Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwiększenie mocy 1.8 T BFB


emzet

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

zastanawiam się mocno nad zwiększeniem mocy w moim BFB, trochę mi jej po prostu brakuje. Natomiast nie wiem czy warto się w to bawić. Auto ma przelatane 255 000 na blacie. Silnik nie ma wycieków, jeździ na PB, nie ma LPG.

Czy przy tym przebiegu warto się bawić w taką operację, czy jest to bezpiecznie? Możecie polecić dobrych speców, którzy się takimi akcjami zajmują w Warszawie?

Z góry dzięki za odpowiedź

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie masz kilka rozwiązań.

Opisuje mój i wielu innych sposob: wtryski od BEX-a, FMIC, wywalenie katalizatora i wstawienie Downpipe :-)

Po tym program.

Koszta w moim przypadku - zakup rur,blachy i FMIC-ka +wtryski 900zł. Wszystko składam sam w pracy. Program kosztuje w granicach 900-1400zł.

I opłaca się, skoro silnik zdrów,turbo również :-)

Ps. Na forum masz manuala jak nasi forumowicze sam wiele rzeczy robili. Jeśli kupisz zestawy czy pojedziesz do warsztatu to zapewne koszty wzrosną :-(

Ale z tą turbiną i zdrowym serduchem pod 200 KM dojdzie.

Drugi sposób to wymiana turbawki na K04 i plus poprzednia opcja :-) tu już wyczytałem że pod 230-250KM ale koszt wyższy.

Edytowane przez Klawisz-84
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam program bez zmiany gratów daje już fajnie odczuwalny przyrost, jednak żeby go zrobić musisz najpierw sprawdzić kondycje silnika i osprzętu i to najlepiej zrobić za pomoca logów dynamicznych, jak to zrobić znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program kosztuje w granicach 900-1400zł.

Dobry program po logach kosztuje w granicach 300zł. :D

Sam program bez zmiany gratów daje już fajnie odczuwalny przyrost

W BFB d*py nie urywa. To nie AWT, że w serii ma 150 i regulator 4 bar plus doładowanie.

Do BFB od razu proponuję większe wtryski, żeby kierownik był zadowolony, bo jednak seria 163 i regulator 4 za wiele nie pozwolą, a i odczucia sprawiają niedosyt.

DP opcjonalnie w okolicach 300zł, a i pusty kat da radę.

W Ic można inwestować, ale i bez tego się obejdzie jak nie ma za dużo $$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program kosztuje w granicach 900-1400zł.

Dobry program po logach kosztuje w granicach 300zł. :D

Sam program bez zmiany gratów daje już fajnie odczuwalny przyrost

W BFB d*py nie urywa. To nie AWT, że w serii ma 150 i regulator 4 bar plus doładowanie.

Do BFB od razu proponuję większe wtryski, żeby kierownik był zadowolony, bo jednak seria 163 i regulator 4 za wiele nie pozwolą, a i odczucia sprawiają niedosyt.

DP opcjonalnie w okolicach 300zł, a i pusty kat da radę.

W Ic można inwestować, ale i bez tego się obejdzie jak nie ma za dużo $$.

daj namiar na takiego dobrego człowieka :) mi w 3 miejscach krzyknęli po 1200zł za program gdzie opisałem że auto będzie przygotowane :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam na swoim przykładzie...

Stage 1

sam program

wyjdzie około 180-190PS i 270-280NM ale na krótko się tym pocieszysz bo będzie niedosyt.. na feldze 16-17* jeszcze w miarę będzie jechało i będzie czuć na plecach różnice. Ale na kołach 18-19* będzie mało.

Stage 2 doszło

+DP - ok. 350zł

+wtryski od bexa - ok. 150zł

+TIP z kwasówki - ok. 350zł

+korekta programu strojony na PB98

i tu w zależności od stanu motoru, turbo i sprzęgła ponad 200PS i 300NM

jeśli więcej koni to niestety grubsze koszty, trzeba wymieniać turbo przynajmniej na to co jest w BEXie do tego intercooler i jeszcze większe wtryski bo bfb ma regulator o stałym przepływie tak jak pisał Galetto i dopiero zbliżysz się do 230koni

ale powiem, że stage 2 daje już sporą frajdę z jazdy... nawet na 19* felgach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sam program bez zmiany gratów daje już fajnie odczuwalny przyrost, jednak żeby go zrobić musisz najpierw sprawdzić kondycje silnika i osprzętu i to najlepiej zrobić za pomoca logów dynamicznych, jak to zrobić znajdziesz na forum.

