Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Branie oleju


karaluch8

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Co może być przyczyną brania oleju? Niby dużo nie bierze, bo na 1000km z 2 setki trzeba dolać, no ale jednak, kiedyś nic od wymiany do wymiany nie dolewałem. Jest sens wymieniać zawór odpowietrzenia ? Odme? Jak ściągam ten wąż od odmy przy turbinie, i włożę palucha to zawsze jest kałuża oleju. I tylko nad tą rurką. Więc turbo takiej jednej kałuży raczej nie zostawia. Kiedyś mało co brała, a tak sie zastanawiam nad odmą, gdyż płukałem ją i mam wrażenie że zaczęła jeszcze więcej brać. Przebieg niby 360 tysi. Olej 15w40. Poprzedni własciciel wlał właśnie taki. A za bardzo nie chcę ryzykować z 5w40. Zalal bym. Ale jednak waham się. Może 10w40? Ktoś wymieniał na odme zamiennik? Jaka cena? Spalanie oleju spadło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15w40 jezu, to już lepiej mógł 10w50 10w60 zalać, no nieważne. Jeśli nie ma gdzieś wycieków i jesteś pewny że nie wylewa sie na zewnątrz, to przyczyn brania jest mnóstwo. Najpierw warto byłoby wyczyścić całą tą odmę i zweryfikować co nadaje sie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15w40 jezu, to już lepiej mógł 10w50 10w60 zalać, no nieważne. Jeśli nie ma gdzieś wycieków i jesteś pewny że nie wylewa sie na zewnątrz, to przyczyn brania jest mnóstwo. Najpierw warto byłoby wyczyścić całą tą odmę i zweryfikować co nadaje sie do wymiany.

Zaryzykuję z tą odma. Przejść na 10w40?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak z 15w40 ? Nie widze sensu sensu przechodzenia na inny zwlaszcza przy takim przebiegu.

A co jest nie tak z 15w40 ? Nie widze sensu sensu przechodzenia na inny zwlaszcza przy takim przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak z 15w40 ? Nie widze sensu sensu przechodzenia na inny zwlaszcza przy takim przebiegu.

A co jest nie tak z 15w40 ? Nie widze sensu sensu przechodzenia na inny zwlaszcza przy takim przebiegu.

Nie spełnia normy dla AFNa. Nie ważne ile silnik pije oleju, ma jeździć na tym co zalecił producent.

A z tym przebiegiem to żart, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak z 15w40 ? Nie widze sensu sensu przechodzenia na inny zwlaszcza przy takim przebiegu.

A co jest nie tak z 15w40 ? Nie widze sensu sensu przechodzenia na inny zwlaszcza przy takim przebiegu.

Nie spełnia normy dla AFNa. Nie ważne ile silnik pije oleju, ma jeździć na tym co zalecił producent.

A z tym przebiegiem to żart, prawda?

Nie no. Dla silnika AFN norma jest 505 00. I taką norme mój olej spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz taki 15w40 z norma to lej smialo zwlaszcza ze nie wiadomo ile na mineralnym jezdzil. W polskim klimacie 15w spokojnie wystarczy zwlaszcza do starego diesla syntetyk wiecej zaszkodzi jak pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afn przy 360tys chodzi jak prosto z fabryki, aby sam silnik bral tyle oleju musi byc grubo ponad 600tys a nawet pod 800. Pierwsza sprawa turbina, jesli gubi tyle przez turbo to moze dojsc do rozbiegniecia silnika i trzeba to szybko sprawdzic. 15W40 to mineralny olej ktory leje sie do ciagnikow i to tych starych, w 1.9 czesto dochodzi do podwieszania zaworów a ten olej to potenguje. Ja kazdemu kto robi u mnie swoje 1.9 polecam Motula 505.01 wiele osob juz potwierdzilo mniejsze zuzycie oleju jesli ciagnal go sam silnik bo jesli ucieka przez turbo lub wycieki to nie pomoze zaden olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnią osobówkę na oleju 15W40 eksploatowałem w latach osiemdziesiątych zeszłego wieku :P:decayed:

Ale to była konstrukcja rodem z lat sześćdziesiątych, wolnossąca i o połowę mniej wysilona :grin:

Ten poprzedni właściciel albo bardzo nie lubił tego auta, albo był mistrzem sknerostwa, lejąc mu taki olej :decayed:

AFN to pancerny silnik, ale nie wiem jak długo Ci pociągnie na tym badziewiu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnią osobówkę na oleju 15W40 eksploatowałem w latach osiemdziesiątych zeszłego wieku :P:decayed:

Ale to była konstrukcja rodem z lat sześćdziesiątych, wolnossąca i o połowę mniej wysilona :grin:

Ten poprzedni właściciel albo bardzo nie lubił tego auta, albo był mistrzem sknerostwa, lejąc mu taki olej :decayed:

AFN to pancerny silnik, ale nie wiem jak długo Ci pociągnie na tym badziewiu :P

No z tego co wiem to już pare ładnych lat ciągnie na nim, Fakt zdarzyło mi się z 2 razy w zime zawory podwiesić. Tu macie racje. Więc ryzykować z półsyntetykiem?

