Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Żywotność silników benzynowych


Wojtek75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pierwszy raz na tym forum;

chciałbym zrobić mała ankietę na temat żywotności silników benz. audi/tzn.bez ingerecji w silnik/.

Nie będę ukrywał,ze najbardziej chodzi mi o A4 1,8 -bo taki mam!!

mój ma 200tys. i śmiga jak nówka.

Prosze o szczere wypowiadzi.jesli ktos cos naprawiał przy duzych przebiegach,tj.powyzej 200tys. w silniku;np.szklanki,uszczelki itd. to tez jest to wazne spostrzezenie!

zapraszam do pisania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie mam 1.6 ale kiedys ogladalem a4 1.8 z wymienionym silnikiem,przy przebiegu 270000 w starym urwal sie zawor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke z innej beczki moj kumpel przelatal VW Passatem 1.8 90KM z '89 ponad 500tyś i nie wymienil nawet uszczelki pod glowica.Widzialem tez Seata Toledo 94' 2.0 z przebiegiem ponad 900 tys, i jeszcze odpalal i normalnie jezdzil tylko ze blachy juz nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma B4 1.8 na gazie 400k km i pali na dotyk, jedynie już wnętrze zaczyna poskrzypywać i ogólnie reszta powoli zaczyna sie wyrabiać..

Twierdzi że 500k zrobi lekko, a mechanik który sie opiekuje samoxchodem od prawie urodzenia że zrobi ok 750 k :eek:

Ale fakt faktem że o auto sie tam dba, jeżdżone delikatnie, ale czasami z lekką przyczepką ;)

Z tego co mi wiadomo silnik nigdy nie zawiódł właściciela, zawsze dał osie jechać.. nie wiem co z wymianami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopisujcie ,jesli możecie czy te auta,jak juz wcześniej pisałem miały jakies naprawy w silnikach,bo to nie bedzie wtedy odzwierciedleniem żywotnosci.

Skupmy sie na tych przypadkach,kiedy silnik nie był ruszany!!

A jeśli ma jakis b.duzy przebieg to piszcie jakie naprawy były zrobione i przy jakim przebiegu!!

pozdro

Wojtek75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze silnik audi jaki by nie byl powinien zrobic okolo 500tyś,bez napraw typu wymiana pierscieni czy panewek,oczywiscie trzeba wymieniac olej i dbac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to rożnie bywa.

Kolega pomagał zmienić zawory w passacie 1.8. Kupiony nowy przebieg 100000.

Takich luzów na prowadnicach to on w zyciu nie widział. Zaworki można było kiwać o 0.5 cm w boki.

Powód rozkręcania - zjadanie 1 l /1000 oleju bo wizycie w ASO (coś tam robili ;) )

wynik 1.5 l/1000.

Po rozkręceniu oczom wierzyć nie mogli.

Jak robiłem głowice do DOHC 2.0 Fiata to w warsztacie też narzekali na 5 zaworowe głowice audi - mało tam materiału i są bardzo delikatne - łatwo ją załatwić (lekki przegrzanie i po sprawie).

Ogólnie z tego co widzę to benzyniaki w A80 b3 i b4 lubią sobie oleju wziąć - i to przy stosunkowo niewielkim przebiegu rzędu od 150kkm.

Ale poważnych awarii rzeczywiście nie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to rożnie bywa.

Kolega pomagał zmienić zawory w passacie 1.8. Kupiony nowy przebieg 100000.

Takich luzów na prowadnicach to on w zyciu nie widział. Zaworki można było kiwać o 0.5 cm w boki.

Powód rozkręcania - zjadanie 1 l /1000 oleju bo wizycie w ASO (coś tam robili ;) )

wynik 1.5 l/1000.

Po rozkręceniu oczom wierzyć nie mogli.

Jak robiłem głowice do DOHC 2.0 Fiata to w warsztacie też narzekali na 5 zaworowe głowice audi - mało tam materiału i są bardzo delikatne - łatwo ją załatwić (lekki przegrzanie i po sprawie).

Ogólnie z tego co widzę to benzyniaki w A80 b3 i b4 lubią sobie oleju wziąć - i to przy stosunkowo niewielkim przebiegu rzędu od 150kkm.

Ale poważnych awarii rzeczywiście nie dużo.

Pewnie dlatego juz nie produkuja 20 zaworowych glowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeee, raczej dlatego, że stosunkowo droga jest produkcja, a nie ma jakichś znacznych popraw parametrów w porównaniu do 4V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wyzsza pojemnosc tym zywotniejszy silnik ... dlatego ze sie nie mecza tak jak silniczki np 1.0 ;) .. chodzi mi oczywiscie o czasy obecne ;))

a teraz do watku :

mialem autko 60konne z przebiegioem dochodzacym do 150tys km i jesli chodzi o silnik to jest on wporzadku do jazdy dwuosobowej .. jak zaladujesz wiecej aut to musisz krecic silnik na obrotach zeby uciagnac bagaz .... a wiadomo jak krecisz silnik czesto to raczej sie szybciej zuzywa( no chyba ze jest to typowy V-tec hondy gdzie zeby auto jechalo trzeba krecic na obrotach jak wiertarke :twisted: ) w kazdym badz razie auto sprzedalem bo zaczelo sie psuc :)... teraz mam 1.8 i kulturka na 4 wyprzedzam a nie redukuje na 3 i krece zeby wyprzedzic :) ( choc czasem mi sie to zdaza ale rzadko)

peace :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tak dużych przebiegach ważne czy właściciel odpowiednio dba o wszystkie podzespoły, zmienia olej z filtrem po odpowiednim przebiegu, czy nie jeździ bez płynu chłodzącego (w starych motorkach to chyba dość duża bolączka), itp. więc jeśli wszystko będzie jak należy to moim zdaniem miliom km można zrobić bez problemów :)

oczywiście rozmawiamy o silnikach produkowanych co najmniej 10 - 15lat temu, bo te teraźniejsze to są chyba sporo gorsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam osobiście takiego Żółwia który jeżdzi A4 z 1996r ma nalatane ponad 200tyś a przy silniku nie robił nic.

no oczywiście wymienia olej i te inne sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co?

nie wierzę,że nie ma ludzi którzy jeżdżą OOOO z ponad 200-tu tys. przebiegiem w benzynie!!??

...albo też większość ma przekręcony licznik i nawet nie wie/albo nie chce wiedzieć/,ze ma tyle nakręcone!

piszcie,co naprawialiscie przy duzych przebiegach,przeciez to nie psuje wizerunku OOOO a może pomóc forumowiczom w wyborze auta z wiekszym lub mniejszym przebiegiem.

przeciez widuje się zajeżdżone fordy,ople,dymiace sapiące ,walące rekordy w przebiegach,ale to widać na pierwszy rzut oka że sa zmęczone,audi chyba przez to,że sa cynkowane i myslę że lepiej wykonane nie daja sie poznać z zużyciem bez wjazdu na kanał itd.

Jeszcze raz zapraszam do opisania swoich spostrzeżeń!!

pozdro

:a4fan:

Wojtek75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie Wojtek jest już ponad 400 000 udokumentowane i jeździ nie bierze oleju może był robiony remont tego nie wiem nie mam żadnych problemów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

Audi 80, 1.8 benzin, znajomy, 425.000 na zegarze (tyle ma na pewno, a może nawet więcej), na 100% bez remonu, jeździ dobrze, trochę oleju bierze (około 200-250 ml/1000 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...