Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 2.0 ALT wibracje


Ddarecki

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat gdyż poprzedni w zasadzie nic nie wyjaśnił. Otóż mam problem z wibracjami odczuwalnymi na kierownicy, fotelach, praktycznie na całej karoserii. Wibracje zmniejszają się gdy silnik jest rozgrzany czyli po około 15 km jazdy. W aucie wymieniłem poduszki po silnikiem na oryginalne z ASO, poduszkę skrzyni biegów (nieoryginalna), sprzęgło z dwumasą, łącznik elastyczny wydechu. Po tych zabiegach wibracje są na niezmiennym poziomie. Odczuwalne na postoju jak też podczas jazdy. Z tym że po rozgrzaniu silnika znacznie mniejsze. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać byłbym wdzięczny za jakiś kierunek działania. Jeżeli nie poduchy i nie dwumasa to co??? W kompie żadnych błędów oprócz katalizatora gdyż jeżdżę na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje występują w czasie jazdy, czy na postoju też?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje występują zarówno na postoju jak też podczas jazdy. Ciekawą rzeczą jest coś co zaobserwowałem wczoraj : gdy otworzyłem drzwi kierowcy wibracje widać gołym okiem i widać jak dzrzwi się trzęsą, natomiast drzwi od strony pasażera wibrują znacznie mniej i na tych drzwiach są ledwie wyczuwalne. Czyżby jednak mocowanie silnika z lewej strony było walnięte pomimo nowej poduchy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej obstawiałbym sprawdzenie sprzęgła, docisku. Gdzieś musi być luz, nie ma cudów

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej obstawiałbym sprawdzenie sprzęgła, docisku. Gdzieś musi być luz, nie ma cudów

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Komplet sprzęgła wymieniłem w poniedziałek i żadnej zmiany nie poczułem oprócz tego, że pedał sprzęgła chodzi leciutko i niżej bierze, nie wyje już też tak jak poprzednio przy wyższych obrotach. Generalnie mam wrażenie, że wywaliłem dobrą dwumasę bo tylko tarcza i docisk kwalifikowały się do wymiany. Coś na rzeczy jest w tym, ze autko jak się porządnie rozgrzeje to wibracji praktycznie nie czuć na fotelach tylko leciutko na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równo trzyma obroty na jałowym?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Równiuteńko. raz na jakiś czasz zafalują oborty na gazie ale jak dodam gazu to się uspokaja.Silnik chodzi cichutko, żadnych stuków , pisków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być jakaś pierdoła jak uszkodzona guma sanek silnika czy odboja silnika pod chlodnicą lub poduszki silnika masz odwrotnie założone, wzrokowo są identyczne ale spełniają inaczej swoje zadanie. Diagnostyka nie zaszkodzi http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-2.0-ALT-Podstawowa-Diagnostyka-i-Informacje

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Wibracji na kierownicy też nie powinno być czuć, a dwumase jak miałeś w rękach to bardzo łatwo ją sprawdzić obracając. Z luzem czy stukająca się nie kwalifikuje do montażu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Z poduszką skrzyni to trochę lipe zrobiłeś bo pewnie badziewie Torpan zainpletowałeś za grubą kase. Jak wymieniałem to tylko to mi oferowali w miejscowych hurtowniach, forum pomogło i kupiłem sam wkład poduszki lemforder, przykreca się łapę mocowania skrzyni i jest jak OEM. Wkład lemfordera dostałem za 170 zł, a zamiennik 390 zł. Nie powinno mieć to jednak wpływu na przenoszenia drgań na karoserie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te drgania masz na włączonej klimIe?

Edytowane przez maru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te drgania masz na włączonej klimIe?

Klima nieco powiększa te drgania.

