Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy przy przyspieszaniu - 1,9TDI


Caporeira

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam wrażenie że ostatnim czasem samochód stracił trochę na dynamice jazdy. Jak dodaje gazu to samochód przyspiesza, ale mam wrażenie że na początku trochu go muli.

Bardzo proszę o sprawdzenie logów:

STATYCZNE:
Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_262251.html
Grupa 014, 018, 023: http://vaglog.pl/log_262250.html
Grupa 001, 007, 013: http://vaglog.pl/log_262249.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_262247.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_262246.html

DYNAMICZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_262239.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_262240.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_262241.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_262242.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_262243.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_262244.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_262245.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, niech ktoś bardziej kompetentny mnie porpawi w razie czego, ale masz chyba spore nie doładowanie z dołu.
Nie wiem jak w AVF< ale w moim AWX turbo pompuje do oporu już od 1700obr.
U Ciebie przy 1848 RMP pompuje tylko 1116, gdzie powinno być już 2208. Dopiero przy 1900obr suszarka Ci się rozkręca. - mówię tu o logu dynamicznym gr 11.

Najprawdopodobniej masz zmienną geometrię w turbinie do czyszczenia. Ona najczęściej się zacina powodując takie oto problemy. - tak obstawiam

Dodatkowo sprawdziłbym:
Układ podciśnień, czy jest szczelny oraz czy vacuum podaje na gruche turbiny chociaż 0.60
Zainteresowałbym się zaworkiem sterującym turbinę, oraz samą gruszką turbiny. Może ma jakąś mikro dziurkę przez którą ucieka powietrze i jak podciśnienia pojawia się więcej, to wtedy ją dopiero podciąga do góry.

Jak się mylę, proszę o naprostowanie :)

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej, turbina późno wstaje, trzeba sprawdzić podciśnienia, n75 to tak na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób sprawdzić ten zawór n75? I te podcisnienia?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj wszystkie wężyk gumowe idace od n75 do turbiny itd. Możesz podmienić n75 z zaworem egr. Turbo ori czy regenerowane? Juz kilka razy widzialem ze regenerowane turbo późno wstawalo. Można też się pokusić o skrócenie sztangi aby wczesniej turbo wstawalo

Edytowane przez inhosik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki, może któryś jest spękany, dziurawy, zgięty, zeskoczył któryś z króćca może. Jak masz jakiegoś znajomego z tdi to możesz od niego pożyczyć n75 i wsadzić do siebie czy będzie poprawa. Ze sztangą się nie baw, jeśli tego nie robiłeś nigdy, jeśli masz turbo regenerowane to od razu po regenerce powinno później wstawać jeśli by było coś nie tak, a nie po czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można z tym jeździć czy trzeba to pilnie naprawić?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, niech ktoś bardziej kompetentny mnie porpawi w razie czego, ale masz chyba spore nie doładowanie z dołu.

Nie wiem jak w AVF< ale w moim AWX turbo pompuje do oporu już od 1700obr.

U Ciebie przy 1848 RMP pompuje tylko 1116, gdzie powinno być już 2208. Dopiero przy 1900obr suszarka Ci się rozkręca. - mówię tu o logu dynamicznym gr 11.

Najprawdopodobniej masz zmienną geometrię w turbinie do czyszczenia. Ona najczęściej się zacina powodując takie oto problemy. - tak obstawiam

Dodatkowo sprawdziłbym:

Układ podciśnień, czy jest szczelny oraz czy vacuum podaje na gruche turbiny chociaż 0.60

Zainteresowałbym się zaworkiem sterującym turbinę, oraz samą gruszką turbiny. Może ma jakąś mikro dziurkę przez którą ucieka powietrze i jak podciśnienia pojawia się więcej, to wtedy ją dopiero podciąga do góry.

Jak się mylę, proszę o naprostowanie :)

No myślisz się.

Zobacz przy jakich obrotach został naciśniety gaz do ziemi.

Chyba nie oczekujesz że turbosprężarka od razu po naciśnięciu gazu napompuje 1,2 bara?

Caporeira geometrie w turbo zostaw w spokoju bo według mnie nie trzeba jej czyścic.

W pierwszej kolejność zrób poprawnie jeszcze raz loga kanału 11. Czyli najlepiej na 4 biegu i od 1200obr do 4200obr.

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caporeira geometrie w turbo zostaw w spokoju bo według mnie nie trzeba jej czyścic.

W pierwszej kolejność zrób poprawnie jeszcze raz loga kanału 11. Czyli najlepiej na 4 biegu i od 1200obr do 4200obr.

Ok, zrobiłem raz jeszcze tą 11 grupę.

