Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 2.0 ALT wibracje


Ddarecki

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie autko odebrane od mechanika i Z E R O   W I B R A C J I !!!!!!!!!!!!!.  Autko jedzie jak marzenie, nigdy bym nie przypuszczał, ze tak cicho może pracować motor w tym Audi :). Zniknęły dziwne dźwięki podczas jazdy wibracje w określonych zakresach obrotów zniknęły.

Przyczyna wibracji : źle ustawiony wałek wyrównoważający w misce olejowej.

Lista części wymienionych bez potrzeby (czyli kasa wywalona w błoto): sprzęgło z kołem dwumasowym, dwie oryginalne poduszki silnika, poduszka skrzyni biegów, poduszka pasa przedniego, łącznik elastyczny wydechu, przepływomierz. Przy okazji sprawdziłem i poskładałem do kupy cały dolot wraz z wymianą pękniętej odmy, wymiana czwórnika, eżektora i kilku węzy podciśnienia.

Dziękuję wszystkim którzy pomogli mi w rozwiązaniu tego problemu :), (szczególnie kolega Yozu) bez Was nie dałbym rady. W sumie gdyby od razu mieć wiedzę co było przyczyną koszt naprawy zamknąłby się granicy 500 zł + 150zł

ustawienie wałków + zbieżność po demontażu wózka. No cóż mam nadzieję, ze będzie to cenna informacja dla innych którzy borykają się z podobnym problemem.    

I na zakończenie cenna informacja (broń Boże reklama): jedyny mechanik który po przedstawieniu problemu zapytał się od razu o to czy było cokolwiek robione  z wałkami wyrównoważającymi to firma VAG BAUER SERWEIS z Gdyni. 

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2017 o 10:56, Ddarecki napisał:

Panowie i Panie autko odebrane od mechanika i Z E R O   W I B R A C J I !!!!!!!!!!!!!.  Autko jedzie jak marzenie, nigdy bym nie przypuszczał, ze tak cicho może pracować motor w tym Audi :). Zniknęły dziwne dźwięki podczas jazdy wibracje w określonych zakresach obrotów zniknęły.

Przyczyna wibracji : źle ustawiony wałek wyrównoważający w misce olejowej.

Lista części wymienionych bez potrzeby (czyli kasa wywalona w błoto): sprzęgło z kołem dwumasowym, dwie oryginalne poduszki silnika, poduszka skrzyni biegów, poduszka pasa przedniego, łącznik elastyczny wydechu, przepływomierz. Przy okazji sprawdziłem i poskładałem do kupy cały dolot wraz z wymianą pękniętej odmy, wymiana czwórnika, eżektora i kilku węzy podciśnienia.

Dziękuję wszystkim którzy pomogli mi w rozwiązaniu tego problemu :), (szczególnie kolega Yozu) bez Was nie dałbym rady. W sumie gdyby od razu mieć wiedzę co było przyczyną koszt naprawy zamknąłby się granicy 500 zł + 150zł

ustawienie wałków + zbieżność po demontażu wózka. No cóż mam nadzieję, ze będzie to cenna informacja dla innych którzy borykają się z podobnym problemem.    

I na zakończenie cenna informacja (broń Boże reklama): jedyny mechanik który po przedstawieniu problemu zapytał się od razu o to czy było cokolwiek robione  z wałkami wyrównoważającymi to firma VAG BAUER SERWEIS z Gdyni. 

Świetnie że Ci się udało, rozumiem że wcześniej ktoś zaglądał do wałków i źle zmontował ?

Pytam bo u mnie wibracje pojawiły się z dnia na dzień. Chyba nie ma możliwości aby się same wałki przestawiły ?

