Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.8 ack pytanie i problem


cna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie pewnego elementu silnika który obecnie użytkuje, pod cewkami zapłonowymi znajduje się pewnego rodzaju "gruszka" z której wychodzi plastikowe cięgiełko( które jest urwane) prawdopodobnie zamykające bądź otwierające jakiś zaworek w kolektorze , nie mam pojęcia do czego służy i czy ma to jakiś wpływ ( i tu drugie pytanie) słaby rozruch silnika parę razy trzeba go pokręcić aż złapie ( na zimnym ) gdy silnik jest ciepły problem znika. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

https://imgur.com/DK2VGTw( mniej więcej to miejsce pod cewkami )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozruch nie ma wpływu na moc za to ma i to duzy w srodku kolektora jest walek z zaslepkami ktore ciegno pod wplywem podcisnienia otwiera i wpuszcza wiecej powietrza jest to system skracania dolotu, ma za zadanie uzyskac jak najwyzszy moment przy niskich obrotach, im dluzszy dolot tym nizej dostepny jest moment obrotowy, teraz jak masz ciegno urwane dolot caly czas jest dlugi i silnik muli u góry, gdy silnik wchodzi na obroty 3000-3500 rpm, ciegno pod wplywem podcisnienia przesuwa wałek, dolot się skraca jest "strzał" mocy

to samo jest u mnie w 1.8 arg, i skonczylo sie na tym, że kupilem sprawna gruszke, bo po pierwsze mialem pękniete ciegno(tutaj jest mozliwosc regeneracji)

jednak w srodku pod czapa jest membrana i w 90% przypadków jesli jest peknieta to gruszka smietnik jej juz sie nie da zregenerowac, nowa gruszka w aso ~1000zł

suma sumarum szukaj gruszki do 100zł powinny byc, czasem z kolektorem moga sprzedawac

sprawdz po numerze czesci czy to ta

http://allegro.pl/grusza-kolektora-zawor-cisnienia-a4-a6-c5-2-4-2-8-i5326300388.html

a Twój problem z długim kręceniem silnika to:

- czujnik położenia wału korbowego (90%) bedzie coraz ciezej odpał na zimnym aż w końcu w ogóle nie odpali

- czujnik temp. g62 (10%) - tutaj skłaniałbym się do tego, że raczej na ciepłym by ciężko palił

najprościej bedzie to sprawdzic podlaczajac vaga bo jeden i drugi czujnik kosztuje +/- 100zł nie ma co kasy w ciemno wydawać

Pzdr

Edytowane przez uszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozruch nie ma wpływu na moc za to ma i to duzy w srodku kolektora jest walek z zaslepkami ktore ciegno pod wplywem podcisnienia otwiera i wpuszcza wiecej powietrza jest to system skracania dolotu, ma za zadanie uzyskac jak najwyzszy moment przy niskich obrotach, im dluzszy dolot tym nizej dostepny jest moment obrotowy, teraz jak masz ciegno urwane dolot caly czas jest dlugi i silnik muli u góry, gdy silnik wchodzi na obroty 3000-3500 rpm, ciegno pod wplywem podcisnienia przesuwa wałek, dolot się skraca jest "strzał" mocy

to samo jest u mnie w 1.8 arg, i skonczylo sie na tym, że kupilem sprawna gruszke, bo po pierwsze mialem pękniete ciegno(tutaj jest mozliwosc regeneracji)

jednak w srodku pod czapa jest membrana i w 90% przypadków jesli jest peknieta to gruszka smietnik jej juz sie nie da zregenerowac, nowa gruszka w aso ~1000zł

suma sumarum szukaj gruszki do 100zł powinny byc, czasem z kolektorem moga sprzedawac

sprawdz po numerze czesci czy to ta

http://allegro.pl/grusza-kolektora-zawor-cisnienia-a4-a6-c5-2-4-2-8-i5326300388.html

a Twój problem z długim kręceniem silnika to:

- czujnik położenia wału korbowego (90%) bedzie coraz ciezej odpał na zimnym aż w końcu w ogóle nie odpali

- czujnik temp. g62 (10%) - tutaj skłaniałbym się do tego, że raczej na ciepłym by ciężko palił

najprościej bedzie to sprawdzic podlaczajac vaga bo jeden i drugi czujnik kosztuje +/- 100zł nie ma co kasy w ciemno wydawać

Pzdr

Okej, dzięki za informacje , skleję to cięgno i zobaczę , myślisz ze na jałowym biegu z obrotami silnika (3500) powinna dawać oznaki życia jeśli jest sprawna ?

