Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ciepłego nawiewu z klimy 1.8 TFSI


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zauważyłem, że klimatronic w moim aucie nie nagrzewa powietrza. Jeśli ustawię temperaturę np. 25 °C, czy HI, to i tak z nawiewów będzie leciało zimne powietrze. Wygląda to tak, jakby w nagrzewnicy nie było obiegu płynu chłodzącego.

Dodam, że silnik rozgrzewa się normalnie, wskaźnik temperatury wskazuje równo 90 °C, płynu chłodzącego nie ubywa, nie dzieje się nic niezwykłego. Jedynym objawem jest brak grzania.

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pomóżcie z brakiem ogrzewania.

Klimatronic w moim aucie nie nagrzewa powietrza. Jeśli ustawię temperaturę np. 25 °C, czy HI, to i tak z nawiewów będzie leciało chłodne powietrze. Na początku myślałem, że jest to problem z obiegiem płynu chłodzącego, ale rozgrzałem silnik i pomacałem wszystkie przewody z płynem - wszystkie są gorące. Sprawdzałem też dwa przewody wchodzące spod maski pod deskę rozdzielczą w środku auta - oba są gorące, więc płyn krąży. VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

Dodam, że chłodzenie działa w porządku - jeśli włączę AC to z nawiewu zaczyna lecieć wychłodzone powietrze.

Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem o tym, ale to było pierwsze co zrobiłem. Zero błędów.

Czy to możliwe, że zawiesił się ten zawór i czy dawałoby to takie objawy? Jeśli tak, to jak sprawdzić czy działa poprawnie?

sP96D1I.png


-------------------------

Temat kontynuuję tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/360432-brak-cieplego-nawiewu-z-klimy/

Edytowane przez sowiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź nagrzewnice czy jest gorąca, może któryś zawór padł albo któryś z czujników widzi że jest na max ogrzewanie i nie otwiera obiegu

Nic innego nie przychodzi mi do głowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem z nagrzewnicą jest taki, że ciężko się (chyba) do niej dostać?

Ja chyba bardziej obstawiam jakiś silniczek czy cięgno klapy regulującej przepływ powietrza przez nagrzewnicę, bo oba węże nagrzewnicy (zasilanie i powrót) są gorące.

Czy ma ktoś doświadczenie jak w miarę bezproblemowy sposób dostać się do tych mechanizmów, ewentualnie sprawdzić je w inny sposób (np. testy VCDS)?


---------------

W weekend miałem zamiar dostać się do nagrzewnicy - dostępna jest od strony wnętrza pojazdu. Zdemontowałem całe MMI z wyświetlaczem, środkowy nawiew, licznik i jakieś osłony, ale nawet nie byłem blisko. Wychodzi na to, że trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą. Za to po zdjęciu osłony pod kierownicą widać po prawej stronie pracujące cięgna regulujące nawiew. Tak czy siak, poza oględzinami i rozebraniem połowy kokpitu, nic nie osiągnąłem.

Ale bardzo ciekawa sprawa - wczoraj wieczorem usłyszałem charakterystyczny dźwięk przestawianych klap i klimatyzacja nagle zaczęła dmuchać ciepłym powietrzem... :mellow: Więc póki co - problem sam się naprawił. Ale zastanawiam się czy nie powróci ponownie za jakiś czas.


--------------------

Odświeżam temat, bo problem dalej istnieje.

Po kolei:

- klimatyzacja 3-strefowa

- po ustawieniu temperatury na HI z nawiewów leci chłodne powietrze

- w VCDS zero błędów

- przewody od nagrzewnicy są gorące

Po małych testach doszedłem do tego, że przy temperaturze HI i ustawieniu kierunku nawiewu na kratki w desce leci takie powietrze:

1. Z kratek pasażera - zimne

2. Z kratek kierowcy - cieplejsze

3. Z kratki z tyłu - gorące

Jak dla mnie wygląda to na jakiś problem z czujnikami temperatury. Jak to sprawdzić? Są jakieś bloki pomiarowe do tego?

Edytowane przez sowiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze silniczki klapek siadły? Zrobiłeś test klap?

Edytowane przez Dikson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by klapy nie działały to na 90% sypałoby błędem.

Jeśli już to rzeczywiście bym obstawiał czujniki temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem testy wykonawcze silników. Wszystko działało, a przynajmniej było słychać, że działa.

Skoczę później do auta, poszukam bloków pomiarowych od czujników temperatury. Dam znać jak się czegoś dowiem.


