Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu (BKE)


BloodOmen

Rekomendowane odpowiedzi

tam masz więcej śrub niż 4, chyba...z tego co pamiętam do jednej jest lichy dostęp, uważaj żeby nic ni połamać bo łatwo o to,ta pokrywka tak lekko sobie nie wyjdzie.

co do sprzęgła kiedyś tak robiłem w B6 i pomagało, też myślałem że sprzęgło mówi papa,teraz audi ma 100,000tyś km więcej na liczniku i caly czas te same sprzęgło.

vacum nie ma nic do ruszania z miejsca, ale sprawdzić zawsze można ;)

jak nie pada to zlej porządnie podszybie wodą i sprawdź tą puche, na bank będzie tam mokro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po deszczu dławił się i gasł - odpięcie wężyka podciśnienia EGR pomogło, prawdopodobnie zawór się zacinał.
Natomiast co do samego szarpania to u mnie też tak czasem jest, szczególnie w deszczowe dni i przy większym obciążeniu auta.
Ja, niestety, obstawiam kończące się sprzęgło+dwumasę.
Jeśli uda Ci się to ogarnąć to daj proszę znać, może uda się to u mnie też taniej ogarnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jade na urlop do Polski i odstawie na sprawdzenie auto mechanikowi (sprawdzony dobry fachowiec pracujący długo w serwisie bodajze AUDI) Zeby sprawdzil sprzegło na swoje "oko". Myśle nad zmianą samochodu więc nie wiem czy będę coś ruszał w tym ale jak cos to dam znać. Ostatnio mam strasznie mało czasu ale jeszcze coś pokombinuje na własną ręke. Czytając opis kolegi przyszło mi porównanie do głowy. Moje auto poprostu rusza jak pod dużym obciążeniem. Jeszcze mam prośbę by ktoś kto wie dokładnie opisal jak ściągnąć pokrywe tej puchy komputera bo nie mogę znaleźć na necie.


Witam dzis poprawiłem kat synchronizacji na 0. Zobaczymy czy bedzie jakas widoczna zmiana. Ostatnio zauwazylem ze autko kopci na bialo jak jest zimne oraz jak cieple czasami i przy dodaniu gazu. Oraz w zbiorniczku wyrownawczym plyn zrobil sie delikatnie przybrazowiony. Czy to olej?? jeśli tak to uszczelka pod głowicą?? Co można jeszcze sprawdzić?

Edytowane przez BloodOmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weze idące od silnika w strone chłodnicy twardnieją? Kup sobie test na obecność co2 w płynie. Raczej upg padnięta. Płynu ubywa? Po ostrym bucie zagotowało płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa mam go troche ponad MAX juz kupe czasu (dolalem kiedys troszke za duzo). Dodam jeszcze że płyn jest brązowaty ale w całości i lekko tłustawy na palcach. Reszta do ogarnięcia jutro dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po ostrej jeździe chłodziwa nie ubywa i węże nie robią się twarde, po powierzchni płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie pływa olej, a na ściankach zbiorniczka nie ma sadzy , to nie ma problemu ani z uszczelką pod głowicą, ani chłodniczkami oleju jak i spalin :hi:

Co do szarpiącego sprzęgła , to delikatnie używana na krótkich odcinakch , zawilgocona tarcza sprzęgłowa ma tendencję do klejenia się do dwumasy i docisku jak i do podślizgiwania przy dużym niutonie.

Tak jak michcio napisał przypalenie tarczy sprzęgłowej na tą przypadłość pomaga, trzeba to tylko robić z wyczuciem , żeby nie przedobrzyć . :P

Przypalona tarcza ma większy współczynnik tarcia i nie występuje efekt klejenia .

