Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomocy


nowy1229

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkichfanów audi. Panowie pomóżcie. Ogólnie od dawna byłem fanem 2.6v6. Od jakichś 4miesięcy jestem posiadaczem tego autka. Problem polega na tym że zaświeca mi się kontrolka oleju. Tzn jadąc obojętnie jaką prędkością (szybko nie jeżedże) podczas zwalniania czyli zdjęciu nogi z gazu gdy silnik spadnie do poniżej 2000obr zaświeca się kontrolka oleju wraz z sygnałem dźwiękowym. Znajomy twierdzi że jest to czujnik niskiego ciśnienia żebym się tym nie martwił za bardzo ale kupiłem to autko i chce żeby wszystko chodziło tak jak w książce pisze. Następny mankament to jakieś dziwne metaliczne sutkanie w którejś z głowic tzn jadąc np na 3biegu i utrzymując ok 2300obr wyrównam prace silnika tak żeby nie miał żadnego oporu pojawia sie metaliczne bardzo głośne stukanie. Po dodaniu gazu problem znika ale tylko na chwilke. Panowie proszę o jakieś porady bo chciałem sobie kupić coś o czym zawsze marzyłem a chyba wpadłem na minę :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sluchaj go tylko podjedz na pomiar cisnienia oleju manometrem wkrecanym zamiast tego czujnika i sie dowiesz. Byc moze ma racje a byc moze nie masz cisnienia jak sie rozgrzeje silnik. Metaliczne stukanie moze byc efektem slabego cisnienia oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mauros. Dzięki za poradę i odpowiedź. Wiesz pytam dla pewności bo z tym sutkaniem może być wiele przyczyn od szklanek przez popychacze ciśnienie oleju i cholera jeszcze wie czym. Napewno muszę ją odstawić do jakiegoś dobrego fachowca który mi postawi pewną diagnozę. Jeżeli silnik nie będzie miał ciśnienia oleju to nie wiem co wtedy zrobię masakra. Załamałem się. Jak ją kupiłem to przed dojazdem do domu po raz pierwszy zaświeciła się kontrolka od oleju ale na zakręcie więc pomyślałem że może jest trochę mało tego oleju. Ale teraz widzę że wdepnełem w niezłe bagno. Tak samo problem jest z tym że np rano jak ją odpale to silnik potrafi nie raz złapać aż 3000obr wydaje mi się że to raczej za dużo. Później gdy już spadną obroty trzyma tak w granicach 1000 1200obr to też za dużo. Nie można utrzymać równej prędkości ponieważ ma tak jakby taką dziurę. Tzn trzymam równo gaz na 4biegu przy 60km/h a po chwili jest tak jakbym zdjął nogę z gazu a nogą mi nawet nie drgnęła. Gdy chce delikatnie dodać gazu wtedy czuje mocne szarpnięccieszarpniecie co też wydaje mi się nie noromalne. Znam się trochę na mechanice ale lepiej posłuchać kogoś kto się zna na tych silnikach. Nie chce tego naprawiać metodą prób i błędów bo to nie ma sensu. Najpierw zaczne od tego oleju bo jeżeli się okaże że silnik nie ma ciśnienia to raczej bedą to duże koszty i nie wiem czy będzie mi się to opłacało. A jak możesz to byłbym wdzięczny gdybyś podrzucił jakąś poradę co do tych nierównych obrotów. Może być że rozrząd jest przestawiony i tak świruje? Dzięki z góry. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekka batalia przed Tobą jest. Wpierw zajmij sie cisnieniem oleju sprawdz. jak bedzei male micha na dól smok wyczyscic ew. pompe oleju wymienic i sprawdzic cisnienie. Co do obrotow to przyczyn moze byc duzo. Bez kompa ani rusz. Moze byc wszystko. Przepustnica podcisnienia nieszczelnosc w dolocie cewki kable WN swiece przestawiony rozrzad zle ustawiony rozrzad...

Edytowane przez Mauros88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez zmierzenia ciśnienia oleju to wróżenie z fusów, jeżeli dźwięk metaliczny to raczej panewki albo pierścień. Ja bym zmierzył ciśnienie oleju i kompresję jak najszybciej bo to nie drogi koszt a uratujesz silnik przed zatarciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Faktycznie na chwilę obecną wygląda to na wróżenie z fusów. Odnośnie tych obrotów to dolot uszczelniłem świece i kable nowe. Podciśnienie wymieniłem wszystkie wężyki na nowe. Także zostaje przepustnica albo rozrząd tym bardziej że poprzedni właściciel wymieniał także myślę że może coś być na rzeczy raczej w rozrządzie bo nawet jak mam ochotę sobie dobrze przyspieszyć to silnik ciągnie tylko do 3500obr później mimo tego że mam pedał do dechy to silnik przyspiesza tak jakby mu już mocy brakowało. Może to brak prądu czy coś. Nie mam pojęcia to są tylko moje domysły. Ale zacznę zabawę od tego oleju bo jeżeli to coś poważnego z tym olejem np panewki czy coś to nie wiem jaki będzie koszt i czy będzie się to opłacało. Szkoda bo autko fajne i chciałbym. Żeby jeszcze trochę jeździło. Najwidoczniej musiało być w nie odpowiednich rękach że ktoś to tak dojechał zamiast robić wszystko na bierzaco. Brak mi słów do takich tumanów. Dzięki panowie. Będę pisał na forum jakie były usterki co trzeba było zrobić itd. Może komuś się to przyda. Chyba że nie będzie się już opłacało robić mojej audiany. Wtedy będzie załamka. Taki fajny motor :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor zawsze da sie zmienic wiec nie masz co sie zalamywac :) Tylko do przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Tak motor można zawsze zmienić. Mam nadzieję że obejdzie się bez tego. Za jakiś czas się odezwę jak już usune usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...