Gaśnie na ciepłym silniku po odpaleniu

    53 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    witam, pisałem już w innym wątku ale żeby nie robić zamieszania zakładam nowy.

    tak jak w temacie auto rano odpala i wszystko jest ok. po zagrzaniu i 10 min postoju odpalam i brak reakcji na gaz, falują obroty auto gaśnie.

    VAG nie wyświetla żadnego błędu sprawdzałem swoim i u mechanika który, stwierdził że to usterka mechaniczna ale doraźnie pomaga zdjęcie kostki z czujnika temperatury powietrza dolotowego. po tym jak wypnę kostkę auto jeździ bez problemu choć trochę jest zamulone.

    powiem szczerze że już brakuje mi pomysłów co jest nie tak :)

    do tej pory wymieniłem przepływomierz (BOSCH od Dzika z forum), wspomniany wcześniej czujnik temp. powietrza dolotowego w kolektorze jakiś czas temu świece i jedną cewkę która ewidentnie padła.

    zastanawiam się jeszcze czy to może być wina filtra paliwa bo nie był wymieniany, ale wtedy problemy z odpaleniem byłyby większe nawet na zimnym.

    no i co jeszcze mógłbym i jak sprawdzić? czujniki temp wody, położenia walu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czujniki :wału /wałka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czujniki :wału /wałka

    ok walu wiem gdzie się znajduje a szukałem info o czujniku wałka i nie bardzo mogę znaleźć.

    a może to być problem z którymś z czujników temperatury?

    dodam że czasem problem ustępuje po odpaleniu na ciepłym i mocnym przegazowaniu 5-6 tyś. i jest ok

    czujniki :wału /wałka

    ok walu wiem gdzie się znajduje a szukałem info o czujniku wałka i nie bardzo mogę znaleźć.

    a może to być problem z którymś z czujników temperatury?

    dodam że czasem problem ustępuje po odpaleniu na ciepłym i mocnym przegazowaniu 5-6 tyś. i jest ok

    Panowie jakieś pomysły? :)

    Edytowane przez tomgt

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podłącz sie vagiem na zimnym silniku i sprawdz temp. w silniku kanał 001 i w liczniku czy się zgadzają i są prawidłowe.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podłącz sie vagiem na zimnym silniku i sprawdz temp. w silniku kanał 001 i w liczniku czy się zgadzają i są prawidłowe.

    sprawdziłem, wskazuje tak samo z małą różnica. wskazówka wcześniej pokazuje 90'C w momencie gdy na kompie jest jeszcze 80'C po chwili się wyrównuje i jest ok

    także to chyba nie to.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wyeliminowałeś już instalacje lpg? tzn. po jeżdzie na samym pb też się tak dzieje?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wyeliminowałeś już instalacje lpg? tzn. po jeżdzie na samym pb też się tak dzieje

    po przełączeniu na pb nie ma różnicy, objawy takie same

    ile jest czujników temp.? jeden czy dwa

    dziś po 30 min jeździe zostawiłem auto włączone i po 15-20 min spadek obrotów i silnik zgasł.

    ewidentnie coś się przegrzewa i auto gaśnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A pojawiają się jakieś błędy ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    żaden, ewidentnie usterka mechaniczna

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam
    Myślę że mogę ci pomóc.
    Ponad dwa lata szarpałem się z takim problemem jak opisujesz.
    Jak temp. na zewnątrz przekroczyła ok 15-20 C, zostawiłem rozgrzane auto na 10-20 minut, odpalenie go nastręczało mnustwo problemów. Brak reakcji na gaz, falujące niskie obroty, po paru sekundach auto gasło.
    Po odpięciu czujnika powietrza dolotowego auto chodziło normalnie ( nie jeździłem z odpiętym więc nie wiem jak z mocą). Błędów brak.
    Rozwiązałem problem poprzez przesunięcie tego czujnika.
    Oryginalnie dolot w 1.8t jest bodajże gumowy więc może być problem, u mnie jako że robiłem kilka lat wcześniej FMIC dolot mam z kwasówki.
    Fabryczne miejsce w którym jest zamocowany czujnik zaślepiłem, wykonałem kostkę do której można przykręcić czujnik i wspawałem ją kilka centymetrów dalej od silnika.
    Od tego momentu absolutnie brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem, nawet w największe upały.
    Wygląda na to że czujnik po prostu nagrzewał się od silnika i nie pozwalał na poprawne uruchomienie silnika.
    Jeśli chcesz mogę zrobić fotkę jak sobie z tematem poradziłem.
    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    Myślę że mogę ci pomóc.