To może być jakaś pierdoła jak uszkodzona guma sanek silnika czy odboja silnika pod chlodnicą lub poduszki silnika masz odwrotnie założone, wzrokowo są identyczne ale spełniają inaczej swoje zadanie. Diagnostyka nie zaszkodzi http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-2.0-ALT-Podstawowa-Diagnostyka-i-Informacje

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Wibracji na kierownicy też nie powinno być czuć, a dwumase jak miałeś w rękach to bardzo łatwo ją sprawdzić obracając. Z luzem czy stukająca się nie kwalifikuje do montażu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Z poduszką skrzyni to trochę lipe zrobiłeś bo pewnie badziewie Torpan zainpletowałeś za grubą kase. Jak wymieniałem to tylko to mi oferowali w miejscowych hurtowniach, forum pomogło i kupiłem sam wkład poduszki lemforder, przykreca się łapę mocowania skrzyni i jest jak OEM. Wkład lemfordera dostałem za 170 zł, a zamiennik 390 zł. Nie powinno mieć to jednak wpływu na przenoszenia drgań na karoserie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Czyli co? Wato pokusić się o coś lepszego? Bo szczerze mówiąc to nie wiem co mi wsadzili pod skrzynię.

Zasugerowano mi też kiedyś aby sprawdzić kompresję w poszczególnych cylindrach. Jak myślicie czy warto? Bo może coś jest z silnikiem i dlatego takie ponadnormatywne drgania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to kompresja, byłoby na odwrót. Po odpaleniu olej jest gęsty, lepiej uszczelnia. Tak jak już napisałem, prawdopodobnie masz zamienione poduszki silnika. Po zdjęciu gumowej nakładki są identyczne, różni je numer i funkcja jaką mają spełniać

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to kompresja, byłoby na odwrót. Po odpaleniu olej jest gęsty, lepiej uszczelnia. Tak jak już napisałem, prawdopodobnie masz zamienione poduszki silnika. Po zdjęciu gumowej nakładki są identyczne, różni je numer i funkcja jaką mają spełniać

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Poduszki wymieniałem w różnym czasie, najpierw lewą potem prawą. Poduchy z ASO. Nie można było ich pomylić bo jedna ma gumową osłonę (od strony kolektora). Lewa ma kolor niebieski prawa czerwony.Natomiast nieoryginalne mam pod skrzynią oraz tę która wchodzi w pas przedni.

A może jest tak, że obie poduchy powinny mieć te gumową osłonę? Bo u mnie tylko prawa ją ma. Natomiast wibracje są bardziej wyczuwalne od strony lewej?? Widać to gdy drzwi są otwarte , lewe trzęsą się jak galareta zaś prawe znacznie mniej??

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak z poduchami, czasem i nowe części mają wady fabryczne lub niewłaściwy montaż. Trzeba się nim przyjrzeć

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po wakacjach.

Ponieważ nie było mnie w domu przez dwa tygodnie nie zaglądałem na forum ale zaszły pewne okoliczności które ukierunkowały mnie w poszukiwaniach przyczyn wibracji mojego A4. Otóż zauważyłem że silnik dostaje silniejszych wibracji gdy zostaje mocniej obciążony. Najmniejsze wibracje występują gdy silnik pracuje bez włączonych świateł klimy , radia itp. Następnie dokonałem pomiaru prądu ładowania z alternatora. I tutaj ciekawostka. gdy brak jest dociążenia silnik telepie minimalnie a alternator daje napięcie 13,90V. Wraz z dołączaniem kolejnych odbiorników np: świateł. klimy. radia itp. wibracje zwiększają się a napięcie ładowania potrafi spaść nawet do 13.60V. Choć nie potwierdziłem jeszcze tego faktu u elektryka wnioskuję, że mam trafiony regulator napięcia w alternatorze i to on jest przyczyną tych wibracji. Prąd ładowania zdrowego alternatora winien wynosić przy pełnym obciążeniu od 14,0 do 14,50V. U mnie waha się w zakresie od 13,60 do 13,90V przez co nie doładowuje akumulatora, elektronika wariuje a silnikiem telepie. W wolnej chwili odwiedze elektryka i dam znać co wyszło z mojej teorii

