Skocz do zawartości
IGNOROWANY

s4 b6 4.2 V8 nierówna praca silnika


kowalkam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoim s4 kod silnika BBK. Od niedawna występuje nierówna praca silnika na postoju, tak jak by wypadanie zapłonu. W kompie brak błędów. Czuje ze z dnia na dzień nierówna praca się nasila. Myślałem nad wariatorami ale grzechotanie przy odpalaniu pojawia się może z raz na tydzień i to przez 0,5 sekundy a wiec ta opcja chyba odpada. Świeczki są nowe, nie wiem jeszcze jak dobrze sprawdzić cewki. Dodam jeszcze ze auto ma usunięte katalizatory i wstawione downpipe Milltek. Czy to może mieć jakiś wpływ na nierówne obroty. Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłes na vagu jak wartości wałków rozrządu? Może rozrząd do wymiany :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd niby był wymieniany przez poprzedniego wlascicela. Mysle ze można mu wierzyć bo auto przy kupnie było naprawdę doinwestowane. Powiedzcie mi z jakich grup moge jeszcze zrobić logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wiele rzeczy... U mnie tak było jak miałem nieszczelny regulator ciśnienia paliwa i zawalony syfem zawor pcv. Okazało się jeszcze że jeden wtrysk nie domaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hamowni nie byłem ale wydaje się że moc jest ok . Niebieski708 powiesz mi jak sprawdzić te poszczególne rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworka nie sprawdzisz tak łatwo, raczej wymiana...

Wtryski i regulator - sprawdzasz powietrzem i manometrem czy ciśnienie trzyma z jednej i z drugiej strony (strona paliwowa i podciśnieniowa). Może też uciekać z jednej na drugą... paliwo do powietrza - jeśli strona powietrzna jest mokra. Jeśli zwiększysz za bardzo ciśnienie na stronie paliwowej to powinno "upuścić" je na powrót i "resztę" utrzymać.

Wtryski - 8 jednakowych kubeczków z miarką i kręcisz z podpiętą do auta listwą i sprawdzasz czy mają równą wydajność (ta sama ilość ze wszystkich po jakimś tam czasie) i jak "psikaja" - możesz to też zrobić "na stole" w firmie która takie rzeczy robi.

Miałem kiedyś akcję z nówką sztuką NGK uwaloną... kup sobie z 2 świece i 2 cewki nowe i podmieniaj po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski i regulator sprawdziłem vcds-em. Jeden wydawał inny dźwięk niż reszta, a podczas testu vcds-a było słychać że regulator ciśnienia jest nie szczelny. Zawor pcv jest za przepustnicą (czarny plastikowy okrągły), zdejmujesz dwie obiemki z węży ktore do niego idą i wyjmujesz. Potem go płaskim śrubokrętem podwadzasz i otwierasz. W środku jest gumowa membrana która musi byc cała, a znając życie to tam będzie tyle syfu że zawór będzie do wymiany ;-) standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak "usłyszałeś" nieszczelność regulatora?

uuuu to wtrysk był rozwalony już dośc mocno, jeśli dźwięk był inny... grubo... brrr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy teście każdy wtrysk sobie po kolei cyka (podczas pracy gdzie wszystkie pracują nie do zauważenia) i jeden miał głuche cichsze cykanie ;-) vcds robi też test listwy wtryskowej - a podczas testu słyszalny dźwięk rozdzieranego kota ? z regulatora. Szkoda ze nie nagrałem ?

Edytowane przez niebieski708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy teście każdy wtrysk sobie po kolei cyka (podczas pracy gdzie wszystkie pracują nie do zauważenia) i jeden miał głuche cichsze cykanie ;-) vcds robi też test listwy wtryskowej - a podczas testu słyszalny dźwięk rozdzieranego kota z regulatora. Szkoda ze nie nagrałem

:polew::polew::polew:

Chyba sobie zrobie też żeby to usłyszeć :-D

A jaki kot się odzywa jeśli jest ok? nie rozdzierany? :kox:

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień pracy nad autem zakonczony. Zawór PCV rozebrałem i odziwo w srodku wygląda jak nowy ( sam byłem zaskoczony ). Regulator cisnienia sprawdzony, i jest w 100% szczelny w każdą strone. Zrobiłem wyzwolenie poszczególnych wtryskiwaczy pod vagiem i jeden jest znacznie cichszy od reszty ( czy to on jest uwalony czy pozostałych siedem ? :D ) Przy okazji ze miałem już zrobiony dobry dostęp to uszczelniłem pokrywy zaworów i sprawdziłem wariatory. Jeszcze jedna rzecz jaka mi sie rzuciła w oczy to jedna swieca bardziej okopcona od reszty, akurat na tym cylindrze jest założona cewka juz wczesniej wymieniana Beru :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ktoś tam już zaglądał ? sprawdzałeś jak się sondy zachowują? Trzeba najpier od najtańszych i najprostszych rzeczy zacząć ? sprawdź co stukowe pokazują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie oleju i uszczelnieniu pokryw zaworów nierówna praca trochę się ustabilizowała, ale tylko trochę. Nie wiem co to ma wspólnego z tym :/

Jak mają wyglądać wartości spalania stukowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie są rózne napięcia od 0,5 do 0,9 no i na niektórych cylindrach skaczą. Jest ktos moze w podlaskim kto jest w stanie to ogarnąć? Ewentualnie sąsiednie województwa, zrobię sobie wycieczkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...