Edytowane przez lenioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przy zmianie koła pasowego mechanik mógł to przestawić?
bo same chyba się nie mogą przestawić? mi trzęsie coraz bardziej i nie wiem czy przy wymianie rozrządu nie zajrzeć nad misę olejową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto już z wibracjami ale na początku pewnie pod wpływem emocji nie zauważyłem tego zjawiska.  Gdy mechanik dostał się do wałków stwierdził wcześniejszą czyjąś ingerencję gdyż jak stwierdził "pod miską było napakowane pełno silikonu" . Moim zdaniem ktoś coś tam szukał, być może wymieniono kiedyś pompę, łańcuszek bądź napinacz albo inne elementy. Fakt, że u mnie wszystko było w dobrym stanie a wałek przestawiony o około 45 st (cztery ząbki). Myślę, że samo z siebie to się nie stało ale nie jestem mechanikiem i mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie orientuje się ktoś czy w 1.8T bfb tez wystepuje taki wałek jak tu piszecie, również walczr w a4 b7 z drganiami głównie od strony kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję w silniku 1.8T jest zwykła pompa oleju bez wałów wyrównoważających, sprawdzałem na  ETKA ONLINE PO POLSKU. Musisz szukać przyczyny w innym miejscu, może poducha silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2017 o 12:16, AdamWilk napisał:

Witam panowie orientuje się ktoś czy w 1.8T bfb tez wystepuje taki wałek jak tu piszecie, również walczr w a4 b7 z drganiami głównie od strony kierowcy

Dostań się do miski olejowej i będziesz wiedział ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10/30/2017 o 12:16, AdamWilk napisał:

Witam panowie orientuje się ktoś czy w 1.8T bfb tez wystepuje taki wałek jak tu piszecie, również walczr w a4 b7 z drganiami głównie od strony kierowcy

Nie występuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, yozu napisał:

Z tego co się orientuję w silniku 1.8T jest zwykła pompa oleju bez wałów wyrównoważających, sprawdzałem na  ETKA ONLINE PO POLSKU. Musisz szukać przyczyny w innym miejscu, może poducha silnika.

Poduchy nowe ori także plecionka nowa wspawana ,wczesniej wymieniona poducha skrzyni i ta mała z przodu niestety wibracje są dalej

Edytowane przez AdamWilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduchy nowe ori także plecionka nowa wspawana ,wczesniej wymieniona poducha skrzyni i ta mała z przodu niestety wibracje są dalej
Korba do wywarzenia?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze drgania czuć na kole kierowcy  i na całym przednim pasie. Drgania przenoszą sie na bude i fotel kierowcy. Korba czyli wał korbowy? Drga też u mnie napinacz paska 

Edytowane przez AdamWilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety z tego co piszesz i z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć , że powinieneś zacząć od porządnej diagnostyki silnika za pomocą VAG-a. Musisz wykluczyć lewe powietrze bo to może być przyczyną drgawek (jeden z kolegów miał problem z kolektorem o ile pamiętam) oraz sprawdzić działanie wtrysków (czas wtrysku) , trzeba też ocenić pracę przepływomierza czy funkcjonuje w pełnym zakresie obciążenia. Musisz zrobić logi statyczne oraz dynamiczne. W moim przypadku wszystkie te pomiary wskazywały w efekcie na usterkę czysto mechaniczną. Ale ponieważ wymieniłem już poduchy i dwumasę to nie bardzo było wiadomo co dalej. W końcu pomysł podrzucony przez kolegę  Yozu załatwił temat. Usterka banalna, która kosztowała mnie 500zł a po drodze wydałem 4500 na wymianę dobrych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Ddarecki napisał:

No to niestety z tego co piszesz i z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć , że powinieneś zacząć od porządnej diagnostyki silnika za pomocą VAG-a. Musisz wykluczyć lewe powietrze bo to może być przyczyną drgawek (jeden z kolegów miał problem z kolektorem o ile pamiętam) oraz sprawdzić działanie wtrysków (czas wtrysku) , trzeba też ocenić pracę przepływomierza czy funkcjonuje w pełnym zakresie obciążenia. Musisz zrobić logi statyczne oraz dynamiczne. W moim przypadku wszystkie te pomiary wskazywały w efekcie na usterkę czysto mechaniczną. Ale ponieważ wymieniłem już poduchy i dwumasę to nie bardzo było wiadomo co dalej. W końcu pomysł podrzucony przez kolegę  Yozu załatwił temat. Usterka banalna, która kosztowała mnie 500zł a po drodze wydałem 4500 na wymianę dobrych części.

