Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 2.0 ALT wibracje


Ddarecki

Rekomendowane odpowiedzi

Sonda lambda przewidziana jest na 250 tkm, i dokładnie po tylu mi padła. Przechodziła adaptacje, ale sprawdzając w kanale 15 po pewnym czasie był błąd.

Sonda lambda bada ilość tlenu w spalinach, korekty dobiera żeby mieszanka jak najlepiej się dopalała. Druga sonda za katalizatorem również bada ilość tlenu i różnice ciśnień względem pierwszej. Na tej podstawie ocenia stan katalizatora. Zastosowanie emulatora skutkuje błędem, nie widzi ona tlenu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Autko ma 248kkm przejechane, czyli sugerujesz , że sonda nr 1 dobiega do kresu wytrzymałości?? Czytałem o tym błędzie p0133 na innych forach (inne marki) i niektórzy sugerują, że to może być wynik nieszczelnego kolektora. Dokładając do tego moje wibracje może to jednak problem z dolotem?? Choć logi które zrobiłem o tym nie świadczą...

Eh, dzisiaj jeszcze doszedł kolejny błąd z sądy nr 1, P0135 podgrzewacz czujnika 1 czyli chyba jednak sonda do wymiany :facepalm: ,... fajny prezent na mikołaja.

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy ktoś z was zaglądał do przekaźników? Ponoć w waszym modelu są schowane gdzie łatwo może dostać się woda, i może tam gdzieś będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch lat biorę się za mechanizm wycieraczek. Uszkodzony oring na prowadnicy powoduje powolne zacieranie, jak się wezmę to zajrzę ;-)

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Update: zalałem 98 i wibracje jeszcze bardziej zmalały. Nawet z uszkodzonymi poduszkami olejowymi są one minimalnie wyczuwalne

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch lat biorę się za mechanizm wycieraczek. Uszkodzony oring na prowadnicy powoduje powolne zacieranie, jak się wezmę to zajrzę ;-)

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Update: zalałem 98 i wibracje jeszcze bardziej zmalały. Nawet z uszkodzonymi poduszkami olejowymi są one minimalnie wyczuwalne

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

A mój telepie jak telepał. Brak pomysłów na dalsze działania. Logi dynamiczne i statyczne ok czyli pozostaje jakaś usterka czysto mechaniczna, cały czas chodzi mi po głowie uszkodzone koło pasowe czyli walnięty tłumik drgań. Chyba po raz ostatni zaryzykuję... jak nic to nie da to na wiosnę do żyda i cheja żegnaj Audi na zawsze :(

Witam po krótkiej przerwie.

Otóż drodzy moi forumowicze wymieniłem dziś koło pasowe które mogło być źródłem wibracji auta i co?? i nic po wymianie dokładnie to samo. W ten sposób wyczerpałem pomysły na moje auto związane z wibracjami. Jedyny pomysł i zapewne ostatni jaki zrealizuję to będzie sprzedaż tego wibratora na wiosnę 2017r. Pozdrawiam wszystkich serdecznie którzy pomagali mi w tej nierównej walce, przyznaje się do porażki, nie mam już ani sily ani kasy ani serca dla tego auta.... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Panowie, mam dokładnie taki sam problem z wibracjami jak wy, dokładnie to samo było wymieniane i sprawdzane od oryginalnych nowych poduszek po dwumasę- w sobotę po roku użytkowania była wymieniana  drugi raz u kolegi Bart-s, bo padło podejrzenie że jest wadliwa i ZONK.
Brak jakichkolwiek błędów, praktycznie wszystko  co było tu na forum poruszone zostało sprawdzone ( bez sprawdzenia ciśnienia paliwa)
Czy mógłby ktoś zerknąć na logi, może coś z nich wyjdzie:
1. Od zimnego uruchomienia po nocy do 90 stopni:
http://vaglog.pl/log-002_032_033_Sfq0UO.html
2. Do odcięcia na PB
http://vaglog.pl/log-002_032_033_5KzbZH1.html
3. Do odcięcia na  LPG:

  http://vaglog.pl/log-002_032_033_EEDHIV.html
  Bardzo dziękuję za wszelką pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi się rzuciło w oczy z logów to na Pb MAF idealnie, na LPG trochę Ci brakuje, a lambda pokazuje na ubogo, więc pewnie dlatego. Ale to nie ma związku z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, rade napisał:

To co mi się rzuciło w oczy z logów to na Pb MAF idealnie, na LPG trochę Ci brakuje, a lambda pokazuje na ubogo, więc pewnie dlatego. Ale to nie ma związku z problemem.