Afn przy 360tys chodzi jak prosto z fabryki, aby sam silnik bral tyle oleju musi byc grubo ponad 600tys a nawet pod 800. Pierwsza sprawa turbina, jesli gubi tyle przez turbo to moze dojsc do rozbiegniecia silnika i trzeba to szybko sprawdzic. 15W40 to mineralny olej ktory leje sie do ciagnikow i to tych starych, w 1.9 czesto dochodzi do podwieszania zaworów a ten olej to potenguje. Ja kazdemu kto robi u mnie swoje 1.9 polecam Motula 505.01 wiele osob juz potwierdzilo mniejsze zuzycie oleju jesli ciagnal go sam silnik bo jesli ucieka przez turbo lub wycieki to nie pomoze zaden olej.

Turbo czyściłem nie cały miesiąc temu. Obejrzałem, dotykałem, i stwierdziłem że jest jeszcze w dobrej kondycji. Po czyszczeniu geometrii, aktualnie pojechało 1200km do chorwacji i dojechało. Jeszcze powrót - ale to już mniej ważne :P Powiem szczerze że akurat w lato, jeszcze nie udało mi się zaworów podwiesić. Oczywiście jak nie osiągnie 90 stopni to staram się delikatnie. Staram - zdarzy się zapomnieć. Z umiarem xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półsyntetyk to żadne ryzyko , ja bym wlał syntetyka, na nim dopiero się okaże co jest warta motorówka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półsyntetyk to żadne ryzyko , ja bym wlał syntetyka, na nim dopiero się okaże co jest warta motorówka :P

Przypuszczam że z zarżniętym silnikiem, zaraz szklanki zaczną stukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karaluch, swojego jak kupiłem chapał nieco ponad litr oleju na 10tys. dwa razy mi się zdarzyło że zaciągnął olej z dolotu i zaczął się dławic więc szybkie gaszenie :>

Po ściągnięciu węża dolotu z turbiny, na muszli stał olej.

Winowajcą okazał się zawór ciśnienia odmy, kupiłem zamiennik toprana i zużycie oleju spadło do 300-350ml na 10tys.

Wiem że strona gorąca turbiny puszcza olej oraz uszczelka pokrywy zaworów, ale nie mam kiedy jej wymienić :/

Więc najpierw trzeba dokładnie obejrzeć silnik i zając się wyciekami a potem dopiero zmiana oleju.

Możesz mi wytłumaczyć dlaczego miałyby zacząć klepać szklanki po zmiane oleju? o_O

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem wgl hejtow na temat tego oleju. Wypowiadacie sie nie majac zadnego doswiadczenia w tematyce olejowej. Ja osobiscie na twoim miejscu dalej bym lal 15w ktory bardzo dobrze zapezpieczy stary silnik i nie przejmowal sie zuzyciem bo 0.2l na 1000km to naprawde nie jest duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audicami jeżdze od 10 lat, przez moje rączki przeszło kilkadziesiąt sztuk i 2L na 10tys km to jest ogromna ilośc dla tego silnika, to nie jest TFSI że 200ml na 1000km to piękny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z opinia, ze oleju juz nie ma sensu zmieniac.

Przy takim zuzyciu minerala silnik niebawem i tak padnie a auto pojdzie na zlom.

Jesli ktos nie rozumie czym sie rozni olej syntetyczny od mineralnego oraz dlaczego leje sie od poczatku do konca olej zalecany przez producenta to....

Wspolczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z opinia, ze oleju juz nie ma sensu zmieniac.

Przy takim zuzyciu minerala silnik niebawem i tak padnie a auto pojdzie na zlom.

Jesli ktos nie rozumie czym sie rozni olej syntetyczny od mineralnego oraz dlaczego leje sie od poczatku do konca olej zalecany przez producenta to....

Wspolczuje.

Nie na złom nie pójdzie xd za dużo wsadzone i zrobione. Odme zamówiłem. Napiszę za jakiś czas ile wciąga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale testowales czy czytales ???, jesli nic sie nie zrobi to zuzycie bedzie wiekszy ale gdy robi sie to z glowa to napewno nie zaszkodzi. Powtarzam te silniki maja tendencje do podwieszania zaworow a na mineralu zima jest to potengowane wiec glowica masakrycznie dostaje po d*pie. Sam osobiscie jezdzilem AFN taksiarza na blacie bylo 600tys a auto bylo kupione od handlarza silnik chodzil ladniej niz nie jeden PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma wymieniona, na 6 tysięcy+ 1,5litra oleju lekko wzieła. Jakieś propozycje? Na wolnych nie dymi na niebiesko. Jak ją przytrzymam na 3 tysiącach chwilę to pojawia się niebieski dym. Czyli olej. Na rozgrzanym. Pierścienie czy uszczelniacze? Turbina od strony gorącej niby sucho, od zimnej, lekki nalot olejowy. Po sciągnięciu dolnego weża ic, nic nie leci. Pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...