Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Trudne uruchamianie silnika, ciężkie odpalanie


sszef

Rekomendowane odpowiedzi

kamil-vag napisał:

Złe odpalenie w TDI to niestety nie łatwy orzech do zgryzienia... Jest wiele czynników, które mogą to powodować i trzeba porobić trochę testów:

- Akumulator - sprawdzić napięcie przed odpaleniem,powinno być ok 12,5 - 12,7 V i do ilu spada przy odpalaniu - nie powinno być poniżej 9-10 V

- Rozrusznik - można samemu wyciągnąć, wyczyścić i przesmarować elementy mechaniczne i wyczyścić styki elektryczne, zapewnić dobry kontakt z masą...pozostałe punkty masowe pod maską też można sprawdzić...

- Dostarczenie paliwa z baku - posłuchać czy przy przekręcaniu kluczyka słychać pompkę w baku

- Pompa paliwa i podciśnienia (tandempompa/vacumpompa) - jest na niej zaślepka na manometr - można wkręcić i zobaczyć czy jest prawidłowe ciśnienie tłoczenia - 1500 obr/min ma być min 3,5 bar, przy 4000/min 7,5 bar - jeśli nie osiąga takiego stanu, można zacisnąć wąż powrotny pomiędzy filtrem a pompą i wykonać pomiar jeszcze raz. Jak osiągnie to znaczy, że paliwo ucieka na przelew na o-ringach pompo-wtryskiwaczy lub leci w olej - ale wtedy dodatkowo rósł by poziom oleju w silniku...

- Świece żarowe i ich zasilanie - rezystancja max. do 1 ohma - sprawdzić też multimetrem czy dochodzi napięcie na świece... nie robić testów z iskrzeniem, bo świece na 5V - 7V mogą się uszkodzić przy podaniu napięcia 12V.

- Kąt synchronizacji - w minusie zazwyczaj lepiej odpala, ale oby się mieścił w tych -1...1 stopniach CF.

- Kompresja - warto wykonać pomiar ciśnienia sprężania, nawet dla samego siebie, by sprawdzić stan silnika ;)

- Czujnik temperatury płynu chłodzącego G2/G62 - może zaniżać lub zawyżać wskazania - co powoduje nieodpowiednie dawkowanie paliwa względem temperatury silnika...

- Zawór EGR - zdarza się, że jest nieszczelny przez nagar, bądź przywiesza się w pozycji otwarcia...

- Pompo-wtryskiwacze / listwa zasilająca pompo-wtryskiwaczy - można przeprowadzić wstępną diagnozę, za pomocą interfejsu VAG/VCDS

- Oringi pompowtryskiwaczy - wyrobione gniazda 8V PD to standardowa bolączka, kiwanie się pompek powoduje zużywanie się oringów uszczelniających pompowtryskiwacz względem magistrali paliwowej głowicy. Paliwo z zasilania, może się przedostawać na powrót i spływać do baku w konsekwencji nie zostawiając paliwa na rozruch w kanale zasilającym i PD... może także wypływać do góry głowicy, dając zjawisko przybywania oleju - problem znany w silniakch z DPF-em. Zużycie oringów objawia się zazwyczaj ciężkim odpalaniem po upływie kilkunastu godzin. Na próbę postawcie auto przodem z górki, ta, by bak był wyżej od silnika, jeśli odpali bez problemu, to znaczy, że na co dzień paliwo ucieka do baku... 

PDinjectorboredamage-2.jpg

- Przewody paliwowe - sprawdzić czy nie są mokre od ropy, czy nie widać w wężykach nadmiernej ilości bąbelków powietrza, dokręcić opaski, sprawdzić osadzenie na króćcach itd...

- Filtr paliwa - wymiana najlepiej z olejem co 10-15 tys, szczególnie jesień - zima i  sprawdzenie podgrzewacza/zaworka na filtrze - stan oringów i czy nie przecieka paliwo...


sszef napisał:

Witam,

Mam problem z odpalaniem samochodu na ujemnych temperaturach. Zawsze podgrzewam świece żarowe, mimo tego auto źle pali, np. dziś podgrzałem chyba 5 razy, kontrolka świeciła się długo,to i tak nie udało mi się za pierwszym razem odpalić, chociaż trzymałem długo na rozruszniku. Dodam, że świece są nowe i grzeją, akumulator i filtr paliwa są niedawno wymienione. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam,Mateusz.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem. aku wymienione nowe swiece a dalej podobnie tyle ze silnik avg pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko pojawi sie mróz wszyscy zakładają nowe tematy a wystarczy tylko poszukać jest tu od groma o tym info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mjetek nie spinaj sie, a co do odpalania może uszczelnienia pd może vacu, może ogrzewacz na filtrze paliwa

