Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 Quattro] Wymiana tulei tylnego górnego wahacza


goraht

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Męczę się od pewnego czasu z tylnym zawieszeniem. Mam do wymiany tuleje tylnych górnych wahaczy w moim A4 B5 Quattro. Postanowiłem wymienić wszystkie tuleje na poliuretanowe przy tej okazji. Stoję więc przed problemem wyprasowania starych tulei z wahacza. Czy ktoś to robił i ma jakiś patent na podparcie wahacza tak aby można było wyprasować tuleję? Największy problem jest z tymi dwiema tulejami od strony amortyzatora. Tuleja ma kołnierz więc można ją wyprasować tylko od strony wewnętrznej w stronę zewnętrzną. Problem jest również w tym, że w zasadzie nie ma na czym oprzeć wahacza, bo kołnierz przesłania krawędź otworu montażowego tulei. Poniżej zdjęcie objaśniające tekst.

nvqt4wk8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem, tylko u mnie stare były w takim stanie że środek sam wypadł później brzeszczotem naciąłem zewnętrzne tuleje i wyszły bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym to wprasował przez otwór drugiej tulejki, czyli jakąś dłuższą rurką przez otwór drogiej tulejki. Nie wiem czy mnie rozumiesz o co mi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jeszcze tak jak proponuje cycek800. Problem tam jest tylko z podparciem, ale może wykombinuję coś z płaskowników ułożonych pod odpowiednim kątem.

Jak nie pójdzie, to wzorem szper11 wybebeszę środek i natnę tuleję wewnętrzną.

Tuleje kupiłem od firmy DEUTER-MOTORSPORT z Olkusza

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet-tulei-zawieszenia-tylnego-audi-12szt.html

Komplet 6 tulei metalowo-gumowych na tylne górne wahacze miały mnie kosztować ok 450zł.

Komplet poliuretanowych na całe tylne zawieszenie (12 szt.) kosztuje 600zł.


Dla potomnych przekażę dobry sposób na te tuleje. Trzeba je porządne rozgrzać i ukręcić wewnętrzną tuleję, potem naciąć zewnętrzną i ją wybić. Jedną stronę skończyłem. W trakcie robienia drugiej wrzucę kilka zdjęć, żeby komuś życie ułatwić.

Pytanie mam jednak jeszcze jedno. Ma ktoś zestaw danych dotyczących momentów dokręcania śrub tylnego zawieszenia? Mam wszystkie wahacze do dokręcenia i klucz dynamometryczny - chciałbym z niego zrobić użytek ;)

Edytowane przez goraht
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat..

Cześć. U mnie też szykuje się wymiana tylnych tuleji. Napisz proszę jak po roku używania sprawuje się to zawieszenie, jakie są Twoje wrażenia, czy to był dobry ruch wybór właśnie poliuretanów, czy naprawdę są tak twarde że bardzo się traci na komforcie, itd. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...