A co do odpalania to zrobię jak mówisz sprawdzę go (vagiem) i dam znać co to za błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak gruszka działą pod obciazeniem jak i na biegu, mozna zweryfikowac czy jest sprawna gruszka jest na 2x torxy, odkrecasz i sciagasz czapke i patrzysz czy membrana jest cała, tak czy siak do klejenia bedziesz musial sciagac ja, a i klejenie/spawanie plastiku nie daje rady, tam trzeba miec dobry patent :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grucha sprawdzona i działa zostało tylko posklejać to cięgno , wymyśliłem na nie patent, może się sprawdzi ;p co do odpalania to dziwy się dzieją bo koło południa ją odpalałem i zaskoczyła za pierwszym razem no ale tak czy siak posprawdzam to programem dokładnie jeszcze. Uszolek dzięki za info odnośnie tej gruchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód sprawdzony vagiem i na silniku ku mojemu zdziwieniu zero błędów xd, zaczyna się robić tajemniczo ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaglądałem z braku czasu dlatego napisze , czujnik wymieniony wszystko gra i wercy xd, cięgno gruszy zrobione na patencie i tez nie ma siły aby to puściło xd , jeszcze raz dzięki uszolek za podstawowe informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozruch nie ma wpływu na moc za to ma i to duzy w srodku kolektora jest walek z zaslepkami ktore ciegno pod wplywem podcisnienia otwiera i wpuszcza wiecej powietrza jest to system skracania dolotu, ma za zadanie uzyskac jak najwyzszy moment przy niskich obrotach, im dluzszy dolot tym nizej dostepny jest moment obrotowy, teraz jak masz ciegno urwane dolot caly czas jest dlugi i silnik muli u góry, gdy silnik wchodzi na obroty 3000-3500 rpm, ciegno pod wplywem podcisnienia przesuwa wałek, dolot się skraca jest "strzał" mocy

Jak sprawdzić kompem czy działa to poprawnie? W sensie który parametr za to odpowiada?

powyżej 3tyś powinno brać znacznie więcej powietrza?

edit: dobrze myślę, że to parametr z grupy 95 lub 97?

Edytowane przez kajmanovsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie sprawdza organoleptycznie. W dziale 1.8 jest podwieszony mój wątek na temat gruchy i tam temat jest wyczerpany. Ten system nie wtłacza wiecej powietrza do cylindra bo od tego jest turbosprężarka. On po prostu skraca dolot ;)

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po wymianie czujnika pali od strzala? :D

może nie pali książkowo ale jest o wiele lepiej, u was w v6 przed odpaleniem słychać pompę paliwa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


może nie pali książkowo ale jest o wiele lepiej, u was w v6 przed odpaleniem słychać pompę paliwa ??

Ja przy odpaleniu nic nie słyszę jeżeli chodzi o pompę paliwa ale słychać coś przy zegarach jak odpalam.

Ale przy odpalonym silniku odkręciłem korek od paliwa i słychać pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde bo mam dziwne przeczucie ze słabo pompa podaje trzeba by ją poddać badaniom , dysponuję ktoś może schematem podciśnienia silnika 2.8 ACK 30v i byłby skory podrzucić ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2016 o 18:34, cna napisał:

Kurde bo mam dziwne przeczucie ze słabo pompa podaje trzeba by ją poddać badaniom , dysponuję ktoś może schematem podciśnienia silnika 2.8 ACK 30v i byłby skory podrzucić ?

up.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiepsko w sieci szukałeś - 

A6KLUB.PL

Witam, walcząc powoli z niedomaganiami mojego silnika (po dojściu do 4 tys. obrotów znika moc) doszedłem do wymiany eżektora, jak się okazało stary jest w porzą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...