Jump to content
4 4
tom5151

LPG do mojego auta czy jest sens?

Recommended Posts

od 20k km u mnie spoko przy ~200km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak się zakończyła historia z olejem?

Jak się sprawuje inst. LPG?

Podobnie mam u siebie z olejem (od max do min po 3 tys. km)

Turbo po regeneracji, zaraz potem założone LPG.

Turbo było całe regenerowane?

Wszak ja zrobiłem blisko 5.k kkm i jakoś ubytku oleju nie widzę ;) jedynie to lekkie zgrzyty pompy paliwa podczas odpalania.

Druga sprawa czytam te osiągi gazu 12l albo 500km za 90zł :) kurcze chyba mam nogę z cegły bo po mieście 15 ;D a w trasie miałem nawet 16 :P ale średnio 13 wychodzi ha ha ha co i tak daje plus przy 12 l benzyny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobilem uszczelniacze zaworowe i duza poprawa w zużyciu oleju, chociaz jeszcze te 2-3l co 15kkm bierze. Mysle ze trzeba pomyslec o prowadnicach zaworowych. Ogolnie gaz super, robilem logi to wyszlo 5KM mniej mocy i odczuwalny lekki spadek momentu, w logach tez to widac ale po miesiacu na lpg przestalem czyc roznice i ciesze sie że paliwo nie jest juz dla mnie udręką. Oczywiscie wolalbym jezdzic na Pb ale narazie musze sie zadowolic lpg zeby moc nadal dbać o auto a nie oszczedzac na cześciach itp.


" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki co pokazuje fis na gazie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, HatefulEvil napisał:

Chłopaki co pokazuje fis na gazie?

spalanie. to jest obliczone spalanie dla benzyny. z tego co wiem to jest na bazie czasu otwarcia wtrysku benzyny i obrotów i chyba przepływki. z tego co kiedys czytalem, przy zmianie wtrysków pb zeby miec dobre odczyty trzeba by zmienic zakodowaną wartość w liczniku, ze sie da ustawić czy ma zawyżac czy zanizac odczyt (np wsadzenie wtrysków 20% wiekszych to i wartosc na bazie jakiej sie to liczy jest o 20% wieksza czy jakos tak.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha czyli nie pokazuje "0" to spoko o taka informacje mi chodziło, a nawet dostałem jeszcze więcej. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ni mom pojecia" jak to dziala, ale latam na gazie i dziala wszystko jak trzeba. nawet pokazuje ile km mi zostało na benzynie mimo ze nie uzywam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też teraz będę musiał przemyśleć temat gazu, ale najpierw muszę ogarnąć temat wycieków oleju silnika (rozwalona rurka od miarki oleju + prawdopdoobnie bóg wie co z tyłu...) zmierzyć spalanie i wtedy będę wiedział względnie w jakiej kondycji jest silnik bo machnięte 270k czy tam 260.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czy ew przebieg jakby się potwierdził 230 tyś km i gaz od około 170 km dobrze założony to tak +/- dużo dla tego silnika czy się nie bać czy jechać i sprawdzać dogłębniej. 1.8T się rozglądam :) B7. Pozdrawiam ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Arronax napisał:

Panowie czy ew przebieg jakby się potwierdził 230 tyś km i gaz od około 170 km dobrze założony to tak +/- dużo dla tego silnika czy się nie bać czy jechać i sprawdzać dogłębniej. 1.8T się rozglądam :) B7. Pozdrawiam ...

Gaz założony u nas? Jaka instalacja? Silnik zawsze można zmienić :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak u nas w dobrym warsztacie w Kielcach. Sam kiedys mialem A3 i tam gazowalem tylko 1.6. Wszelkie szczegóły bym spisal na 2 wizycie. Pierw wstepna ocena silnika, blach stanu idp na szybko wyszlo na plus wczoraj. Na 2 wizyte biore czujnik i bedzie zabawa dokladne sprawdzanie. A potem jeszcze silnik w warsztacie jakins na wszelki wypadek. Musi byc cacy jezeli sie zdecyduje :). Tylko wlasnie czy 50 kkm na gazie to juz nie znaczace obciazenie bo nie wszystko mozna zawczasu zbadać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wcześniejszym Twoim poście zrozumiałem, że 170tys na gazie zrobione :P Jak gaz dobrze ustawiony i nie wali błędami o ubogiej mieszance to nic złego nie miało prawa dziać się z silnikiem.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.12.2017 o 16:55, Arronax napisał:

Dzieki. Pisze z smartfonato szybciej i czasem sie poplacze. Wiadomo przede wszystkim mechanior musi jeszcze zerknąć zawsze bepieczniej ;).

Mechanik! Nie mechanior... Mechaniorom nie dajemy dotykać naszych audiczek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.05.2016 o 20:57, tom5151 napisał:

Cześć!

Czasami nachodzi mnie myśl czy nie założyć instalacji LPG do mojej audiczki 1.8T BFB, sugeruje się trochę tym że dużo z was, klubowiczów właśnie tak zasila swoje samochody. Powód takiego myślenia jest taki. Jestem studentem, nie mam stałych przychodów, tylko to co uda mi się zarobić na wakacje. Auto mam od prawie 3 lat , robie 20 000km rocznie (235kkm aktualnie), głownie jeżdżąc trasą na weekendy. Wydaje jakies 650zł na paliwo miesięcznie. Bardzo dbam o swoje auto i zawsze chcę aby było "oryginalne", czyste i zadbane stąd niechęć do zakładania gazu :D Chociaż jak słucham kolegów którzy maja zagazowane auta i oni leją do baku za jakieś grosze to zaczynam się zastanawiać czy nie wyrzucam pieniędzy w powietrze tankując PB.

Powiedzcie jak to jest z tym gazem w tym aucie?

Czy często trzeba jeździć ustawiać ten gaz?

Czy czuć ten wstrętny zapach?

Jak reaguje na gaz turbina i zawory?

Czy na kolejne 3 lata użytkowania warto zakładać gaz ( koszt około 3000zł )?

Jak z mocą?

Mam obecnie drugą Audi z silnikiem 1.8t , poprzednia B6 - AVJ, teraz B7- BFB

1. Z gazem jest tak że jak nie oszczędzisz na instalacji i zamontujesz i dobrego gazownika to nie ma żadnych problemów

2. mapę gazu robi się raz, póżniej co 15 tys. km wymiana filtrów + ewentualna regulacja

3. jeżeli instalacja jest prawidłowo zamontowana żadnych zapachów nie ma :)

4. turbina i zawory - wszystko ok, na gazie mam zrobione ok. 50 tys. - bez żadnych problemów

5. jasne że warto, instalacja gazowa w twoim przypadku (20 tys. rocznie) zwróci się po ok. 8 miesiącach

6. różnica w mocy w ogole nie odczuwalna, nawet na plus dla LPG, kolega robił pomiar (ma B7 1.8t bfb) na hamowni na benzynie i na lpg, na lpg wyszły nieco lepsze wyniki.

 

podstawa to ogarnięty montażysta który umie wystroić odpowiednio instalację, jeżeli chodzi o butle ja mam w kole około 70 litrów w avancie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...