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę że akumulator stawia opór i jest spięty w zamkniętym układzie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę że akumulator stawia opór i jest spięty w zamkniętym układzie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem o masz na myśli ale widzę że im bardziej dociążam silnik włączając kolejne odbiorniki tym mocniejszych dostaje wibracji. W skrajnym momencie gdy załączyłem ogrzewanie tylnej szyby wraz z klimą radiem i światłami prąd ładowania spadł nawet do 13,40V. Wibracje silnika wzrosły. Natomiast aku po 12 godzinnym postoju osiąga napięcie 12,20V, czyli jest niedoładowany. Nie wiem ile lat ma aku ale ma takie oczko kontrolne i kolor oczka jest zielony czyli niby aku jest ok ale prąd ma za mały, bo winien mieć 12,50V gdyby był w dobrej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie taki sam problem jak Twój, auto wibruje na jałowym biegu po rozgrzaniu, jedyna różnica to u mnie podczas jazdy jest ok, brak błędów na kompie. Wymieniałem wszystko to samo, czyli: koło dwumasowe wraz z kompletem sprzęgła, pduchy silnika oraz skrzyni biegów, sprzęgiełko alternatora, eżektor podciśnienia (potocznie trójnik), wszelakie dziury którymi mógł ciągnąć lewe powietrze zalepione, sprawdzałem cewki zapłonowe ( podłożyłem od sprawnego ALT). Akumulator nowy, nie wiem jak ładowanie. Auto dziś wstawione do mechanika czekam na info od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie taki sam problem jak Twój, auto wibruje na jałowym biegu po rozgrzaniu, jedyna różnica to u mnie podczas jazdy jest ok, brak błędów na kompie. Wymieniałem wszystko to samo, czyli: koło dwumasowe wraz z kompletem sprzęgła, pduchy silnika oraz skrzyni biegów, sprzęgiełko alternatora, eżektor podciśnienia (potocznie trójnik), wszelakie dziury którymi mógł ciągnąć lewe powietrze zalepione, sprawdzałem cewki zapłonowe ( podłożyłem od sprawnego ALT). Akumulator nowy, nie wiem jak ładowanie. Auto dziś wstawione do mechanika czekam na info od niego.

Daj znać co wyszło bo u mnie jak na razie po diagnozie alternatora nic nowego. Alternator niby dobry ale miał spadek napięcia przy klemie plusowej. Gość zrobił obejście i teraz mam ładowanie w zakresie od 13,7 do 13,9V (według mine kiepsko, według fachowca ok). Telepie dalej, szczeka opada... Zapomnieliśmy sprawdzić napinacz paska wielorowkowego ale to dopiero w poniedziałek. Nie mam już pomysłu na to auto. Chyba pojeżdżę do wiosny przyszłego roku i raz na zawsze rozstanę się z marką Audi. Wpakowałem w moje A4 prawie 8 tys zł i nie ma żadnej radochy z jazdy tą furą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie taki sam problem jak Twój, auto wibruje na jałowym biegu po rozgrzaniu, jedyna różnica to u mnie podczas jazdy jest ok, brak błędów na kompie. Wymieniałem wszystko to samo, czyli: koło dwumasowe wraz z kompletem sprzęgła, pduchy silnika oraz skrzyni biegów, sprzęgiełko alternatora, eżektor podciśnienia (potocznie trójnik), wszelakie dziury którymi mógł ciągnąć lewe powietrze zalepione, sprawdzałem cewki zapłonowe ( podłożyłem od sprawnego ALT). Akumulator nowy, nie wiem jak ładowanie. Auto dziś wstawione do mechanika czekam na info od niego.

Daj znać co wyszło bo u mnie jak na razie po diagnozie alternatora nic nowego. Alternator niby dobry ale miał spadek napięcia przy klemie plusowej. Gość zrobił obejście i teraz mam ładowanie w zakresie od 13,7 do 13,9V (według mine kiepsko, według fachowca ok). Telepie dalej, szczeka opada... Zapomnieliśmy sprawdzić napinacz paska wielorowkowego ale to dopiero w poniedziałek. Nie mam już pomysłu na to auto. Chyba pojeżdżę do wiosny przyszłego roku i raz na zawsze rozstanę się z marką Audi. Wpakowałem w moje A4 prawie 8 tys zł i nie ma żadnej radochy z jazdy tą furą...
Mechanik na tą chwilę jeszcze nic nie wie trzyma auto do jutra. Podzielam twoje zdanie o przyjemności jazdy tym samochodem. U mnie pieniądze podobne więc auto w tej chwili kosztowało mnie jakieś 26 tys, myślę że za tą kwotę kupilbym zdecydowanie młodszy i sprawnieszy pojazd, który osczedzilby mi wycieczek po warsztatach (siedmiu). Oczywiście jak tylko będę coś wiedział to dam znać, mam jeszcze jednego specjaliste, który powiedział że spróbuję porównać diagnozę z dwóch ALT jednoczesnie, ale umowie się z nim dopiero jak obecny warsztat zakończy swoje działanie. Jeszcze trochę wiary mi zostało.

