Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL


tfk83

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, zmieniałem u siebie ostatnio moduł DRL i postanowiłem zrobić mały foto poradnik jak się do tego zabrać - być może ktoś skorzysta ;)

Na wstępie - moduł DRL ( Day Running Lights ) to moduł dzięki któremu światła drogowe ( długie ) świecą z określoną mocą ( zwykle około 30% ). Dzięki temu nie trzeba włączać świateł mijania w dzień. Wszystkie moduły DRL mają identyczną zasadę działania - zapalają się światła drogowe po odpaleniu auta i wyłączają światła po włączeniu świateł mijania (pozycyjnych - w zależności od podłączenia ).

Montaż nie jest specjalnie skomplikowany - wystarczy do instalacji podłączyć kilka przewodów - zwykle 5 lub 6.

Według mnie najwygodniej jest podłączyć się do przewodów w skrzynce bezpieczników i tam też zamocować moduł.

8d90ffe13b8b16b6med.jpg

Podłączenie zasilania - masę podłączamy do istniejącego przyłącza masy ( obok dźwigni otwierania maski ) a plus ( najlepiej po stacyjce - choć niektóre moduły można podłączyć do stałego plusa ) do pierwszej śruby od lewej pod przekażnikami.

b3563528a910674emed.jpg

Kable ( plus i masa ) można przeciągnąć obok skrzynki przekaźników.

fa3cf60366737d09med.jpg

Po podłączeniu zasilania zostają do podłączenia 3 przewody: 2 do świateł drogowych i 1 do świateł pozycyjnych. Wszytstkie niezbędne przewody znajdziemy w skrzynce bezpieczników:

- światła drogowe - kable : biały z żółtym paskiem i biały z czarnym

- światła pozycyjne - kabel szary z czerwonym paskiem.

fcb0f4448cc70376med.jpg

Dla pewności przed przystąpieniem do montażu polecam wziąć probówkę samochodową i sprawdzić czy wszystkie wyżej wymienione przewody zgadzają się z tymi w opisie.

A teraz do pracy ...

Edytowane przez tfk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki jak na aukcji

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5550708794

Wybrałem ten ponieważ ma on dodatkową opcję wyłączania poprzez podanie masy na kabel czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po montażu tego układu świeci się kontrolka świateł drogowych gdy jedziesz na światłach dziennych?

Tapnięte z HUAWEI P8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - żarzy się delikatnie. Celowo nie dałem diód prostowniczych żeby mieć "kontrolkę" świateł dziennych. Jeśli komuś to przeszkadza wystarczy dołożyć po jednej diodzie prostowniczej 5 lub 6A na kable wyjściowe z modułu DRL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.09.2016 o 23:49, tfk83 napisał:

Można

...a podpowiesz pod jaki kolor kabelków podłączyć i gdzie żeby przeciwmgielne świeciły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła przeciwmgłowe mają niestety wspólny bezpiecznik więc najlepiej wpiąć się bezpośrednio przy włączniku - jaki kolory kabli niestety nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo jeździsz z tym modułem? Do siebie chcę zamontować coś takiego, ale boję się takiej sytuacji jak w drugim poście tutaj:

Przydałoby się jakoś sprawdzić czy się grzeje czy może jest zabezpieczony przed taką sytuacją. Pytałem już sprzedawcę na tej auckji http://allegro.pl/show_item.php?item=6152010693

Swoją drogą najdroższy układ na allegro ;) odpisał, że "później obczai temat" i się nie odezwał, więc podejście raczej kiepskie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki moduł SD-2 w innym aucie, nie polecam, krótko mówiąc coś się w nim zjarało po pewnym czasie, raz był reklamowany, po pewnym czasie znowu to samo, wywaliłem :( może teraz coś poprawił.... może

Pytanie do osób i do kolegi Tomasza, który montował moduł od Bartsoft bodajże.... , jak to się ma w przypadku bixenonu, który spięty jest z żarówką od długich ? Wrzuciłbym, ale czy nie będzie zakłócenia dla układu bixenon, przesłony itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 godzin temu, opti napisał:

Miałem taki moduł SD-2 w innym aucie, nie polecam, krótko mówiąc coś się w nim zjarało po pewnym czasie, raz był reklamowany, po pewnym czasie znowu to samo, wywaliłem :( może teraz coś poprawił.... może

Pytanie do osób i do kolegi Tomasza, który montował moduł od Bartsoft bodajże.... , jak to się ma w przypadku bixenonu, który spięty jest z żarówką od długich ? Wrzuciłbym, ale czy nie będzie zakłócenia dla układu bixenon, przesłony itd.