    Ponad dwa lata szarpałem się z takim problemem jak opisujesz.

    Jak temp. na zewnątrz przekroczyła ok 15-20 C, zostawiłem rozgrzane auto na 10-20 minut, odpalenie go nastręczało mnustwo problemów. Brak reakcji na gaz, falujące niskie obroty, po paru sekundach auto gasło.

    Po odpięciu czujnika powietrza dolotowego auto chodziło normalnie ( nie jeździłem z odpiętym więc nie wiem jak z mocą). Błędów brak.

    Rozwiązałem problem poprzez przesunięcie tego czujnika.

    Oryginalnie dolot w 1.8t jest bodajże gumowy więc może być problem, u mnie jako że robiłem kilka lat wcześniej FMIC dolot mam z kwasówki.

    Fabryczne miejsce w którym jest zamocowany czujnik zaślepiłem, wykonałem kostkę do której można przykręcić czujnik i wspawałem ją kilka centymetrów dalej od silnika.

    Od tego momentu absolutnie brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem, nawet w największe upały.

    Wygląda na to że czujnik po prostu nagrzewał się od silnika i nie pozwalał na poprawne uruchomienie silnika.

    Jeśli chcesz mogę zrobić fotkę jak sobie z tematem poradziłem.

    Pozdrawiam

    Witam kolego jeśli możesz wrzuć te foto przyda się mi chyba bo mam podobny problem

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Bardzo proszę.

    Dodam tylko że jeżdżę po tej zmianie prawie rok i nie stwierdziłem żadnych problemów.

    24pz7dv.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuje kolego :hi:

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie jak sprawdzić VAGiem jaką ten czujnik podaje temperaturę?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź może jeszcze przewód na pompie paliwa, gdzieś tu czytałem taki problem też właśnie w 1.8t i delikatna dziurka była na przewodzie i po odpaleniu na ciepłym auto falowało i gasło :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź może jeszcze przewód na pompie paliwa, gdzieś tu czytałem taki problem też właśnie w 1.8t i delikatna dziurka była na przewodzie i po odpaleniu na ciepłym auto falowało i gasło :D

    to nie to, na gazie jest to samo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie potwierdza się to co napisał MarioM1982.

    standardowa sytuacja taka jak na filmiku:

    podmieniłem czujnik w dolocie i od razu zapalił. wszystko pracowało bez zarzutu.

    gdzie teraz szukać przyczyny?

    Edytowane przez Zajkoo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zajkoo to już połowa sukcesu jak wiemy w czym problem :)

    Przesunięcie czujnika tak jak zrobił MarioM jest ok ale trzeba znaleźć przyczynę.

    Czytałem gdzieś na forum Passata o podobnym problemie w 1.8T i ktoś napisał że problemem może być intercooler a dokładnie jego niewydolność spowodowana np. tym że turbina puszcza olej i kanały w intercoolerze są pozapychane.

    Może tędy droga, myślę o wyjęciu intercoolera i wyplukaniu go benzyną ekstrakcyjną.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Odnośnie tego co napisał tomgt, to również wydaje mi się że jest to słuszne rozumowanie, lecz napiszę jak sprawa przedstawia się u mnie, a raczej przedstawiała.

    Podczas przeróbki mocowania czujnika temp. powietrza dolotowego, zdemontowałem rurę biegnącą od intercoolera do kolektora ssącego a i przy okazji postanowiłem sprawdzić czy intercooler nie jest zafajdany olejem.

    Okazało się że był względnie czysty, względnie znaczy lekko tłusty aczkolwiek nie wyciekał z niego olej.

