Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak możliwości kodowania czujnika G85, taśma walnięta?


Redus23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio robiłem przekładkę na tempomat, multifunkcję oraz fis. Nie mogę dokonać kalibracji G85, na nowej taśmie z oznaczeniem A, cały czas pisze NOT OK. Przekładając spowrotem starą taśmę, razem z modułem i kierownicą, bez problemu kalibruję czujnik skrętu, w ciągu 2 minut. Przyczyną może być walnięta taśma czy moduł? Jutro spróboję zostawić moduł pod tempomat i założę starą taśmę. Jeżeli nie będzie szło dokonać kalibracji, czyli może byc walnięty moduł który kupiłem?


Bo jeżeli uda się skalibrować czujnik na starej taśmie i nowym module, to wtedy na 100% walnięta taśma. Jakieś podpowiedzi? Dodam, że tempomat nie działa, pomimo że został adaptowany kodem 11463.


Problem rozwiązany, nie otrzymałem taśmy z czujnikiem skrętu. Nie zwróciłem po prostu na to uwagi, po 4 dniach uporczywej walki, założyłem czujnik, kodowanie zajęło jakieś 2 minuty. Tylko jeszcze tempomat nie działa, jest aktywowany, ale zero reakcji. jakieś podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VAG-u możesz podejrzeć reakcję czujników sprzęgła, hamulca i pozycje manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w blokach pomiarowych, grupa 006. Ale niestety zamiast kilku zer mam jakieś wartości w %. Tempomat aktywowany i przyjęty bez problemu. Jeszcze dokładnie sprawdzę błędy, bo coś wyskakuje w silniku, tyle, że nie pamiętam dokładnie jaki błąd, ale nie był chyba związany z tempomatem ani sprzęgłem itd. Jakie mogą być jeszcze przyczyny? walnięty któryś czujnik z pedałów, manetka tempomatu i coś jeszcze? Na liczniku nic też nie wyświetla.


Odczytałem już błąd jest to * 18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics

P1699 - 35-00 - -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz opis błędu razem z możliwymi rozwiązaniami tego problemu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18107/P1699/005785

Generalnie to trzeba sprawdzić manetkę tempomatu vag'iem, nie wiem dokładnie w której grupie się to sprawdza, ale na pewno ktoś się zaraz znajdzie mądrzejszy ode mnie i podpowie co jak i gdzie


---

tu coś jest:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, czujnik sprzęgła i hamulca ok, tylko ja wciskam gaz to zero reakcji. Po odpaleniu vaga w grupie 66 pokazuje mu wartość 00001000. Wciskając sprzęgło jest 00001100, wciskając hamulec do oporu 00001011. Tutaj jest ok, w pomiarach tempomatu również zero reakcji. Nie reaguje wgl. Vin przyuczony itd. Jakie rady? Może wyczyścić styki w manetce, bo wyczytałem też takie przypadki, albo czujnik położenia gazu jest walnięty? Wyskakuje też błąd w silniku, dokładnie 18107.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...