Z tym się w pełni zgadzam. Też mam BFB i samym programem wyszło 190 kM i 298 NM. Nawet na felgach 18 różnica jest odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się pod tym co napisał kolega Fritz ;) Niedługo po zakupie auta (BFB w Quattro - 1600kg wagi...) zrobiłem sam program na totalnie seryjnym aucie - wyszło 190KM i 290NM (dało się więcej, jednak z uwagi na LPG wtryskiwacze benzynowe nie są na skraju zapętlenia / dopiero przy 196KM łapały pętle). Od tamtego czasu zrobiłem:
- Downpipe,

- FMIC,

I powiem tak. Po samym programie auto zaczeło jechać, powiedziałbym nawet że w zupełności wystarczająco ;) Założenie Downpipe ożywiło dodatkowo niższy zakres obrotów(nie robiłem korekty softu). Jednak jest kilka ale...

Po pierwsze - seryjny, śmieszny, pojedynczy intercooler. O ile w zimie czy na wiosne nie było to aż tak bardzo odczuwalne, tak gdy temperatury są powyżej 20*C auto słabnie dosłownie w oczach. Dopiero montaż Fmic załatwił sprawę. Mam także wrażenie że na wyższych obrotach moc nie jest już obcinana, bo auto zaczeło fajnie jeździć powyżej 4k obr. Zresztą na potwierdzenie mojej tezy wskazuje odcinanie LPG powyżej 4000 obrotów - wnioskuję więc że mocy tam musiało trochę przybyć.

Po drugie - na ori wtryskach od mniej więcej 5500obr moc i moment spadają błyskawicznie. Wykres bardziej przypomina charakterystykę diesla - narastająca moc i niuton ale nagle koniec, jakby odcieli prąd ;) Przy seryjnej mocy wykres jest dużo bardziej płaski i trzyma moc do samego końca.

Ostatnio wpadły mi w dobrych pieniądzach wtryski z BEX'a, więc niewiele czekając umówiłem się na korektę programu. Jedyne czego oczekuje to przekroczenie 2xx km/3xx nm. Reszta będzie miłym dodatkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już temat się rozkręcił mam pytanie:

Znalazłem niezłe wytryski z BEX-a i teraz nie wiem co z tym fantem zrobić. Montaż samych wtryskiwaczy to pół biedy ale czy później muszę coś zmieniać w oprogramowaniu silnika lub robić adaptację? Bo nie wiem czy podczas montażu IC-ka mogę od tak dodać wtryski i jeździć?

Bo stąd co się doczytałem to wymiana katalizatora na DP wymaga ingerencji w oprogramowanie by wyłączyć 2-gą sondę lambda a wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski też wymagają korekty softu, aczkolwiek jeździć jakiś czas można bo jakoś mocno podlewać nie będę bo i jakoś mega dużo nie są wydajniejsze. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie u mnie po zmianie podlewały, korekty wskakiwały na -10%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co podejdzie P&P i osiagne na tym docelowo 300KM++:

Bosch 430CC lub Siemens 630CC, nie chce pchac zbyt duzych bo nie planuje wiekszych mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2016 o 09:03, emzet napisał:

Panowie,

zastanawiam się mocno nad zwiększeniem mocy w moim BFB, trochę mi jej po prostu brakuje. Natomiast nie wiem czy warto się w to bawić. Auto ma przelatane 255 000 na blacie. Silnik nie ma wycieków, jeździ na PB, nie ma LPG.

Czy przy tym przebiegu warto się bawić w taką operację, czy jest to bezpiecznie? Możecie polecić dobrych speców, którzy się takimi akcjami zajmują w Warszawie?

Z góry dzięki za odpowiedź

Kolego ja mam u siebie

-Wtryskiwacze saab 370cc
-Turbo K03S
-Dual Smic z bex
-DP

-Druga sonda off
-Sai off

 

a mape robilem u kolegi Adriana od nas z forum :) warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2016 o 10:41, Kubal2216 napisał:

Z tym się w pełni zgadzam. Też mam BFB i samym programem wyszło 190 kM i 298 NM. Nawet na felgach 18 różnica jest odczuwalna.

dokładałeś intercooler czy sam program? latem nie puchnął?

chce równiez delikatnie podniesc do 190 samym programem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ondraszek83 napisał:

dokładałeś intercooler czy sam program? latem nie puchnął?

chce równiez delikatnie podniesc do 190 samym programem

 

Latem puchnął.

Najlepiej dołożyć drugi IC z Bexa i już jest sporo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2019 o 23:05, kodzak0 napisał:

Kolego ja mam u siebie

-Wtryskiwacze saab 370cc
-Turbo K03S
-Dual Smic z bex
-DP

-Druga sonda off
-Sai off

 

a mape robilem u kolegi Adriana od nas z forum :) warto :)

A ile kolego wypluło Ci mocy  na tych wtryskach z saaba ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...