Prawie zapomniałem sprawdź czy działa pompka w baku

Edytowane przez nik23
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąg na filtrze wąż z baku i włóż do butelki, przekręć kluczyk i napisz ile paliwa poleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz korekcje na pd-kach ,przy odpalaniu, jesli uszczelnienia juz wymieniales to raczej nie one , swiece , paliwo dochodzi robiles proby z odpalaniem z górki , to

ja bym obstawiał wałek lub osprzęt wałka to że go jeszcze nie slychac nie znaczy ze jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro udam się do mechanika, podpowiem mu o tym co koledzy tutaj piszą :). Zobaczymy co z tego wyjdzie...Ktoś może poleca jakiegoś dobrego mechanika z Rzeszowa lub okolic? A dziś to boję się wsiadać do samochodu...bo było kolo 20st na minusie..

Edytowane przez sszef
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo wałek niema wpływu na zapowietrzanie układu. Zależnie czy samochód ci odpala na chwile i potem gasnie i niechce długo zapalić czy odrazu jak jest mróz to trzeba długo kręcić to albo problem z pompką w baku,z zaworem zwrotnym, pompą tandemową, czujnikiem temperatury bądź dawką startową paliwa aż po uszczelnienia na pompkach i ściekające paliwo z szyny. Może problem leżeć też w samych pompowtryskiwaczach.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jak już odpali to nie gaśnie, tylko na początku troszkę nim ,,poterepie". Później mogę go zgasić i od razu odpala od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaka ma dawkę na rozruchu dalej sprawdź kąt sychronizacji wałka rozrządu. Czujnik temperatury paliwa odłącz go i w tedy spróbuj zapalić świece żarowe będą palić się dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ojca w AWX były źle ustawione korekcje na pompkach i przy duzych mrozach długo kręcił, podczas robienia chiptunigu tuner ustawił wszystko jak nalezy i samochód palił podczas dużych mrozów od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie taka sytuacja .. -2, -5 odpala od strzala, teraz od dwoch jak sa mrozy to mial problemy..akumulator byl sprawdzany 2 miechy temu - i wszytstko ok, chipa robilem rok temu i dawka paliwa byla zwiekszana..obroty nigdy nie falują po uruchomieniu ..takze swiece raczej tez nie ..chociaz z miesiac temu jak odpalilem i chwile jechalem to zaswiecila sie kontrolka świec na ok 10sek i znikla..jutro jade do kumpla jeszcze raz aku sprawdzic ;) tu filmik :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jak już odpali to nie gaśnie, tylko na początku troszkę nim ,,poterepie". Później mogę go zgasić i od razu odpala od strzała.

Mam to samo wcześniej jak temperatura spadała ok. 0 to czułem że ma minimalne opóźnienie, teraz mam od 3-4 dni -15 stopni, wygląda to tak że kręce ja wiem gdzieś 10-15 sekund a później odpala chodzi minute troche głośniej a potem jest wszystko okej i nastepne odpalenia są od strzała . Silnik ma na karku 300kkm i zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić właśnie, świece grzałem 3 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w sylwestra -8 odpalił prawie od strzała (tylko silnikiem zatelepało nie równo), kontrolka świec zgasła po 2 sek. Wczoraj temperatura -12 (kontrolka świec zgasła po 5 sek) i przy odpalaniu lipa bo już nie chciał zapalić, kręcił krecił ( trzymałem max 4 sek rozrusznik) i za 4 razem odpalił nierówno ale po 10 sek wszystko w normie i chodzi jak należy. Dodam ze akumulator mam roczny a świece nie sprawdzane.

Edytowane przez Mietko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź świece, można by też sprawdzić czujnik g62( rano wpinasz vaga i sprawdzasz temp w silnik01 grupy niepamiętam ktore ale mają to być temp płynu-coolant temp, powietrza, paliwa ipowinny być zbliżone do5 C i ewentualnie w liczniku-instruments

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jak już odpali to nie gaśnie, tylko na początku troszkę nim ,,poterepie". Później mogę go zgasić i od razu odpala od strzała.

Mam to samo wcześniej jak temperatura spadała ok. 0 to czułem że ma minimalne opóźnienie, teraz mam od 3-4 dni -15 stopni, wygląda to tak że kręce ja wiem gdzieś 10-15 sekund a później odpala chodzi minute troche głośniej a potem jest wszystko okej i nastepne odpalenia są od strzała . Silnik ma na karku 300kkm i zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić właśnie, świece grzałem 3 razy

Mam identyczna sytuacje jak Ty dzis juz zamowiłem swiece jutro jade do mechanika ale pewnie juz bedzie po mrozach i ciul wie czy winne takiego rozruchu beda swiece :eusathink:moze jeszcze pomrozi w tym roku by miec okazje sprawdzic dodam ze tak do -10 palił od strzała a powyzej nastały problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...