Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16683, prośba o analizę logów


rzesza19888

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem a4 b6 bex. Auto przeszło kilka modyfikacji u wcześniejszego właściciela tj: FMIC, wtryski bosh 440cm, TIP, kompletny wydech - ponoć był 3 cale,ale za dużo szumu robił i poprzedni właściciel coś tam przerabiał. Podczas zakupu auto sprawdzałem vcds, powyskakiwało kilka błędów które usunąłem, po przejechaniu się nie pojawiły oprócz czujnika g83, ale nie w tym rzecz, bo po zakupie i cały czas do teraz pojawia mi się błąd :

16683 - boost pressure regulation: control range not reached p0299 - 002 - lower limit exceeded - intermittent

czyli ze nie osiąga doładowania które mu przewidziano.

Auto ma delikatnego muła od zera, ale od mniej wiecej 2,5tys obr rwie do przodu, chociaż w sumie nie wiem jakby się zachowywało gdyby to doładowanie było odpowiednie. Czytałem temat:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/214316-prosze-o-pomoc/, ale jeszcze nic nie sprawdzałem, bo może cos wyjdzie po logach, a i pomylilem nry grup bo zamiast 3ciej zlogowalem 2ga, ale mam nadzieje ze 115 i 118 coś powiedzą. Co zwróciło moją uwagę pod maską to fakt, że n75 z jednej strony nie ma podpiętego wężyka i na próżno go szukać bo tuner albo nie wiem kto, tak to zostawił, po prostu wystaje jeden króciec z n75 i tak to wygląda, jeżeli w ogóle widać nie ma tam miejsca na dobre fotki.

https://zapodaj.net/89172d5924d29.jpg.html

A jeszcze wykres z hamowni:

https://zapodaj.net/7bb57d730d799.jpg.html

Logi:

http://vaglog.pl/log_273553.html

http://vaglog.pl/log_273554.html

Edytowane przez rzesza19888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad wywala bo turbo niedoladowuje w calym zakresie obrotow, ten krociec od n75 powinien byc podpiety do tipa, bo teraz wypuszcza powietrze w atmosfere i jest nieszczelnosc, jak masz robionego tipa to powinen byc zrobiony krociec zeby podlaczyc wezyk do nki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.audizine.com/forum/archive/index.php/t-325183.html- tutaj wyczytałem, że właśnie ten króciec może być zostawiony "do atmosfery", no ale zdania są podzielone i wydaje mi się, ze jak fabryka n75 podłącza do dolotu tzn, że tak trzeba zrobić, ale najwyraźniej tuner nie pomyślał albo zapomniał o tym króćcu, bo go nie ma i nie mam gdzie podłączyć n75 czyli muszę wymienić cały dolot albo znaleźć kogoś kto robi takie rzeczy i ten kawałek "rury" wykona dla mnie z dodatkowym króćcem dla n75. Ta rura wygląda tak:

https://zapodaj.net/27111fc66240b.jpg.html

Może jest ktoś na forum, czy może ktoś godny polecenia kto może wykonać coś takiego żeby było jak najmniej przeróbek, po prosty p&p.

Tak to jest kupić modzone auto gdzie nie wiadomo co autor miał na myśli. Ciekawe czy jak już bym podpiął tą n-ke czy by jakiś inny błąd nie wyskoczył np właśnie z tym zaworkiem albo czymś innym związanym z doładowaniem, bo jeżeli ktoś to tak zostawił to jakiś cel w tym widział, no chyba, że tak do końca się na tym nie znał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij TIPa, podjedz do kogos kto spawa nierdzewke (nie musi sie nic znac nawet na motoryzacji) i niech Ci wspawa krociec i po wszystkim :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak kolega wyżej pisał, należałoby dospawać jeszcze jeden krócieć, ewentualnie od bidy można by jeszcze sprobować podłączyć ten króciec n75 jakimś węzykiem i zrobić trójnik i podłaczyc to tego króćca co masz wyżej na focie.

N75 powinna byc podłączona jak sie należy i poprawa podłączenia napewno nic nie pogorszy, a potem i tak pewnie będziesz musiał poszukać dalej co jest nie tak w tej radosnej twórczości poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie, dzięki za zainteresowanie tematem, muszę to autko doprowadzić do porządku, bo jak jest niedoładowane to nawet nie wiem jak to powinno jechać. Jeszcze mam takie pytanko czy wężyk podciśnienia z tej aukcji się nada? http://allegro.pl/przewod-waz-podcisnienia-n75-vw-skoda-audi-seat-kr-i5110957785.html
Jeśli tak to i ten króciec powinien być takiego samego rozmiaru żeby ten wężyk 3.2 na niego wszedl? Pytam bo na chwilę obecna nawet palca nie wsadzę tam żeby zmierzyć n75


Wczoraj zamówiłem coś takiego:
http://fmic.pl/inne/883-adapter-downpipe-gt28-gt25.html
i oczywiście wężyk podciśnienia też z tej stronki i jak myślicie Panowie zamontować to tak jak na zdjęciach na tej stronie czyli w ten łącznik silikonowy, czy może obciąć szlifierką ten sześciokąt co ma być wewnątrz na płaski klucz i wiercić dziurę w rurze? Wtedy nakrętkę zakręcić to by była większa powierzchnia pospawana, Ogólnie to nie ma za dużo miejsca na tej rurze żeby to przyspawać bo też jedna rurka zaraz przy drugiej to lipa,a znowu też nie chce ciągnąć nie wiem ile wężyka dookoła i pomiędzy innymi wężami plątać. Znowu w silikonie nie wiadomo na ile to szczelne będzie, trzeba by było delikatnie poszerzać otwór żeby ładnie gwintem wjechać w silikon i potem tą uszczelkę i może by coś z tego było?