Operacje można powtarzać wielokrotnie , w miarę potrzeb :decayed:

Osobiście osiem latek jeżdżę na takim sprzęgle, łącznie od pierwszych objawów zrobiłem 120 kkm, kilka razy w międzyczasie powtarzałem procedurę :whistling:

A nowy dwumas , tarcza i docisk przez te osiem latek leżenia na półce w garażu już lekko zardzewiał :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak niebieski płyn w rurce jak do balona na wino ma kolor zmieniać jak co2. Ja za pare złotych na allegro kupowałem, niepamiętam ile bo dosyć dawno ale chyba niewięcej jak 20zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem na urlopiwe w naszym pięknym kraju i wkoncu jest czas miejsce i warunki na wieksze naprawy. Wczoraj zauważyłem że po odpaleniu na biegu jałowym (chyba z okolic rozrzadu) wydobywa sie takie delikatne stukanie co jakis czas (przyjmijmy co 5 sekund slychac TYK). Dziś wyskoczył błąd 19781- Power Supply Terminl 15: Imlansible P3325 -000- Intermittent.

Nie mogę go znaleźć na necie. Wiecie może cóż to za błąd??? Sprawdzalem też sprzęgło metoda ruszania na 3 bigu na recznym oraz 1500 obr/min gaz w deche i patrzenie na zachowanie obrotomierza. Wynik: sprzęgło raczej nie ślizga a rusza się nadal tragicznie już nawet teraz codzien. Dziś wymieniam filtr paliwa i będę oglądał wszystkie hamulce oraz potraktuje go srodkiem do czyszczenia PD bezpośrednio do przewodów paliwowych. Myślę też nad wymianą termostatu i płynu chlodniczego. Co do wczesniejszych wskazówek. Wężę idące od zbiorniczka wyrównawczego nie puchną nie widać osadu w płynie więc narazie nie myślę o UPG. Wieczorem dam znać co i jak po zabawie w mechanika;)

Edytowane przez BloodOmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wczoraj został wyczyszczony EGR, przepustnica oraz filtr powietrza oraz wymieniony filtr paliwa, prowadnica zacisku tylniego hamulca która była trochę zapieczona. Auto rusza teraz calkiem dobrze (zobaczymy co bedzie dalej). Dziewne jest to że jak rozebrałem puszkę filtra powietrza i go wyczyscilem mimo iz byl niedawno wymieniany i czysty poskladalem wszystko do kupy i pojechalem na cpn to juz wtedy zauwazylem zmiane w moim samochodzie?!! Pojawił się lub wcześniej tego nie słyszałem stukot po prawej stronie od rozrzadu który cichnie po zagrzaniu silnika. Chciałbym poczyścić także inne elementy. Możecie napisać co jeszcze mogłbym poczyścić?


Samochód po naprawach przeżył trasę (800km) i tu pozytywne zaskoczenie. Od zakupu tego samochodu nie zrobiłem tej trasy z tak małym spalaniem (5.3 l na 100 km przy 140 km/h wskazanie komputera lecz widoczne tez na wskazówce ilości paliwa). Za to wsteczny mi sie swiecil caly czas i musialem wykrecac zarowki przy policji na Słowacji :P Dla potomnych trafiających na ten wątek: u mnie obstawiam że powodem problemów był EGR który po demontażu był objętościowo conajmniej 5x wiekszy (sadza). Po wyczyszczeniu i pojeżdżeniu kilka dni chyba się dobrze rozruszał i na dzień dziesiejszy jest bajka.

Czy dobrze myślę że EGR przez sadze mógł się blokować w pozycji otwartej (tzn. recyrkulacja spalin) i samochód nie miał mocy przy ruszaniu na zimnym i dodania więcej gazu??? Oraz zwiększone spalanie spowodowane potrzebą dodawania więcej gazu w celu rozpędu itd???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też muszę zaglądnąć do EGRa u siebie bo troche słaby jest na zimnym . Dzięki za wskazówkę

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez eSter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem powrocił lecz po każdym wyczyszczeniu egr jest dobrze na kilka dni. Poddaje się i samochód ląduje u mechanika na święta. Mógłby ktoś jeszcze napisać jakie są objawy przytkanej pompy paliwowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź Ty zaślep ten EGR, wąż od EGRu zaślep i problem będziesz miał z bani :) Ja tak zrobiłem i nie żałuję =)
Objawy przytkanej pompy paliwowej ? Chociażby BIP w grupie 23 na minusie lub dawka paliwowa w gr. 001 mocno ponad wartość 7.
Pomijam już fakt że auto się nie rozpędza pomimo prawidłowych wskazań przepływomierza i doładowania :)

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...