PS. Przeczyściłem przepływomierz, wymieniłem filter powietrza, filter paliwa i wydaje mi się że jest jakaś poprawa. Ale sami to oceńcie po tym nowym logowaniu grupy 11:

DYNAMIC:

Group 011: http://vaglog.pl/log_262307.html

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Edytowane przez Caporeira
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caporeira geometrie w turbo zostaw w spokoju bo według mnie nie trzeba jej czyścic.

W pierwszej kolejność zrób poprawnie jeszcze raz loga kanału 11. Czyli najlepiej na 4 biegu i od 1200obr do 4200obr.

Ok, zrobiłem raz jeszcze tą 11 grupę.

PS. Przeczyściłem przepływomierz, wymieniłem filter powietrza, filter paliwa i wydaje mi się że jest jakaś poprawa. Ale sami to oceńcie po tym nowym logowaniu grupy 11:

DYNAMIC:

Group 011: http://vaglog.pl/log_262307.html

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Turbo z dołu wstaje prawidłowo. Przepływkę niepotrzebnie ruszałeś bo mierzyła dobrze.

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, mógł mieć na to wspływ filtr paliwa/powietrza ?

Dziś faktycznie zauważyłem poprawę, pytanie czy to wszystko dalej będzie prawidłowo funkcjonować.

*************************************************************************************************************************************************

Witam,

myślałem że już wszystko ok, ale chyba niestety tak nie jest. Przejechałem dziś sporą trasę (kilkaset km). Samochód sobie radził.

Ale już na miejscu zacząłem słyszeć dziwne odgłosy - na biegu jałowym jak przy gazowałem i ściągnąłem nogę z gazu - to było słychać dziwny dźwięk (nie wiem jak go opisać).

Natomiast wizualnie moją uwagę przykul wąż od turba - http://ag-mar.eu/allegro/?di=1137110771916

U mnie on jest pokryty jakąś mazią :

https://www.dropbox.com/s/evlsuj9ohdwg97p/20160516_205257.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/asvokg76m8c4coz/20160516_205231.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/daoygaeu0oe03rp/20160516_205853.mp4?dl=0

Wydaje mi się że nie powinien tak wyglądać. Obmacałem go ale nie wyczułem dziury.

Edytowane przez Caporeira
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam gdzieś nieszczelność.

Jak wąż nie ma dziury to może to wina oringu na wężu do intercoolera.

Wyjmij ten wąż z turbpsprężarki i wymień oring.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę o sprawdzenie logów:

STATYCZNE:
Grupa 000, 003, 004: http://vaglog.pl/log_273483.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_273482.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_273481.html

Wymieniłem rurę od turba, następnie auto stało miesiąc czasu. Potem zacząłem jeździć i po jakiś 3 tygodniach zauważyłem że na jedynce i dwójce ok, ale na trójce czasami zamula. Od tego czasu jeżdżę delikatnie przyspieszając - wtedy jest ok.
Dlatego zrobiłem test zaworu N75.

Edytowane przez Caporeira
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się w końcu zrobić logi dynamiczne.

DYNAMICZNE:
Grupa 001, 003: http://vaglog.pl/log_274315.html
Grupa 000, 011, 004: http://vaglog.pl/log_274316.html
Grupa 004, 008, 010: http://vaglog.pl/log_274317.html
Grupa 011, 010, 008: http://vaglog.pl/log_274318.html

Przy logowaniu: Grupa 011, 010, 008, wyraźnie dało się zauważyć nie "równe" przyspieszanie i zamulony samochód w początkowej fazie tego testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

długi okres czasu miałem spokój. Ale ostatnio coraz częściej nie chce mi się złączać turbo. Zrobiłem logi dynamiczne, ale podczas testu samochód zachowywał się dobrze (turbo się złączało).

Nie mogę znaleźć zależności kiedy turbo się nie załącza a kiedy załącza. Ale np rano jadę do pracy to jest ok, jak wracam po pracy to już turbo ma problemy z załączaniem (samochód często stoi w słońcu). Czy to może być wina wysokich temperatur ?

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przy załączeniu BS grupy 3 na początku samochodem mocno zatrzęsło.

 

Dynamiczne:

http://vaglog.pl/log-000_001_003_j6b8UXD.html

http://vaglog.pl/log-011_1aV74.html

http://vaglog.pl/log-004_008_010_4R576N.html

Basic settings:

http://vaglog.pl/log-011_8k0uiO8.html

http://vaglog.pl/log-003_W8csQc.html

http://vaglog.pl/log-000_4R97y64.html

Statyczne:

http://vaglog.pl/log-004_007_013_VNbzb14.html

http://vaglog.pl/log-000_001_003_gdHO2s.html

http://vaglog.pl/log-014_001_023_3L6B4j.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...