Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ślizga sprzęgło


Patryk41

Rekomendowane odpowiedzi

Mam audi a4 b6 1.9tdi avf po chipie na 163konie i 367 niutonometrów. Chip był robiony koło 3-4 miesięcy temu i do tej pory wszystko było ok. Dziś wyprzedzając samochód na piątym biegu poczułem uślizg sprzęgła, obroty poszły z 2600 na 3000 i muł . Popróbowałem to ślizga tylko w momencie najwyższego momentu czyli okolice 2.5 do 3 tys obrotów i tylko na 4,5 i 6 biegu. Na 1,2 i 3 jest wszystko ok. Dziwne bo sprzęgło, dwumasa wszystko chodziło idealnie. Biegi nie zgrzytają, sprzęgło bierze od dołu i mam ten samochód już drugi rok i żadnych zmian na pedale sprzęgła nie ma. Dwumasa tak samo zero stuków jakiegoś szarpania itp. Co mi poradzicie w tym momencie? Dodam że myłem dzień prędzej silnik w ropie i spłukałem wodą i osuszyłem powietrzem. Czekam na pomoc :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż. Albo sprzęgło przestało ogarniać moment, albo mu "pomogłeś" tą ropą. Rozebrać i wysuszyć, odtłuścić całe sprzęgło, sprawdzić - jeśli problem pozostaje - minimum tarcza do wymiany. mogą się tez pojawić problemy z dwumasą bo tez musi mieć sucho na elementach ciernych. Ogólnie mycie całego silnika ropą czy innymi nie przeznaczonymi do tego środkami to nie najlepszy pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da rade wpsiknąc tam jakiegos odtłuszczacza bez rozbierania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Twój silnik to AVF , to masz takie samo sprzęgło jak w moim BPW.

Po programie na 163 km i prawie 370 Nm sprzęgło jest blisko swojego maksymalnego mozliwego do przenoszenia momentu obrotowego.

Każde zmniejszenie współczynnika tarcia pomiędzy tarczą sprzęgła a dociskiem i dwumasą skutkuje jego uślizgiem.

Minimalne zabrudzenie paliwem, albo duża wilgotność powietrza do tego wypolerowana tarcza sprzęgłowa przy delikatnej jeździe i sprzęgło się ślizga :naughty:

Przypalając tarcze powodujemy jej wysuszenie a przypalona powierzchnia jest bardziej chropowata , zwiększa to współczynnik tarcia i problem powinien zniknąć :)

Trzeba to tylko robić z dużym umiarem nie można przesadzić bo wtedy sprzęgło na prawdę będzie się nadawało tylko do wymiany. :P

Masz blisko do autostrady , wyskocz na nią najlepiej obciążonym autem i na najwyższym biegu staraj się rozpędzać od prędkości 90 km/h tak aby efekt poślizgu sprzęgła występował prawie cały czas a obroty silnika staraj się utrzymywać około 500-700 wyższe niż jakby sprzęgło się nie ślizgało.

Na początek 10 sekund takiej jazdy powinno wystarczyć do uzyskania właściwego efektu.

Z oceną skuteczności takiego zabiegu musisz poczekać aż sprzęgło ostygnie, a najlepiej zrób próbę następnego dnia .

Jak się wtedy okaże że uślizgiwanie całkiem nie znikło , ale jest duża poprawa, to całą procedurę przypalania powtórz ponownie .

Jak by efektu po pierwszym przypaleniu nie było to przy następnym spróbuj utrzymywać większą różnicę pomiędzy obrotami normalnymi a tymi w uślizgu , rzędu 1000-1200 obr/min , czasu nie zwiększaj :)

Warto spróbować , w sumie nie masz nic do stracenia , w najgorszym wypadku po prostu wymienisz sprzęgło :hi:

A jak tarcza jest jeszcze gruba i zrobisz to według mojej instrukcji to poprawę gwarantuję :)

Moje BPW też po programie 165/370 też zaczęło ślizgać sprzęgłem , było to z siedem lat temu , kupiłem już komplecik na wyminę ale zanim się do niej zabrałem to sprzęgło przez przypadek przypaliłem wyciągając ciężarówkę z zaśnieżonego parkingu :P

Następnego dnia eureka , sprzęgło się nie ślizga !

Przez te parę latek przypalankę musiałem powtórzyć kilka razy , zawsze pomaga a nowy komplet sprzęgła rdzewieje w garażu do tej pory :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko według instrukcji użytkownika piotrsob1 i już praktycznie tydzień jeżdże i jest wszystko w porządku. Sprzęgło nic nie ślizga !!! Polecam każdemu ten sposób co ma taki problem jaki ja miałem :)

Jeszcze raz dzięki za rade piotrsob1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mialem podobny problem ale w 1.8t z podniesiona moca , az wkoncu zakupilem lepsze sprzeglo z Luka dedykowane do quattro choc do mnie wedle katalogu bylo o wiele gorszej jakosci z Sachs i teraz jest ok ( u mnie nie ma quattro)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie avf i problem ten sam tzn 4,5 i 6 bieg w przedziale 2-3 tys obrotów, ślizganie. Program zrobiony ok. 6 mies temu, ale pytanie czy przy wymianie sprzęgła zmieniać na takie jak w serii czy jest coś mocniejszego? Chodzi mi o to czy po programie stare dostaje większe obciążenie i pada czy nawet nowe tez będzie bardziej narażone na zużycie, taki bonus do wirusa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Czy taki zabieg na sprzęgło też mógłbym zrobić w awx?

Sprzęgło ma z 25 tyś. km i też slizga w zakresie 2.5 -3 tyś obrotów na 4 i 5 biegu. Był założony cały zestaw z luk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marcin shila napisał:

Witam wszystkich.

Czy taki zabieg na sprzęgło też mógłbym zrobić w awx?

Sprzęgło ma z 25 tyś. km i też slizga w zakresie 2.5 -3 tyś obrotów na 4 i 5 biegu. Był założony cały zestaw z luk.

 

Jak jest na gwarancji a wymianę robiłeś u mechanika co z IC współpracuje to próbował bym reklamować zestaw ..

Przypalankę możesz oczywiście zrobić tylko w razie jakbyś przeholował to może być problem z ewentualną reklamacją .

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak jest na gwarancji a wymianę robiłeś u mechanika co z IC współpracuje to próbował bym reklamować zestaw ..

Przypalankę możesz oczywiście zrobić tylko w razie jakbyś przeholował to może być problem z ewentualną reklamacją .

:decayed:

Tak też zrobię spróbuje zrobić reklamację... A jeśli nie wypali to spróbuje zrobić przypalanke.

Dzięki za rady?

A myślał ktoś z Was o tarczy obitej kevlarem?

Widziałem że dużo osób ma problem ze sprzeglem po chipie może warto zainwestować w taką tarczę...

Myślicie że wytrzyma dłużej? 

Mój avant ma 165 km i 30tys na luku to trochę słaby wynik tym bardziej że nie jeżdżę jakoś źle i raczej dbam o sprzęgło...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWX ma mniejsze sprzęgło niż AVF czy BRD. Można by tu coś pokombinować z przeszczepem .

Chociaż w Twoim przypadku jak masz zestaw prawie nowy to manewr z samą tarczą jest na pewno bardziej ekonomiczny i uzasadniony.

Szczególnie jakbyś miał starą tarczę i zawczasu ją sobie u Radzikowskiego przygotował .

Osobiście nie miałem żadnego kontaktu z jakimkolwiek autem ze sprzęgłem obitym kevlarem, dla tego nie chcę się wypowiadać jak ono działa i jak się sprawuje :hi::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...