Więc odebrałem auto wczoraj, wibracje jak były tak dalej są. Sprawdzony został cały osprzęt silnika, wszystkie poduszki, cewki, przepływka, ciśnienie paliwa, kompresja, nie stwierdzili żadnych usterek poza drobna nieszczelnoscia w dolocie która zostala zalatana efektów brak więc pewnie żadnego znaczenia nie miała. Wskazania kompa książkowe. Ponieważ mój silnik na oleju 5W40 łykał 1 litr na 1000 kilometrów ( po zmianie na motul 10W60 przestał brać wogule ) stwierdzili że może któryś z zaworów nie trzyma, więc głowica do roboty wraz z pierścieniami olejowymi (do tego dochodzi drobny wyciek wody spod uszczelki). Jak możesz to prześlij mi na maila swój numer telefonu wraz z godzinami w których mogę dzwonić [email protected] może podczsas rozmowy wymienimy swoje doświadczenia i dojdziemy do jakichś wniosków.

Więc odebrałem auto wczoraj, wibracje jak były tak dalej są. Sprawdzony został cały osprzęt silnika, wszystkie poduszki, cewki, przepływka, ciśnienie paliwa, kompresja, nie stwierdzili żadnych usterek poza drobna nieszczelnoscia w dolocie która zostala zalatana efektów brak więc pewnie żadnego znaczenia nie miała. Wskazania kompa książkowe. Ponieważ mój silnik na oleju 5W40 łykał 1 litr na 1000 kilometrów ( po zmianie na motul 10W60 przestał brać wogule ) stwierdzili że może któryś z zaworów nie trzyma, więc głowica do roboty wraz z pierścieniami olejowymi (do tego dochodzi drobny wyciek wody spod uszczelki). Jak możesz to prześlij mi na maila swój numer telefonu wraz z godzinami w których mogę dzwonić [email protected] może podczsas rozmowy wymienimy swoje doświadczenia i dojdziemy do jakichś wniosków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie taki sam problem jak Twój, auto wibruje na jałowym biegu po rozgrzaniu, jedyna różnica to u mnie podczas jazdy jest ok, brak błędów na kompie. Wymieniałem wszystko to samo, czyli: koło dwumasowe wraz z kompletem sprzęgła, pduchy silnika oraz skrzyni biegów, sprzęgiełko alternatora, eżektor podciśnienia (potocznie trójnik), wszelakie dziury którymi mógł ciągnąć lewe powietrze zalepione, sprawdzałem cewki zapłonowe ( podłożyłem od sprawnego ALT). Akumulator nowy, nie wiem jak ładowanie. Auto dziś wstawione do mechanika czekam na info od niego.

Daj znać co wyszło bo u mnie jak na razie po diagnozie alternatora nic nowego. Alternator niby dobry ale miał spadek napięcia przy klemie plusowej. Gość zrobił obejście i teraz mam ładowanie w zakresie od 13,7 do 13,9V (według mine kiepsko, według fachowca ok). Telepie dalej, szczeka opada... Zapomnieliśmy sprawdzić napinacz paska wielorowkowego ale to dopiero w poniedziałek. Nie mam już pomysłu na to auto. Chyba pojeżdżę do wiosny przyszłego roku i raz na zawsze rozstanę się z marką Audi. Wpakowałem w moje A4 prawie 8 tys zł i nie ma żadnej radochy z jazdy tą furą...
Mechanik na tą chwilę jeszcze nic nie wie trzyma auto do jutra. Podzielam twoje zdanie o przyjemności jazdy tym samochodem. U mnie pieniądze podobne więc auto w tej chwili kosztowało mnie jakieś 26 tys, myślę że za tą kwotę kupilbym zdecydowanie młodszy i sprawnieszy pojazd, który osczedzilby mi wycieczek po warsztatach (siedmiu). Oczywiście jak tylko będę coś wiedział to dam znać, mam jeszcze jednego specjaliste, który powiedział że spróbuję porównać diagnozę z dwóch ALT jednoczesnie, ale umowie się z nim dopiero jak obecny warsztat zakończy swoje działanie. Jeszcze trochę wiary mi zostało.

