zapłon włącza się wentylator

tu załączam co się dzieje i jest to na wyłączonej klimie i na włączonym zapłonie

Edytowane przez krzysiek 88 pom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa, podejrzewam dwie możliwości. Jedna to gdzieś się przewody przetarły i zwierają przekaźnik w taki dziwny sposób. Druga to możliwe, że coś w klimatroniku się porobiło bo to przecież on tym steruje.


To jest gruba sprawa i pewnie pierdółkowata wada to powoduje, ale pisząc to można książkę napisać a problemu nie rozwiążesz.

Jeśli umiesz czytać schematy to mogę ci przesłać taki raczej pasujący to sobie prześledzisz gdzie co idzie i posprawdzasz.

Przekaźnik można już wykluczyć jako powód, ale genialnie byłoby mieć drugi klimatronik na sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przekaźnik podmieniłeś? sterownik wentylatorów czarny na 2 wtyczki czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam u siebie problem z chodzącym wentylatorem na maxa.

Tylko u mnie włącza się zaraz po włączeniu zapłonu.

Wymieniłem panel klimatronika na inny i też pojawił się ten sam problem.

Ktoś cos wie gdzie szukać przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zaczynamy opowieść.
Bierzemy schemat do Audi A4 B5 No.80 czyli Air conditioner with automatic control - without auxliary water pump (From model year 1999)
Wentylator od klimy oznaczony jest jako V7 a przekaźniki od niego, a jest ich najwidoczniej kilka, nie są od razu na tej pierwszej kratce czyli 13 punktowej a głębiej w tyle w tej 8 punktowej.
Czyli jeśli wymieniałeś przekaźnik od klimy to wymieniałeś najprawdopodobniej nie ten :D Bo ten w pierwszej jest chyba od sprężarki.
Do wentylatora wchodzą dwa przewody, jeden idzie prosto do masy a drugi lezie z dwóch źródeł.
Oba źródła są zasilane z bezpiecznika S42 40A w miejscu 19 drugiej kratki.
1) PIERWSZY BIEG (WOLNY) Pierwsze źródło idzie przez N39 czyli rezystor, który ogranicza prędkość wentylatora. Do niego prąd idzie przez przekaźnik J26 (Radiator fan 1st stage relay) umiejscowiony na miejscu 3 tylnej kratki.
2) DRUGI BIEG (SZYBKO) Drugie źródło to przekaźnik J101 (Radiator fan 2nd stage relay) umiejscowiony na miejscu 2 tylnej kratki.
!!!! Uwaga, w schemacie jest chyba błąd bo opisali je odwrotnie !!!!!
I teraz tak. Jeden i drugi przekaźnik muszą być czymś sterowane. Nie steruje nimi plus bo oba dostają stały plus od bezpiecznika S51 5A w miejscu 21 tylnej kratki. Wniosek? Sterowane są masą. Bo tak bezpieczniej.
Z tego co widzę na schemacie to to sterowanie też jest dwojakie. Więc faktycznie ten wentylator może chodzić nie tylko w momencie pracy klimatyzacji, ale też w innych przypadkach.
1) Pierwszy sposób to termo-wyłącznik, który daje masę na przekaźniki. Nie wiem gdzie się znajduje. Ten oznaczony jako F54 steruje pierwszym biegiem a F18 steruje drugim. Oczywiście oba są w jednej obudowie.
2) Drugi sposób to odpowiednio:
2.1) Dla pierwszego biegu masa idzie od E87 (Control and display unit for air conditioner) czyli klimatronik.
2.2) Dla drugiego biegu masa idzie z F129 pin 3, przelot masy przez pin 4 (Air conditioner pressure switch) czyli ten zawór co jest wkręcony w chłodnicę klimy.
Uwaga!!! Piny 3 i 4 na zaworku F129 to masa, piny 1 i 2 to plus. NIE MIESZAĆ ICH!!!

.

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zaczynamy opowieść.
Bierzemy schemat do Audi A4 B5 No.80 czyli Air conditioner with automatic control - without auxliary water pump (From model year 1999)
Wentylator od klimy oznaczony jest jako V7 a przekaźniki od niego, a jest ich najwidoczniej kilka, nie są od razu na tej pierwszej kratce czyli 13 punktowej a głębiej w tyle w tej 8 punktowej.
Czyli jeśli wymieniałeś przekaźnik od klimy to wymieniałeś najprawdopodobniej nie ten :D Bo ten w pierwszej jest chyba od sprężarki.
Do wentylatora wchodzą dwa przewody, jeden idzie prosto do masy a drugi lezie z dwóch źródeł.
Oba źródła są zasilane z bezpiecznika S42 40A w miejscu 19 drugiej kratki.
1) PIERWSZY BIEG (WOLNY) Pierwsze źródło idzie przez N39 czyli rezystor, który ogranicza prędkość wentylatora. Do niego prąd idzie przez przekaźnik J26 (Radiator fan 1st stage relay) umiejscowiony na miejscu 3 tylnej kratki.
2) DRUGI BIEG (SZYBKO) Drugie źródło to przekaźnik J101 (Radiator fan 2nd stage relay) umiejscowiony na miejscu 2 tylnej kratki.
!!!! Uwaga, w schemacie jest chyba błąd bo opisali je odwrotnie !!!!!
I teraz tak. Jeden i drugi przekaźnik muszą być czymś sterowane. Nie steruje nimi plus bo oba dostają stały plus od bezpiecznika S51 5A w miejscu 21 tylnej kratki. Wniosek? Sterowane są masą. Bo tak bezpieczniej.
Z tego co widzę na schemacie to to sterowanie też jest dwojakie. Więc faktycznie ten wentylator może chodzić nie tylko w momencie pracy klimatyzacji, ale też w innych przypadkach.
1) Pierwszy sposób to termo-wyłącznik, który daje masę na przekaźniki. Nie wiem gdzie się znajduje. Ten oznaczony jako F54 steruje pierwszym biegiem a F18 steruje drugim. Oczywiście oba są w jednej obudowie.
2) Drugi sposób to odpowiednio:
2.1) Dla pierwszego biegu masa idzie od E87 (Control and display unit for air conditioner) czyli klimatronik.
2.2) Dla drugiego biegu masa idzie z F129 pin 3, przelot masy przez pin 4 (Air conditioner pressure switch) czyli ten zawór co jest wkręcony w chłodnicę klimy.
Uwaga!!! Piny 3 i 4 na zaworku F129 to masa, piny 1 i 2 to plus. NIE MIESZAĆ ICH!!!

.

Powodzenia ;)

to problem znaleziony :) kabel który idzie pod wentylatorami się przesuną i ocierał o koło pasowe i dawało zwarcie :) dzięki za pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem, że można książkę napisać a problemu nie rozwiążesz.

Miałem to samo tylko, że wiązką przewodów od czujnika F129 przez co klima nie chodziła wcale. Te blaszki mocujące na dole przerdzewiały i zaczęło przecierać. Przerobiłem mocowania na trytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...