---------------

Próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej z bloków pomiarowych 08-Klimatyzacja, ale nie wiem dokładnie na które wskazania zwrócić uwagę. W internecie nie znalazłem za bardzo informacji na temat tego który kanał pokazuje którą temperaturę.

Mam coś takiego (rozgrzany silnik, temperatura na zewnątrz ~15° C, klimatyzacja ustawiona na HI) - chyba wszystkie bloki, które wyświetlają jakąś temperaturę.

Czy posiada ktoś informację który blok odpowiada za który czujnik? Czy coś na poniższych zrzutach wydaje się być nie tak jak powinno?

1.jpg

2.png
3.jpg

4.jpg

5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm tak po chłopsku skoro węże gorące a jak ustawisz ten nawiew na tył wali gorącym to znaczy ze układ działa ok,

ciekawe czy na przednia szybę jak dasz to też będzie gorące... ?

skoro zrobiłes testy klap i nie ma błedów to znaczy ze sa okey,

ja jeszcze czytałem kiedyś o nastawach podstawowych klimatronika moze to pomoże... ?

czujnik temp powietrza jakby był walnięty to raczej by walił błędem też, a już raczej nie pokazywałby ładnie 22'

a moze wartoby sprawdzić jeszcze czujnik nasłonecznienia auta... ?

Edytowane przez amaradaar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale bardzo ciekawa sprawa - wczoraj wieczorem usłyszałem charakterystyczny dźwięk przestawianych klap i klimatyzacja nagle zaczęła dmuchać ciepłym powietrzem... Więc póki co - problem sam się naprawił. Ale zastanawiam się czy nie powróci ponownie za jakiś czas.

No widzisz sam sobie odpowiedziałeś na pytanie

któraś z klap się zacina co odpowiada za przepływ powietrza przez nagrzewnicę

trzeba się do nich dostać i sprawdzić czy chodzi w pełnym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze wartoby sprawdzić jeszcze czujnik nasłonecznienia auta... ?

To jest bardzo ciekawa sugestia, nie wpadłbym na to :)

-------------------

Dzięki, koledzy, za sugestie.

Poddałem się i zamiast dalszego wróżenia z fusów, oddałem auto do jednego z polecanych warszawskich mechaników. Wstępna diagnoza mówi o zaworku* na wężu zasilającym nagrzewnicę (*jeśli nic nie pomieszałem). Dzisiaj chłopaki mają zrobić test i wieczorem dać kompletną diagnozę.

Będę dawał znać.

Edytowane przez sowiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jesli by to byl zaworek zasilajacy nagrzewnice to jakim cudem na nawiewie tylnym lecialoby gorace powietrze ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eusathink: Dobre pytanie. Z tym, że efekt grzania udało mi się osiągnąć tylko raz. Jak potem próbowałem powtórzyć procedurę, to wiało zimnym powietrzem. Może zbieg okoliczności i zaworek na chwilę się odblokował? Nie wiem, nie chcę gdybać.

Drugim strzałem mechanika było uszkodzone cięgno którejś klapy - silnik działa, więc sterownik nie loguje błędu, ale klapa się nie przestawia...

Tak czy siak wieczorem powinienem dowiedzieć się więcej szczegółów.

Edytowane przez sowiq
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja bym właśnie obstawiał najbardziej klapę ta zaraz przy nagrzewnicy :) ale zrozumiałem że je wyeliminowałeś :) bo jak miałeś wąż powrotny też gorący to obieg przeca musiał iść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana.

Tak jak kilka osób pisało powyżej, winowajcą były klapy, a dokładniej silniczek klapy od strony pasażera. Chłopaki wymienili mi od razu obie strony. Ogrzewanie wróciło :decayed:

Dzięki wszystkim za sugestie w tym wątku!

Edytowane przez sowiq
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2016 o 07:39, sowiq napisał:

Sprawa rozwiązana.

Tak jak kilka osób pisało powyżej, winowajcą były klapy, a dokładniej silniczek klapy od strony pasażera. Chłopaki wymienili mi od razu obie strony. Ogrzewanie wróciło :decayed:

Dzięki wszystkim za sugestie w tym wątku!

 Witam mam ten sam problem w moim a4 b8 tylko ze u mnie od pasażera dmucha ciepłym powietrzem a od kierowcy strony zimnym, ktoś mi powie w którym miejscu znajdują się te klapy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Rozwiązałeś problem z nawiewem z 1 strony? Mam podobnie i z tego Co zdążyłem rozebrać to klapy mieszacza są na samej górze więc trzeba zdemontować chyba deskę .? Jakieś inne sugestię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozwiązałem właśnie dalej, vcds nie pokazuje żadnych błędów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...