Więc odebrałem auto wczoraj, wibracje jak były tak dalej są. Sprawdzony został cały osprzęt silnika, wszystkie poduszki, cewki, przepływka, ciśnienie paliwa, kompresja, nie stwierdzili żadnych usterek poza drobna nieszczelnoscia w dolocie która zostala zalatana efektów brak więc pewnie żadnego znaczenia nie miała. Wskazania kompa książkowe. Ponieważ mój silnik na oleju 5W40 łykał 1 litr na 1000 kilometrów ( po zmianie na motul 10W60 przestał brać wogule ) stwierdzili że może któryś z zaworów nie trzyma, więc głowica do roboty wraz z pierścieniami olejowymi (do tego dochodzi drobny wyciek wody spod uszczelki). Jak możesz to prześlij mi na maila swój numer telefonu wraz z godzinami w których mogę dzwonić [email protected] może podczsas rozmowy wymienimy swoje doświadczenia i dojdziemy do jakichś wniosków.

Więc odebrałem auto wczoraj, wibracje jak były tak dalej są. Sprawdzony został cały osprzęt silnika, wszystkie poduszki, cewki, przepływka, ciśnienie paliwa, kompresja, nie stwierdzili żadnych usterek poza drobna nieszczelnoscia w dolocie która zostala zalatana efektów brak więc pewnie żadnego znaczenia nie miała. Wskazania kompa książkowe. Ponieważ mój silnik na oleju 5W40 łykał 1 litr na 1000 kilometrów ( po zmianie na motul 10W60 przestał brać wogule ) stwierdzili że może któryś z zaworów nie trzyma, więc głowica do roboty wraz z pierścieniami olejowymi (do tego dochodzi drobny wyciek wody spod uszczelki). Jak możesz to prześlij mi na maila swój numer telefonu wraz z godzinami w których mogę dzwonić [email protected] może podczsas rozmowy wymienimy swoje doświadczenia i dojdziemy do jakichś wniosków.

Witam.

W kwestii remontu głowicy to myślę, że to nie będzie przyczyną tych wibracji a raczej brania oleju. Ale skoro kompresja ok to skąd diagnoza że któryś z zaworów nie trzyma? Nie jestem mechanikiem ale to chyba nie logiczne. Mój silnik pracuje na Castrolu Magnatec 10W40 i oczywiście pobiera go w ilości około 0,5l na 1000km. Mój też nie sadzi żadnych błędów. Za wyjątkiem błędu P0420 niesprawny katalizator pomimo, ze kat jest nowy ale to przypadłość dosyć częsta przy LPG. U mnie jest jeszcze jedna kwestia. Po wymianie sprzęgła oraz dwumasy (2tys km temu) a także sprzęgiełka alternatora kultura pracy silnika znacząco wzrosła. Zniknął efekt "buczenia" i wpadania karoserii w rezonans podczas jazdy. Gdy używam auta w dłuższych trasach , po rozgrzaniu silnika wibracje wyczuwalne są tylko w niewielkim stopniu na kierownicy, nie odczuwam ich na fotelach. Natomiast chwilę po odpaleniu na zimnym jest tak, ze czuje je wszędzie : kierownica, siedzenia , podłokietnik , widać na otwartych drzwiach jak się trzęsą i tu ciekawostka , lewe bardziej niż prawe ( prawe minimalnie). Jak pojeżdżę z pól godzinki jest prawie ok. Pisze prawie bo mrowienie na kierownicy zostaje. Niedawno jeszcze jeździłem Toyotą Corollą i w tamtym aucie nie było czegoś takiego. Kupując Audi po prostu tego nie zauważyłem bo taki byłem "najarany" na to auto. Prześlę Ci na maila kontakt do mnie to faktycznie wymienimy swoje doświadczenia bo wszystkiego tutaj nie da się opisać. Pozdrawiam

Dzisiaj dokonałem sprawdzenia napinacza paska alternatora, wszystko ok. Kolejny element został wyeliminowany

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...