Przepływomierz ma dwa lata, zastanawiają mnie jeszcze czasy wtrysków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli, że pod obciążeniem i przy wysokich obrotach ustawienia gazu niedomagają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po dłuższym czasie wracam do tematu.  W międzyczasie wyczyściłem jeszcze przepustnicę co nieco wpłynęło to na kulturę pracy silnika. Ustabilizowały sie obroty na jałowym Natomiast wibracje zauważalnie się zmniejszają gdy na zewnątrz robi się temperatura powyżej 8-10st.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
U mnie obroty są cały czas stabilne, natomiast mogę potwierdzić że temperatura na zewnątrz ma wpływ na zakres wibracji.
Przy okazji, czy ktoś jeszcze mógł by się wypowiedzieć czy jest sens szukać u mnie  przyczyny wibracji w układzie paliwowym na podstawie logów?

1. Od zimnego uruchomienia po nocy do 90 stopni:
http://vaglog.pl/log-002_032_033_Sfq0UO.html
2. Do odcięcia na PB
http://vaglog.pl/log-002_032_033_5KzbZH1.html
3. Do odcięcia na  LPG:

  http://vaglog.pl/log-002_032_033_EEDHIV.html
Edytowane przez lenioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po wymianie tulei w sankach wibracje się zmniejszyły.
miałem ogromne luzy w nich, poprawa jest zauważalna po wymianie na nowe lemy.

 

nic więcej nie robione, olej nie wymieniany od 8tkm, więc po wymianie powinno być jeszcze lepiej.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba je w zasadzie zdjąć więc trzeba podwiesić silnik.
osoba która to robiła mówiła że nie spodziewała się aż tyle roboty.

najważniejsze jest to że po wymianie samochód się całkiem inaczej prowadzi, układ kierowniczy zrobił się bardziej "ostry", a mniejsze wibracje to bonus.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ograniczyła. 
po wymianie dwumasy nie było różnicy, po wymianie tulei od razu było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.04.2017 o 10:36, tracer123 napisał:

ograniczyła. 
po wymianie dwumasy nie było różnicy, po wymianie tulei od razu było lepiej.

Pytanko ostatnie jakie są koszty takiego zabiegu wraz z robocizną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuleje to jakieś 100 zł.

ja wymieniałem tuleje,  i poprawiałem tłumik po wymianie na 2 kominy, za robotę dałem 150 zł (chyba były kupione jakieś złączki do tłumika).

 

tuleje brałem z tej aukcji, http://allegro.pl/silentbloki-tuleje-gumy-sanki-audi-a4-b6-skrzynia-i6757944683.html

 

jest tam schemat i numery części więc wiadomo czego się spodziewać przy wymianie.

 

 

pojeździłem trochę i na pewno znikły wibracje które były przy zgaszeniu silnika, teraz gładziutko gaśnie, nawet tego nie czuć i na jałowym biegu na zimnym silniku jest sporo lepiej.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, tracer123 napisał:

tuleje to jakieś 100 zł.

ja wymieniałem tuleje,  i poprawiałem tłumik po wymianie na 2 kominy, za robotę dałem 150 zł (chyba były kupione jakieś złączki do tłumika).

 

tuleje brałem z tej aukcji, http://allegro.pl/silentbloki-tuleje-gumy-sanki-audi-a4-b6-skrzynia-i6757944683.html

 

jest tam schemat i numery części więc wiadomo czego się spodziewać przy wymianie.

 

 

pojeździłem trochę i na pewno znikły wibracje które były przy zgaszeniu silnika, teraz gładziutko gaśnie, nawet tego nie czuć i na jałowym biegu na zimnym silniku jest sporo lepiej.

Dzięki za info . Muszę zweryfikować stan tych tulei bo nikt nigdy nie wpadł an pomysł aby to sprawdzić. Wibracje nadal mam pomimo sporych inwestycji w auto. Logi także nic nie wykazały, czyli usterka czysto mechaniczna.  No i dziwne jest to, ze po rozgrzaniu auta wibracje są ale już tylko ledwie wyczuwalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem jak ta wymiana tuleji miala wplyw na wibracje skoro podstawy poduszek silnika przykrecone są na sztywno do podluznic :/ 

moze poprostu silnik inaczej ulozyl sie na poduszkach i na odboju przednim i jest roznica po montazu/demontazu. 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...