A co to była za usterka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, k232 napisał:

A co to była za usterka?

Wibracje  spowodowane źle ustawionym wałkiem wyrównoważającym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://a4-klub.pl/topic/206744-etka-online-po-polsku/

Tutaj znajdziesz wszystkie części do swojego silnika oraz to jak u ciebie wygląda pompa oleju.

W moim przypadku wibracje występowały na biegu jałowym oraz na wyższych obrotach tak ok 4500 wzwyż

Edytowane przez yozu
zapomniałem dodać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, u mnie występuje następujący problem. Otóż podczas jazdy po przejechaniu pewnego dystansu zaczynają się drgania a później autko wpada w taki rezonans że praktycznie jakby nic nie zrobić (zmiana biegu, wciśnięcie sprzęgła) to zatrzymało by się. Po wciśnięciu sprzęgła wibracje ustają, można gazować i wszystko jest ok ale po włożeniu biegu (obojętnie jakiego) znów czuć jakby autko wchodziło w ten rezonans. Na zimnym wszystko ok, błędów brak. Wymieniłem już poduszki silnika i skrzyni. Coś z napędem? Tam szukać?

Wysłane z mojego X600 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę iryd.. Thalie kupiłem w 2004 roku i zero problemów mimo narzekania na Francuzy.. Audi a4b6 mam od roku i mimo iż nie znałem przeszłości auta to w momencie kupna nic jej nie dolegalo i byla w bd stanie..Zaczelo się od poduszek które niedawno wymieniłem i przy okazji wymieniłem świece . . Mam pytanko bo od kiedy mam auto to przy zimnym silniku przez ok 1 min silnik wbij a sie na 1200 obrotów i później spada do 750-800. I wtedy zaczyna nim telepac. Wcześniej miałem uszkodzone poduszki więc myślałem że to jest przyczyną.. Teraz poduchy wymienione , a silnik telepie (nie jest to bardzo odczuwalne , ale praca jest też dziwna , np miał się za chwilę rozpaść)..Umowilem się na szukanie przyczyny więc to dopiero początek mej drogi.. Jak by co się podzielę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów że kupiłeś 2.0 alt ?

No to radzę sprzedać i wrócić do Francuzów bo w audi to fajny jest znaczek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę oleju ustawiasz razem z rozrzadem i nie będzie telepało

Trochę iryd.. Thalie kupiłem w 2004 roku i zero problemów mimo narzekania na Francuzy.. Audi a4b6 mam od roku i mimo iż nie znałem przeszłości auta to w momencie kupna nic jej nie dolegalo i byla w bd stanie..Zaczelo się od poduszek które niedawno wymieniłem i przy okazji wymieniłem świece . . Mam pytanko bo od kiedy mam auto to przy zimnym silniku przez ok 1 min silnik wbij a sie na 1200 obrotów i później spada do 750-800. I wtedy zaczyna nim telepac. Wcześniej miałem uszkodzone poduszki więc myślałem że to jest przyczyną.. Teraz poduchy wymienione , a silnik telepie (nie jest to bardzo odczuwalne , ale praca jest też dziwna , np miał się za chwilę rozpaść)..Umowilem się na szukanie przyczyny więc to dopiero początek mej drogi.. Jak by co się podzielę;)


Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, k232 napisał:

Nie mów że kupiłeś 2.0 alt ?

No to radzę sprzedać i wrócić do Francuzów bo w audi to fajny jest znaczek..

Tak.. Właśnie ALT .. Ale na dzień dzisiejszy to chyba w audi nie ms silnika bez wady... Ten nie ma ich za wiele..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...