 

Mój moduł działa już bezproblemowo 3 rok. 

Nie mam pojęcia jak będzie działać DRL z rezanym bixenonem ponieważ nikt tego jeszcze nie łączył - przeważnie zamiast żarówki świateł drogowych montowana jest żarówka led służąca jako światłą do jazdy dziennej.

Co do palenia się samego modułu to myślę że zabezpieczenie go diodami prostowniczym powinno rozwiązać problem - w instrukcji montażu którą otrzymałem była wzmianka o tych diodach ale w celu eliminacji "żarzenia się" kontrolki świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bjks88 napisał:

Jak długo jeździsz z tym modułem? Do siebie chcę zamontować coś takiego, ale boję się takiej sytuacji jak w drugim poście tutaj:

Przydałoby się jakoś sprawdzić czy się grzeje czy może jest zabezpieczony przed taką sytuacją. Pytałem już sprzedawcę na tej auckji http://allegro.pl/show_item.php?item=6152010693

Swoją drogą najdroższy układ na allegro ;) odpisał, że "później obczai temat" i się nie odezwał, więc podejście raczej kiepskie.

 

 

Kolego bjks - miałem taki moduł gdy kupiłem obecne auto i coś z nim było nie tak - światła wyraźnie migotały . Zmieniłem go na moduł taki http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-regulator-30-mocy-i5550708794.html ,( został mi po starym samochodzie ) i jak do tej pory nic się złego nie dzieje.

Edytowane przez tfk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Napiszę do bartsofta, ciekawe co odpowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie jest tu jeszcze ktoś aktywny w montażu tego modułu pomoże podłączyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tfk83 napisał:

Czego ci potrzeba?

O witam jesteś w stanie pomóc mi tak przez neta w montażu kupiłem sobie taki z doświetlaniem przez parę sekund coś takiego https://allegro.pl/oferta/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-na-30-mocy-hit-7452986469?reco_id=dd02ee94-fd39-11e8-95b6-246e968dfff8

Gdzie najlepiej które kable co i jak lutowanie czy starczy skretka i izolacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B5 światła nie idą przez przekaźniki więc w kablach płynie dość duży prąd. W związku z tym lepszym rozwiązaniem jest lutowanie .

Co do montażu to masz wszystko opisane na aukcji:

- czarny ( z modułu - masa ) pod jakąkolwiek śrubę,

-czerwony ( z modułu - stały plus ) pod drugą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ),

- niebieski ( z modułu - plus po zapłonie )  pod pierwszą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ),

- żółto zielone x2 ( z modułu światła drogowe ) do grubych kabli w skrzynce bezpieczników z lewej strony deski rozdzielczej - 1 do kabla białego z żółtym paskiem , 2 do kabla białego z czarnym paskiem,

- biały ( z modułu - światła pozycyjne ) do kabla szarego z czerwonym paskiem w skrzynce bezpieczników.

 

Kabel brązowy ( Coming Home ) trzeba podłączyć przez przekaźnik ponieważ centralny zamek jest sterowany masą.

 

Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą to będziesz miał wszytko czego potrzeba ( oprócz Coming Home ) na widoku.

Edytowane przez tfk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, tfk83 napisał:

W B5 światła nie idą przez przekaźniki więc w kablach płynie dość duży prąd. W związku z tym lepszym rozwiązaniem jest lutowanie .

Co do montażu to masz wszystko opisane na aukcji:

- czarny ( z modułu - masa ) pod jakąkolwiek śrubę,

-czerwony ( z modułu - stały plus ) pod drugą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ),

- niebieski ( z modułu - plus po zapłonie )  pod pierwszą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ),

- żółto zielone x2 ( z modułu światła drogowe ) do grubych kabli w skrzynce bezpieczników z lewej strony deski rozdzielczej - 1 do kabla białego z żółtym paskiem , 2 do kabla białego z czarnym paskiem,

- biały ( z modułu - światła pozycyjne ) do kabla szarego z czerwonym paskiem w skrzynce bezpieczników.

 

Kabel brązowy ( Coming Home ) trzeba podłączyć przez przekaźnik ponieważ centralny zamek jest sterowany masą.

 

Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą to będziesz miał wszytko czego potrzeba ( oprócz Coming Home ) na widoku.

Ogólnie nic trudnego? Czyli ten com8ng home czyli doświetlaniem łatwo też podłączyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...