Witam ponownie. Po zamontowaniu tego wężyka w dolot efekt jest taki, że błąd wywala dalej,żadnych innych, a auto nie jedzie tak jak wcześniej. Wskaźnik doładowania jak pokazywał 1.1/1.2 czasem może ciut więcej tak teraz 0.5 i nic więcej. Zrobiłem logi 003 115 118. Proszę o analizę:

http://vaglog.pl/log_274147.html

Wg mnie jakby jakby gdzieś ciśnienie uciekało to w tej drugiej tabelce "absolute pressure" te wartości były by odbiegające od siebie,a on jest niedoładowany, ale ładuje na podobnym poziomie cały czas z tym że po założeniu tego wężyka z auta chyba się zrobiła seria albo nie wiem ale jest różnica zdecydowanie na gorsze, więc co jak co ale ten wężyk jest albo do wy... tzn na śmietnik albo auto do strojenia z wężykiem.

No ręce mi opadły

Edytowane przez rzesza19888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten króciec co zamowiłeś ma prawdopodobnie za małą srednice wewnętrzną i powietrze zamiast uciekać do tipa idzie na gruszke, dlatego jest takie małe doładowanie, srednica węzyka w srodku i króćca w tipe powinna być przynajmniej takiej samej średnicy jak wyjście z n75 żeby powietrze mogło swobodnie uciekać.

Edit

Zresztą co by nie robić jak teraz patrze na loga to w sumie powyżej 5 tyś i tak będzie wywalać błąd, nie wiem co kierowało robiącego ten program ale zwykłe k03s nigdy nie będzie w stanie utrzymać 1 bar do odcinki.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to też właśnie, pewnie masz rację. Nigdzie nie mogłem znaleźć średnicy tego króćca, ale gdzieś na forum ktoś napisał, że 3,2 mm chyba. Wydawało mi się to mało, ale nie mierzyłem i zamówiłem taki, jak rozebrałem dolot to od razu wiedziałem ze ten wężyk będzie za mały bo pozostałe dwa są 2x większe i tak np od razu spisałem nr z drugiego wężyka żeby na przyszłość myślę niedaleką (bo nie odpuszczę tematu) mieć pogląd jaki zamówić tym razem no tam nr był taki : 0581458718B. Wiem, że to nie ten, ale króćce są tej samej grubości przecież. Na razie po przejechaniu się, ściągnąłem wszystko tak jak było do momentu zamówienia nowych węży. Jaką średnicę proponujesz w takim razie? było 4mm a patrząc na tamte wężyki to tak około 8 10mm? no i co z tym króćcem podciśnienia który kupiłem bo on też jest na 4mm. Jakąś rurkę pewnie żeby była na około 10mm? Tylko problemem jest taką małą rurkę dostać chyba, że jakaś zwykła stal. No i ten co ma mi to niby przyspawać mówi, że mam sobie to wszystko skompletować, więc on takiej rurki pewnie miał nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, pomierzyłem dla Cb. średnice, wyjście z n75 na zewnątrz ma ok 7,5mm, w środku średnica ok 6mm, więc wężyk musi być przynajmniej 6mm w środku, krócieć w tipie też musi być przynajmniej te 6mm średnicy otwór zeby wszystko banglało.

Org wężyki od n75 są dość grube ze względu na to że są silikonowe i mają dość grube ścianki, na zewnątrz węzyk ma ok 12mm w miejscu gdzie jest opaska.

Reasumują kup wąż przynajmniej 6mm w środku i króciec takiej samej średnicy w środku trzeba wspawać w tipa, ale miej na uwadze że to wszystko i tak moze nie rozwiązać problemu który masz przez to co pisałem wczesniej, ale od czegoś trzeba zacząć, no i tak potem szczelność całego układu trzeba sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OO dzięki wielkie za pomiary :) Ale myślisz, że te 2mm aż taką różnicę zrobią, że będzie ładowało tak jak teraz 1.1/1.2? Tak właśnie myślę, że od brakującego wężyka muszę zacząć przygodę,a potem zobaczymy, bo jak już zlikwiduję powietrze uciekające do atmosfery przez n75 to właśnie gdzieś ta nieszczelność się pojawi skoro po przejechaniu się znowu wywaliło ten sam błąd. Ogólnie dołożyłem od siebie dwie obejmy w dwa miejsca bo w jednym nie było, a w drugim wąż był luźno. Dodatkowo jeszcze jak zdjąłem dolot to z tej grubszej rurki idącej wzdłuż silnika jak mniemam do odmy? EGR? (ten taki grzybek podobny do DV przy ścianie grodziowej) To jest tam mnóstwo szlamu, taki zaschnięty, z ciepła pewnie, olej. No i idąc dalej na wlocie do turbo jest to samo na tym silikonowym łączniku pod rurą z nierdzewki. Olej na bagnecie na razie nie ubywa, dyma nie puszcza, ale tam też coś nie gra w takim razie bo skąd olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie można tu zainstalować przewody podciśnienia 3mm. W swoim aucie mam takie i wszystko działa bez zarzutu   https://fmic.pl/przewody-podcisnienia/193-przewody-podcisnienia-vacum-3mm.html?fbclid=IwAR2oB4JGIVqXKrzkVgQmXI2A3ZO62cKgaivvYrqxvtkOVIIsmsG2rTO1ToE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...