    W moim przypadku przyczyną nagrzewania nie mógł być na pewno niewydolny intercooler, po pierwsze że był czysty, po drugie jest to FMIC a nie fabryczna chłodnica i jego wydajność jest nie porównywalnie większa.

    Dodam że trzy lata temu zmieniałem silnik, oryginalnie siedział motor BFB i nigdy nie zdarzył mi się przypadek opisany przez autora tematu.

    Na chwilę obecną siedzi silnik AVJ i to z nim działy się takie cuda, lecz dodam żę

    - nie bierze oleju

    - ciśnienie sprężania jak mierzyłem rok temu wahało się w granicach 10-11 bar, więc w normie dla silnika doładowanego

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W moim przypadku jeżeli intercooler będzie czysty to wstawię w gumowy łącznik pomiędzy intercooler a kolektor ssący metalową rurę z miejscem na czujnik.

    MarioM1982 jak oceniasz fmic, jaka jest różnica w mocy?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A co będę pisał proszę wykres, z tym że pierwszy pomiar jest po wymianie filtrów i FMIC i nie jeździłem na nim gdyż było to robione tuż przed hamownią i nie wiem jakie wartości były przed FMIC.

    A po chipie d*pę urywało :)

    doqwbb.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jest dobrze, nawet bardzo dobrze :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Odświeżę temat, bo wraz z wiosną problem wrócił. 

    Sprawdzałem dzisiaj jaką temp. pokazuje czujnik w sytuacji kiedy nie odpala - było to ok 75-78 °C - auto po podróży postało około 15min, czy ta temp. jest normalna?

    Po odpięciu czujnika komp. pokazywał temp. -48°C - odpaliłem, przedmuchało kolektor. Podpiąłem czujnik w tedy pokazywał temp. 58°C i normalnie odpalił. Dodając gazu temp. spadała do około 41-42 °C.

    Czy tu przyczyną jest zbyt wysoka temp. w kolektorze, czy sterownik, który nie przyjmuje sygnału o temp. 75°C?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    pojawił się nowy trop :)

    rozmawiałem dziś z mechanikiem i powiedział że jego zdaniem problemem jest masa. kazał sprawdzić przewody idące od czujnika do kompa a najlepiej zrobić nową masę od czujnika do kompa ECU.

    jak możemy znaleźć ten pin od masy w kostce idącej do kompa? przypominam że chodzi o czujnik temp powietrza dolotowego tj. G42

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cześć,

    odświeżę temat bo u mnie też jakiś czas temu pojawił się ten problem. Objawy dokładnie takie same jak na filmiku Zajkoo. Na zimnym samochód odpala idealnie, jeżeli temperatura jest poniżej 90*C na liczniku to też. Natomiast jeżeli jest równo 90*C to odpala i gaśnie.

    Silnik 1.8T AVJ. Wymieniałem już wszystkie możliwe czujniki i pompę paliwa. Komp nie pokazuje błędów.

    Jak poradziliście sobie z tym problemem? Czy rozwiązanie przedstawione przez MarioM1982 działa?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    2 godziny temu, bbarrteek napisał:

    Wymieniałem już wszystkie możliwe czujniki i pompę paliwa.

    A czujnik położenia wału korbowego wymieniłeś na nowy ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przy walniętym czujniku wału korbowego wgl by nie odpalał.

    @baarrtteek próbowałeś odpinać wtyczke od czujnika temp. w kol. dolotowym?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jak odpala i gaśnie to tak jak by nie odpalał.

    To są objawy na czujnik wału korbowego, dopiero jak w ogóle nie odpalisz to Ci się pokaże błąd.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie był popsuty czujnik położenia wału i na desce wyskoczyło etc, samochod odpalał ale strasznie długo trzeba było kręcić a jak załapał to obroty na jałowym miał podwyższone około 1200

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czujnik położenia wału korbowego został przez mechanika sprawdzony i według niego wszystko z nim Ok.

    Wtyczki od czujnika nie próbowałem jeszcze odpinać. Jezeli to faktycznie będzie ten czujnik to rozumiem, ze zostaje przeróbka kol. dolotowego?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy