Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Złe wskazania poziomu paliwa + dziwne odgłosy z tyłu samochodu


skodavka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem zaczął się od tego, że coś szybko ubywała mi benzyna. Ostatnio po odpaleniu było 1/4 baku a przy dłuższej jeździe spadało aż w końcu zaświeciła się rezerwa. A ciągle jechałem na gazie. Po krótkim postoju odpaliłem i znów 1/4 baku. I to już kolejny raz podobna sytuacja.

Do tego doszły dziwne odgłosy gdzieś z okolic baku. Najpierw był to pisk utrzymujący się jeszcze kilka sekund po zgaszeniu silnika a teraz pisku nie słyszę ale jeszcze coś gorszego. Po wyłączeniu silnika słychać jakby strzelanie, jak stygnąca rozgrzana blacha przez kilka kilkanaście sekund właśnie z okolic baku (tak wydaje mi się). Co to może być?

Edytowane przez skodavka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta stygnaca blacha to nie czasem zapieczone hamulce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie hamulce bo gdy po jeździe parkuje samochód to jest cicho. Wyłączam silnik i wtedy dopiero słychać to głośne strzelanie. Znalazłem na innym forum podobny problem i wygląda na to, że mam uszkodzony zawór odpowietrzający bak. Tylko nikt nie pisał o strzelaniu tylko o pisku, tak jak u mnie na początku. Pewnie dlatego, że robię duże trasy i od braku powietrza bak się wyginał już.

Edytowane przez skodavka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czesto mam podobnie tylko ze , mam 1/4 baku a gdy stane na 10 min w korku to schodzi szybko na rezerwe

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po dłużym postoju wskazówka pokazuje jeszcze więcej - między 1/4 a 1/2. I po krótkiej jeździe czasem syczy z pod korka paliwa. Zacina się zawór odpowietrzający, który jest w komorze silnika przy filtrze powietrza. Podobno przez niego też tak szaleje wskazówka poziomu paliwa. Zamówiłem oryginalną używkę i dam znać czy to pomoże.

edit.

Wymiana tego zaworu pomogła. Stary zawór głośno "klekotał" i wyraźnie był słyszalny przy pracującym silniku a nowego praktycznie nie słychać. Teraz nic nie syczy z korka paliwa i wskazówka poziomu paliwa przestała szaleć.

Edytowane przez skodavka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ubywania paliwa od jazdy na gazie to moge tylko napisać, jak wygląda sprawa w Peugeocie 307. Tam wskazówka pokazywała realna wartość tylko zaraz po zapłonie. Pozniej komputer wyliczal zużycie i zmieniał położenie wskazówki, nawet jak jechała na gazie, po kolejnym zapłonie wskazówka wracała do normy. Może ten typ też tak ma ;)

via Nexus6@Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...