Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B6 4.2 BBK - Bardzo czarny Avant


pawelosinski83

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, was002 napisał:

tam nie było 4 tłoczków w serii?

Nie, stety i niestety jednotłok 60mm
Ale powierzchnia działania tego jednego tłoka jest taka sama jak 2 tłoków 43mm (zacik pływający), albo 4 tłoków 43 w zacisku stałym albo nawet 6-tłoka brembo.
Mam nadzieję, ze zakładając klocki bardziej odporne na temperaturę uzyskam podobny efekt jak na zaciskach kilkutłoczkowych z większym klockiem.
Zawsze chciałem spróbować FPS'ów - teraz mam okazję.
Miałem zakładać 360x34mm z A8, ale terminowo nie przypasiło, ale jeszcze może do nich wrócę :-)
Na weekend pojeżdżawka na torze Kielce więc musiałem jakieś heble wrzucić, bo moje stare już nawet do miasta po bułki się nie nadawały...

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się czyta , zmiany na duży plus. Ciekaw jestem porównania seria, 360 z A8 oraz 375 z Rs'a. S4 B6 to ciężka krowa plus zabawa na torze = coś lepszego do hamowania :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, xpep21 napisał:

Fajnie się czyta , zmiany na duży plus. Ciekaw jestem porównania seria, 360 z A8 oraz 375 z Rs'a. S4 B6 to ciężka krowa plus zabawa na torze = coś lepszego do hamowania :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dzięki :hi:

Generalnie seryjny hebel jest dobry w S4 dopóki działa, zwłaszcza w dupowozie w tiptroniku, tylko szybko puchnie od temperatury. Liczę, że porządne klocki rozwiążą problem. Raz, że trudniej je zgrzać, a dwa, że współczynnik tarcia znacząco większy więc teoretycznie mniejsza siła nacisku klocka potrzebna dla takiej samej siły hamowania. No nic, zobaczymy już na weekend :-D

Takie 360x34 to wiadomo - dużo większa pojemność cieplna, 2 tłoczki 42mm w A8 dają prakycznie identyczną siłę jak jeden 60mm w serii, ale trochę większe jest ramię działania siły. Niestety brak klocków DS. Rekompensatą jest większa powierzchnia klocków, więc trudniej je zgrzać. Póki co adaptery pod 360 mam kupione - może wrzucę niedługo 360 dla porównania :-) Duża wada to znacząco większa masa tarcz...

375 to już trochę inna kasa i moim zdaniem do dupowozu w kombiaku chyba nie warto tyle ładować... chba, że ktoś lata 200+ autostradami non stop...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak co roku: koniec lipca na torze Kielce :-)
Heble spisały się wyśmienicie, pierwsze hamowanie takie sobie, lekki zawód nawet, drugie: mówię ooo dzieje się, trzecie - ooo k...a - jest MEGA! Uczucie, jakby godzilla za hak ciągnęła do tyłu :kox: Polecam każdemu klocki Ferodo DS - różnica jest kolosalna. I po kilku przejazdach - nic nie śmierdzi, auto dalej hamuje jak wściekłe. Nie wrócę już do seryjnych klocków. Ale troszkę musza się rozgrzać dla takiego efektu, pokazują pazura na autostradzie albo dopiero po chwili ostrzejszej jazdy. Jak są zimne to w porównaniu do gorących to jakby smalcem tarcze ktoś wysmarował :facepalm: Przy podjeżdżaniu na start kolejnych przejazdów rozpędzałem sie i hamowałem na starcie. To wystarczyło, aby ładnie dohamować do pierwszej szykany. Tarcze Rotingera wyszły bez szwanku, nie ma śladów przegrzania, żadnego bicia itd... ZERO piszczenia, czy zimne, czy ciepłe... Trochę się obawiałem tego, ale jest OK. Ogólnie co do hebli to jedyny dyskomfort jest przy hamowaniu z dużych prędkości autostradowych - czuć lekkie wibracje. Tak było jeszcze przed torem, po torze trochę się uspokoiło. Podejrzewam, że to przez nawiercenia w tarczach, miałem podobnie na nacinanych i nawiercanych w B5, no ale równie dobrze może to być od mocno obciążonych opon - takie akcje też przechodziłem... na letnich wibracje, na zimówkach brak :huh: 

