Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolanko odmy wymiana


radko123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

poci się kolanko odmy ( to co wychodzi z podstawy filtra oleju). Jakiej firmy wstawić, a może wystarczy sam symering?

Oryginał to 150zł i 14zł oring a zamienniki już od 30zł.

Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym elementem?

nr. części to 06A 103 213F

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał jest od środka wzmocniony mosiężną tuleją, bierz ori!

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mi podroba za 30 pln wytrzymała rok jak masz kase bierz ori

Pamiętasz jakiej firmy była ta podróba?

Co może powodować pocenie się tego kolanka, pęka? Może komuś pomogła wymiana samego pierścienia uszczelniającego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij to zobaczysz. U mnie było tak, że plastik wokół tej mosiężnej tulejki pękł i zaczeło się pocić. Musiałem wymienić kolanko + oring. Założyłem zamiennik i cały czas było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zamówiłem cały kpl ori kolano, trojnik, oring, zabezpieczenie i przy okazji zaworek odmy (kolano lubi pęknąć przy samej podstawie filtra)

ceny katalogowe z serwisu:

06A103213F kolanko 150zł
06A103247 trójnik 25zł
037121142A sprężyna zabez. 5,20zł
N90467301 oring 14,60zł
035103245G zaworek 46zł

Może w weekend do tego usiądę ale jak widzę to dojście to już mi się nie chce :kox:


Dzisiaj zdemontowałem to kolanko (albo samo się zdemontowało czytaj rozleciało :grin: ) proponuje dokupić trójnik gumowy i przy okazji wymienić zaworek od odpowietrzenia skrzyni. Ja składam jutro bo muszę jakieś opaski zakupić.

Edytowane przez czechcu
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolanko wymienione a przy okazji gumowy trójnik którego nie dało się zdemontować bez uszkodzenia. Kolanko TRW a oring i trójnik ASO. Po 3 tyś sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W listopadzie wymieniałem kolanko 06A103213F. Kilka dni temu zauważyłem brud olejowy na nim, a po dotknięciu lekkie pęknięcie z jak na razie jednej strony.

62b99816b900eeafm.jpg

Od wymiany kolanka zrobiłem 3-4 tysięcy kilometrów i znów pękło? Trzeba wymienić to jak najszybciej, bo ostatnio przez zwlekanie powstało za duże ciśnienie i było po oleju. 

Jakiej firmy kolanka zamawiacie? 

17492eed925b97c0m.jpg

Pękło w tym miejscu, więc akurat za mosiężną tuleją... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zostało uszkodzone przy montażu. Nawet z toprana wytrzymuje bardzo spore przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zakupić teraz z Febi lub Metzger, widzę że cena większa, ale czy jakość też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przem8 napisał:

Probuj. Mozesz kupic ori ale cena to cbyba coś koło 150zł.

Właśnie ori na necie nie mogę w ogóle znaleźć, a do aso mam dość daleko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja brałem bodajże febiego i mam wrażenie, że był trochę zbyt krótki i nie sięgał do trójnika tak jak powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem w jakims sklepie internetowym vw. Spróbuj na classicvwparts czy coś takiego albo na getem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z Was się orientuje co to jest (to co na filmie dotykam ręką)? Znajduje się pod tym grzybkiem od odmy po drugiej stronie silnika.

03ltt.jpg?token=dQov_nBcXz4NqK6w6BxV_w&e
STREAMABLE.COM

Check out this video on Streamable using your phone, tablet or desktop.

Wydaje mi się, że z niego też coś cieknie, gdyż pod nim mam taką plamę

a1f6ad54e87152b8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej z tego kombi zaworu nie cieknie, jak już to z pod pokrywy zaworów,z pod uszczelki nastawnika i ścieka po tym zaworze oraz po wszystkim co dookoła się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wymieniłem kolanko i przeczyściłem na tyle ile mogłem całą odmę. Najgorzej zanieczyszczona była ta rurka pionowa idąca za trójnikiem. Zobaczcie czy korek od wlewu oleju ma się tak zachowywać? Wiem, że ma podskakiwać, ale mój po kilku sekundach przestaje.

yrk2l.jpg?token=Nsi38N1SO-jWbZ1-5Va2xw&e
STREAMABLE.COM

Check out this video on Streamable using your phone, tablet or desktop.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasysa go trochę? Zaworek jednokierunkowy sprawny, czy zmieniany na jakiś zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...