W tym roku miałem godnego rywala: Audi Coupe Quattro 4.2 - 1400kg i 300KM w manualu - ale nie dał rady mojej ciężkiej krowie w tipie, chociaż start miał taki, że  :notworthy:

2 filmiki z toru:

 

 

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P widzą, że wariat jedzie... to...  fajnie to brzmi z daleka :D ale na takie imprezy to mogłoby jeszcze skręcać trochę, ale to nie do tego samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, was002 napisał:

:P widzą, że wariat jedzie... to...  fajnie to brzmi z daleka :D ale na takie imprezy to mogłoby jeszcze skręcać trochę, ale to nie do tego samochód...

Wiadomo, że to auto do czego innego stworzone :) Generalnie zakręty są wąskie i ciasne na Kielcach, w zawieszeniu miękko i "gumowo" jest, czuć masę, wynosi na zakrętach, zdarzało mi się czasem nie nadążyć z kierownicą za autem... a opony mają co robić i znikają w oczach :decayed: Ale tak czy inaczej zacną porcję frajdy daje :) - ten pierwszy długi zakręt za szykaną da się pójść pełnym bokiem, ale trzeba mieć większe jaja, mi się raz kawałek udało, ale wydygałem i odpuściłem :facepalm:  bo to jednak nie jest 40-50 km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym pójściem pelnym bokiem, to po prostu musiałbyś więcej praktyki mieć,  czyli ćwiczyć próbować a później by samo szło. także nie martw się że Ci nie starczyło odwagi. mega dużo zrobiłeś, będe się konaktował  z Tobą :P

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo nic nie pisałem ?

A w sumie trochę się działo.

W 2018 r zrobiłem kpl zawieszenie przód i tył, wahacze, tuleje, łączniki, gumy itd...

Wrzuciłem na tył heble 330mm z S4B8.

Była też przygoda na trasie z paskiem alternatora... zatarła się rolka prowadzaca, strzelił pasek... laweta... ehhhh (jak się potem okazało zapomnieliśmy o tej jednej przy wymianie całego osprzętu silnika...) Już jest nowa, wraz z paskiem ? 

Pociekło znów z pokryw zaworów - okazało się, że winny był spękany lakier proszkowy, jakim pomalowane były dekle... Wróciłem więc do srebrnych, seryjnych i nowszych (z S4 B7) i co najważniejsze bez wżerów, do tego oczywiście nowe uszczelki itd.

Nowy zbiorniczek płynu chłodzącego, bo w starym ze starości pękł króciec i się sączyło.

Silniczek wycieraczki z Q5, bo stary standardowo przeciekał.

Coś też padło w instalacji LPG, ale nie było czasu jej robić, wyjąłem bezpieczniki i jeżdżę na PB98 ?

Postanowiliśmy też z żoną przesiąść się na coś nowszego, bardziej ekonomicznego, wygodniejszego i mniej absorbującego, że tak powiem) ? Mocno też przyczyniła się do tego niżej opisana sytuacja;

...

...

Także aktualnie auto jest na OTOMOTO;

Jakby ktoś dzwonił to mówić, że z forum ?

Zainteresowanym prześlę mój plik excel z szczegółowo wyszczególnionymi wszystkimi naprawami i modyfikacjami...
Nazbierało się tego dużo więcej niż sama cena auta...

931783202_;slot=8;filename=eyJmbiI6IjY3N
WWW.OTOMOTO.PL

Nie Uszkodzony Audi S4 - Nie Pierwszy właściciel, Czarny, Metalik, Perłowy, Benzyna, 344 KM, 4 163 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS, CD, ABS,

 

 

 

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następca (po 2 dniach stwierdzam, że godny B) ) już pod domem.

5cba9c454e0ea709med.jpg

Edytowane przez pawelosinski83
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...